Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
MetalDex
geplaatst: 8 december 2007, 00:12 uur
Carcass - Heartwork
Over het algemeen hou ik toch meer van het rauwe beukwerk, maar zo af en toe wat melodischer gaat er goed in, zeker Carcass, dat eigenlijk geen slecht materiaal heeft. Heerlijke grunts, maar de rustigere melodische stukken kan ik ietsjes minder waarderen dan het oude materiaal waar het beuken blijft. Desalniettemin, erg bruut nummer:
8/10
Over het algemeen hou ik toch meer van het rauwe beukwerk, maar zo af en toe wat melodischer gaat er goed in, zeker Carcass, dat eigenlijk geen slecht materiaal heeft. Heerlijke grunts, maar de rustigere melodische stukken kan ik ietsjes minder waarderen dan het oude materiaal waar het beuken blijft. Desalniettemin, erg bruut nummer:
8/10
0
geplaatst: 8 december 2007, 00:13 uur
MetalDex schreef:
Wat betreft Kalmah: juist hier vind ik de grunts echt iets toevoegen aan de muziek, omdat je met cleane vocals echte powermetal-toestanden krijgt, nu heeft het nummer een wat duistere, zwaardere laag.
Wat betreft Opeth en Beyond the Realms of Death ben ik het met je eens, hoewel ik het juist een van de genialere nummers van het album vind, lekker in de stijl van SWoD.
En natuurlijk ben ik het niet met je eens over Maiden
Wat zijn precies de vooroordelen die bevestigd worden? De simpele, maar doeltreffende riff? De uitstekende tekst? Het hoge meezing-gehalte, of toch het goede gitaarspel?
Dit nummer werd denk ik gepost, omdat het minder bekend is dan de nummers die jij opnoemde, en het topic heet niet voor niets Maak kennis met Metal...
Wat betreft Kalmah: juist hier vind ik de grunts echt iets toevoegen aan de muziek, omdat je met cleane vocals echte powermetal-toestanden krijgt, nu heeft het nummer een wat duistere, zwaardere laag.
Wat betreft Opeth en Beyond the Realms of Death ben ik het met je eens, hoewel ik het juist een van de genialere nummers van het album vind, lekker in de stijl van SWoD.
En natuurlijk ben ik het niet met je eens over Maiden
Wat zijn precies de vooroordelen die bevestigd worden? De simpele, maar doeltreffende riff? De uitstekende tekst? Het hoge meezing-gehalte, of toch het goede gitaarspel?Dit nummer werd denk ik gepost, omdat het minder bekend is dan de nummers die jij opnoemde, en het topic heet niet voor niets Maak kennis met Metal...
Ik heb niets tegen maiden, maar Piece of mind is zo'n in-slaap-val album. Ben ik steeds blij dat ik albums als Killers, Iron Maiden, Somewhere in Time en Powerslave kan opleggen. (Ook Number of the beast en AMOLAD kan ik zeer zeker waarderen
)
0
bro
geplaatst: 8 december 2007, 21:06 uur
Ik ken carcass maar vaag en vooral van horen-zeggen dus meteen een goede gelegenheid om ze eens te lere kennen. en achja, het is zeker niet slecht maar op een of andere manier pakt het me iets minder dan andere bands in dit genre. de zang vind ik niet zo bijster. 6.5/10 toch maar had wat meer verwacht van deze grindcore-grondleggers. misschien vind ik hun grindcore-kant beter dan hun death metal-kant. wie weet.
0
geplaatst: 8 december 2007, 22:47 uur
bro schreef:
Ik ken carcass maar vaag en vooral van horen-zeggen dus meteen een goede gelegenheid om ze eens te lere kennen. en achja, het is zeker niet slecht maar op een of andere manier pakt het me iets minder dan andere bands in dit genre. de zang vind ik niet zo bijster. 6.5/10 toch maar had wat meer verwacht van deze grindcore-grondleggers. misschien vind ik hun grindcore-kant beter dan hun death metal-kant. wie weet.
Ik was nog aant twijfelen welke video ik ging posten: maar ik koos voor hun late death metal werk, omdat dat hier meer geliefd is.

dit, is hun grindcore-kant:
http://www.youtube.com/watc...
0
lambf
geplaatst: 8 december 2007, 22:50 uur
Carcass - Heartwork
Geef mij maar het beukwerk. Ik ben geen liefhebber van melodieus geneuzel. De zang is wel aardig, maar toen ze nog hoger zongen was het toch een stuk beter. Ze weten ook niet de gehele track de aandacht vast te houden. 5/10
@ bro:
Probeer eens hun eerste album, dat is namelijk de beste. (maar er zullen weinig mensen met me eens zijn
)
Geef mij maar het beukwerk. Ik ben geen liefhebber van melodieus geneuzel. De zang is wel aardig, maar toen ze nog hoger zongen was het toch een stuk beter. Ze weten ook niet de gehele track de aandacht vast te houden. 5/10
@ bro:
Probeer eens hun eerste album, dat is namelijk de beste. (maar er zullen weinig mensen met me eens zijn
)
0
geplaatst: 9 december 2007, 11:15 uur
Eén van de beste metalballads. Die acoustische gitaarintro klinkt echt evil, en ook de zang van Tom Araya is super (zeker omdat hij hier echt probeert te zingen, ipv te schreeuwen). Het refrein is heerlijk om mee te zingen (Close your eyes, look deep in your soul, step outside of yourself and let your mind go...), om nog maar te zwijgen over de gitaarsolo! Damn, wat is die goed zeg! Op Reign In Blood kwamen de gitaarsolo's voor mij over als wat gepriegel, maar hier komt het meer doordacht/volwassener over. Voor mij Slayer's beste nummer. Ik krijg hier echt kippenvel van!
10/10
10/10
0
geplaatst: 9 december 2007, 14:47 uur
Mart schreef:
Eén van de beste metalballads. Die acoustische gitaarintro klinkt echt evil, en ook de zang van Tom Araya is super (zeker omdat hij hier echt probeert te zingen, ipv te schreeuwen). Het refrein is heerlijk om mee te zingen (Close your eyes, look deep in your soul, step outside of yourself and let your mind go...), om nog maar te zwijgen over de gitaarsolo! Damn, wat is die goed zeg! Op Reign In Blood kwamen de gitaarsolo's voor mij over als wat gepriegel, maar hier komt het meer doordacht/volwassener over. Voor mij Slayer's beste nummer. Ik krijg hier echt kippenvel van!
10/10
10/10
Je kunt je niet voorstellen hoe goed dit op vinyl klinkt.

0
bro
geplaatst: 9 december 2007, 15:00 uur
ok, het is bevestigd, carcass bevalt me veel meer bij hun grindcore-kant. ik ga die cd wel eens opzoeken denk ik 
en woooow !! welk nummer van slayer is dat? heerlijk nummer!! En de manier waarop hij zingt is wel veel te goed ! helemaal niet verwacht van hem. ik heb hier enkel Diabolus in Musica liggen maar ik begin zo te beseffen dat ik duidelijk een pak goede nummers niet ken van Slayer
9.5

en woooow !! welk nummer van slayer is dat? heerlijk nummer!! En de manier waarop hij zingt is wel veel te goed ! helemaal niet verwacht van hem. ik heb hier enkel Diabolus in Musica liggen maar ik begin zo te beseffen dat ik duidelijk een pak goede nummers niet ken van Slayer

9.5
0
Raekwon the chef
geplaatst: 9 december 2007, 15:10 uur
Dat is Seasons in the Abyss, van het gelijknamige album uit 1990.
En ik vind het ook zeer zeker een steengoed nummer, inderdaad (samen met Angel of Death en Hell Awaits) één van Slayer's allerbeste nummers.
9,5/10
En ik vind het ook zeer zeker een steengoed nummer, inderdaad (samen met Angel of Death en Hell Awaits) één van Slayer's allerbeste nummers.
9,5/10
0
geplaatst: 9 december 2007, 15:19 uur
bro schreef:
ok, het is bevestigd, carcass bevalt me veel meer bij hun grindcore-kant. ik ga die cd wel eens opzoeken denk ik
9.5

9.5
Wat?!
Iemand die Reign in Blood niet kent !

--> Wordt tijd voor Hell Awaits, Reign in Blood, South of heaven, Seasons in the abyss.
Dat ga je goed vinden! (Slayer zoals het is en hoort).
Dit is eigenlijk ook het enige nummer van Slayer dat ze hun tijd nemen.
(Anders is het zo)
0
geplaatst: 9 december 2007, 16:58 uur
bro schreef:
9.5

9.5
Het wordt dus toch maar tijd dat ik even op mijn fiets stap en 20 minuten naar Zaffelare fiets om iemand zowel Reign in Blood als South of Heaven te laten horen

0
cheeskorst
geplaatst: 9 december 2007, 17:15 uur
Seasons in the Abyss.. naar mijn mening het beste album van misschien wel deze beste thrashmetal band en ook zeker een van hun beste nummers.
(nog te volgen?
) Heerlijke opbouw heeft dat nummer, en die harmonics op het begin..
Close your eyes
Look deep in your soul
Step outside yourself
And let your mind go
Frozen eyes stare deep in your mind as you die
10/10!
(nog te volgen?
) Heerlijke opbouw heeft dat nummer, en die harmonics op het begin..
Close your eyes
Look deep in your soul
Step outside yourself
And let your mind go
Frozen eyes stare deep in your mind as you die
10/10!
0
cheeskorst
geplaatst: 9 december 2007, 17:18 uur
bro schreef:
ik heb hier enkel Diabolus in Musica liggen maar ik begin zo te beseffen dat ik duidelijk een pak goede nummers niet ken van Slayer
ik heb hier enkel Diabolus in Musica liggen maar ik begin zo te beseffen dat ik duidelijk een pak goede nummers niet ken van Slayer
Dat den ik ook ja

0
lambf
geplaatst: 9 december 2007, 17:20 uur
Slayer - Seasons in the Abyss:
Lekkere intro, maar wanneer het echte liedje begint is de muziek een stuk minder. En als de zanger begint te zingen, getver, wat een afschuwelijke zang. En dan, shit, gitaarsolo. Mwa, verder is het nummer wel aardig. 4/10
Lekkere intro, maar wanneer het echte liedje begint is de muziek een stuk minder. En als de zanger begint te zingen, getver, wat een afschuwelijke zang. En dan, shit, gitaarsolo. Mwa, verder is het nummer wel aardig. 4/10
0
bro
geplaatst: 9 december 2007, 17:31 uur
cheeskorst schreef:
Dat den ik ook ja
(quote)
Dat den ik ook ja

nummers als Angel of Death enzo ken ik natuurlijk wel al maar slayer heeft zo veel klassiekers waardoor ik er natuurlijk een pak niet ken hé
0
Bobiej
geplaatst: 9 december 2007, 17:58 uur
Duidelijk een van mijn favoriete Slayer nummers, van niet voor niets; voor mij hun beste cd.
Van de lage akkoorden die Hanneman over King's evil tokkeltje legt tot de überthrash riffs en een uitmuntende zang van Araya (om over de tekst maar niets te zeggen - is al eerder genoemt hier
) is dit een heerlijk demonisch goed nummer van Slayer.
Van de lage akkoorden die Hanneman over King's evil tokkeltje legt tot de überthrash riffs en een uitmuntende zang van Araya (om over de tekst maar niets te zeggen - is al eerder genoemt hier
) is dit een heerlijk demonisch goed nummer van Slayer.
0
MetalDex
geplaatst: 9 december 2007, 23:02 uur
Een goed nummer, maar naar mijn smaak te veel uitgesponnen. Ik ben het voor de rest wel eens met Bobiej, cheeskorst, etc.
7,5/10
7,5/10
0
bro
geplaatst: 10 december 2007, 13:28 uur
volgende:
Regret Not - All That Remains
http://nl.youtube.com/watch?v=ngtEJ_9TGFo
een nummer met erg goede sfeer, vind ik.
wel niet echt sfeervol clipje maar ik vind gen ander met een goede geluidskwaliteit en die volledige lengte heeft.
Regret Not - All That Remains
http://nl.youtube.com/watch?v=ngtEJ_9TGFo
een nummer met erg goede sfeer, vind ik.
wel niet echt sfeervol clipje maar ik vind gen ander met een goede geluidskwaliteit en die volledige lengte heeft.
0
MetalDex
geplaatst: 10 december 2007, 13:38 uur
Ik vind het maar een matig nummer. Op zich klinkt het akoestische gedeelte wel aardig, maar daar blijft het ook bij. De herhaling wordt me op een gegeven moment echt te veel. Was als filler van een minuutje m.i. stukken toepasselijker geweest.
3,5/10
3,5/10
0
bro
geplaatst: 11 december 2007, 11:10 uur
gitaarmelodieen zijn wel redelijk goed maar die zang .... eeh , nee. geen gillende meisjes voor mij die met bronchitis zitten
het nummer is echt goed totdat de zang begint en dan is het nogal waardeloos 5/10
het nummer is echt goed totdat de zang begint en dan is het nogal waardeloos 5/10
0
geplaatst: 11 december 2007, 15:08 uur
Ik vind zeker wel een goed nummer, 1 van de beste nummers van Annihilator 9/10
0
MetalDex
geplaatst: 12 december 2007, 16:57 uur
Een goed early-Testament nummer. Lekkere riff, die altijd melodische inslag van Skolnick, gewoon een ontzettend vet oldschool thrash-nummer. Het enige minpuntje vind ik hier nog de vocalen van Chuck Billy, die vanaf halverwege de jaren negentig aanzienlijk beter zijn. Nu klinkt hij een beetje als een James Hetfield kloon.
7,5/10
7,5/10
0
geplaatst: 12 december 2007, 18:12 uur
OK, ik doe vanaf morgen zwaar mijn best om hier de Brute Deathfans uit te zoeken, ik zie nl veel te veel Thrashnummers 
Iets over het Testament nummer: redelijk goed nummer, af en toe lekker melodieus, maar over het algemeen vind ik dat de zanger iets vetter mag klinken, en volg ik bovenstaand commentaar over zijn vocalen.
6.5/10

Iets over het Testament nummer: redelijk goed nummer, af en toe lekker melodieus, maar over het algemeen vind ik dat de zanger iets vetter mag klinken, en volg ik bovenstaand commentaar over zijn vocalen.
6.5/10
0
MetalDex
geplaatst: 12 december 2007, 18:22 uur
bennerd schreef:
OK, ik doe vanaf morgen zwaar mijn best om hier de Brute Deathfans uit te zoeken
OK, ik doe vanaf morgen zwaar mijn best om hier de Brute Deathfans uit te zoeken
kom maar op 
0
geplaatst: 12 december 2007, 22:45 uur
MetalDex schreef:
kom maar op 
(quote)
kom maar op 
Zolang het niet elke dag Cannibal Corpse of zoiets is kan dat geen kwaad.

0
bro
geplaatst: 13 december 2007, 16:57 uur
altijd al ene goed nummer gevonden. een klassieker
8/10
8/10* denotes required fields.