De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 2 februari 2021, 18:00 uur
Jawel, d.m.v. een vrouwenquotum.
Is er in de geschiedenis van de metersites ooit wel eens vrouw mod of crewlid geweest?
4
geplaatst: 2 februari 2021, 18:20 uur
Hm,
is het al niet erg genoeg dat er stemrecht voor vrouwen bestaat. 
is het al niet erg genoeg dat er stemrecht voor vrouwen bestaat. 
0
geplaatst: 2 februari 2021, 18:29 uur
Ponty Mython schreef:
Is er in de geschiedenis van de metersites ooit wel eens vrouw mod of crewlid geweest?
(quote)
Daarvoor zijn ze hier gewoon niet lang genoeg - ze worden óf snel alle aandacht zat (van alle GG's en HH's die er bovenop willen duiken) of het afbekken door Bill Blufferd beu.
0
geplaatst: 2 februari 2021, 18:40 uur
Beoordeel mijn naakten 
Het aardbeien seizoen is vroeg dit jaar

0
geplaatst: 2 februari 2021, 20:06 uur
Mjuman schreef:
Daarvoor zijn ze hier gewoon niet lang genoeg - ze worden óf snel alle aandacht zat (van alle GG's en HH's die er bovenop willen duiken) of het afbekken door Bill Blufferd beu.
GG's en HH's... Zijn dat Gewillige Gozers en Horny Harries ? Of anders ?
0
geplaatst: 3 februari 2021, 10:35 uur
...ehm.... Neem me niet kwalijk.... Maar zit ik hier op de goede plek voor een vraag..??
Ik ben al jaren een zeer enthousiast gebruiker (vooral lezer) van dit prachtige forum. Ik merk echter steeds vaker dat het forum wordt ge(=mis)bruikt voor het posten van reviews met veelal bijbehorende links naar blogs en andersoortige sites. Is het misschien een idee dat mensen die de urgente behoefte voelen om langdradig proza op de wereld los te laten op een apart review-forum-onderdeel aan hun trekken kunnen komen? Of dat die lieden de "dit is een mening"-knop aanvinken en ik als gebruiker een optie krijg om die "meningen" te kunnen filteren (=negeren)? of zoiets?
Geen kwaad woord over de verder prima goedbedoelde reviews op zich. Maar ik zit er alhier niet op te wachten...
Ik ben al jaren een zeer enthousiast gebruiker (vooral lezer) van dit prachtige forum. Ik merk echter steeds vaker dat het forum wordt ge(=mis)bruikt voor het posten van reviews met veelal bijbehorende links naar blogs en andersoortige sites. Is het misschien een idee dat mensen die de urgente behoefte voelen om langdradig proza op de wereld los te laten op een apart review-forum-onderdeel aan hun trekken kunnen komen? Of dat die lieden de "dit is een mening"-knop aanvinken en ik als gebruiker een optie krijg om die "meningen" te kunnen filteren (=negeren)? of zoiets?
Geen kwaad woord over de verder prima goedbedoelde reviews op zich. Maar ik zit er alhier niet op te wachten...
0
Lachende derde
geplaatst: 3 februari 2021, 10:40 uur
Doel je dan bijvoorbeeld ook op de lezenswaardige recensies van Deric Raven of Erwin Zijleman?
0
geplaatst: 3 februari 2021, 10:56 uur
Onder andere. Ik heb er alle begrip voor dat mensen die tof vinden, maar ik vraag me af of dat niet gefilterd kan worden. En als ik de enige ben met dit welvaartsprobleem trek ik mijn keutel meteen weer in hoor. Ik vind het storend en afleidend van de vaak lollige en interessante discussies. Als ik reviews wil lezen ga ik wel naar een andere site of naar een blog in kwestie.
2
geplaatst: 3 februari 2021, 11:15 uur
Pinsnider schreef:
Onder andere. Ik heb er alle begrip voor dat mensen die tof vinden, maar ik vraag me af of dat niet gefilterd kan worden. En als ik de enige ben met dit welvaartsprobleem trek ik mijn keutel meteen weer in hoor. Ik vind het storend en afleidend van de vaak lollige en interessante discussies. Als ik reviews wil lezen ga ik wel naar een andere site of naar een blog in kwestie.
Voorheen waren dit een paar zinnen of een enkele paragraaf van de recensie, vergezeld van een link naar de betreffende website waar de volledige review te vinden was. Juist dat scheen een groot probleem te zijn en is op een gegeven moment verboten van hogerhand, alleen de volledige review mag nog maar gepost worden. Wel ironisch dat dat nu juist datgene is waar jij over klaagt. Het is niet goed of het deugt niet

0
geplaatst: 3 februari 2021, 11:15 uur
Lachende lolbroek 
Tuurlijk! Maar de reden dat ik na al die jaren toch eens aan de bel trek is dat ik het de laatste tijd de overhand vind nemen bij bepaalde platen en dat ik vind dat het de vaart haalt uit de leuke discussies waar ik WEL geinteresseerd in ben. Maar nogmaals; als ik de enige ben scroll ik vrolijk verder
.

Tuurlijk! Maar de reden dat ik na al die jaren toch eens aan de bel trek is dat ik het de laatste tijd de overhand vind nemen bij bepaalde platen en dat ik vind dat het de vaart haalt uit de leuke discussies waar ik WEL geinteresseerd in ben. Maar nogmaals; als ik de enige ben scroll ik vrolijk verder
.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 11:17 uur
GrafGantz; hahaha, ja, je hebt gelijk hoor. Maar soms is het ook lekker om je druk te maken om futiliteiten. En ik wil het alleen maar inbrengen als feedbackpunt. Ik ga niet de straat op
.
.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2021, 11:45 uur
GrafGantz schreef:
Voorheen waren dit een paar zinnen of een enkele paragraaf van de recensie, vergezeld van een link naar de betreffende website waar de volledige review te vinden was. Juist dat scheen een groot probleem te zijn en is op een gegeven moment verboten van hogerhand, alleen de volledige review mag nog maar gepost worden. Wel ironisch dat dat nu juist datgene is waar jij over klaagt. Het is niet goed of het deugt niet
Zo herinner ik het me ook (kan alleen de aankondiging / discussie zo gauw even niet terugvinden). Ik was er toen ook al niet gelukkig mee en ben dat nog steeds niet.Voorheen waren dit een paar zinnen of een enkele paragraaf van de recensie, vergezeld van een link naar de betreffende website waar de volledige review te vinden was. Juist dat scheen een groot probleem te zijn en is op een gegeven moment verboten van hogerhand, alleen de volledige review mag nog maar gepost worden. Wel ironisch dat dat nu juist datgene is waar jij over klaagt. Het is niet goed of het deugt niet
Uiteindelijk drijft een site als MusicMeter toch in de eerste plaats op zijn community, kortom, op mensen die in meerderheid gewoon alle facetten van de site een beetje levend houden (dus af en toe een wat langere bespreking, af en toe een levendige discussie, etc.). Van pogingen dat in harde regels te vatten is het zelden beter geworden.
2
geplaatst: 3 februari 2021, 11:50 uur
Mensen die klagen omdat er reviews van albums op de albumpagina's staan. 

0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:10 uur
Mensen die mensen uitlachen vanwege feedback in een feedbackforum
.
.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:14 uur
Tja, da's alsof de bakker opeens geen koekjes van eigen deeg lust

Vind wel dat de - door Corona-maatregelen (thuisonderwijs) - opgelopen taalachterstand wel heel erg snel zichtbare vormen aanneemt.
Snap die schrijvelaritis overigens wel: what is placed on the internet, stays on the internet: wie schrijfd die blaifd!
0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:16 uur
0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:16 uur
Ik zou me echt schamen als ik jou was, klagen over mensen die tijd en energie steken in mooie recensies, omdat je dan de lollige discussies wat moeilijker kunt volgen.
1
geplaatst: 3 februari 2021, 12:19 uur
Misschien zouden ze dan ook wat tijd kunnen steken in vorm (stijl) en inhoud ipv allerlei eenvoudig te verifiëren feiten telkens op te dissen uit de wiki. Zie bijv de eindeloze recentsies bij Unknown Pleasures.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:19 uur
Ok, helder, laat maar. Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen, de ono-blogs doorscrollen en de overbodige artiestenbio's laten voor wat ze zijn. Misschien dit forum dan wel even omdopen in: "waag het niet om feedback te hebben"-forum of "sorry dat ik iets aankaart"-forum.
1
geplaatst: 3 februari 2021, 12:23 uur
Pinsnider schreef:
Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen
Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen
Die waren toch juist de steen des aanstoots?
0
Lachende derde
geplaatst: 3 februari 2021, 12:27 uur
Pinsnider schreef:
Ok, helder, laat maar. Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen, de ono-blogs doorscrollen en de overbodige artiestenbio's laten voor wat ze zijn. Misschien dit forum dan wel even omdopen in: "waag het niet om feedback te hebben"-forum of "sorry dat ik iets aankaart"-forum.
Laat je niet opnaaien en ga staan voor je mening.
0
Lachende derde
geplaatst: 3 februari 2021, 12:29 uur
Mjuman schreef:
Misschien zouden ze dan ook wat tijd kunnen steken in vorm (stijl) en inhoud ipv allerlei eenvoudig te verifiëren feiten telkens op te dissen uit de wiki. Zie bijv de eindeloze recentsies bij Unknown Pleasures.
Mag dat dan ook voor eenvoudig te weerleggen drogredeneringen?

1
geplaatst: 3 februari 2021, 12:35 uur
Neu, ik trek de achterboks wel aan. Als ik de enige ben en andere genieten dan is het prima. En dat mensen me een zeur vinden raakt me niet. Ik ben immers leraar en dus wel wat gewend in dat opzicht hahaha.
Jouw opmerking over drogredeneringen is ook een aardige trouwens
.
0
geplaatst: 3 februari 2021, 12:48 uur
Pinsnider schreef:
Neu, ik trek de achterboks wel aan. Als ik de enige ben en andere genieten dan is het prima. En dat mensen me een zeur vinden raakt me niet. Ik ben immers leraar en dus wel wat gewend in dat opzicht hahaha.
.
Ik heb dat ook wel, hoor. Vraag me bij de meeste van die doorlinkrecensies altijd af: voor wie plaats je die nou, voor de lezer of voor jezelf? Maar ik skip ze dan meestal ook gewoon.(quote)
.
1
geplaatst: 3 februari 2021, 12:49 uur
Pinsnider schreef:
Ok, helder, laat maar. Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen, de ono-blogs doorscrollen en de overbodige artiestenbio's laten voor wat ze zijn.
Ok, helder, laat maar. Ik zal de krenten uit de pop tot me nemen, de ono-blogs doorscrollen en de overbodige artiestenbio's laten voor wat ze zijn.
Je bent nog altijd vrij ze niet te lezen toch? Je herkent ze in een enkele oogopslag. De voor de hand liggende oplossing om een sprongetje te maken naar de volgende reactie, zou toch niet teveel moeite mogen kosten. Nu weet ik niet of de users in kwestie een winstoogmerk nastreven en gratis kliks proberen te vergaren. Er vanuitgaande dat het amateur-recensenten betreft die met hun recensie ook een mogelijke discussie op het forum aan willen wakkeren danwel andere users willen enthousiasmeren, is het ook niet zo dat ze de albumpagina's overspoelen. Dan zie ik persoonlijk niet waar het kwaad in schuilt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.