MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
Terug naar het oorspronkelijke doel: onbekende metal leren kennen.
Vandaag: Sadus.

Zet uw boxen vollen bak en LET THE FUCKING ADRENALINE FLOW!

Onbekende band met 1 opvallende naam: Steve DiGiorgio
--> bassist van: Death, Iced Earth, Testament, ...

Bobiej
Volgens mij heeft Sadus wel een redelijk goede/grote reputatie toch?

Ik vind in elk geval Steve DiGiorgio een monstelijk goede bassist!

lambf
Alweer zo'n oude metalband
Rammelige thrash. Lekker gedrumd, zang die aardig is (!) jammer alleen van de ietsie ielige gitaren. Jammer van die solo. Je kan iedergeval goed horen waar D.R.I en soortgelijke bandjes vaak naar geluisterd hebben . 7/10

Volgens mij heeft Sadus wel een redelijk goede/grote reputatie toch?

Volgens mij ook.

Het album waarvan deze komt heeft maar 5 stemmen hier op MuMe... is toch niet veel!

MetalDex
Ik ben niet zo onder de indruk. Afgezien van het feit dat technisch uitstekend in elkaar zit en dat het fucking snel is, vind ik het maar een weinigzeggend riffje - toch het belangrijkste in een thrash-nummer mi. De bass klinkt echt als stront (maar dat zou ook nog altijd door het youtube-filmpje kunnen komen). Verder klinkt dit gewoon als Reign in Blood meets Atheist: snelle thrash met een Araya-imitator achter de mic, maar o zo pretentieus gespeeld.

5/10

MetalDex
Even wat Neerlands hoop:
Reason to Kill - Fate Demands

"Daddy? how did metal started?"
"Just listen to this my son!"

Ik kon natuurlijk ook black sabbath, paranoid, sabbath bloody sabbath of zoiets nemen.
Maar ik neem deze, het eerste speedmetalnummer van deze grondleggers.

bro
eehm jah, nee, dat is het niet.zelf de gemiddelde rockplaat klinkt meer metal dan dit. waarom altijd zo oude heavy en thrash van jààren geleden. die boeit mij helemaal niet. alsof er recent niets goeds meer word uitgebracht? 3/10

cheeskorst
We're sorry, this video is no longer available

Black Sabbath: 4.5/10

Reason to Kill: 6.5/10, klinkt wel lekker.

MetalDex
AGE-411 schreef:

"Daddy? how did metal started?"
"Just listen to this my son!"

7/10

Laat me raden: dat zinnetje is niet van een Engelsman gequote?
En btw, hoe leuk ik Sabbath ook vind, het is geen metal. En dit topic zouden we toch metal-nummers moeten voordragen.

MetalDex schreef:
(quote)

7/10

Laat me raden: dat zinnetje is niet van een Engelsman gequote?
En btw, hoe leuk ik Sabbath ook vind, het is geen metal. En dit topic zouden we toch metal-nummers moeten voordragen.

Nee, ik zat gewoon met die one-liner van de videoclip van one in m'n hoofd.

Hier hebben we het trouwens al over gehad.
Op MuMe staat er bij Master Of reality trouwens metal.
Ook op wikipedia staat er enkel metal. link
En overal ter wereld wordt dit als het eerste speedmetalnummer aanzien.

En Black Sabbath is ook eerder Metal dan rock.

U vroeg moderne(re) metal?

Machine head - Davidian

Indertijd werd met Burn my eyes (waarop deze stond) Machine head enorm geprezen. Een band jonge gasten, plots uit het niets (en dat net op de periode dat grootheden als Slayer, Maiden, Priest, Metallica een stap achteruit deden).

Spijtiggenoeg ging het snel achteruit (Nu-metal ). Gelukkig hebben ze sinds dit jaar terug een dijk van een plaat.

lambf
Alweer Thrash

MetalDex
Eerder Trash
Wat is Machine Head toch een vreselijke band
3/10 voor de leuke drumfill

cheeskorst
Machine Head bezorgde met Burn My Eyes destijds een enorme slag op de bakkes, jammer inderdaad dat ze daarna zo nodig mee moesten gaan liften met de nu-metal hype. Maar gelukkig zijn de laatste 2 albums weer de moeite waard.

Davidian heeft duidelijk de fakkel in handen op Burn My Eyes, het nummer staat als een huis.

8.5/10

Machine Head - Davidian:

Heerlijk nummer, opener van een klassieker van jewelste. Ramt goed.
Het nummer zelf: 9.5/10

Verder vind ik The Burning Red van deze band ook nog goed, ook al is het Nu-Metal. (Het is toch nog verdomd goed gespeeld)

En verder ben ik het eens met deze post:

lambf schreef:
Alweer Thrash

lambf
Wel een aardig nummer. Brakke zang, en helaas ligt de nadruk van dit nummer op die zang. Wel raar dat die gitaren erg "ingehouden" klinken (behalve tijdens de solo dan) , hetzelfde gevoel dat me ook bij een band als Slipknot bekruipt. 4/10

bro
AGE-411 schreef:

U vroeg moderne(re) metal?

Machine head - Davidian

al is het inderdaad weer maar eens thrash moet ik wel bekennen dat Machine Head een van de enige thrash metal bands zijn die me wél kunnen boeien. prachtig nummer, een echte klassieker,klinkt gewoon veel te goed. goede keus Age-411
9/10

prachitg clipje trouwens (in die tijd was het nog origineel, nu heb je er zo massas natuurlijk). vind het altijd gevweldig al die mensen te zien rondvliegen in de moshpits en te zien stagediven. geeft me altijd goesting om naar concert te gaaan

nu gaan we nog dichter bij dit tijdstip: 2006
Mastodon - The Wolf is Loose

Beste metalalbum van vorig jaar.

(en wees blij dat ik niet bij mijn eerste gdacht bleef om eens Nu-metal te doen vandaag, nl.; St.anger )

bro
erg erg goed nummer. die drum in het begin brengt je meteen in de goede stemming
mastodon vind ik eigelijk niet echt een goede band. zo vind ik het album waar dit nummer op staat eerder matig, en in mijn ogen helemaal niet het metalalbum van vorig jaar. enkel The Wolf Is Loose en Crystal Skull vind ik wel erg goed op dat album, maarja,, 2 nummers op 1 album is niet bepaald veel
9.5/10

Check deze ORION

MetalDex
Mastodon - The Wolf Is Loose

Ontzettend gave clip, zeg Het nummer klinkt ook wel lekker, wat brute stukken, wat maffe breaks, en leuke afwisseling in de zang. Heb Mastodon vorig jaar ook eens geluisterd en toen vond ik het niet veel, misschien toch maar eens een tweede kans geven.

8,5/10

Trivium - A Gunshot To The Head Of Trepidation

weeral iets moderners dan ik gewoon ben.

Trivium: Ik zie er niets in. Ook de grunts kunnen me maar weinig doen. Riff's kliken zo normaal. Gelukkig is de solo er nog. Voor dat;
3,5/10

lambf
Ah, alweer Thrash. Inmens populair, dat Trivium. De muziek is veel te netjes gespeeld. De zang is nog wel aardig, hoewel erg schoor, en niet echt lekker krijsend. En Clean is al helemaal huilen met de pet op. Maar waarom ze nou populair zijn ? 1,5/10

lambf schreef:
Ah, alweer Thrash. Inmens populair, dat Trivium. De muziek is veel te netjes gespeeld. De zang is nog wel aardig, hoewel erg schoor, en niet echt lekker krijsend. En Clean is al helemaal huilen met de pet op. Maar waarom ze nou populair zijn ? 1,5/10

tis zo'n 13 in een dozijn metalcorebandje uit Amerika. Vraag me ook steeds af wie dat goed vindt.
Ze waaien wel over. Volgende album is niets meer waard.

MetalDex
Haha, en live is het nog erger dan op plaat. Echt afschuwelijk dit.
Die cleane stukjes erdoor zijn echt om te janken, de grunts hebben het allemal verre van 'net niet' en de riffs zijn gewoon te clichee en te makkelijk om ook maar een beetje vernieuwend te zijn. Verder hoop ik toch dat dit standaard onder 'metalcore' wordt verstaan en niet onder thrash, want dit is gewoon een schande.

1/10

lambf
MetalDex schreef:
Verder hoop ik toch dat dit standaard onder 'metalcore' wordt verstaan en niet onder thrash, want dit is gewoon een schande

Alsof alle Metalcore standaard slecht is En behalve de zang heeft het veel meer te maken met thrash dan Core Maargoed, laten we het maar trash noemen ?

MetalDex
Ja, trash, dat is beter ja Dat ze maar samen met Machine Head gezellig een kerstdiner gaan nuttigen. Nou heb ik niet veel tegen de meeste -core genres, integendeel, maar de meeste metalcore vind ik echt he-le-maal niks

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.