De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:24 uur
Nog een vraag. Kan er zo nu en dan niet een poll worden geintroduceerd? Met een paar keuzemogelijkheden aan opties, je kent het wel. Even de site wat upgraden.
Vragen als "Hoeveel elpees heb je in je collectie"
A hooguit 50
B zo tegen de 100
C 100 - 250
D 250 - 1000
E Nog meer
Zo'n pollfunctie is niet zo moeilijk op een site. Kwestie van even in verdiepen.
A hooguit 50
B zo tegen de 100
C 100 - 250
D 250 - 1000
E Nog meer
Zo'n pollfunctie is niet zo moeilijk op een site. Kwestie van even in verdiepen.
0
geplaatst: 3 juli 2014, 15:25 uur
Rudi S schreef:
Dit komt anders uit de wiki-mume.
In het kort: een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in een (web-)winkel of als download beschikbaar zijn via itunes / bandcamp of platenlabel.
Dat houdt dus o.a. in:
geen bootlegs of andere illegale cd's
(quote)
Dit komt anders uit de wiki-mume.
In het kort: een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in een (web-)winkel of als download beschikbaar zijn via itunes / bandcamp of platenlabel.
Dat houdt dus o.a. in:
geen bootlegs of andere illegale cd's
Daar staat toch niet dat ze geweerd worden omdat ze illegaal zijn?
0
geplaatst: 3 juli 2014, 15:26 uur
buizen schreef:
Haha. Want de reden dat het er nog niet was, was omdat ik dacht dat dat heel moeilijk zou zijn

Vind het wel een leuk idee, maar staat niet bovenaan de lijst met prioriteiten.
Ik zie het dan als een soort extraatje bij een forumtopic, dat de persoon die een topic start een poll in z'n bericht kan zetten, zoiets lijkt me wel grappig.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2014, 15:26 uur
buizen schreef:
Dat is natuurlijk onzin. Ben ook wel eens na een bezocht concert gauw gaan kijken op youtube en dan zie je inderdaad meteen al allerlei krakkemikkige telefoonopnamen van 1 nummer of halve nummers maar dat noem ik geen bootleg. Een bootleg is een goede opname van een compleet concert. Nou en daar vind je er echt geen tienduizenden zomaar van.
(quote)
Dat is natuurlijk onzin. Ben ook wel eens na een bezocht concert gauw gaan kijken op youtube en dan zie je inderdaad meteen al allerlei krakkemikkige telefoonopnamen van 1 nummer of halve nummers maar dat noem ik geen bootleg. Een bootleg is een goede opname van een compleet concert. Nou en daar vind je er echt geen tienduizenden zomaar van.
Zeker weten, dat er nu téveel bootlegs zijn. Eerst ging ik op festivals de standjes af voor bootlegs. Nu met internet heb je gratis binnen 5 minuten een bootleg binnen. Ik heb nu zoveel bootlegs dat ik ze niet eens meer op zet.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2014, 15:28 uur
buizen schreef:
Nog een vraag. Kan er zo nu en dan niet een poll worden geintroduceerd? Met een paar keuzemogelijkheden aan opties, je kent het wel. Even de site wat upgraden.
A hooguit 50
B rond de 100
C 100 - 250
D 250 - 1000
E Nog meer
A hooguit 50
B rond de 100
C 100 - 250
D 250 - 1000
E Nog meer
Ik word echt blij van je enthousiasme....

Maar er is toch een topic voor de vraag van de dag? Daar kan dat mooi, want de laatste tijd komt er een beetje de klad in de vragen...
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2014, 15:30 uur
buizen
De artiestenpagina is een optie die niet veel mensen kennen.
Wellicht toch een moment om die wat meer leven in te blazen. Als jij vette bootleg wil bespreken, en het is mijn cup-of-tea, dan ben ik daar graag voor in.
De artiestenpagina is een optie die niet veel mensen kennen.
Wellicht toch een moment om die wat meer leven in te blazen. Als jij vette bootleg wil bespreken, en het is mijn cup-of-tea, dan ben ik daar graag voor in.
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:30 uur
Hoi Ozric, nee dat is zo anders. Alles gaat in topicvorm hier, visueel is het anders als je een polletje voor je ziet waar je op kan stemmen en dan ook een optie om de uitslag van de stemmen tot nu toe te zien. Je weet wel wat ik bedoel. Dat is leuk op een site, voor zo af en toe. 

0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:34 uur
Jordy schreef:
Haha. Want de reden dat het er nog niet was, was omdat ik dacht dat dat heel moeilijk zou zijn
Ik zie het dan als een soort extraatje bij een forumtopic, dat de persoon die een topic start een poll in z'n bericht kan zetten, zoiets lijkt me wel grappig.
(quote)

Weet niet zeker of het Joomla is wat jullie gebruiken, het lijkt er wel op. Je kunt er echt zoveel mee. Niet dat het nu een kerstboom moet worden maar net wat je zegt, zo af en toe zo'n polletje heeft wel wat.
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:38 uur
Als je dat (een poll) bij de voetbaldiscussie had gedaan en bijv. enkele peilmomenten en de vraag was 'wie worden de vier finalisten (in rangorde)?' dan had je mooi verschillen kunnen zien tussen aanvangsdatum voorronden en bijvoorbeeld vandaag. Ach ja.
Mooie site verder hoor, geen klachten, slechts wensen.
Mooie site verder hoor, geen klachten, slechts wensen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2014, 15:41 uur
Voetbal, hahahaha... dat eeuwige voetbal...
Maar ja. Wie is trouwens je avatar. Mijn avatar is ik...
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:43 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ozric Ozric, jij kent (wijlen) Jeff Hanneman toch wel? Niet dus? Terug naar school!
0
geplaatst: 3 juli 2014, 15:43 uur
buizen schreef:
Weet niet zeker of het Joomla is wat jullie gebruiken, het lijkt er wel op. Je kunt er echt zoveel mee. Niet dat het nu een kerstboom moet worden maar net wat je zegt, zo af en toe zo'n polletje heeft wel wat.
(quote)
Nee de hele site is zelf geschreven, een polletje is dan dus technisch niet zo'n hele grote uitdaging meer

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2014, 15:54 uur
buizen schreef:
Ozric Ozric, jij kent (wijlen) Jeff Hanneman toch wel? Niet dus? Terug naar school!
(quote)
Slayer. Maar weet ik veel hoe hij eruit ziet.
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 15:57 uur
Het zij je vergeven. Ik zou Fish op straat mogelijk ook niet herkennen terwijl ie regelmatig in Amsterdam schijnt te zijn en ik de oude Marillion goed vind.
0
buizen
geplaatst: 3 juli 2014, 16:16 uur
En trouwens een bootleg is op vinyl. Of hooguit op cassettebandje.
Youtube telt niet als bootlegs.
Maar dat is mijn mening.
Een fysieke illegale geluidsdrager met een mooie of obscure hoes. Liefst genummerd.
Ik ga nu even naar buiten om te eten, het is prachtig weer immers.
Maar dat is mijn mening.
Een fysieke illegale geluidsdrager met een mooie of obscure hoes. Liefst genummerd.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 10:58 uur
Bij Revere - My Mirror / Your Target (2013):
Geheel off topic maar (I'm new here) hoe maak je een quote van een stuk tekst? Als ik een quote maak selecteert hij de volledige tekst, daarna wissen wat niet past in de quote maar is redelijk omslachtig. Moet eenvoudig zijn maar ik zie het even niet…
Geheel off topic maar (I'm new here) hoe maak je een quote van een stuk tekst? Als ik een quote maak selecteert hij de volledige tekst, daarna wissen wat niet past in de quote maar is redelijk omslachtig. Moet eenvoudig zijn maar ik zie het even niet…
0
geplaatst: 4 juli 2014, 11:23 uur
popstranger schreef:
De quote-knop en dan een gedeelte weghalen is inderdaad de makkelijkste manier. Een zinnetje kopen en er [ quote ] en [ / quote ] (zonder spaties dan) omheen zetten kan ook, maar dan staat de gebruikersnaam er niet automatisch bij.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 11:28 uur
Lukas schreef:
Een zinnetje kopen en er [ quote ] en [ / quote ] (zonder spaties dan) omheen zetten kan ook
Een zinnetje kopen en er [ quote ] en [ / quote ] (zonder spaties dan) omheen zetten kan ook
Je kunt dan makkelijker de betreffende tekst selecteren, en vervolgens op het opmaakknopje met de aanhalingstekens drukken. Maar inderdaad, quoten en het overbodige verwijderen is het best. Dan krijgt de betreffende persoon ook netjes een "je bent gequote" notificatie.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 4 juli 2014, 11:43 uur
buizen schreef:
Maar dat is mijn mening.
Maar dat is mijn mening.
Mijn punt was meer, dat er nu op internet op allerhande fora zowat alle bootlegs geript worden aangeboden. Vaak wordt de titel veranderd, op die manier heb ik (per ongeluk) een aantal concerten dubbel of trippel. Maar we praten in rondjes nu.
Je hebt wel gelijk vwb youtube. In elk geval is de tijd van bootlegs ver achter ons. De 80's en 70's zijn de enige perioden waarvan ik nog echt op zoek ga naar bootlegs.
0
buizen
geplaatst: 4 juli 2014, 15:15 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Mijn punt was meer, dat er nu op internet op allerhande fora zowat alle bootlegs geript worden aangeboden. Vaak wordt de titel veranderd, op die manier heb ik (per ongeluk) een aantal concerten dubbel of trippel. Maar we praten in rondjes nu.
Je hebt wel gelijk vwb youtube. In elk geval is de tijd van bootlegs ver achter ons. De 80's en 70's zijn de enige perioden waarvan ik nog echt op zoek ga naar bootlegs.
(quote)
we're not running around in circles, we zijn er wel uit Ozric. Ook voor mij geldt dat bootlegs uit de jaren '80 met name interessant zijn. Op vinyl, en liefst zo illegaal mogelijk..
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 4 juli 2014, 16:01 uur
buizen, ik heb een aantal Marillion-boots op elpee. Waaronder Pinkpop '84 

0
Sietse
geplaatst: 6 juli 2014, 11:57 uur
Een idee voor de Muzieklog (speciaal voor Jordy dus).
Nu worden alleen de recente stemmen getoond, maar is het een idee om ook hier de volgende zaken in op te nemen:
- Toevoegingen
- Albums toegevoegd aan "Mijn Albums"
Nu is de muzieklog nogal beperkt, en op deze manier kan het net wat meer informatie verschaffen die mensen misschien van een user zouden willen weten.
(en zelf zou ik het fijn vinden ivm. welke albums ik recent heb gekocht en nog moet toevoegen, dan wel van een stem moet voorzien
)
Nu worden alleen de recente stemmen getoond, maar is het een idee om ook hier de volgende zaken in op te nemen:
- Toevoegingen
- Albums toegevoegd aan "Mijn Albums"
Nu is de muzieklog nogal beperkt, en op deze manier kan het net wat meer informatie verschaffen die mensen misschien van een user zouden willen weten.
(en zelf zou ik het fijn vinden ivm. welke albums ik recent heb gekocht en nog moet toevoegen, dan wel van een stem moet voorzien
)
0
geplaatst: 6 juli 2014, 12:55 uur
Dat vind ik meer dingen voor de gebruikersupdates, persoonlijk. De muzieklog is een chronologisch overzicht van alle muziek die je ontdekt, is het idee.
0
Sietse
geplaatst: 6 juli 2014, 13:22 uur
Hmm, oke. Ik snap wat je zegt, maar vind de gebruikersupdates daarvoor ook niet heel overzichtelijk (die toont bijv. niet of je een album tot je eigen lijsten hebt toegevoegd).
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:38 uur
Dat is inderdaad een (optionele) verbetering voor de gebruikersupdates, dat ben ik met je eens
0
sxesven
geplaatst: 13 juli 2014, 10:00 uur
Volgens mij rapporteerde iemand pas dat er zo nu en dan automatisch reclame met geluid begon te spelen, maar kon dat bericht niet meer vinden. Hoe dan ook, hier net ook, en wel hier (Cillit Bang reclame).
0
geplaatst: 15 juli 2014, 23:12 uur
Het zal wel eerder geopperd zijn... Maar wat ik zou willen is dat ik bij artiesten kan aanvinken dat niet alleen alle maar ook alle VOLGENDE albums kan toevoegen aan mijn update's!
Ik loop soms wat achter bij mijn favoriete bandjes....
Ik loop soms wat achter bij mijn favoriete bandjes....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.