MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ik kom anders de chillende hardloper nog wel eens tegen.

Germ schreef:
(quote)

Moet ook gezegd worden, de problemen met de irritante reclames zijn opgelost. Dank!

Oh?

Bij mij paar dagen geleden BMW reclame continue agressief er dwars doorheen...

BrotherJohn
Mssr Renard schreef:
Ik bedoelde meer dit soort artiesten: Goh Lee Kwang

Goh, er staan 629 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 20 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 3,70 sterren.

En goh.. aan de ene kant van de wereld brengt iemand op een zolderkamertje in eigen beheer bijna dagelijks een electronica-release uit, en hier aan de andere kant probeert iemand zijn discografie op MusicMeter up to date te houden, Jazper en Goh houden elkaar mooi bezig zo.

BrotherJohn
Mssr Renard schreef:
Ik bedoelde meer dit soort artiesten: Goh Lee Kwang

Goh, er staan 629 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 20 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 3,70 sterren.

En goh.. aan de ene kant van de wereld brengt iemand op een zolderkamertje in eigen beheer bijna dagelijks een electronica-release uit, en hier aan de andere kant probeert iemand zijn discografie op MusicMeter up to date te houden, Goh houdt Jazper mooi bezig zo.

629 albums? Pfff..

Germ (crew)
freakey schreef:
(quote)

Oh?

Begin van de week had ik steeds een Primera banner op mijn telefoon, die blokkeerde het hele scherm waardoor de site niet meer te openen was. Dat is opgelost, althans bij mij....

CHIEP (crew)
Ik herhaal: als ik in het privacy-menu mijn keuzes aanvink, opsla en vervolgens het menu heropen, blijkt dat mijn keuzes niet worden onthouden.
Wat is dan het nut van dit alles?

BrotherJohn schreef:
(quote)

En goh.. aan de ene kant van de wereld brengt iemand op een zolderkamertje in eigen beheer bijna dagelijks een electronica-release uit, en hier aan de andere kant probeert iemand zijn discografie op MusicMeter up to date te houden, Goh houdt Jazper mooi bezig zo.

Tja, als je ergens aan begint...
Het is jammer dat er zo weinig mensen naar luisteren

Het is jammer dat er zo weinig mensen naar luisteren

Heb net een poging gewaagd, ik snap het wel
Maar succes met toevoegen, levenswerk is het juiste woord, waardeer je doorzettingsvermogen, 12 points.

CHIEP schreef:
Ik herhaal: als ik in het privacy-menu mijn keuzes aanvink, opsla en vervolgens het menu heropen, blijkt dat mijn keuzes niet worden onthouden.
Wat is dan het nut van dit alles?
Ook last van, dat blauwe privacy-balkje blijft op mobiel maar staan ook al sla je alles op. Erg irritant.

Heb nu al 2 dagen geen enkele advertentie meer gehad, nadat ik in Privacy menu de geolocatie gegevens en de gepersonaliseerde advertenties en inhoud heb uitgezet en daarna opslaan en afsluiten. Dus GEEN akkoord geven, want dan staat standaard alles weer aan.

Outlaw104
Bij mij werkt dit helaas niet. Wat ik gedaan heb (op laptop):
1. Klik op blauw Privacy blokje
2. Zet "precieze geolocatie gegevens en identificatie via het scannen van apparaten" UIT
3. Klik op Opslaan en afsluiten
4. Klik opnieuw op blauw Privacy blokje
En dan staat "Precieze geolocatie..." weer vrolijk op AAN

Ook eerst opslaan en dan pagina afsluiten en opnieuw openen werkt niet.

Heino schreef:
Outlaw104
Bij mij werkt dit helaas niet. Wat ik gedaan heb (op laptop):
1. Klik op blauw Privacy blokje
2. Zet "precieze geolocatie gegevens en identificatie via het scannen van apparaten" UIT
3. Klik op Opslaan en afsluiten
4. Klik opnieuw op blauw Privacy blokje
En dan staat "Precieze geolocatie..." weer vrolijk op AAN

Ook eerst opslaan en dan pagina afsluiten en opnieuw openen werkt niet.
Dat is bij mij ook zo, maar als je "Precieze geolocatie..." openvouwt (door erop te klikken), dan staan de onderliggende submenu's nu wel UIT.

Ook even de "Gepersonaliseerde advertenties..." UIT zetten.

Ik vroeg me al af waar jullie het überhaupt over hebben, maar dat hele blokje zie je niet eens als je een donatie hebt gedaan. Dan neem ik wel aan dat je dan de meest gunstige vanuit een privacy-oogpunt zijn ingesteld, dion.ollie?

Outlaw104 schreef:
(quote)
Dat is bij mij ook zo, maar als je "Precieze geolocatie..." openvouwt (door erop te klikken), dan staan de onderliggende submenu's nu wel UIT.

Ook even de "Gepersonaliseerde advertenties..." UIT zetten.

Dat had ik ook zo gedaan (alles opengevouwen en op UIT gezet), maar helaas zonder effect: na opslaan staat bij opnieuw openen van het privacy blokje die bovenste gewoon weer op AAN.

Heino schreef:
(quote)

Dat had ik ook zo gedaan (alles opengevouwen en op UIT gezet), maar helaas zonder effect: na opslaan staat bij opnieuw openen van het privacy blokje die bovenste gewoon weer op AAN.
Maar de onderliggende vetgedrukte 2 submenu's (Precieze geolocatie gegevens gebruiken & De apparaat kenmerken actief scannen voor identificatie) staan nu wel op UIT toch?

Outlaw104 Die heb ik inderdaad beide op UIT gezet, maar na klikken op opslaan en afsluiten en vervolgens weer openen van het privacy ding staat de bovenste van die 2 weer op AAN. Alle instellingen blijven op UIT staan na opslaan, behalve die eerste, die wordt steeds op AAN gezet.

Brunniepoo schreef:
Ik vroeg me al af waar jullie het überhaupt over hebben, maar dat hele blokje zie je niet eens als je een donatie hebt gedaan. Dan neem ik wel aan dat je dan de meest gunstige vanuit een privacy-oogpunt zijn ingesteld, dion.ollie?
Gaat niet op, heb ook gedoneerd en toch heb ik er last van. Zoals Heino zegt, heb precies hetzelfde. De bovenste gooit ie steeds weer aan nadat je het uit hebt gezet. En ben niet van plan om hierna nogmaals te doneren. Speelt trouwens alleen op mobiel, op laptop nergens last van.

Het is bij mij geen kwestie van instellingen onthouden of niet. Als ik ingelogd ben, dan zie ik dat hele blokje niet. Als ik uitlog wel.

Heino schreef:
Outlaw104 Die heb ik inderdaad beide op UIT gezet, maar na klikken op opslaan en afsluiten en vervolgens weer openen van het privacy ding staat de bovenste van die 2 weer op AAN. Alle instellingen blijven op UIT staan na opslaan, behalve die eerste, die wordt steeds op AAN gezet.
Maakt niet uit, is bij mij ook zo, als de bijbehorende 2 instellingen maar uit blijven.
Heb je nu nog last van advertenties?
Bij mij zijn ze al 2 dagen helemaal weg.

Outlaw104 Ik heb nog steeds last van advertenties (op laptop, telefoon gebruik ik hier niet voor). Maar het ging mij er meer om dat het blijkbaar niet mogelijk is om een privacy instelling te wijzigen en op te slaan, vind ik nogal vreemd.
Brunniepoo Het feit dat jij een donatie hebt gedaan is de reden dat je het blauwe blokje niet ziet, als je uitlogt ziet de site niet dat jij het bent en komt het blokje dus terug. Ik heb zelf op TvM ook geen blauw blokje staan omdat ik daar crewlid ben en daarom ben vrijgesteld van advertenties.

Heino schreef:

Brunniepoo Het feit dat jij een donatie hebt gedaan is de reden dat je het blauwe blokje niet ziet, als je uitlogt ziet de site niet dat jij het bent en komt het blokje dus terug. Ik heb zelf op TvM ook geen blauw blokje staan omdat ik daar crewlid ben en daarom ben vrijgesteld van advertenties.

Dat concludeerde ik een paar uur geleden ook, maar dat werd weersproken door musicfriek.

Op Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - MovieMeter.nl heeft metalfist nog een mooie link gezet waar duidelijk wordt wat ik al aangaf: opslaan en afsluiten werkt niet voor de bovenste instelling.

Brunniepoo schreef:

Ik weet niet precies hoe dit ingesteld staat. Ik zal daar morgen even navraag naar doen. Ik geloof dat je hier gewoon alles uit moet vinken, maar dat weet ik niet zeker. Kom ik morgen even op terug.

aerobag schreef:
(quote)

Toch moet dit euvel niet moeilijk op te lossen zijn. Als je een spotify-uri kopieert van een playlist krijg je het onbewerkt als volgt: spotify:playlist:6L8bKfXTfFYExdiVTiP4Wm

Echter, als je deze via de embedded knop wilt toevoegen (laatste knop op je toolbox boven het commentaar vlak), pakt MusicMeter dit niet. zie hier: (embed)

Wat MusicMeter graag nog wilt, is dat je de user van de lijst toevoegt. oftewel, mijn naam op spotify is Tim_Otten (sommige hebben een code ipv een usernaam), als ik user:Tim_Otten als volgt toevoeg: spotify:user:Tim_Otten:playlist:6L8bKfXTfFYExdiVTiP4Wm
en dit vervolgens tussen de haakjes (embed) zet of de embedded knop gebruik, dan pakt hij hem wel. Zie hier:

(embed)

dion.ollie, ik vermoed dat dit iets is wat relatief makkelijk op te lossen is, zodat we op een wat gebruiksvriendelijkere manier Spotify playlisten/albums/nummers zouden kunnen delen.

Ook dit ga ik morgen doorzetten naar meter_fan!

Mssr Renard
Is er een manier om de gastartiesten in- en uit te klappen?

Ik vind het een waardevol item van de website, dus van mij mag het er altijd blijven.
Maar soms is het wel een hele lijst, en dan is inklappen (zoals de functie 'hide details' bij discogs) wel handig.

Ik zou graag willen dat dat op een to-do-list ergens komt.

Ponty Mython
Het zou leuk zijn als we in de toekomst bij 'meningen' zouden kunnen sorteren op rating. Nu zie je alleen alle meningen, maar je kunt er niet op filteren.

Ik zit het mij net te bedenken, maar als MovieMeter een redesign krijgt, moeten de rest van de Metersites deze dan ook niet krijgen, ten behoeve van de consistentie? Alle Metersites hebben nu dezelfde layout, maar MovieMeter straks niet meer.

Hoe zit dat precies, dion.ollie?

Kunnen die stomme privacy-meldingen weg? Zeer irritant

dion.ollie. help

Volgens mij ben ik niet heel erg een snelle klager, maar soms ben ik er wel een beetje klaar mee:

Ben ik de enige bij wie er totaal geen verbetering te zien w.b. de enorme beeldvullende advertenties die wel over de site geplakt lijken te zijn. Op Google Chrome zonder adblocker op een tablet is de site echt letterlijk onbruikbaar.

En het antwoord is telkens een variatie op hetzelfde thema: we hebben het probleem in de peiling, het zou nu verbeterd moeten zijn, etc.

Begrijp goed, volgens mij snapt elke gebruiker hier dat de site zonder reclame niet kan draaien - zolang het geen seksadvertenties zijn vind ik alles best. Maar dit is gewoon een probleem dat de website niet gladjes draait. Ik ben geen ict'er, dus het is vast ingewikkelder dan ik me voorstel, maar musicmeter is werkelijk de enige website die ik bezoek waarin dingen zó op een langere periode verkeerd gaan. Ruim meer dan 50% van het scherm is reclame bij mij. En die reclame beweegt ook de hele tijd.

Mijn angst is een beetje dat dit de site uiteindelijk de kop gaat kosten. De groep actieve gebruikers is volgens mij aan het slinken en dat is, was en blijft de motor van Musicmeter. Een behoorlijk loyale groep gebruikers, zo blijkt uit het verleden.

Het voelt een beetje alsof het dak lekt in je lievelingskroeg. Wij stamgasten zijn dan heus niet zo maar verdwenen, want het is er nog altijd gezellig en het bier smaakt nog altijd. We willen in de tussentijd zelfs ook nog wel parapluutjes meenemen en het personeel houdt de moed er ook nog wel in. Maar dan moeten we wel het idee hebben dat het dak uiteindelijk en binnen afzienbare tijd dicht is. Bovendien is het ook niet zo leuk voor mensen die hier voor het eerst een biertje nemen, die zijn waarschijnlijk zo weer verdwenen, er zijn genoeg andere cafés met een beter dak...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.