MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Maartenn (crew)
De lijst met afgekeurde toevoegingen is wel erg lang inmiddels (Link). Is het een idee om hier een tijdslimiet aan te hangen dat een request mag open blijven staan?

CHIEP (crew)
Goede opmerking. Toen hij nog crewlid was, hield L_T_B daar een oogje in het zeil.

Maartenn (crew)
Ik meende ook dat je eerder bnij een afkeuring een melding kreeg dat je binnen 48 uur een aanpassing moest hebben gedaan. Dat is in ieder geval komen te vervallen

Maartenn schreef:
Ik meende ook dat je eerder bij een afkeuring een melding kreeg dat je binnen 48 uur een aanpassing moest hebben gedaan. Dat is in ieder geval komen te vervallen

Is nog steeds van toepassing hoor.
Sommige users laten de afgekeurde toevoeging voor wat het is, en laten het aan andere over na 48 uur.
Het probleem met deze lange afgekeurde lijst is dat er voor het merendeel nergens een deftige hoes te vinden is.

Maartenn (crew)
brajoapau schreef:
(quote)

Is nog steeds van toepassing hoor.
Sommige users laten de afgekeurde toevoeging voor wat het is, en laten het aan andere over na 48 uur.
Het probleem met deze lange afgekeurde lijst is dat er voor het merendeel nergens een deftige hoes te vinden is.

Dat, en dat er geen houdbaarheidsdatum aan de lijst met rejections zit zoals ik al eerder aangaf.
Ik heb er pas nog drie van de lijst gehaald door een hoes te corrigeren, maar een album wat al sinds vorig jaar open staat gaat denk ik niet meer gecorrigeerd worden.

Maartenn schreef:
Dat, en dat er geen houdbaarheidsdatum aan de lijst met rejections zit zoals ik al eerder aangaf.
Ik heb er pas nog drie van de lijst gehaald door een hoes te corrigeren, maar een album wat al sinds vorig jaar open staat gaat denk ik niet meer gecorrigeerd worden.

Daar heb je een goed punt inderdaad, en ben ik wel voor te vinden.
Wellicht dat we het eens moeten bespreken onder de crew om eventueel een houdbaarheidsdatum in te stellen voor afgekeurde toevoegingen.

Maartenn (crew)
Wellicht dat we het eens moeten bespreken onder de crew om eventueel een houdbaarheidsdatum in te stellen voor afgekeurde toevoegingen.

Bij het volgende album van de Stone Temple Pilots ontbreken op mijn versie van de CD de laatste zes nummers, terwijl de MuMe pagina niet aangeeft dat het om bonusnummers gaat: Stone Temple Pilots - Thank You (2003) Mijn versie lijkt ook de reguliere versie te zijn: Thank You (Stone Temple Pilots album) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Voor de duidelijkheid, nummers 1 tm 15 zijn hetzelfde op mijn versie, nummers 16 tm 21 staan er gewoon niet op. Meestal zijn zulke nummers op deze site dan aangeduid als bonustracks (verschijnen pas nadat je op het speciale knopje hebt gedrukt). Totale duur vh album is bij mij 58:32

TheWanderer schreef:
Bij het volgende album van de Stone Temple Pilots ontbreken op mijn versie van de CD de laatste zes nummers, terwijl de MuMe pagina niet aangeeft dat het om bonusnummers gaat: Stone Temple Pilots - Thank You (2003)

Dat mag je helemaal zelf corrigeren.

Finaal over die knop (Corrigeren) heengekeken, bedankt! Correctie inmiddels ingediend.

In De Site > Algemeen > meer items toevoegen aan de CSV export:

Hallo,

Door het ontbreken van een fysieke cd collectie en een ziekelijke drang naar het bijhouden van lijstjes ben ik net begonnen mijn muziek collectie bij te houden op MM. Nu wilde ik de CSV export gebruiken om hier wat statistiek op los te laten. Jammer alleen dat ik daarmee alleen de artiest - album en jaar van uitgave mee kan exporteren. Dit terwijl er zo veel goede info op de site staat!

Is het op dit moment al mogelijk om wat meer info van musicmeter te halen middels de CSV? Ik zat te denken aan:
- Het gemiddelde cijfer
- Aantal stemmen
- Het door mij toegekende cijfer
- Genre
- Land van oorsprong

Ik ben benieuwd!

Groeten,
John

Dat zou inderdaad leuk zijn, staat op de (centrale) wensenlijst.

Het komt geregeld voor dat ik een topic uit "mijn updates" verwijder door op mijn mobiele telefoon "per ongeluk" op een kruisje te klikken, het is uiteindelijk een relatief klein touchscreen. Soms heb ik dat door, soms ook niet. Ik kan me voorstellen dat ik hiermee niet de enige ben.

Bij geplaatste berichten zit er een "beveiliging" op door een pop-up met de vraag of ik er zeker van ben om deze te verwijderen. Kan dit ook voor het topics-overzicht in "mijn updates" gemaakt worden?

Ozric Spacefolk
Users met een leesteken zijn niet te taggen in een opmerking

Ozric Spacefolk schreef:
Users met een leesteken zijn niet te taggen in een opmerking

welke gebruikersnaam / leesteken bijvoorbeeld?

Salvadore schreef:
Het komt geregeld voor dat ik een topic uit "mijn updates" verwijder door op mijn mobiele telefoon "per ongeluk" op een kruisje te klikken, het is uiteindelijk een relatief klein touchscreen. Soms heb ik dat door, soms ook niet. Ik kan me voorstellen dat ik hiermee niet de enige ben.

Bij geplaatste berichten zit er een "beveiliging" op door een pop-up met de vraag of ik er zeker van ben om deze te verwijderen. Kan dit ook voor het topics-overzicht in "mijn updates" gemaakt worden?

Het is overal een afweging, je wilt niet dat er per ongeluk belangrijke dingen verloren gegaan, maar je wilt ook niet dat je elke actie op de site constant moet bevestigen met een "weet je het zeker" venster.

Naar mijn mening is het verwijderen van een topic uit je updates een relatief onschuldige actie, die bovendien makkelijk te herstellen is. Als je even je updates lijst wilt opschonen en 70 keer op "ja ik weet het zeker" moet drukken, lijkt me ook niet fijn.

Dus kortom: sorry, ik begrijp je punt, maar ik denk dat ik het zo laat.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)

welke gebruikersnaam / leesteken bijvoorbeeld?

Ik wilde user Silky & Smooth taggen en dat gaat niet. Komt door de & denk ik.

bedankt, gaat op de lijst

@Jordy, OK duidelijk, daar zit ook wat in!

Ik denk overigens wel dat de meesten "grote" veranderingen niet op de telefoon uitvoeren maar gewoon op pc (en daar hoef je dan sowieso geen beveiligingen tegen ongelukkige verwijderingen weg te klikken). Maar inderdaad is het geen halszaak, herstellen is ook simpel ... als je maar wel door hebt dat je wat verwijderd hebt

Ozric Spacefolk
Als een user via het zoekbalkje een bandnaam intoetst, dan kan je de bandnaam onderaan het dropdown-dingetje vinden. Superhandig.

In het geval van meerdere bands met dezelfde naam (ik zeg Saga als voorbeeld), dan is het niet duidelijk welke band je moet aan klikken.

In het geval de bandpagina is ingevuld, dan heb je een handvat in de vorm van de oprichtingsdatum (in het geval van Saga staat er dan Saga (1977)) en enkele bekende lp's. Ook dit is superdepuper handig.

Ik twijfel echter of het niet handiger is om ook het land van herkomst te vermelden. Of beiden (oprichtingsdatum en land van herkomst).
Want soms ken je de bekende lp's niet, of het jaartal van oprichting, maar wel het land van herkomst.

Als je al geklikt hebt op één van de artiesten, om het uit te vinden, ben je erg lang bezig, met tikken en switchen en heen en terug browsen.

Casartelli (moderator)
Het komt mij eerlijk gezegd een tikkeltje gezocht voor... en als je via een van de albums van de band in kwestie klikt, ben je er met 1 extra klik toch ook gewoon?

Ozric Spacefolk
Casartelli schreef:
Het komt mij eerlijk gezegd een tikkeltje gezocht voor... en als je via een van de albums van de band in kwestie klikt, ben je er met 1 extra klik toch ook gewoon?

Maar als je het nou niet weet?

Tik eens Saga in. Dan zie je onderaan de lijst, drie Saga's. Mag je mij vertellen welke, welke is.

Terecht punt, bij dit voorbeeld.

De huidige oplossing volstaat m.i. echter bij 99% van de artiesten, wat voor mij nu even goed genoeg is.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
Terecht punt, bij dit voorbeeld.

De huidige oplossing volstaat m.i. echter bij 99% van de artiesten, wat voor mij nu even goed genoeg is.

Of wellicht, een moment om een terugwerk-slag te slaan. Alle ontbrekende gegevens van bands opzoeken en invullen. Ik zal eens kijken, wanneer ik tijd heb.

Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Maar als je het nou niet weet?

Tik eens Saga in. Dan zie je onderaan de lijst, drie Saga's. Mag je mij vertellen welke, welke is.

Ik vraag me op mijn beurt af hoeveel mensen van een band wel het oprichtingsjaar of land/stad van herkomst weten, maar niet de titel van een van de albums minimaal passief kennen. Als ik Saga intyp, zie ik in elk geval diverse vrij bekende albumtitels door het scherm flitsen (de snelzoek is tenslotte wel zo georganiseerd dat de 'relevantste' zoekresultaten bovenaan staan).

Ozric Spacefolk
Dat ik Saga als voorbeeld neem, wil niet betekenen, dat het mij om deze band gaat.

Een ander voorbeeld is Keane. Gelukkig heb ik dit nu opgevangen.
Er is sowieso nog een hoop werk te doen. Zo zijn er gelijktijdig een hoop bandjes met dezelfde naam aan het opnemen en uitbrengen. Dan is een land wel handig.

Een beter voorbeeld is dan bijvoorbeeld Millenium.

Waar zijn de Quote, Edit, Verweider bericht en Meld misbruik functies gebleven?

Ozric Spacefolk
thelion schreef:

Grijze vierkantjes rechtsboven in je bericht.

Sietse
Jordy dit stemt mij verdrietig

http://i.imgur.com/fbdPDeZ.jpg

(alle PM's weg, terwijl ik wel een nieuwe zou moeten hebben van Masimo)

thelion schreef:

Op de mobiele versie dus niet daar zijn ze weg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.