MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
buizen
Kunnen er wat meer smiley-mogelijkheden komen ter 'ondersteuning'of 'opleuking' van het tekstveld? In bijv. Skype heb je een keuze uit veel meer mogelijkheden.

Cured
Ik wil graag sommige albums in mijn updates, maar dat lukt me alleen als ik er een bericht bij schrijf.
Ligt het ergens aan mijn instellingen?

Cured schreef:
Ik wil graag sommige albums in mijn updates, maar dat lukt me alleen als ik er een bericht bij schrijf.
Ligt het ergens aan mijn instellingen?

Kan je niet bij de betreffende albums klikken op "Naar updates" oid? Dan gooi je ze erin zonder een bericht achter te laten.

Ik heb problemen met de "Mijn Updates" knop. Slechts sporadisch lukt het om forumtopics toe te voegen aan mijn updates. Ik gebruik Firefox. Het lijkt een beetje op het probleem van Cured hierboven. Ik dacht idd dat het plaatsen van een bericht de oplossing was, maar dat blijkt ook niet waterdicht te zijn.

Cured
Ik klik bijv. de nieuwe van Marillion aan (er verschijnt een 'V-tje) bij toevoegen aan 'mijn updates' en dan kijk ik onder 'mijn updates' en dan staat het album er niet bij, alleen als ik er een bericht bij schrijf. How come?

Cured schreef:
Ik klik bijv. de nieuwe van Marillion aan (er verschijnt een 'V-tje) bij toevoegen aan 'mijn updates' en dan kijk ik onder 'mijn updates' en dan staat het album er niet bij, alleen als ik er een bericht bij schrijf. How come?

Inderdaad bij albums hetzelfde verschijnsel. Heb jij ook Firefox als browser?

Je ziet alleen discussies in je updates waar recentelijk berichten zijn geplaatst, is dat het niet?

Nee, want bv. bij dit topic heb ik vanmorgen nog een bericht geplaatst, maar ik zie hem dus niet terug in mijn updates. Het vinkje bij "Mijn Updates" is dan ook weer verdwenen en veranderd in een plusje.

Hetzelfde geldt trouwens voor dit topic...

Als je het vinkje zet (wachten tot het vinkje daadwerkelijk zichtbaar is) en dan de pagina opnieuw laadt, is het vinkje dan direct weer weg?

Cured
Marty McFly schreef:
Inderdaad bij albums hetzelfde verschijnsel. Heb jij ook Firefox als browser?
Nee, internet Explorer.

Jordy schreef:
Als je het vinkje zet (wachten tot het vinkje daadwerkelijk zichtbaar is) en dan de pagina opnieuw laadt, is het vinkje dan direct weer weg?

Ja, verdwenen.

Okee heel vreemd. Zou zo even niet weten wat dat kan zijn

buizen
Jordy, wat betekenen die blauwe symbooltjes voor een topic? Zoals die rorschachtestachtige 'splash' (met een uitroepteken, in het blauw)? Kan het op de wikipage niet vinden.

Die "splash" is een sticky topic, een topic dat altijd bovenaan de lijst staat.

buizen
Waarom staan de ene keer bij een artiest/band de albums op alfabet en de andere keer op jaartal gesorteerd vermeld?

CHIEP (crew)
Op alfabet? Dan kan enkel voorkomen als de artiest in één jaar tijd meerdere albums heeft uitgebracht en er bij die albums hier geen exacte releasedatum staat opgegeven.

buizen
CHIEP schreef:
Op alfabet? Dan kan enkel voorkomen als de artiest in één jaar tijd meerdere albums heeft uitgebracht en er bij die albums hier geen exacte releasedatum staat opgegeven.

http://www.musicmeter.nl/album/search/rainbow

Da's op titel gesorteerd - elke albumtitel met Raimbow, smarty!

Wel een andere opmerking in dezen: bij bands met 2 albums in 1 jaar klopt de volgorde niet; deze is niet chronolgisch (op volgorde van verschijning), maar alfabetisch; voorbeeld: Fairport Convention.

tuktak
Lees het laatste bericht van CHIEP even

tuktak schreef:
Lees het laatste bericht van CHIEP even

Idd gemist - smartfoon, weetuweswel! Zal ik voortaan als ik het weer tegenkom ter correctie de exacte release-datum aangeven; vaak zal dat een maand zijn, en dan kan je bijv midden van de maand aanhouden

Ozric Spacefolk
Mjuman schreef:
(quote)

Idd gemist - smartfoon, weetuweswel! Zal ik voortaan als ik het weer tegenkom ter correctie de exacte release-datum aangeven; vaak zal dat een maand zijn, en dan kan je bijv midden van de maand aanhouden

In principe een taak voor users, om de exacte datum op te snorren. Ik heb begrepen dat een maand/jaartal ook mag.

buizen
Vraag me af waarom albumtitels vaak zo worden geschreven dat elk woord met een hoofdletter begint, zelfs woordjes als 'and' en 'the'. Is dat er gewoon zo ingeslopen?
Tevens vraag ik me af of de vraag over meer smileys nog beantwoord wordt...

Excuus. Nee, er komen niet meer smileys.

buizen schreef:
Vraag me af waarom albumtitels vaak zo worden geschreven dat elk woord met een hoofdletter begint, zelfs woordjes als 'and' en 'the'. Is dat er gewoon zo ingeslopen?
Tevens vraag ik me af of de vraag over meer smileys nog beantwoord wordt...

Het gebruik van beginkapitalen is een gewoonte die thuishoort in Anglosaksische cultuur - van daaruit heeft het zich als een virus verspreid over talen waar het absoluut niet thuishoort: Nederlands, Duits en Zweeds - bijv dit Lisa Nilsson - Himlen Runt Hörnet (1992) slaat dus taalkundig/orthografisch gezien helemaal nergens op en geeft blijk van een US/UK brain dominance

buizen
Ok Mjuman. Maar ik zie het elders (straatnaambordjes, boektitels, noem het maar op) eigenlijk niet, alleen in muziektitels.
Blij ben ik er niet mee, ik houd van onze Nederlandse taal, dit zijn maar gekkigheden.

buizen
Jordy schreef:
Excuus. Nee, er komen niet meer smileys.

Bij het album Boogie Nights #2 staat achter het laatste nummer (Apollo 100 - Joy) een pijltje als videoclip-link, maar als je daarop klikt komt je uit bij een clip van "Disorder" van Joy Division. Of is dat de verantwoordelijkheid van degene die het album geplaatst heeft?

Iedere gebruiker van deze site kan clips toevoegen. In het door jou aangehaalde voorbeeld is duidelijk wat fout gegaan. Clip aldaar weggehaald.

Okee, duidelijk, dank je!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.