MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
Ik heb het altijd wat minder gevonden. Goed nummer, maar ook hier de zang die me wat tegenvalt. 6.5/10

Geniaal nummer
Vocals konden beter. Als ze heel de tijd het nieau van 1:06 of 0:59 (hogere uithalen) haalden was het nog veel beter.

Dit is wat ik wil horen als ik een heavy metal album (pur sang) op leg.

8

MetalDex
Aardig nummer, kan er weinig slechts in vinden (misschien zijn te vocalen iets té), maar eerlijk gezegd ook niets geniaals.
Typische middenmoter.
7/10

MetalDex
Eens kijken of bennerd hier meer mee kan:

Nile - Sacrifice Unto Sebek

bro
nogal slechte kwaliteit van geluid maar klinkt toch klinkt het nog goed
7/10

oke, effe een beetje bijwerken:

Nile - Sacrifice Unto Sebek ; vaag slecht gerammel. Kan ik niks mee. 3/10

Accept - Fast As A Shark ; nooit een fan van Udo geweest. Matigjes 4/10

Testament - Trail by Fire: zeer lekker nummer. 7/10

Annihilator - Alison Hell ; wel aardig, niet bijzonder 6/10

Slayer - Seasons in the Abyss ; wauw!!! 9/10

Carcass - Heartwork ; kick ass!! 8/10

MetalDex
Nile schreef:
Nile - Sacrifice Unto Sebek ; vaag slecht gerammel.

Gaat het nu over de kwaliteit van het filmpje (excuses daarvoor, het was het enige nummer dat ik kon vinden, en door mijn oortjes hoorde ik gisteravond niet dat het zo bagger klonk) of om het nummer zelf? Want je kan er natuurlijk van vinden wat je wilt, dit is technisch een van de meest hoogstaande Death Metal bands.

lambf
Nile - Sacrifice Unto Sebek:
Het eerste Death metal nummer wat ik (toendertijds ) heb gehoord. Het sloeg in als een bom. Nu vind ik het wat minder. Lekker vette gitaren, goede grunt en natuurlijk een hoog technisch gehalte. Ook een van de beter songs op de cd. 8,5/10

Ah, Sacrifice Unto Sebek:
Heerlijk technisch beukende typische Nile Metal
Erg sterk nummer, 1 van mijn favorieten van het "Annihilation of the Wicked" album. Hoewel ik Ithyphallic verkies, blijft dat album toch zeer goed. Het nummer zelf bevat lekkere riifs, met uitstekende solo's van Karl Sanders. Vette grunts ook. 8.5/10

En we gaan er voor:

Dying Fetus - One Shot, One Kill.

cheeskorst
Aight, Dying Fetus is voor mij echt een heerlijke deathmetal band, misschien niet de beste maar wel een van mijn favorieten (logisch toch?). De grunnt is ook echt ranzig bruut, alleen vind ik de 'oude' Dying Fetus wel beter dan de formatie van tegenwoordig.

Dit nummer krigt van mij een 71/100

Kijk, dit is dan weer een nummer waarbij je kan zeggen dat de grunts geniaal zijn.

Het enige wat mij irriteerd zijn de drums. Eerst zijn ze zo traag en sloom, terwijl de gitaarriff's achter meer snelheid vragen.
Daarna klinkt de drum wat te houterig. (St-Angerachtig).

6,5/10

MetalDex
Die drums vond ik wel gaaf eigenlijk; geen eindeloos geblastbeat (of hoe dat werkwoord ook mag gaan), maar fijn afwisselend en wat erg vette fills erdoor.
Bruut nummer, trouwens, ook die bridge is ontzettend. En ik had nog nooit eerder van Dying Fetus gehoord Ik kan nu wel zeggen dat daar verandering in gaat komen.

9/10

cheeskorst
Zeker doen Destroy the Opposition is denk ik hun beste album, eentje met de oude formatie die beter is dan die van tegenwoordig. One Shot One Kill is met de nieuwe, wat mindere bandleden, dus als je dit al een goed nummer vind moet het oudere werk je ook zeker bevallen.

Persoonlijk is mijn favoriet toch "Stop At Nothing", ook al krijgt het zoveel kritiek. (Het nummer staat op dat album.) Destroy The Opposition en Killing On Adrenaline komen wel heel dicht in de buurt, zeer goede albums. Hun nieuwste heb ik al eens beluisterd, maar ik vind hem wel minder dan hun voorgaande werk.

lambf
Dying Fetus:
Wel goed, maar ook een beetje saai. Jammer dat ze in het begin zo blijven hangen op midtempo. In het midden komt er wel een versnelling, en dan word de muziek gelukkig beter. Dat het daarna weer wat langzamer is, vind ik dan wel goed geplaatst. Beetje jammer van die opduikende solo'tjes. En jammer van het matige drumgeluid. 6/10
[beetje jammer van die Yoetube-kwaliteit van het geluid, waardoor je het nummer niet echt goed kan beoordelen]

Nog eens een steengoed thrashnummer van een keigoede band:

Ik was nog aant twijfelen om "Holy Wars...The punishment Due" of "Hangar 18" te nemen.
Maar het wordt toch "In My darkest hour"

Goed genoeg voor jou, Rob?

Raekwon the chef
erg vet nummer, van welke band is dit?
ik geef het een 8,0

Dat is Megadeth. Vette band en ook een leuk nummer, ook een 8.

Raekwon the chef schreef:
erg vet nummer, van welke band is dit?
ik geef het een 8,0

Aangezien je Megadeth niet kent even een ESSENTIËLE les geschiedenis voor je...

Het is Oktober 1981: Metal Massacre 1 wordt opgenomen, met Hit the lights van Metallica er op. Een vent die ze in de opnamestudio tegenkwamen(Lloyd Grant) vroegen ze rap even om samen met hen Hit the lights op te nemen; aangezien ze een leadguitarirst te kort hebben.
Begin 1982 doet Metallica hun eerst gig: James Hetfield, Ron McGoveyn, James Hetfield en als leadguitarist... Dave Mustaine.
Intussen schrijven ze ook het merendeel van de nummers die later op Kill 'em all gaan komen.

Eind 1982 wordt Ron vervangen door Cliff Burton.
Maar iedereen is het gedrag van Dave Mustaine beu. Een echte beuzak. Altijd vechten als ie dronken was en Ron zitten plagen/pesten.

een anekdote:
One Day, Mustaine was going to rehearsal and had brought his dogs to guard his drugs. The dog had jumped up onto the car of then-bassist Ron McGovney and scratched the paint on the front end. Hetfield then proceeded to yell at Mustaine about the dog. Contrary to popular opinion, it was Hetfield who allegedly kicked Mustaine's dog in anger, not the other way around. Threats were exchanged between the two before McGovney stepped in. Dave threatened to hit James so Ron stepped in and said, "If you hit him you hit me first," followed by James saying, "You hit him you'll have to hit me first," which Mustaine followed with, "You win James," and punched Hetfield in the mouth sending him stumbling across the room to the ground, not expecting the blow. Ron acted in James' defense by springing at Dave but Mustaine "judo" tossed him into the wall. Mustaine was "fired" and gathered his gear and stormed off. The next day, Dave asked to be back in the band and was granted his request.

Ze zochten naar iemand om Mustaine langs de kant te schuiven, maar ze vonden niet direct iemand. Tot ze in maart 1983 de thrashmetalband Exodus zagen spelen. De lead gitarist daar noemde Kirk Hammet.
Ze konden Kirk overhalen, en schopten Mustaine uit de band. 1 maand later was Kill 'em all opgenomen... waarvan er maar 1500 verschenen.

Mustaine was echter enorm vies op Metallica, vooral omdat veel nummers grotendeels van zijn hand zijn: Jump in the fire, the mechanix (demo-versie van the four horsemen), metal militia, When Hell Freezes Over (werd herschreven door Cliff en The call of ktulu genoemt), ride the lightning, en Mustaine zelf beweerd nog deels Leper Messiah geschreven te hebben.

Maar Mustaine was een koppige eikel, dus richtte ie een eigen band op: MEGADETH.
The mechnix, het nummer dat ie helemaal zelf geschreven had kwam op het eerste Megadeth album. Wat tevens het beste nummer op die CD werd.
Megadeth flopte dus... maar in 1986 kwam hun 2de album: "PEACE SELLS... BUT WHO'S BUYING?"
Dat is tot op de dag wel een klassieker geworden. En Megadeth was ook vertrokken.

Maar natuurlijk is het nog steeds boel tussen Megadeth en Metallica.
En niet enkel met Metallica. Op wikipedia was er tot voor kort zelf een artikel gewijt aan "Dave Mustaine's foe's"
Vijanden:
- James Hetfield en Lars Ulrich
- Kirk Hammet: Mustaine kon het tot voor kort niet laten bij elk intervieuw over Metallica Kirk zwart te maken.
- Een heleboel ex-Megadeth leden (en dat zijn er veel hoor )
- Rikki Rachtman: belangrijke vent bij MTV. Droeg onlangs een t-shirt met "Mustaine for president" bij de show "VH1 40 Least Metal Moments"
- Kerry King : "Dave Mustaine is the biggest asshole in metal. Everyone hates him"
- Tom Araya: het scheelde na schijnt niet veel of Mustaine had tijdens "Clash of the Titans" tour een vuist in zijn gezicht gehad omdat ie heel de tijd om Tom zat te kakken. Tom besloot het niet met geweld op te lossen, maar heeft minutenlang on-stage zitten kakken op Mustaine tijdens een groot festival. ("Do you know he's Gay?")
- Phil Anselmo (Pantera)
- Mike Muir (Suicidal Tendencies, vroegere band van Robert Trujillo. Zo heeft Robert ie nog iets gemeen met Kirk, Lars en James)

Intussen is Megadeth een van de 4 grote thrashmetalbands (Slayer, Metallica, Megadeth en Anthrax)

Early days van Metallica
Verzoeningsgesprek (some kind of monster)

Mvg, (uw metalhistoricus )

MetalDex
Lekker nummer, maar moet het toch wel afleggen tegen de meeste andere Megadeth-nummers wat mij betreft.
8/10

Wat je stukje over Megadeth betreft:
- Megadeth had vrijwel onmiddelijk een grote fanbase, dus je kunt niet echt zeggen dat Megadeth flopte. Over hun debuut kun je dan zeggen wat je wilt (het is ook verre van mijn favoriet, hoewel er een paar erg strakke nummers op staan. Mechanix ownt The Four Horsemen 24/7 wat bruutheid, snelheid en tekst betreft. Qua teksten ligt Megadeth op dit album ook veel meer in de lijn van Anthrax en Exodus met referenties naar comic books en humor.)

- Megadeth hoorde met Peace Sells al tot de Grote 4. 'Intussen' is er van een grote 4 nauwelijks meer sprake. Alleen Slayer en Megadeth houden hun naam nog hoog, van Anthrax zijn in 15 jaar maar twee degelijke albums gekomen en buiten nu de fans uit met tientallen best ofs en greatest hits, en Metallica heeft in geen jaren meer thrash gespeeld (als band zijn ze natuurlijk wel de grootste).

- King hoort ook bij ex-Megadeth leden

- Ik hoop toch dat MTV/VH1 op 1 stond bij The Least Metal Moments? Dat iemand zich daar wat van aantrekt is ronduit zielig, want als er iets niet metal is, is MTV het wel. Die ruzies van Mustaine (hoe zielig ze soms ook zijn) getuigen wel van metal Maar sinds hij zijn ziel gezuiverd heeft, gaat hij overal excuses maken en zich braaf gedragen.

- Mustaine heeft zich later nog eens gerevancheerd op het feit dat Metallica zijn nummers zouden hebben 'gestolen', met zijn parodie op Enter Sandman, Go to Hell.

MetalDex schreef:

- Megadeth hoorde met Peace Sells al tot de Grote 4. 'Intussen' is er van een grote 4 nauwelijks meer sprake. Alleen Slayer en Megadeth houden hun naam nog hoog, van Anthrax zijn in 15 jaar maar twee degelijke albums gekomen en buiten nu de fans uit met tientallen best ofs en greatest hits, en Metallica heeft in geen jaren meer thrash gespeeld (als band zijn ze natuurlijk wel de grootste).

Ik heb de benaming 'the big four' altijd idioot gevonden.

MetalDex schreef:

- King hoort ook bij ex-Megadeth leden

Was dat niet nog voor "Killing is my bussines...and bussines is good!" ?

MetalDex schreef:

- Mustaine heeft zich later nog eens gerevancheerd op het feit dat Metallica zijn nummers zouden hebben 'gestolen', met zijn parodie op Enter Sandman, Go to Hell.

Ik herken er totaal geen Enter sandman in. (Hier en daar maar ene klein detail).
Tis toch beter dan enter sandman.

Tevens mag ik Mustaine wel tegenwoordig.

Ik vond het nieuwe album wel niets, maar als je onderstaande link aanklinkt weet je wat ik bedoel:
Hangar 18 live Download 2007

Dat kan Metallica niet meer evenaren. Zelf het beste optreden van Metallica van de laatste jaren is hier gewoon niets tegen. Hoe oud en versleten je wel bent: Mustaine blijft gewoon dezelfde als 20 jaar terug.
Ik hoop zeker nog 1 goed album van Megadeth te horen.

Mustaine heeft intussen al jaren de strijdbijl met Ullrich en Hetfield begraven. De nummers die mede van zijn hand kwamen kun je lezen op het hoesboekje van kill Em All en Ride The Lightning. Bij Leper Messiah schijnt hij ook te hebben bijgedragen aan de Mainriff. Maar het nummer is daarna zo verbasterd en bijgeschaafd dat het helemaal niet meer op de orginele demo,s leek. Wat hier van waar is weet ik niet . Hetfield heeft het altijd ontkent. Maar ik kan ook nergens terugvinden waarin Mustaine het bevestigt.
Dus dat verhaal kan wat mij betreft de prullebak in.
Mustaine had wel de rechten op de lyrics van The Mechanix. Dus daarom hebben ze daar The Four Horsemen van gemaakt voor de Opnamen van Kill Em All. Beide versies kunnen ermee door The Four Horsemen heeft een betere tekst. De versie van Megadeth word weer wat sneller en heavyer gespeeld. The Riff van Enter sandman komt van niemand minder dan: ..... jawel Mister Kirk Hammet. Daarover word uitgebreid gesproken in de Dvd van The making of: The Black Album

MetalDex
AGE-411 schreef:

Ik heb de benaming 'the big four' altijd idioot gevonden.

Het gaat ook meer om het commercieële succes van de bands, dan om de kwaliteit van de muziek. Objectief gezien (dus kijkend naar verkoopcijfers) waren zij de grootste vier.

Was dat niet nog voor "Killing is my bussines...and bussines is good!" ?

Ja, toen Megadeth bijna een jaar bestond.

Ik herken er totaal geen Enter sandman in. (Hier en daar maar ene klein detail).

Nou, dat hele 'Now I lay me down to sleep' komt rechtsstreeks uit Enter Sandman.
'Now I lay me down to sleep, blah blah blah my soul to keep. If I die before I wake, I'll go to hell for Heaven's sake' Vreemd genoeg wilt hij dit nummer tegenwoordig niet meer spelen

Ik hoop zeker nog 1 goed album van Megadeth te horen.

Als je UA niets vindt, kun je misschien beter naar het vorige album, The System Has Failed, luisteren. Wat 'toegankelijker' en gevarieerder dan het laatste.

Dat optreden op Download was trouwens meesterlijk. Take No Prisoners en een mooie combinatie van Holy Wars en Mechanix

@rusty nail: sinds wanneer is alles weer koek en ei tussen Mustaine en Ulrich? Want ik kan me herinneren dat op een Megadeth album uit 2004 een nummer staat dat geïnterpreteerd kan worden als of het over Ulrich gaat. (Something I'm Not)
En heeft Hammett buiten de riffs van Enter Sandman en Trapped Under Ice nog iets (goeds) aan Metallica afgeleverd?

Raekwon the chef
Nou, ik weet in ieder geval genoeg over Megadeth nu
misschien dat ik ooit eens het ondergestofte Peace Sells... But who''s Buying? uit mijn kast haal, want het titelnummer vind ik wel goed.

MetalDex schreef:

@rusty nail: sinds wanneer is alles weer koek en ei tussen Mustaine en Ulrich? Want ik kan me herinneren dat op een Megadeth album uit 2004 een nummer staat dat geïnterpreteerd kan worden als of het over Ulrich gaat. (Something I'm Not)
En heeft Hammett buiten de riffs van Enter Sandman en Trapped Under Ice nog iets (goeds) aan Metallica afgeleverd?
Aan het gesprek uit de documentaire Some Kind Of Monster kon je wel zien dat er dingen werden uitgelegd , en dat er samen op een volwassen manier kon worden gesproken.Ze zullen wel nooit bij elkaar op de koffie komen, maar van een echte vete of wroeging was er echter zeker geen sprake meer. En wat Hammet betreft heeft tie op wat solo,s en wat Load en Reload stuf na , niet veel heavy riffs op z,n naam staan nee

mad butcher
The Arcane Order (niet zo bekende Death /Thrash band uit Denemarken)

The Serpent Tower

bro
Zwaar nummer! klinkt gewoon erg goed. 9/10

Raekwon the chef schreef:
Nou, ik weet in ieder geval genoeg over Megadeth nu
misschien dat ik ooit eens het ondergestofte Peace Sells... But who''s Buying? uit mijn kast haal, want het titelnummer vind ik wel goed.

Ik denk dat je beter bent met Rust in peace, daar staat geeneen slecht nummer op.

mad butcher schreef:
The Arcane Order (niet zo bekende Death /Thrash band uit Denemarken)

The Serpent Tower

Zeer goede grunts.
Maar de drums: de werken pas op mijn zenuws. Verneukt het hele nummer

5/10

Het nummer erna (infinitife Ghost Anathema) klint veel beter.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.