MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Jeve
Is de 'onrust' hier omtrent MuMe een kwestie van cold-reading of zijn er echt concrete aanwijzingen Bartjeking?

Mijn reactie is 100% gebaseerd op de de berichtjes in deze 'draad' (site loopt op zijn einde/afstoten van alle meter-sites behalve moviemeter etc.). In mijn naïeve sprookjeswereld kwam dit hard binnen, maar verder weet ik hélemaal niets en hoop ik dat de goede fee alles weer in orde maakt.

ik neem de bugs voor lief tegenwoordig, maar zo'n trage site is wel enorm hinderlijk
ben ik de enige ?

Hier ook hinder van traagheid. Duurt soms tijden dat ik verder kan voordat de site een toevoeging, correctie of willekeurige pagina pakt.

't Is soms net een goksite hier: laadt ie 'm wel (snel) of laadt ie 'm (helemaal) niet?

Place your bets, rien ne va plus!

Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag...

Een paar dagen geleden een Error 523 in de (late) avond toen de boel er even (nou, zeker een half uur) compleet uit lag.

CHIEP (crew)
Dat was lang geleden, maar dat viel mij dus ook op.

Kunnen we geen yt linkjes of plaatjes meer embedden op de albumpagina's, of was dat altijd al zo?
Op het forum kan het wel, kan deze functie ook op de albumpagina's gecreëerd worden?

Ponty Mython
luigifort schreef:
Kunnen we geen yt linkjes of plaatjes meer embedden op de albumpagina's, of was dat altijd al zo?
Op het forum kan het wel, kan deze functie ook op de albumpagina's gecreëerd worden?

We nemen het mee naar achteren en zullen er in 2030 eens naar kijken.

Poles Apart schreef:
Een paar dagen geleden een Error 523 in de (late) avond toen de boel er even (nou, zeker een half uur) compleet uit lag.
Had ik ook, rond 12 uur was dat.

lambfv2
luigifort schreef:

Lijkt mij niet wenselijk.

Musicmeter lijkt these days in toenemende mate op een kwisprogramma (uit de vorige eeuw) dat door Peter-Jan Rens, de Haribo-man, werd gepresenteerd: Doet ie 't of doet ie 't niet

Mssr Renard
Iemand heeft erg haar/zijn best gedaan om hier een puinhoop van te maken:

Dave Holland - MusicMeter.nl

Dave Holland (I) - MusicMeter.nl

En dan al die platen die met een quintet of sextet etc. zijn gemaakt. Waar te beginnen?

Germ (crew)
Mssr Renard schreef:
Iemand heeft erg haar/zijn best gedaan om hier een puinhoop van te maken:

Dave Holland - MusicMeter.nl

Dave Holland (I) - MusicMeter.nl

En dan al die platen die met een quintet of sextet etc. zijn gemaakt. Waar te beginnen?

Alles staat nu onder: Dave Holland (I) - MusicMeter.nl

Morgen zal ik eens kijken of ik wat orde kan scheppen in al die samenwerkingsverbanden.

Mssr Renard
Germ schreef:
(quote)

Alles staat nu onder: Dave Holland (I) - MusicMeter.nl

Morgen zal ik eens kijken of ik wat orde kan scheppen in al die samenwerkingsverbanden.

Kan jij dat als crewlid sneller dan een gewone user? Als user zou ik het per plaat hebben moeten aanpassen.

Germ (crew)
Mssr Renard schreef:
(quote)

Kan jij dat als crewlid sneller dan een gewone user? Als user zou ik het per plaat hebben moeten aanpassen.

Nee, gaat op dezelfde manier, dus per plaat aanpassen. Het is dus inderdaad wel een klusje.

Daarover gesproken. De discography is nu echt een rommeltje. Soms staat de Dave Holland Trio/Quatret/Quintet als alternatieve artiestennaam, maar Holland staat ook al lid vermeld van deze combo's.

Ik stel voor om de discografie uit elkaar te trekken en dus voor de groepjes eigen artiestenpagina's te maken. Als er juist in een eerder stadium is gekozen om de albums op deze manier te bundelen onder Dave Holland laat het dan even weten.

Mssr Renard
Germ schreef:
(quote)

Nee, gaat op dezelfde manier, dus per plaat aanpassen. Het is dus inderdaad wel een klusje.

Daarover gesproken. De discography is nu echt een rommeltje. Soms staat de Dave Holland Trio/Quatret/Quintet als alternatieve artiestennaam, maar Holland staat ook al lid vermeld van deze combo's.

Ik stel voor om de discografie uit elkaar te trekken en dus voor de groepjes eigen artiestenpagina's te maken. Als er juist in een eerder stadium is gekozen om de albums op deze manier te bundelen onder Dave Holland laat het dan even weten.

Ik vind het (persoonlijk) belachelijk dat een trio of kwartet een alt. artiestennaam is van een solo-muzikant.
Dit kwam ik al heel vaak tegen bij bijv. Art Blakey etc. Daar waar ik kan zal ik zoveel mogelijk helpen en corrigeren, maar wat je al zegt: het is een enorme klus.

Het wordt pas echt vervelend als een andere user het weer aanpast en al dat werk teniet doet.

Germ (crew)
Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik vind het (persoonlijk) belachelijk dat een trio of kwartet een alt. artiestennaam is van een solo-muzikant.
Dit kwam ik al heel vaak tegen bij bijv. Art Blakey etc. Daar waar ik kan zal ik zoveel mogelijk helpen en corrigeren, maar wat je al zegt: het is een enorme klus.

Het wordt pas echt vervelend als een andere user het weer aanpast en al dat werk teniet doet.

Ik overleg even met de crew. Dan kijken we even wat de beste manier is.

Ik heb vanmorgen voor het eerst bewust doorgeklikt naar een reclame op MusicMeter. Die balken aan weerszijden én bovenaan (en die de eigenlijke pagina omlaag drukken als je net wilt beginnen met lezen) lieten een advertentie van Rituals zien. Hè, Rituals? Dat is toch dat merk dat zojuist om zeep (pun intended) is geholpen door de zusjes Van Lexmond? En nu adverteren ze met de 'Rituals Adventskalender'...

Het kán door mijn christelijke opvoeding komen, maar ik associeer de term 'advent' toch vooral met de christelijke betekenis van kerst (immers: adventus = het Latijnse woord voor 'verwachting' en 'komst' van de Messias, heb ik vroeger altijd geleerd). Zouden ze bij Rituals van hun geloof zijn gevallen en opeens een heel ander geloof hebben omarmd? Het triggerde mij in elk geval tot het bewust aanklikken van de advertentie en dat is een 'first' voor mij op MusicMeter.

Maar nee, de adventskalender van Rituals blijkt niets uitstaande te hebben met de komst van de Verlosser. 'De periode voor kerst zit vol verrassingen en kleine geluksmomenten. Wil je de adventsperiode extra betekenisvol maken? Met The Ritual of Advent kalender geef je een luxe cadeau gevuld met 24 bijzondere momenten.'
Aha, op die manier. Je kunt kiezen uit twee exemplaren, lees ik: 'Waan jij jezelf dit jaar in de authentieke sfeer van een Amsterdams grachtenpand, of geniet je van een feestelijk verlicht winterdorp vol verrassingen? In beide varianten vind je een unieke selectie aan producten waarmee je jezelf tot aan de feestdagen kunt verrassen. Ons Amsterdamse grachtenpand koop je voor €59,90 (ter waarde van €120) en het feestelijke winterdorp voor €89,90 (ter waarde van €150).'

Een Amsterdams grachtenpand voor nog geen 60 euro? Da's inderdaad een koopje. Toch nog maar even gegoogled op het woord 'adventskalender'. Maar er blijken legio beautyproductenproducenten te zijn die hun kalender met hebbedingetjes onder deze noemer aanprijzen. Ligt dus echt aan mijn opvoeding. Ik voel me nu toch weer een beetje 'out of touch' met de huidige samenleving...

Mssr Renard
gaucho schreef:
.... Ik voel me nu toch weer een beetje 'out of touch' met de huidige samenleving...

I feel you, brother...

Zou dit nu grappig bedoeld zijn? Ik kan er persoonlijk niet echt om lachen...

https://i.imgur.com/QG1Qv6v.jpg

Zwarte humor.

Ponty Mython
Ik heb geen ervaring met MusicMeter zonder [modknip] (die heb ik gelijk aangezet toen ik beeldvullende reclames in mijn smoel kreeg), maar als je je zonder op MovieMeter begeeft, dan moet je je eerst door een meter aan reclameboodschappen worstelen, voordat je bij de comments bent.

[filmtitel]

- Reclame: Your look... for less!

[filminformatie]

- Reclame: Willekeurig geloopte reclames

[korte filmbeschrijving]

- Reclame: Prime Video

[18e in Top 50 beste films uit 2015!]

- Reclame: Canal Digitaal
- Reclame: Eurojackpot - ZO VEEL MONEY!!!!
- Reclame: Clarins

[Externe links]

- Reclame: Your look... for less!

[Acteurs en actrices]
[Video's en trailers]

- Reclame: Clarins
- Reclame: Willekeurig geloopte reclames
- Reclame: Sports Telly
- Reclame: Beter Huis Beter Leven

[Reviews en comments]

Dat klopt, sommige reclames zijn dubbel. Gaat nergens over dit. Ik krijg het idee dat de beheerders vooral bezig zijn met het voeren van een ontmoedigingsbeleid. Ik zou namelijk ook meteen wegklikken als ik niet zou weten wat voor soort sites dit zijn.

Ik ben al een tijdje niet meer aanwezig op MovieMeter, maar het is onvoorstelbaar hoe die site er nu uitziet. In het opmerkingen topic werd een screenshot gepost waar ik erg droevig van word.
https://i.ibb.co/M8Qwbrs/Screenshot-20211012-233142-Chrome.jpg

Ponty Mython
metalfist schreef:
Ik ben al een tijdje niet meer aanwezig op MovieMeter, maar het is onvoorstelbaar hoe die site er nu uitziet. In het opmerkingen topic werd een screenshot gepost waar ik erg droevig van word.
(afbeelding)

Dit dus. Dat is toch dik een meter aan reclame.

Ik weet dat de algemene tendens is dat de gebruikers nog blij mogen zijn dat de site nog überhaupt bestaat, maar ik vind die Harvey Dent quote nu wel gepast: You either die a hero, or live long enough to see yourself become the villain. Dit lijkt in de verste verte niet meer op de MovieMeter waar ik (en zovele anderen) veel tijd en moeite heb ingestoken. Dan had ik eerlijk gezegd liever de site in al "zijn puurheid" op de fles zien gaan, dan het getransformeerd zien worden tot dit wespennest aan advertenties..

Als ik dit zo zie ben ik blij dat ik zoveel stemmen heb dat ik vrij van reclame ben op MovieMeter.

Ponty Mython
Ik vind het een hele rare constructie: De meest actieve gebruikers zijn vrij van reclames, maar alle nieuwelingen krijgen bovenstaande ellende dus wel voor hun kiezen. Dat is niet echt een uitnodiging om lid te worden van Movie/Music/Games- of Boekmeter.

Na twee jaar nieuw management weet ik nog steeds niet wat de toekomstplannen zijn voor de sites, maar het lijkt erop dat ze voornamelijk dienen als reclamezuil.

Ponty Mython schreef:
(quote)

Dit dus. Dat is toch dik een meter aan reclame.

Reclamemeter

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.