MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
bro
prachtig nummer van deze unieke Female-Fronted-Lyrische-Experimentele-Metal-Band (hoezo afgezaagd genre?).
wel een van hun mindere experimentele nummers maar het ramt daarintegen erg goed door op lekker ritme terwijl Mevr. Otep er lekker op door schreeuwd-zingt. de drummer vind ik ook erg leuk (alhoewel niet úítzonderlijk goed, maar gewoon erg lekker ).

9/10

komaan? niemand voor vandaag+morgen?

Ik doe het weekend

lambf

Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels

Black Metal?

Doodziek, meer kan ik er niet over zeggen. Raar, dat is het ook wel, maar vooral doodziek. Die zanger bezorgde me meerdere malen kippenvel. Af en toe ook een goed instrumentaal stuk (wel met een slechte productie, maar die zal ik intussen wel gewend zijn).

8/10

Raekwon the chef
Die zanger klinkt als Hitler in een inrichting, zoiets valt toch niet serieus te nemen? maar het gitaarwerk is wel erg goed.

6/10

lambf
Ho Ho, die vergelijking met Hitler gaat wel erg ver Raekwon. Maar de zanger Nattramn is wel degelijk opgenomen omdat hij geestelijk gestoord (of iets in die richting) is / was.

godlydevil7
Best wel goed nummer, best wel depressief ook. Jammer dat er zoveel ontzettend kalme stukjes inzitten, maar rond 4:30 barst het los, kijk, dat is waar ik van hou.

Ik denk dat ik er 7/10 van maak

Bobiej
Wat een vreemd nummer, de bezetenheid van de zanger zorgt voor een duister, extra sfeertje, vooral omdat het lijkt alsof de gitaristen en drummer gewoon er door heen spelen, er zich niets van aantrekken.

7/10

lambf
Sterk, mooi nummer. Vooral die zang is erug goed. Helaas zijn de drums wat minder. 8/10

Ik vind de zanger vervelend, en er zitten teveel rustige stukken in.
Maar het einde vind ik wel goed.

6/10

Disturbed - Down With The Sickness

lambf
Stoere Nu-Metal. Die zanger lijd wel erg aan een minderwaardigheidsgevoel . Zang is erg slecht, herhalende tempo's, niet echt interressant. Songopbouw is ook saai. 3/10

Raekwon the chef
lambf schreef:
Ho Ho, die vergelijking met Hitler gaat wel erg ver Raekwon.

ja, het lijkt wel een duits accent

Vind Disturbed gauw vervelen, vrij eentonige muziek met steeds herhalende passages
Vind single Prayer van aantal jaar terug best aardig.

godlydevil7
ik vind het niet echt een geweldig nummer, maar het enige goede wat ik ooit van Disturbed heb gehoord is het nummer 10,000 Fists. Deze doet het niet bij mij. Ik geef het een 4.

Raekwon the chef
Op zich geen slechte muziek, maar ook niet iets wat me altijd zal bijblijven. De zang is wel echt slecht, ik krijg echt uitslag van zulke zangers (net als die van Enter Shikari bijv.)

5

Ken uw klassiekers:

IRON MAIDEN - HALLOWED BE THY NAME

Voor velen is dit geen onbekenden, andere kennen enkel de titel. Nog andere hebben er nog nooit van gehoort.

Wordt aanzien als een van de beste metalalbums (met RiB en MoP).
Aangezien deze vandaag is en een nummer van RiB vorige week al was kan u raden wat het de volgende keer is.

lambf
Lol, die intro, hopelijk is het een sample ofzo. maar nee hoor, ongeloofelijk irritante, en saaie metalballad. 0,2/10

bro
klassiekers... meestal vind ik er niets aan. niet omwille dat het klassiekers zijn hoor, maar die metal van jàren geleden is naar mijn mening ofwel irriterend, fitloos, slecht geluid, of heb ik gewoon té vaak moeten aanhoren.

in dit geval vind ik het 'irriterend, fitloos, slecht geluid, en heb ik gewoon te vaak moeten aanhoren. nee, niet mijn ding, 3/10

soms wou ik dat ik mijn klassiekers niet kende

Bobiej
Hallowed be thy Name vind ik dan weer een geweldig nummer, samen met The Number of the Beast het beste wat die plaat in zich heeft.

Iron Maiden was hier nog grensverleggend, met een unieke stijl, deze stijl zijn ze nu zo langzamerhand een beetje kwijtgeraakt. Ik vind de riffs, en die melodiën die ze in dit nummer hebben verwerkt machtig, gaat er live nóg beter in.

Dat stuk van 1:40, dat Bruce kort solo zingt, er de drum en gitaar weer komt invallen, vind ik het beste moment van Hallowed be thy Name, die solo mag er ook geweldig wezen trouwens, heerlijk melodieuze stijl hebben Dave Murray en Adrian Smith, werkt heerlijk samen.

9/10

En wat ben ik blij dat ik m'n klassiekers ken .

Bobiej schreef:
Hallowed be thy Name vind ik dan weer een geweldig nummer, samen met The Number of the Beast het beste wat die plaat in zich heeft.

Iron Maiden was hier nog grensverleggend, met een unieke stijl, deze stijl zijn ze nu zo langzamerhand een beetje kwijtgeraakt. Ik vind de riffs, en die melodiën die ze in dit nummer hebben verwerkt machtig, gaat er live nóg beter in.

Dat stuk van 1:40, dat Bruce kort solo zingt, er de drum en gitaar weer komt invallen, vind ik het beste moment van Hallowed be thy Name, die solo mag er ook geweldig wezen trouwens, heerlijk melodieuze stijl hebben Dave Murray en Adrian Smith, werkt heerlijk samen.

9/10

En wat ben ik blij dat ik m'n klassiekers ken .

ik sluit mij hier volledig bij aan

9/10

Met iron maiden op zich ben ik zelf niet zo bekend mee maar dit is wel een lekker nummer (vooral de solo) een 8/10

'The sands of time for me are running looooooooooow'

Iron Maiden is nooit mijn favoriete band geweest, maar dit soort momenten bezorgen me toch altijd weer kippevel. Heerlijk om mee te bleren in de auto.

8/10

Een van de beste van Maiden maar de live versie is 3x beter.

Ik had het al aangekondigd: een nummer van MASTER OF PUPPETS deze keer.
Was eerst van plan om Damage inc. te nemen, maar nam dan toch maar het nummer er voor:

Metallica - Orion

Een prachtige instrumental. Dik 8 minuten lang het beste wat Metal te bieden heeft!

Bobiej
AGE!

Orion is het beste nummer wat Cliff Burton geschreven heeft, een monsterlijk nummer om zowel op bas of gitaar te kunnen spelen. De gitaren die invallen na de fill van Lars Ulrich, en dan die - voor Metallica dan - boosaardige riff, tot die geniale bassolo is geweldig, net als de gitaar solo - echt kicken om die te spelen!

Dan komt het 2e deel van het nummer, met een loom bassloopje van Cliff, waar James en Kirk door heen beginnen te spelen in hetzelfde "jankende" patroon met veel snaren bendings. De bassolo die Cliff speelt na Kirk's solo op ongeveer 6:36, kenmerkend Cliff, gewoon tapping stukjes doen - waardoor sommigen in hem een "gewone" leadgitarist verwachten.

De inval van een aantal zware gitaarakkoorden en snelheid die dan in het nummer komen, is live vooral het beste mee te maken.

Voor wie het nog niet helemaal door had...
10/10

bro
verder dan 5.06min kan ik niet luisteren. metallica heeft nog enkele goede numers maar daar hoort orion duidelijk niet bij. ik denk dat ik maar eens stop naar dit topic te komen. het stikt hier namelijk van de klassieker-liefhebbers, en dat is slecht voor mjin gemoedstoestand, weet je wel.
ongeloofelijk belachelijk eigenlijk om altijd klassiekers te plaatsen, bijna iedereen kent ze toch al. daar valt niets aan te kennismaken

Disturbed - Down with the Sickness:

Reteheftig nummer, leg ik graag op als ik in een Nu-Metalbui ben. En natuurlijk weer die zanger met zijn hoestje...

8.5/10

Iron Maiden - Hallowed be thy Name:

Goed nummer, alleen veel te lang. De Cradle of Filth cover van dat nummer heb ik ook altijd al goed gevonden.

7/10

Metallica - Orion:

Redelijk, wel mooi om even te horen, maar ik wordt er warm nog koud van.

6/10

Fza
bro schreef:
verder dan 5.06min kan ik niet luisteren. metallica heeft nog enkele goede numers maar daar hoort orion duidelijk niet bij. ik denk dat ik maar eens stop naar dit topic te komen. het stikt hier namelijk van de klassieker-liefhebbers, en dat is slecht voor mjin gemoedstoestand, weet je wel.
ongeloofelijk belachelijk eigenlijk om altijd klassiekers te plaatsen, bijna iedereen kent ze toch al. daar valt niets aan te kennismaken

Compleet mee eens.

Bobiej
Dat snap ik dan weer niet, als je hier komt om kennis te maken met Metal (was volgens mij ook in de eerste istantie om nieuwe metalfans kennis te laten maken), kom je ook dingen tegen die je niet mooi vind...en er word alsnog voldoende andere Metal gepost, die jullie er zelf ook kunnen posten.

Bovendien is het een stuk leuker als ook bro en Fza in dit topic blijven recenceren .

Zal ik vanavond wel een non-klassieker (maar wel mooi) nummer posten .

Gast
geplaatst: vandaag om 23:14 uur

geplaatst: vandaag om 23:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.