MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
MetalDex
Die krijs op het begin klinkt veelbelovend, maar daarna valt de zang terug op een standaard metalcore/melodic death-stemmetje, waar ik niet altijd zo blij mee ben. Verder blinkt het nummer niet uit in originaliteit. Alleen bij het stukje vlak na de solo heb ik iets van, wow dit klinkt wel aardig. Voor de rest onstijgt het nergens het niveau van, mwah.

4,5/10

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
(quote)

Ik denk dat je beter bent met Rust in peace, daar staat geeneen slecht nummer op.

Ja, die ga ik ook zeker nog eens kopen, is over het algemeen geloof ik ook HET album van Megadeth. mja, ik kende Megadeth wel van naam en ook dat Dave Mustaine bij Metallica had gezeten en ruzie heeft/had met James en lars enzo, maar ik kende dus nog geen enkel nummer van ze.

Nu over het nummer van vandaag:

prima nummer, vocals zijn beetje standaard inderdaad, net als de overige melodic death metal bands, maar het klinkt wel leuk, solo is ook erg aardig ook al trekt het misschien op niets.

7/10

Arcane Order - The Serpent Tower:

Lekker zware back Death Metal, met core-randje. Mooi nummer, lijk ik wel al vele malen gehoord te hebben maar dan onder een andere naam, gered door de solo en het lekkere geblast. 7/10

Laten we nu eens een ONBEKEND nummer van een BEKENDE band doen (Jammergenoeg is dit een verkorte versie, want de eerste gitaarsolo wordt afgekapt..)

(Motörhead - One Track Mind)

MetalDex
Goed nummer, een van de beste op dat album. Voor Motörhead-begrippen erg melodisch en rustig, maar daardoor echt niet minder.
8,5/10

Erg grappig om te zien: we zijn nu 25 jaar verder en Lemmy is echt helemaal niks veranderd

MetalDex schreef:
Goed nummer, een van de beste op dat album. Voor Motörhead-begrippen erg melodisch en rustig, maar daardoor echt niet minder.
8,5/10

Erg grappig om te zien: we zijn nu 25 jaar verder en Lemmy is echt helemaal niks veranderd

Ik vind het ook een goed nummer, ik vind die riff echt heerlijk en ook de eindsolo vind ik erg mooi. Echt jammer dat veel mensen het album (Another Perfect Day) niet kennen. Het mag dan wel melodieuzer en rustiger zijn, maar het doet naar mijn mening niet onder voor Ace Of Spades en Overkill.

MetalDex
Niewe dag, nieuw nummer:

Behemoth - Demigod

Behemoth, de meesters der Black/Death Metal! Met Demigod als mijn favoriete album (van diegene die ik ken toch, en dat zijn er twee ).
Het razende gebrul, het vele geblast, die dodelijke riffs, het feest kan niet meer stuk.

8.5/10

bro
8.5/10

omdat het de tijd van het jaar is...

NO PRESENTS FOR CHRISTMAS

Raekwon the chef
Lekker snelle riff, maar wanneer ie begint te zingen vind het al weer wat minder worden, hier loop ik ook vaak tegenop bij zijn album Abigail. Vreemd genoeg vind ik hem bij Mercyful Fate dan weer geweldig..
Instrumentaal is het verder wel dik in orde.

6,5/10

Raekwon the chef schreef:
Lekker snelle riff, maar wanneer ie begint te zingen vind het al weer wat minder worden, hier loop ik ook vaak tegenop bij zijn album Abigail. Vreemd genoeg vind ik hem bij Mercyful Fate dan weer geweldig..
Instrumentaal is het verder wel dik in orde.

6,5/10

Ik vindt het bij Mercyful Fate ook beter dan op de solocariére. Ik weet iet hoe het komt, maar bij Mercyful Fate klinkt ie steeds anders. Daarom klinkt Mercyful Fate aanlokkelijker. De zang op bijvoorbeeld Satan's fall: net als iemand die bezeten is.

Dat is ook de reden dat naar mijn mening het album THEM (KD album uit 1988) veel slechter is dan Abigail. Bij abigail ligt er nog intonatie in de vocals, bij "them" is het gewoon constant op dezelfde hoogte.

WELCOME HOME (album: Them)

Gelukkig was conspiray (weer een jaar later) en pak beter.

En als je geen hoge King Diamond wil, moet je het laatste album proberen. Oud worden eist ook z'n tol.
Pertan , de oudere nummers live zingen is geen probleem.

MetalDex
Ok dit is dus te afschuwelijk voor woorden. En dan reken ik het begin niet mee! De riff valt op zich nog wel enigszins mee (hoewel, het is wel wat clichee en makkelijk), maar dan de afschuwelijk lelijke en cheesy lyrics, met zo'n over the top zang. Jak.
En dan die belletjes er tussen door En die kerstmisdeuntjes...
Misschien is dit nog net iets erger, maar man: Nee!
Dan nog liever een blackmetal band met het nummer 'I'm Dreaming of a Black Christmas'

2/10 voor het riffje.

MetalDex schreef:
Ok dit is dus te afschuwelijk voor woorden. En dan reken ik het begin niet mee! De riff valt op zich nog wel enigszins mee (hoewel, het is wel wat clichee en makkelijk), maar dan de afschuwelijk lelijke en cheesy lyrics, met zo'n over the top zang. Jak.
En dan die belletjes er tussen door En die kerstmisdeuntjes...
Misschien is dit nog net iets erger, maar man: Nee!
Dan nog liever een blackmetal band met het nummer 'I'm Dreaming of a Black Christmas'

2/10 voor het riffje.

Ik raad je aan dit albums eens te raadplegen:
http://www.musicmeter.nl/al...

(Ik zie dat je er nog niet op gestemt hebt, en met een naam als METALDEX kan dat toch niet )

Mss schaaf je je mening bij. (Je kent Mercyful Fate toch?)

En nu ook eens mijn mening:

Een probeerselke. Vlak nadat Mercyful Fate splitte kwamen King en de leden (behalve Hank Shermann) samen, en namen dit singelke op. Dat onder de naam KING DIAMOND.

Het is duidelijk iets wat nergens thuis hoort. Duidelijk al een 'nieuwere adem'. Toch hoor je in dit nummer de zoektocht naar een eigen identiteit.
De intro De riff is idd geniaal, en de lyrics zijn een echte meezinger. (Dit nummer is altijd het laatste nummer op een KD-concert, waar de king zelf halfzat op het podium staat met een kerstmanmantel aan)
"Tom and jerry, are not sharing"

Helaas ligt het ferm onder het niveau van Mercyful Fate, en het moet ook onder doen voor de later KD-platen.

7/10

(ik deed het enkel voor de kerstsfeer)

Wie heeft nog meer Metalkerstmisnummers?

AGE-411 schreef:

Wie heeft nog meer Metalkerstmisnummers?

En iemand ook nog goede?

Want de riff is inderdaad wel goed, tot King zijn scheur opentrekt. Nochtans, Abigail II (waar ik al wat nummers van gehoord heb) ligt me redelijk goed, en het gaat me ook niet echt om de zang, maar het concept klinkt echt te belachelijk voor woorden.

4/10

MetalDex
AGE-411 schreef:

(Ik zie dat je er nog niet op gestemt hebt, en met een naam als METALDEX kan dat toch niet )

Mss schaaf je je mening bij. (Je kent Mercyful Fate toch?)

Ik ken Mercyful Fate en King Diamond, van Mercyful Fate heb ik zelfs een best of, maar verder heeft het me nooit kunnen interesseren. Zo nu en dan krijg ik wel eens een nummertje mee die in mn random winamp playlist staat, maar veel doet het me niet. En dit nummer zet me ook absoluut niet aan om er iets van te gaan luisteren
Misschien dat ik zo Abigail toch nog eens een keertje ga luisteren.
Nu eerst een 'echt' kerstalbum opzetten .

MetalDex
We gooien het eens over een andere boeg:

Celtic Frost - A Dying God Coming Into Human Flesh

Fza
7/10

Ik vond het rustige stuk aan het begin erg mooi.

max en joep
mwoeah, niet mijn ding.

Tergend langzame opbouw, maar toch nog een redelijk lekker nummer. Moet het album (Monotheïst toch?) maar eens herbeluisteren, Ground vond ik ook al een goed nummer.

7/10

Nog een legende die we niet gehad hebben:
(eigenlijk 2; Randy en Ozzy!)

OZZY OSBOURNE - CRAZY TRAIN

Raekwon the chef
Klinkt lekker heavy, alleen heb ik helemaal niks met Ozzy's stem, toch rockt het aardig goed

7,5

MetalDex
Het nummer heeft een lekker refreintje, maar de rest van het nummer doet me weinig. Ozzy's solowerk ligt me sowieso veel minder dan z'n Sabbath-werk.

5,5/10

Het solo werk , boeit mij ook veel minder inderdaad

Vandaag nog eens een nummer met ballen, na al die death en heavy metal.

(afbeelding)

lambf
Die zang, die gitaarsolo's, die hoog gestemde gitaren, die zang, die zang, oh, dat had ik al gezegd
0,5/10

MetalDex
Uh, volgens mij zijn de gitaren bij Motörhead altijd normaal gestemd geweest.
Een van de mindere MH-nummes, wmb. Ook een verschrikkelijke clip Volgens mij wou de band om een tijdperk af te sluiten even goedkoop scoren om in te gaan op de hipheid van de heavy metal die jaren. Jammer, want zowel in de klassieke line-up en in de huidige hebben ze veel en veel betere nummers gebracht.
5,5/10

bro
5.5/10

Raekwon the chef
Niet Motorhead's gewoonlijke niveau, de muziek is op zich wel gewoon goed, alleen klinkt Lemmy hier echt heel schel, het is verder een prima nummer hoor, en de video is wel zo fout dat het juist weer vet is

7/10

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.