MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
vreemd, bij mij geen problemen

Vreemd. Heb alle opgeslagen browserdata gewist, maar het probleem blijft. Niet dat het zo'n ramp is, maar een week geleden (ong) had ik het niet voor.

Ik zie het nu toch ook op sommige plekken inderdaad, zal er even naar kijken

Hier ook een aparte bug bij de zoekfunctie: als ik zoek in mijn eigen stemmen geeft ie in het popupje bij elk van de zoekresultaten aan dat ik er niet op heb gestemd.

Vreemd inderdaad, kan het (bij mij) niet nabootsen

Hier werkt het nu ook weer (andere computer, maar zelfde browser).

buizen
"moderator" snap ik. Maar wat betekent het als er "crew" achter iemands naam staat, hoe moet je dat zien?
En "admin"?

Vragen.

buizen

Dank Rudi, krijg nou wat er is een heuse wikipedipagina m.b.t. musicmeter?! Erg informatief zo te zien. Zal het voortaan lezen vooraleer er een vraag wordt gesteld. Kende dat blog niet.

Dubbele toevoeging:

Miles Whittaker - Facets (2011)

Miles - Facets (2011)

Bij het label staat hij als Miles

Facets by Miles (LOVE068) » Modern Love | A record label - modern-love.co.uk

maar moet wel als alias onder Miles Whittaker

Miles Whittaker

en niet te verwarren met deze Miles

Miles

Simon Smith (crew)
Je kunt via de site cd's bestellen bij internetwinkels zoals Bol en Proxis. Nu staat er bij de advertentie van Proxis dat er geen verzendkosten zijn, en bij Bol dat die er wel zijn, terwijl beide winkels verzendkosten rekenen, Proxis zelfs meer dan Bol.

Ja dat heb ik doorgegeven aan beslist.nl (die de gegevens aanlevert), wordt aan gewerkt

tuktak
hawkins schreef:
Dubbele toevoeging:

Miles Whittaker - Facets (2011)

Miles - Facets (2011)

Bij het label staat hij als Miles

Facets by Miles (LOVE068) » Modern Love | A record label - modern-love.co.uk

maar moet wel als alias onder Miles Whittaker

Miles Whittaker

en niet te verwarren met deze Miles

Miles

Dat was even puzzelen maar de dubbele ep is verwijderd en ik heb alle Miles aliassen weer een beetje recht geprobeerd te zetten.

Simon Smith (crew)
Als ik persoonlijke gegevens op de pagina van een artiest wil corrigeren, krijg ik de volgende foutmelding:
"Het formulier is niet verwerkt, bestand niet gevonden."
En de correctie kan niet worden doorgevoerd. Ik werk via Firefox.

Het gebeurt bijvoorbeeld bij deze artiest:
Tom Odell

De foto die daar ingevoerd is bestaat inmiddels niet meer. Je zult dan dus in je correctie ook even de foto moeten verwijderen.

Svendra schreef:
Wat ik me kan herinneren is dat gastartiesten verloren gaan (of gingen) als je een afgekeurd album opnieuw instuurt. Bij de eerste toevoeging gaat het dus wel goed.

Ik heb dit nog een keer uitvoerig getest, en geen problemen tegen gekomen. Zowel bij afkeuren (door crewlid) als bij opnieuw insturen van gecorrigeerde toevoeging, gaan er bij mij geen gastartiesten (bij de tracks) of alternatieve albumtitels verloren. Dus ik laat het even voor wat het is, tenzij iemand een gedetailleerd voorbeeld kan geven.

buizen
Mag je eigenlijk ook bootlegs 'toevoegen'? Of betreft dat een strikt verboden gebied?
Zou nl. wel een boek kunnen schrijven over een bepaalde bootleg.
Hoor het wel.

Ozric Spacefolk
buizen schreef:
Mag je eigenlijk ook bootlegs 'toevoegen'? Of betreft dat een strikt verboden gebied?
Zou nl. wel een boek kunnen schrijven over een bepaalde bootleg.
Hoor het wel.

Nope. Ten strengste verboden.

buizen
Waarom is dat dan ten strengste verboden? Dit is toch gewoon een forum over muziek, of wordt het gesponsored door Buma-Stemra ofzo?
Per artiest/band een rubriek bootlegs zou ik heel gaaf vinden, het geeft een boost aan de verzamelaarsliefdes die er zijn op dit forum.

buizen
Ja ik weet wat een bootleg is en dat het 'illegaal' is maar waarom kunnen deze geluidsdragers, vaak gewild bij verzamelaars, hier niet besproken?

Heb die link gelezen maar snap nog steeds de keuze niet. De muziekliefde staat meen ik centraal, toch niet .. Bootlegs zijn er nu eenmaal (gelukkig). Nou ja, onder protest neem ik kennis van het bootlegbeleid.

buizen schreef:
Ja ik weet wat een bootleg is en dat het 'illegaal' is maar waarom kunnen deze geluidsdragers, vaak gewild bij verzamelaars, hier niet besproken?
.

Die van Duin single uit de prijsvraag is toch geen bootleg hoop ik

Ozric Spacefolk
buizen schreef:

Heb die link gelezen maar snap nog steeds de keuze niet. De muziekliefde staat meen ik centraal, toch niet .. Bootlegs zijn er nu eenmaal (gelukkig). Nou ja, onder protest neem ik kennis van het bootlegbeleid.

Er is bij artiest ook een artiestenpagina. Daar heb ik het meestal over bootlegs.
Als er trouwens (vooral tegenwoordig) bootlegs aan de site worden toegevoegd, heb je voor je het weet 1.000.000 albums per artiest.

In de vinyl/cassette tijd was het nog te overzien, in de CD-tijd (CD-r etc.) werd het al onoverzichtelijk, maar nu zijn er zo ontieglijk veel bootlegs dat er per optreden al 100.000 circuleren.

Proef op de som: kijk maar op youtube. Alle optredens van gisteravond staan nu al in lange en korte versies geupload.

buizen
Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

.. dat er per optreden al 100.000 circuleren..

Proef op de som: kijk maar op youtube. Alle optredens van gisteravond staan nu al in lange en korte versies geupload.

Dat is natuurlijk onzin. Ben ook wel eens na een bezocht concert gauw gaan kijken op youtube en dan zie je inderdaad meteen al allerlei krakkemikkige telefoonopnamen van 1 nummer of halve nummers maar dat noem ik geen bootleg. Een bootleg is een goede opname van een compleet concert. Nou en daar vind je er echt geen tienduizenden zomaar van.

Bootlegs mogen natuurlijk gewoon overal besproken worden, ze worden niet van de site geweerd omdat ze illegaal zijn ofzo. Ze krijgen alleen geen eigen albumpagina.

buizen
Bootlegs uit de jaren '80 en daarvoor zijn loeiinteressant.

buizen
Jordy schreef:
Bootlegs mogen natuurlijk gewoon overal besproken worden, ze worden niet van de site geweerd omdat ze illegaal zijn ofzo. Ze krijgen alleen geen eigen albumpagina.

Ja dat bedoel ik, ze worden gedwongen tot zwerven. Zoek ze maar eens op op het forum. Overal kan wat staan.
Wat mij betreft komt er naast 'verzamel' en 'live' ook een bootlegrubriek per artiest/band. Maar goed, ijdele hoop zo te lezen.

Jordy schreef:

Dit komt anders uit de wiki-mume.

In het kort: een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in een (web-)winkel of als download beschikbaar zijn via itunes / bandcamp of platenlabel.
Dat houdt dus o.a. in:
geen bootlegs of andere illegale cd's

buizen
Rudi S schreef:
(quote)

Dit komt anders uit de wiki-mume.

In het kort: een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in een (web-)winkel of als download beschikbaar zijn via itunes / bandcamp of platenlabel.
Dat houdt dus o.a. in:
geen bootlegs of andere illegale cd's

Ja dat slaat dan op het recht tot 'toetreding' van de rubriek albums binnen een artiest, Rudi S.
'Verder' zijn bootlegs blijkbaar geen taboe om te bespreken, zoek het maar uit waar je het dan wilt bespreken. Ozric gaf nog de beste tip met bespreken binnen artiesten - berichten
Maar het is inderdaad een wat vaag 'gedoogbeleid'

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.