De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2021, 12:39 uur
Bij het toevoegen van een album maakte ik gebruik van de mogelijkheid om een albumhoes op te zoeken. Ik selecteerde er vervolgens een, maar dat bleek vervolgens niet de goede hoes. De hoes verwijderen en opnieuw beginnen, leek echter niet echt een optie, want geen knoppen. Gaat daar iets mis of was dit altijd al zo?
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 26 mei 2021, 15:25 uur
Nee, dat is inderdaad een fout in het systeem. dion.ollie
1
geplaatst: 27 mei 2021, 10:45 uur
Zoekfunctie doet raar. Jeroen van Merwijk vindt hij niet. Kendrick Lamar ook niet.
1
geplaatst: 27 mei 2021, 10:54 uur
Klopt, liep er net ook tegenaan, zocht op Spiritbox, geen resultaat, tijdens toevoegen gaf de site aan dat deze al op de site stond. Wordt lastig toevoegen op deze manier..
1
meter_fan (admin)
geplaatst: 27 mei 2021, 11:53 uur
Hi allen,
Momenteel zijn we een restart aan het geven aan de zoekmachine van MusicMeter, het kan dus zo zijn dat bepaalde resultaten moeilijker vindbaar zijn zolang dit proces runt. Doorgaans duurt dit een aantal uur. Hiermee hopen we een aantal problemen van de afgelopen maand te tackelen mbt de zoekopdrachten.
Daarnaast wil ik kort inhaken op de onvrede in dit topic met betrekking tot de focus op MusicMeter de laatste maanden. Het klopt simpelweg dat momenteel de volledige prioriteit van de technische crew ligt bij MovieMeter (+ voorheen TVMeter), die te maken heeft gehad met een grote remake waarbij veel is komen kijken. Dit zal komende maanden nog even aanhouden gezien de grote technische lijst aan verbeteringen die daar zijn opgesteld door de crew.
De verwachting is dat na de werkzaamheden daar, er weer ruimte zal zijn voor nieuwe functionaliteiten voor MusicMeter en het oplossen van bugs. Zelfs een kleine make-over is niet uitgesloten. Maar op dit moment ligt daar nu niet de prioriteit.
Dan zijn jullie op de hoogte.
Momenteel zijn we een restart aan het geven aan de zoekmachine van MusicMeter, het kan dus zo zijn dat bepaalde resultaten moeilijker vindbaar zijn zolang dit proces runt. Doorgaans duurt dit een aantal uur. Hiermee hopen we een aantal problemen van de afgelopen maand te tackelen mbt de zoekopdrachten.
Daarnaast wil ik kort inhaken op de onvrede in dit topic met betrekking tot de focus op MusicMeter de laatste maanden. Het klopt simpelweg dat momenteel de volledige prioriteit van de technische crew ligt bij MovieMeter (+ voorheen TVMeter), die te maken heeft gehad met een grote remake waarbij veel is komen kijken. Dit zal komende maanden nog even aanhouden gezien de grote technische lijst aan verbeteringen die daar zijn opgesteld door de crew.
De verwachting is dat na de werkzaamheden daar, er weer ruimte zal zijn voor nieuwe functionaliteiten voor MusicMeter en het oplossen van bugs. Zelfs een kleine make-over is niet uitgesloten. Maar op dit moment ligt daar nu niet de prioriteit.
Dan zijn jullie op de hoogte.
21
geplaatst: 27 mei 2021, 12:05 uur
meter_fan schreef:
Zelfs een kleine make-over is niet uitgesloten.
Zelfs een kleine make-over is niet uitgesloten.
Liever wel uitsluiten.
11
CHIEP (crew)
geplaatst: 27 mei 2021, 12:18 uur
Als jullie maar niet opnieuw de fout maken om een betaversie veel te snel online te gooien. De combinatie van die beslissing en het gebrek aan mankracht om ook de andere sites tijdens die periode de nodige aandacht te geven, maakt duidelijk dat jullie heel deze overname en de bijhorende plannen hebben onderschat – en nog geen klein beetje. Zeer onprofessioneel en minstens even jammer.
2
Ponty Mython
geplaatst: 27 mei 2021, 14:34 uur
Hopelijk wordt de zoekfunctie niet zoals op MovieMeter, want daar vind je helemaal niks meer terug als je niet de gehele titel invoert. Wat zijn dit allemaal voor gare zoekresultaten?
Zoekopdracht: Army of the Dead (2021)
https://i.imgur.com/XK2XUB9.png
Zoekopdracht: Army of the Dead (2021)
https://i.imgur.com/XK2XUB9.png
0
geplaatst: 27 mei 2021, 15:06 uur
meter_fan schreef:
Dit zal komende maanden nog even aanhouden gezien de grote technische lijst aan verbeteringen die daar zijn opgesteld door de crew.
Mooi eufemisme om te zeggen dat de nieuwe site gewoon de volledige oude database om zeep heeft geholpen. Er werkt echt werkelijks niets meer sinds het begin van de nieuwe site. Filmografieën zijn niet volledig, bepaalde topics kunnen alleen maar in de oude layout geopend worden, wanneer je sommige users tagt dan krijg je gewoon een andere user, de zoekmachine werkt voor geen meter meer, ... Dan kun je wel zeggen dat de crew met een technische lijst met verbeteringen komt maar dat is de waarheid verdraaien.Dit zal komende maanden nog even aanhouden gezien de grote technische lijst aan verbeteringen die daar zijn opgesteld door de crew.
Het zou jullie ook sieren als er eens wat meer communicatie op MovieMeter zelf wordt gedaan in plaats van op de zustersites.. In het gelijknamige feedback topic op MovieMeter wordt namelijk al maandenlang om reactie van jullie gevraagd.
0
geplaatst: 27 mei 2021, 15:29 uur
metalfist schreef:
In het gelijknamige feedback topic op MovieMeter wordt namelijk al maandenlang om reactie van jullie gevraagd.
In het gelijknamige feedback topic op MovieMeter wordt namelijk al maandenlang om reactie van jullie gevraagd.
Haha, dit kan toch niet?

0
geplaatst: 27 mei 2021, 20:37 uur
Mijn ervaring is dat een zogenaamde verbetering meestal slecht uitpakt.
Dus niet doen, laat het zo. Ga andere dingen doen als je niets te doen hebt.
11
geplaatst: 27 mei 2021, 21:23 uur
Ik had een jaar geleden toch niet durven denken dat de coronacrisis eerder opgelost zou zijn dan de 'dit topic bevat geen berichten'-bug, maar het begint er nu wel alle schijn van te krijgen.
0
geplaatst: 28 mei 2021, 09:56 uur
Sinds gisteravond na half 10 kan ik bij mijn nieuwste toevoegingen de updates niet aanklikken, noch kan ik die bij oude aangevinkte albums verwijderen. Wel lichtelijk irritant aangezien ik voor al mijn toevoegingen updates aanklik voor die enkeling die er maar eens een bericht zal achterlaten.
0
Ponty Mython
geplaatst: 28 mei 2021, 14:43 uur
metalfist schreef:
Het zou jullie ook sieren als er eens wat meer communicatie op MovieMeter zelf wordt gedaan in plaats van op de zustersites.. In het gelijknamige feedback topic op MovieMeter wordt namelijk al maandenlang om reactie van jullie gevraagd.
Volgens mij proberen ze dat nou juist uit alle macht te vermijden. Dion zijn laatste bericht was op 26 februari en meter_fan op 2 april.
Let's face it: zo actief als dat Jordy betrokken was zal het nooit worden onder huidig beleid.
15
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 mei 2021, 17:18 uur
Beste mensen,
Ik heb even een aantal berichten verwijderd. Hoewel we als moderatoren evengoed herkennen dat een aantal zaken, alsook de communicatie daarover, niet naar wens verloopt, gaan we in dit topic toch wat strakker erop handhaven dat het gebruikt wordt waar het voor bedoeld is: feedback op en onderlinge interactie over het functioneren van de site.
Kwinkslagen en cynische opmerkingen zijn bij vlagen dolkomisch, volkomen terecht of allebei, maar ze helpen niet mee de boel hier overzichtelijk te houden. Slowchat is sowieso tegen de gedragsregels en er zijn genoeg plekken op MusicMeter waar we daar tolerant mee omgaan. Laten we het hier echter een beetje zakelijk houden met zijn allen.
Wordt het daar beter van? We weten het niet. Wordt het er beter van als alle terechte feedback telkens verzuipt in de randzaken? We weten in elk geval zeker van niet.
Dank voor jullie medewerking.
Ik heb even een aantal berichten verwijderd. Hoewel we als moderatoren evengoed herkennen dat een aantal zaken, alsook de communicatie daarover, niet naar wens verloopt, gaan we in dit topic toch wat strakker erop handhaven dat het gebruikt wordt waar het voor bedoeld is: feedback op en onderlinge interactie over het functioneren van de site.
Kwinkslagen en cynische opmerkingen zijn bij vlagen dolkomisch, volkomen terecht of allebei, maar ze helpen niet mee de boel hier overzichtelijk te houden. Slowchat is sowieso tegen de gedragsregels en er zijn genoeg plekken op MusicMeter waar we daar tolerant mee omgaan. Laten we het hier echter een beetje zakelijk houden met zijn allen.
Wordt het daar beter van? We weten het niet. Wordt het er beter van als alle terechte feedback telkens verzuipt in de randzaken? We weten in elk geval zeker van niet.
Dank voor jullie medewerking.
0
geplaatst: 29 mei 2021, 17:15 uur
metalfist schreef:
De crew op moviemeter heeft vandaag via een gezamelijke mededeling per direct een staking aangekondigd.
Wat betekend dit voor de voortgang daar en dus ook hier vraag ik mij af

3
geplaatst: 29 mei 2021, 20:06 uur
Ik zie het ook. Het gaat wel om specifiek de 'series crew', maar ik kan me hun frustratie wel indenken.
Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl
Het blijft schokkend te lezen dat de nieuwe eigenaren totaal geen kaas hebben gegeten van communicatie. Zo moeilijk kan het niet zijn van elke metersite ( 'stakeholder') in ieder geval 1 iemand actief op de hoogte te houden door eens per week een update te geven. Meer dan een kwartiertje werk zou dat niet hoeven zijn.
Dat de nieuwe MovieMeter online is gezet voor de crew om te testen om feedback op te halen, waarna daar vervolgens niets mee gedaan is klinkt ook wel erg amateuristisch. Ik heb wel te doen met de mensen daar die er vele jaren (crew)werk in hebben gestoken.
Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl
Het blijft schokkend te lezen dat de nieuwe eigenaren totaal geen kaas hebben gegeten van communicatie. Zo moeilijk kan het niet zijn van elke metersite ( 'stakeholder') in ieder geval 1 iemand actief op de hoogte te houden door eens per week een update te geven. Meer dan een kwartiertje werk zou dat niet hoeven zijn.
Dat de nieuwe MovieMeter online is gezet voor de crew om te testen om feedback op te halen, waarna daar vervolgens niets mee gedaan is klinkt ook wel erg amateuristisch. Ik heb wel te doen met de mensen daar die er vele jaren (crew)werk in hebben gestoken.
0
geplaatst: 29 mei 2021, 22:05 uur
Rudi S schreef:
De crew op moviemeter heeft vandaag via een gezamelijke mededeling per direct een staking aangekondigd.
(quote)
Kolere wat een comedy capers

0
geplaatst: 29 mei 2021, 23:22 uur
Ik krijg het idee dat MM een sterfhuisconstructie aan het worden is.
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 mei 2021, 03:23 uur
Onze beheerders hebben blijkbaar dus niks geleerd van de heisa die hier heeft plaatsgevonden.
Het zou de MovieMeter crew sieren om zich solidair te verklaren met de Tv-Meter crew. Zij worden tenslotte ook in het donker gehouden wat betreft de voortgang.
Het zou de MovieMeter crew sieren om zich solidair te verklaren met de Tv-Meter crew. Zij worden tenslotte ook in het donker gehouden wat betreft de voortgang.
3
geplaatst: 30 mei 2021, 16:56 uur
herman schreef:
Het blijft schokkend te lezen dat de nieuwe eigenaren totaal geen kaas hebben gegeten van communicatie.
Best hilarisch dat hun bedrijfje vervolgens FanReach BV heet. Beetje zoals wanneer een land expliciet 'democratisch' in de naam verwerkt, je er juist aan zou moeten twijfelen.Het blijft schokkend te lezen dat de nieuwe eigenaren totaal geen kaas hebben gegeten van communicatie.
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 mei 2021, 20:57 uur
Ik snap iets niet.
De crew die series e.d. toevoegt en verbetert zijn nu in staking gegaan omdat ze geen feedback krijgen op hun vragen. Maar ik zie in het feedbacktopic van MovieMeter crewlid kappeuter steeds verkondigen dat er al heel veel bugs zijn opgelost de afgelopen maanden... Maar Tv-meter valt nu toch ook onder MovieMeter, of wordt het - ondanks de samenvoeging - nog steeds behandeld als twee aparte sites? Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om alleen het filmgedeelte van de site te managen en het seriegedeelte niet.
De crew die series e.d. toevoegt en verbetert zijn nu in staking gegaan omdat ze geen feedback krijgen op hun vragen. Maar ik zie in het feedbacktopic van MovieMeter crewlid kappeuter steeds verkondigen dat er al heel veel bugs zijn opgelost de afgelopen maanden... Maar Tv-meter valt nu toch ook onder MovieMeter, of wordt het - ondanks de samenvoeging - nog steeds behandeld als twee aparte sites? Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om alleen het filmgedeelte van de site te managen en het seriegedeelte niet.
0
Ponty Mython
geplaatst: 31 mei 2021, 14:48 uur
Nav diverse posts op MovieMeter zijn ze dus wel alleen bezig met het oplossen van bugs voor het filmgedeelte van de site. Wat een gepruts. En nog geen enkele reactie vanuit de beheerders.
Nou ja, voordat ze MusicMeter onder handen gaan nemen zitten we waarschijnlijk in 2023.
Nou ja, voordat ze MusicMeter onder handen gaan nemen zitten we waarschijnlijk in 2023.

3
geplaatst: 31 mei 2021, 15:03 uur
Ponty Mython schreef:
Tja dan is het niet meer nodig want dan is er hier al voldoende groepsimmuniteit tegen bugs opgebouwd

0
geplaatst: 31 mei 2021, 15:15 uur
Ja, ik kan toch wel zeggen dat ik na een jaar gewend ben geraakt aan de 'dit topic bevat geen berichten' bug. Maar ik heb mijn vaccinatie dan ook al een tijdje geleden gehad.
1
Ponty Mython
geplaatst: 31 mei 2021, 17:27 uur
We maken er wel grappen over, maar ergens is het natuurlijk dieptriest als je als sitebeheerder je gebruikers niet serieus neemt en vice versa.
Wel frappant dat oud-eigenaar Jordy ondertussen wel al gereageerd heeft, maar meter_fan nog steeds niet. Laat ik er maar van uitgaan dat ze spoedoverleg aan het houden zijn over een gepaste reactie.
Wel frappant dat oud-eigenaar Jordy ondertussen wel al gereageerd heeft, maar meter_fan nog steeds niet. Laat ik er maar van uitgaan dat ze spoedoverleg aan het houden zijn over een gepaste reactie.
1
CHIEP (crew)
geplaatst: 1 juni 2021, 13:31 uur
Nog een bug die imho al veel te lang speelt: niet zelden krijg je bij het plaatsen van een bericht wel het veld te zien, maar verschijnen de opmaakknoppen en de publiceerknop niet. Zeer irritant.
0
geplaatst: 1 juni 2021, 21:26 uur
CHIEP schreef:
Nog een bug die imho al veel te lang speelt: niet zelden krijg je bij het plaatsen van een bericht wel het veld te zien, maar verschijnen de opmaakknoppen en de publiceerknop niet. Zeer irritant.
Toevallig kreeg ik die zojuist, maar dat was wel voor het eerst. Zit er een logica in het optreden?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.