MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Thudd
herman schreef:
Dat gebeurt al voor de top 250, van gebruikers die langer dan 1 of 2 jaar niet zijn ingelogd wordt de top 10 .

Ook al voor de artiesten Top 100?

Volgens mij heb jij ook tot de crew behoord; vandaar dat jij dit weet, toch?

Dat van de artiestentoplijst weet ik niet.

Ik ben inderdaad crewmember geweest, maar dit is volgens mij ingevoerd lang nadat ik ben gestopt ingevoerd.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Stemmen helemaal weghalen zou erg zonde zijn, daar zijn juist ook veel tips uit te halen.
Daarnaast zijn 'verouderde' stemmen, in tegenstelling tot verouderde toptienen, geen 'datavervuiling'.

Mssr Renard
Lijkt mij ook niet echt leuk, dat je een tijdje niet hebt ingelogd (zoals ik op Progarchives of Heavy Harmonies) en dat dan al je stemmen weg zijn.

Je stemt niet voor niets toch? En er is geen verplichting om continu maar (zoals ik) elke dag in te loggen, toch?

En waarom zou een 5* voor een supergave plaat, gegeven in 2011 door een user die voor het laatst in 2012 heeft ingelogd niet waardevol zijn?

ohmusica
Mij valt op dat geopperde suggesties of ideeën dan wel discussies weinig opleveren, wat eigenlijk ook wel jammer is en ook weer niet want je zou de kans lopen een misstap te begaan. Zou het niet zo zijn dat MuMe geënt is op gebruikers (users) -platform is waar nauwelijks iets veranderd omdat dat nu eenmaal de basis is. Ik vraag me wel af of dit op langere termijn houdbaar is. Het muzikale landschap is nogal aan het veranderen en toch wel anders dan pakweg 20 jaar geleden, idem de muziekliefhebbers en de manier waarop muziek wordt geconsumeerd.
W.b. een top.... op een gegeven moment kijk je het verleden want het overgrote deel doet al lang niet meer mee en nieuwe gebruikers zien hun stem nauwelijks terug in het totaal.

Mssr Renard
Ik kijk nooit naar de top..., want bijna iedereen is jonger dan 40/50 en daarom staat de top... vol met alles vanaf Nirvana, met eventueel wat usual uspects uit de jaren 80 en 70.

Ik zie heel vaak dat jongeren even snel een plaat luisteren, er een 3* of lager opplakken want het is niet 'hun ding' en dan weer verder naar de volgende plaat. Vaak hele discografiën in een week tijd.

brom brom brom...

Zodoende zijn alle platen die in 2020 zijn uitgekomen allemaal 5-platen terwijl platen die door critici en bladen en andere websites een legendarische status hebben, omlaag gestemd worden, want gedateerd of saai of weet ik wat...

brom brom brom....

De lijstjes zijn leuk voor platen die net uit zijn, maar zolang Radiohead en Nirvana de beste platen ooit hebben gemaakt, en Lana del Rey hoger scoort dan Billy Holiday of Kate Bush neem ik die lijstjes amper serieus.

mopper mopper mopper...

Mssr Renard schreef:

brom brom brom..

brom brom brom....

Mopper mopper mopper

Ach... Het mag.. Hoort bij de leeftijd..

Tip voor een nieuwe afbeelding voor je avatar ?

Casartelli (moderator)
ohmusica schreef:
Zou het niet zo zijn dat MuMe geënt is op gebruikers (users) -platform is waar nauwelijks iets veranderd omdat dat nu eenmaal de basis is. Ik vraag me wel af of dit op langere termijn houdbaar is. Het muzikale landschap is nogal aan het veranderen en toch wel anders dan pakweg 20 jaar geleden, idem de muziekliefhebbers en de manier waarop muziek wordt geconsumeerd.
W.b. een top.... op een gegeven moment kijk je het verleden want het overgrote deel doet al lang niet meer mee en nieuwe gebruikers zien hun stem nauwelijks terug in het totaal.
Om die reden wordt de Top 250 alweer een hele tijd alleen samengesteld op grond van de toptienen van gebruikers die in de laatste 2 jaar nog ingelogd zijn. Terecht, aangezien bij deze telwijze verouderde toptienen inderdaad datavervuiling opleveren. Datzelfde geldt niet voor de stemmen.

Heb ik hier 13 (!) jaar geleden al eens omstandiger uitgelegd.

ohmusica
Casartelli Dank. Ik wist dit niet. Staat dit ook als zodanig vermeld boven de lijst? Maakt ‘m nog weinig relevant of interessant, zegt wel iets over de muzieksmaak van de gebruikers, ‘tezamen’, meer niet.

Er staat wel boven de top 250 dat deze is gebaseerd op de lijsten van "actieve gebruikers", maar niet expliciet hoe actief wordt gedefinieerd.

Maar je opmerking over het veranderende muzieklandschap steekt zeker hout; nu is dit primair een albumdatabase met discussiemogelijkheid, maar er zijn zoveel meer manieren om naar muziek te luisteren tegenwoordig. Het albumformat is al lang niet meer leidend. Wat dat betreft is het jammer dat de mogelijkheid een Spotify playlist te embedden in een bericht al een hele tijd niet meer werkt, laat staan dat er op de een of andere manier meer ruimte wordt ingeruimd om aandacht te schenken aan streaming media/mixclouds/etc.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Er staat wel boven de top 250 dat deze is gebaseerd op de lijsten van "actieve gebruikers", maar niet expliciet hoe actief wordt gedefinieerd.
De tweejaargrens is hier terug te vinden. Maar het zou allicht ook gewoon boven de Top 250 vermeld mogen staan.

Iets verderop trouwens nog een pijnlijke hint van ons aller Jordy.

Germ (crew)
dion.ollie schreef:
(quote)

Is het nu weer een Primera-advertentie, die voor problemen zorgt? Ik kan niet anders zeggen Jordi, zelfs ik begin het gevoel te krijgen dat ik aan een dood paard aan het trekken ben.

Er werd mij afgelopen week nog verteld dat deze advertenties geblokkeerd zouden zijn. Toen ging het nog om de Allianz-reclame met Usain Bolt. Maar wéér achteraan dan.

Primera, Fifa en Usain Bolt blokkeren het hele scherm. Het zoekscherm is dan niet meer te openen.

In De Site > Algemeen > Te veel reclame op de website:

Zijn er nog mensen die al die reclames beu zijn op deze website... Gewoon niet meer normaal...

BrotherJohn
heavenmotel schreef:
In De Site > Algemeen > Te veel reclame op de website:

Zijn er nog mensen die al die reclames beu zijn op deze website... Gewoon niet meer normaal...

Ja, maar naast de eerste optie heb je nog twee opties:
1) een site overvleugeld door reclame waardoor de site niet meer werkt
2) een site zonder reclame. Mocht je MusicMeter willen steunen dan kan dat door middel van een vrijwillige donatie van minimaal € 12,50. In ruil voor dit gebaar krijg je een jaar lang geen reclame op de site te zien.
3) een site zonder reclame door via een speciale plug-in in je internetbrowser de advertenties onzichtbaar te laten maken.

Germ (crew)
BrotherJohn schreef:
(quote)

Ja, maar naast de eerste optie heb je nog twee opties:
1) een site overvleugeld door reclame waardoor de site niet meer werkt
2) een site zonder reclame. Mocht je MusicMeter willen steunen dan kan dat door middel van een vrijwillige donatie van minimaal € 12,50. In ruil voor dit gebaar krijg je een jaar lang geen reclame op de site te zien.
3) een site zonder reclame door via een speciale plug-in in je internetbrowser de advertenties onzichtbaar te laten maken.

Ik heb niets tegen reclames, maar dit is gewoon gebruikers pesten.

Blijkbaar brengt dat geld op. Anders was het al lang aangepast.

herman schreef:
. Wat dat betreft is het jammer dat de mogelijkheid een Spotify playlist te embedden in een bericht al een hele tijd niet meer werkt, laat staan dat er op de een of andere manier meer ruimte wordt ingeruimd om aandacht te schenken aan streaming media/mixclouds/etc.

Kan nog wel, maar het is een 'verborgen' feature geworden Je moet even weten hoe je het linkje op moet stellen

ohmusica
Wat mij recent ook is opgevallen is dat er naast de voor iedereen zichtbare en daardoor irritante reclame er ook nog al wat data-trackers op deze site aan het werk zijn. Op deze manier worden ook inkomsten gegenereerd. Het is allemaal niet onschuldig, want gegevens kunnen weer bij andere databoeren in bezit komen en daarmee profielen worden opgesteld. Dit speelt overal op het internet, het lijkt hier alles voor de lol, maar het een en ander heeft ook een keerzijde.

Rechtsonder staat een blokje 'privacy' waar je kan aangeven wat er wel en niet met je gegevens mag gebeuren.

CHIEP (crew)
Bij mij onthoudt hij mijn voorkeuren alvast niet. Vreemd genoeg wordt daarbij wel niet alles gereset.

aerobag schreef:
(quote)

Kan nog wel, maar het is een 'verborgen' feature geworden Je moet even weten hoe je het linkje op moet stellen

(embed)

Toch moet dit euvel niet moeilijk op te lossen zijn. Als je een spotify-uri kopieert van een playlist krijg je het onbewerkt als volgt: spotify:playlist:6L8bKfXTfFYExdiVTiP4Wm

Echter, als je deze via de embedded knop wilt toevoegen (laatste knop op je toolbox boven het commentaar vlak), pakt MusicMeter dit niet. zie hier: [embed]spotify:playlist:6L8bKfXTfFYExdiVTiP4Wm[/embed]

Wat MusicMeter graag nog wilt, is dat je de user van de lijst toevoegt. oftewel, mijn naam op spotify is Tim_Otten (sommige hebben een code ipv een usernaam), als ik user:Tim_Otten als volgt toevoeg: spotify:user:Tim_Otten:playlist:6L8bKfXTfFYExdiVTiP4Wm
en dit vervolgens tussen de haakjes [embed][/embed] zet of de embedded knop gebruik, dan pakt hij hem wel. Zie hier:

dion.ollie, ik vermoed dat dit iets is wat relatief makkelijk op te lossen is, zodat we op een wat gebruiksvriendelijkere manier Spotify playlisten/albums/nummers zouden kunnen delen.

aerobag:

Als je jouw voorstel gaat doen dan krijg je het volgende:

”Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

Top 100 2020 work in progress on Spotify - open.spotify.com

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.”

Volgens mij gaat dan de reclame tsunami weer verder hier. Ik gebruik een prima adblocker waardoor volledig rust hier nu op MuMe. Die wil ik niet meer kwijt.

aerobag schreef:
dion.ollie, ik vermoed dat dit iets is wat relatief makkelijk op te lossen is, zodat we op een wat gebruiksvriendelijkere manier Spotify playlisten/albums/nummers zouden kunnen delen.
Ik heb dit al meermaals aangekaart hier (en blijkbaar is herman wat hardleers ), maar wellicht dat het jou lukt.

Vraagje: waarom zit er een limiet op de wachtrij van toevoegingen? Soms heb je de smaak m.b.t. het toevoegen de pakken, en dan moet je na 10 stoppen omdat het vaak wel langer dan 24 uur duurt voor er naar je toevoeging is gekeken. Nu wil ik de crew natuurlijk niet opjagen, maar het opheffen van de limiet zou toch wel heel fijn zijn.

Boermetkiespijn schreef:
Vraagje: waarom zit er een limiet op de wachtrij van toevoegingen?

Het aantal toegevoegde albums op MusicMeter is al vanaf het begin onverminderd groot, en de crew heeft er een flinke taak aan om het grote aantal toevoegingen bij te houden. - aldus de Wiki. Denk dat het 'm daarin zit. Tijd van de crewleden zal ook gelimiteerd zijn. Ik heb bv. een volledige baan waar ik wel op tijd moet verschijnen. Ik denk dat je erg lange wachtlijsten krijgt als men ongelimiteerd toe kan voegen, omdat de crew er niet aan toekomt het allemaal te behandelen en desgewenst zelf ook wel iets wil toevoegen oid. Correcties kan wel ongelimiteerd en daar wil men ook wel eens een flinke kluif aan hebben. In de tijd dat je moet wachten kan je alvast een volgende reeks voorbereiden, zo deed ik dat tot voor kort altijd.

Mssr Renard
[moppermodus]
Misschien zouden er ook minder platen moeten worden toegevoegd waarv toch nooit iemand op reageert of stemt.
[/moppermodus]

[reflectiemodus]
Ik vind het zelf ook leuk om veel toe te voegen, om discografieen compleet te maken, en dat zijn vaak platen waar niemand op reageert of stemt.
[/reflectiemodus]

@B.Robertson, bedankt voor de tip, dan ga ik het zo doen.

@Mssr Renard, ik kan van tevoren niet weten waar mensen op gaan stemmen en/of reageren. Daarbij voeg ik toe wat ik luister/heb geluisterd en wat er nog niet op staat. De platen waar mensen massaal op stemmen en reageren staan er al op, maar dat lijkt me logisch. Dat ik toevoegingen doe die op z'n zachtst gezegd niet populair zijn, kan twee dingen betekenen: 1. mijn smaak is uitzonderlijk slecht, of 2. ik beluister muziek die afwijkt van wat men op deze site gewend is. Misschien is er wel sprake van allebei de opties.
Ik zie het probleem niet zo.

Mssr Renard
Boermetkiespijn schreef:
@B.Robertson, bedankt voor de tip, dan ga ik het zo doen.

@Mssr Renard, ik kan van tevoren niet weten waar mensen op gaan stemmen en/of reageren. Daarbij voeg ik toe wat ik luister/heb geluisterd en wat er nog niet op staat. De platen waar mensen massaal op stemmen en reageren staan er al op, maar dat lijkt me logisch. Dat ik toevoegingen doe die op z'n zachtst gezegd niet populair zijn, kan twee dingen betekenen: 1. mijn smaak is uitzonderlijk slecht, of 2. ik beluister muziek die afwijkt van wat men op deze site gewend is. Misschien is er wel sprake van allebei de opties.
Ik zie het probleem niet zo.

Het was niet naar jou toe.

Ik bedoelde meer dit soort artiesten: Goh Lee Kwang

Haha. Meer releases per jaar dan James Last. Je voorbeeld is inderdaad wel bizar, dan zou je gaan denken dat iemand albums toevoegt voor de statistieken.

NB: Heb een stukje Goh Lee Kwang beluisterd op Spotify. Niet echt muziek te noemen.

Germ (crew)
dion.ollie schreef:
(quote)

Is het nu weer een Primera-advertentie, die voor problemen zorgt? Ik kan niet anders zeggen Jordi, zelfs ik begin het gevoel te krijgen dat ik aan een dood paard aan het trekken ben.

Er werd mij afgelopen week nog verteld dat deze advertenties geblokkeerd zouden zijn. Toen ging het nog om de Allianz-reclame met Usain Bolt. Maar wéér achteraan dan.

Moet ook gezegd worden, de problemen met de irritante reclames zijn opgelost. Dank!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.