De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
1
geplaatst: 6 oktober 2021, 16:56 uur
Vanuit de normalisatie/standaardisatiegedachte is het helemaal niet verkeerd om je aan algemeen gangbare regels - zie ook de div. styleguides voor schrijvers etc - te houden. Met weinig moeite kan je vinden hoe titels in het Engels (bijv) worden geschreven; zie ook Title Capitalization Tool - Capitalize My Title - Title Case Tool - capitalizemytitle.com
In andere, Europese, talen is alleen een beginkapitaal nodig, tenzij een (eigen) naam oid in de titel voorkomt. Onder invloed van het Engels vind je in toenemende mate titels als "Jij Verwarmt Mijn Hart" - vanuit een (correcte) bibliografische (en laten we het doortrekken naar discografisch) is dat natuurlijk een mispeer.
Ook in bijv Zweedse titels heeft dat virus zich genesteld. Wanneer een systeem dus 'case-sensitive' is en je wilt op de correctgeschreven titel zoeken, kan dat problemen geven. Het lijkt ant fucking, maar is het dus niet.
In andere, Europese, talen is alleen een beginkapitaal nodig, tenzij een (eigen) naam oid in de titel voorkomt. Onder invloed van het Engels vind je in toenemende mate titels als "Jij Verwarmt Mijn Hart" - vanuit een (correcte) bibliografische (en laten we het doortrekken naar discografisch) is dat natuurlijk een mispeer.
Ook in bijv Zweedse titels heeft dat virus zich genesteld. Wanneer een systeem dus 'case-sensitive' is en je wilt op de correctgeschreven titel zoeken, kan dat problemen geven. Het lijkt ant fucking, maar is het dus niet.
1
geplaatst: 6 oktober 2021, 17:00 uur
Mssr Renard schreef:
EN HET ZIET ER GEWOON NIET UIT, AL DIE ALL-CAPS.
EN HET ZIET ER GEWOON NIET UIT, AL DIE ALL-CAPS.
Wat zeg je, ik versta je niet goed - JE PRAAT ZO HARD!
0
Ponty Mython
geplaatst: 6 oktober 2021, 17:09 uur
Mausie schreef:
Wel belangrijk dat de crew hier een standpunt inneemt, anders staat de site straks vol remasters.
Wel belangrijk dat de crew hier een standpunt inneemt, anders staat de site straks vol remasters.
En dat is erg, want..?
Het zou m.i. een verbetering zijn dat een albumpagina aangeeft hoeveel verschillende versies er zijn. Om alle bonus tracks bv bij 1 albumversie te proppen maakt het er allemaal niet duidelijker op.
1
Germ (crew)
geplaatst: 6 oktober 2021, 17:45 uur
Ponty Mython schreef:
En dat is erg, want..?
Het zou m.i. een verbetering zijn dat een albumpagina aangeeft hoeveel verschillende versies er zijn. Om alle bonus tracks bv bij 1 albumversie te proppen maakt het er allemaal niet duidelijker op.
(quote)
En dat is erg, want..?
Dat lijkt mij veel te gek, we hoeven er geen discogs van te maken.
2
geplaatst: 6 oktober 2021, 17:54 uur
Deze site zit in haar nadagen, hoeveel werk wil je er nog in stoppen zeg.
1
geplaatst: 6 oktober 2021, 18:07 uur
Teunnis schreef:
Maar wij, de gebruikers, zitten nog in de ontkenningsfase.
Maar wij, de gebruikers, zitten nog in de ontkenningsfase.
Net als de beheerders: die doen alsof er geen gebruikers zijn. In vergelijking met de huidige situatie lijkt vroeger wel die van Het kinderparadijs: je roept en je krijgt ijs.
2
geplaatst: 7 oktober 2021, 09:08 uur
Zijn er nog meer mensen bij wie de onderste zwarte balk met grote regelmaat mee verschuift met scrollen, en zo een deel van de pagina blokkeert? Wellicht een extra promotie voor die goksites op speciaal verzoek van Mssr Renard, maar ik vind het knap vervelend.
https://i.imgur.com/cZsfxpe.jpg
https://i.imgur.com/cZsfxpe.jpg
1
geplaatst: 7 oktober 2021, 10:19 uur
itchy schreef:
Deze site zit in haar nadagen, hoeveel werk wil je er nog in stoppen zeg.
Oh jeetje, heb al stress over mijn stemmenverlies. Mijn database gaat kapot.Deze site zit in haar nadagen, hoeveel werk wil je er nog in stoppen zeg.
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 10:43 uur
Duidelijk een andere oriëntatie - in 't jargon zeg je dan mijn database is corrupt en dat moet je bekender in de oren klinken
.Terzijde: zo'n 4-5 jaar geleden al was volgens een aantal analyst sites (die websites 'monitoren') de waarde van MuMe gehalveerd.
0
Ponty Mython
geplaatst: 7 oktober 2021, 11:44 uur
Eerder dat de webiste niet bestaat en er alleen MovieMeter is.
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 11:58 uur
Mjuman schreef:
Duidelijk een andere oriëntatie - in 't jargon zeg je dan mijn database is corrupt en dat moet je bekender in de oren klinken
.
Mijn collega-dba zou licht cynisch zeggen dat de database nog werkt en er enkel een probleem is met de applicatie (quote)
. 
1
geplaatst: 7 oktober 2021, 12:02 uur
bennerd schreef:
(quote)
Mijn collega-dba zou licht cynisch zeggen dat de database nog werkt en er enkel een probleem is met de applicatie
Da's een bekend probleem met dat soort lieden - willen nog geen lamp vervangen omdat dat een hardware issue is

Een andere - regelmatig gehoord: well, that is an undocumented feature
Kreeg het ooit aan de stok met zo'n vieguur - bukte ik op een gegeven moment om onder zijn bureau te kijken en in zijn prullenmand. Vroeg hij me What on earth are you doing? Mijn antwoord toen: I'm looking for your user interface

0
Ponty Mython
geplaatst: 7 oktober 2021, 12:18 uur
Ach, iedereen hier weet dat MovieMeter nooit bugvrij zal zijn en dat er dus ook in de nabije toekomst niet gesleuteld gaat worden aan MusicMeter, zeker niet als er kennelijk maar één ict'er in dienst is.
Het feit dat ze daar de oudste bug 'Dit topic bevat geen berichten' nog steeds niet hebben weten op te lossen (en die is er al sinds dat de Metersites zijn overgezet naar de nieuwe server) geeft wel aan met wat voor een professionaliteit we hier te maken hebben...
Ik vermoed dat ze eerder de stekker uit de niet-MovieMeter sites zullen trekken.
Het feit dat ze daar de oudste bug 'Dit topic bevat geen berichten' nog steeds niet hebben weten op te lossen (en die is er al sinds dat de Metersites zijn overgezet naar de nieuwe server) geeft wel aan met wat voor een professionaliteit we hier te maken hebben...
Ik vermoed dat ze eerder de stekker uit de niet-MovieMeter sites zullen trekken.
1
geplaatst: 7 oktober 2021, 12:47 uur
GrafGantz schreef:
Zijn er nog meer mensen bij wie de onderste zwarte balk met grote regelmaat mee verschuift met scrollen, en zo een deel van de pagina blokkeert? Wellicht een extra promotie voor die goksites op speciaal verzoek van Mssr Renard, maar ik vind het knap vervelend.
(afbeelding)
(afbeelding)
Ontzettend irritant. Weg ermee.

1
geplaatst: 7 oktober 2021, 12:59 uur
Je zal maar zanger met stemproblemen en een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis zijn.

6
geplaatst: 7 oktober 2021, 13:05 uur
herman schreef:
Je zal maar zanger met stemproblemen en een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis zijn.
(quote)
Oh, zit Dotan nog steeds op Musicmeter?
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 15:00 uur
Ponty Mython schreef:
Dat, of ze negeren het compleet om zonder moeite nog wat reclame inkomsten te genereren. En de sites vanzelf doodbloeden.
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2021, 15:03 uur
legian schreef:
Dat, of ze negeren het compleet om zonder moeite nog wat reclame inkomsten te genereren. En de sites vanzelf doodbloeden.
(quote)
Zoals progarchives. Daar is officieel geen leiding meer, en heeft de crew het overgenomen. Mij benieuwen wanneer die site hun domeinnaam verloopt. Hetzelfde geldt voor Musicmeter. Wanneer verloopt de domeinnaam.
3
geplaatst: 7 oktober 2021, 15:15 uur
Mssr Renard schreef:
Mij benieuwen wanneer die site hun domeinnaam verloopt. Hetzelfde geldt voor Musicmeter. Wanneer verloopt de domeinnaam.
Zodra ze stoppen met betalen.Mij benieuwen wanneer die site hun domeinnaam verloopt. Hetzelfde geldt voor Musicmeter. Wanneer verloopt de domeinnaam.
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 18:14 uur
GrafGantz schreef:
Zijn er nog meer mensen bij wie de onderste zwarte balk met grote regelmaat mee verschuift met scrollen.
Zeker! En gezien de mate waarin issues aangepakt worden zal voor de rest van je MuMe-leven deze balk met je mee schuiven.Zijn er nog meer mensen bij wie de onderste zwarte balk met grote regelmaat mee verschuift met scrollen.
Zonder dollen, ik vermoed dat het door de (paginavullende) reclame komt. Het gebeurt alleen als je met zo'n beeldvullende reclame zit.
0
Jeve
geplaatst: 7 oktober 2021, 19:58 uur
Edgar18 schreef:
Zonder dollen, ik vermoed dat het door de (paginavullende) reclame komt. Het gebeurt alleen als je met zo'n beeldvullende reclame zit.
(quote)
Zeker! En gezien de mate waarin issues aangepakt worden zal voor de rest van je MuMe-leven deze balk met je mee schuiven.Zonder dollen, ik vermoed dat het door de (paginavullende) reclame komt. Het gebeurt alleen als je met zo'n beeldvullende reclame zit.
Gewoon ff Firefox gebruiken, met de juiste instellingen dan. Niks aan 't handje. Site doet het dan prima, zonder storingen of hinderlijke effecten... Aanrader, ☆☆☆☆☆.
3
geplaatst: 7 oktober 2021, 20:11 uur
Fijn dat dat helpt, maar ik ga geen andere browser gebruiken omdat één website onwelwillend is.
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 22:18 uur
Edgar18 schreef:
Fijn dat dat helpt, maar ik ga geen andere browser gebruiken omdat één website onwelwillend is.
Elke browser heeft daar toch zo zijn extensies voor?
1
geplaatst: 7 oktober 2021, 22:36 uur
Jeve schreef:
Gewoon ff Firefox gebruiken, met de juiste instellingen dan. Niks aan 't handje. Site doet het dan prima, zonder storingen of hinderlijke effecten... Aanrader, ☆☆☆☆☆.
(quote)
Thuis Firefox en geen last van het probleem. Op het werk ook Firefox en wel last van het probleem.
1
Ponty Mython
geplaatst: 7 oktober 2021, 23:10 uur
Opera heeft gewoon een [modknip] standaard ingebouwd.
0
geplaatst: 8 oktober 2021, 10:24 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Zeker! En gezien de mate waarin issues aangepakt worden zal voor de rest van je MuMe-leven deze balk met je mee schuiven.Zonder dollen, ik vermoed dat het door de (paginavullende) reclame komt. Het gebeurt alleen als je met zo'n beeldvullende reclame zit.
Beheerders, doe uw werk. Zorg ervoor dat die zwarte balk verdwijnt, zodat de hele tekst weer gelezen kan worden. Dit is onacceptabel. Ik heb me in de 15 jaar dat ik user ben nog nooit zo geërgerd aan de site.
7
geplaatst: 8 oktober 2021, 11:26 uur
Had het niet zo in de gaten, maar als ik jullie berichten lees breekt het zweet toch een beetje bij me uit. 15 jaar aan data in deze site zitten. Gebruik minder features dan de jullie denk ik (niet echt actief op het forum); maar doodzonde als hier de stekker uit wordt getrokken.
Denk dat ik dan naar de huisarts moet voor een doorverwijzing.
Denk dat ik dan naar de huisarts moet voor een doorverwijzing.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.