MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
aslan (crew)
6/10

Mmmhhh....best grappig Marco Bakker op gitaar...
6,5/10

Shadowlord - Mariken & Moenen

Metalband uit Nijmegen.
Nummer is Nederlandstalig en gaat over het middeleeuwse folklore verhaal van Mariken van Nieumeghen.

aslan (crew)
7.5/10

Blood for Blood - Hanging on the Corner

Misschien met het risico dat al die toegewijde metalluisteraars dit nummer allang kennen. Maar toch. Ik was hem net even weer aan het luisteren en oh, jongens.

Mastodon - Where Strides the Behemoth (Remission)

leander?
Blood for Blood - Te nu metal. Doet me niks. 5/10
Mastodon - Kende ik uiteraard al. Best relaxed van tijd tot tijd, maar geniaal vind ik ze nog niet, zoals ik de meesten wel hoor beweren. Misschien moet het kwartje nog ietsjes verder vallen. 7/10

Gallow
Blood for Blood - 6/10
Mastodon - 4/10 (matig nummer voor hun doen)

leander? schreef:
Blood for Blood - Te nu metal. Doet me niks. 5/10

leander?
Vind de vocals best wel numetal, ja.

Ik vind het juist de ideale combinatie van hardcore- en punkvocalen.

leander?
Dan zijn het waarschijnlijk de vocalen die jij hoort als punkvocalen die ik als numetal interpreteer

Zou het?

aslan (crew)
blood for blood 6,5/10

mastodon 9,5/10

leander?
Ik zal ook maar eens wat posten hier.
Heb eigenlijk geen idee hoe bekend dit al is, maar vier stemmen is best weinig, dus ik dacht: Ik breng het eens onder de aandacht..

Blotted Science - Laser Lobotomy

Shadowlord: das nog eens een goede manier om de vaderlandse folklore aan de jeugd mee te geven. Hail! 6.5/10

Blood for Blood: heel matige recyclage van - inderdaad - punk en hardcoreinvloeden, maar dan serieus afgeroomd en poppy getuned. No. 3/10

Mastodon: geef mij maar een pak andere nummers van hen, maar zelfs in 'mindere' nummers blijven zo nog boven gemiddeld. 7/10

Blotted Science: nieuw voor mij. Bij (weinige) momenten best wel interessant, maar teveel egotripperij op gitaar en overgangen die dikwijls nergens op slaan. Ik snap deze brokken muziek eigenlijk niet. Ik zie niet waar het heen gaat. Ik kan er maw eigenlijk niets mee. 4/10

aslan (crew)
blotted science 6.5/10

leander?
Nu ik hem zelf nog eens afspeel merk ik wel hoe dramatisch de geluidskwaliteit is (de hele tijd dat overspringen van geluidssterkte hoort natuurlijk niet). Ik kan zo snel even geen betere versie vinden, helaas.

en ik die dacht dat de batterijen van mijn draadloze koptelefoon ver leeg waren

Heel inventieve mengeling van metal en hardcore, met groove en gevoel voor de song. Hot stuff!

leander?
8/10 - Lekker.

CTK
Progmetal van de bovenste plank

Ik waag mij niet aan toevoegen, dus hoop dat er iemand zich geroepen voelt om de 2 albums van Be'lakor erop te gooien.

Fza
Grappig van de boven staande 4 video's staan er 2 op 1 en dezelfde compilatie (ouwe van Earache).

Blood For Blood - 8 (lekkere hardcore, wat nou nu-metal)
Mastodon - 6
Burnt By The Sun - 7,5

aslan (crew)
burnt by the sun 8,5/10

be'lakor 7/10

Voor mij het metal album van 2009:

Arsonists gets all the Girls - Portals

Hm, best lekker, maar niet echt opvallend. Misschien wel enorm uit de context van het album gerukt. Toch een 7/10.

aslan (crew)
arsonists gets all the girls 7/10

aslan (crew)
chimaira (live in helsinki 22 september 2009) - the disappearing sun

Poosje geleden nog gezien in mijn woonplaats.
In een heel klein keetje met hooguit 20 man.
Was wel verot vet.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.