Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2008, 22:17 uur
bro schreef:
ochja, klassieker.. maar zonder die media aandacht zou dit nummer nog geen 5 jaar stand gehouden hebben. aardig riffje. alleen jammer dat het zeker 50 keer herhaald word en dat is net iets te veel. ik ben altijd blij als ik eindelijk aan de solo kom omdat er dan eindelijk eens wat pit in het nummer komt. spijtig genoeg blijft het daar dan ook wel bij. de zang vind ik ook niet echt goed. 6.75/10
ochja, klassieker.. maar zonder die media aandacht zou dit nummer nog geen 5 jaar stand gehouden hebben. aardig riffje. alleen jammer dat het zeker 50 keer herhaald word en dat is net iets te veel. ik ben altijd blij als ik eindelijk aan de solo kom omdat er dan eindelijk eens wat pit in het nummer komt. spijtig genoeg blijft het daar dan ook wel bij. de zang vind ik ook niet echt goed. 6.75/10
Ik denk niet dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn

Zelf vind ik het een geweldig nummer, het hoogtepunt van de "Reign in Blood" cd. 9.5/10
0
lambf
geplaatst: 4 januari 2008, 23:10 uur
Lekker opgefock nummer, AAAAAAAAAAAAAHHHHH. Alleen de zanger, die klinkt wel alsof hij een Power Metal zanger is. In de uithalen dan. Tussen de uithalen is de zang vlees noch vis. Wel leuk nummer verder, maar echt zo'n nummer dat snel gaat vervelen. 5/10
0
Bobiej
geplaatst: 4 januari 2008, 23:21 uur
Geweldig nummer. Ik zal wel de zoveelste zijn die dit nummer ophemelt; maar dit is precies wat Slayer zo geweldig maakt(e)! Snel, aggressief, en - zeker voor die tijd - gemeen! Ik zal wel 2,3 jaar geleden voor het eerst in aanraking zijn gekomen met Slayer, dit was me een klap op m'n smoelwerk! Die keisnelle riffs, die door de de levende drummachine Lombardo aangevult worden tot die oerbrul komt aanzetten! Adrenaline! Ik zal wel één van de weinige zijn die het solo werk van King en Hanneman verdedigen; maar ik vind dit whammybar misbruik en gegier en snelle loopjes hier en daar werkelijk geweldig!
Without a doubt: 10/10!
F*CKING SLAYEEEEEER!!!
(Dit moet toch wel even kunnen, toch
?)
Without a doubt: 10/10!
F*CKING SLAYEEEEEER!!!
(Dit moet toch wel even kunnen, toch
?)
0
godlydevil7
geplaatst: 4 januari 2008, 23:22 uur
Ik vind 't wel lekker pit hebben, hoewel ze inderdaad dat ene stukje steeds herhalen. Maar daar heb ik niet zoveel last van.
9,5/10
9,5/10
0
bro
geplaatst: 5 januari 2008, 10:26 uur
As I Lay Dying - An Ocean Between Us
Een nummer van hun nieuwste album in 2007 (An Ocean Between Us). Een van de weinige bands in het genre waarvan ik écht kan genieten. Ze zijn wel wat technischer dan de meeste andere.
http://www.youtube.com/watch?v=A3HDhd9kLHA&feature=related
Een nummer van hun nieuwste album in 2007 (An Ocean Between Us). Een van de weinige bands in het genre waarvan ik écht kan genieten. Ze zijn wel wat technischer dan de meeste andere.
http://www.youtube.com/watch?v=A3HDhd9kLHA&feature=related
0
geplaatst: 5 januari 2008, 16:16 uur
Erg sterk nummer, een van de zovele bands die clean met grunts/geschreeuw afwisselt, maar hier is het wel erg sterk gedaan. AILD is altijd al een goede Metalcore-band geweest, en ook een van de sterkste in het genre, imo. Dit nummer maakt mij nu echt wel benieuwd naar hun nieuwste cd (wel te laat voor mijn top 2007, maar kom).
9/10
9/10
0
geplaatst: 6 januari 2008, 11:00 uur
Nieuwe dag, nieuw nummer. Laat ik maar weer eens een ONBEKEND (eerder zwaar onderschat imo
) nummer van een BEKENDE band doen 
Judas Priest - Rock Hard Ride Free
) nummer van een BEKENDE band doen 
Judas Priest - Rock Hard Ride Free
0
geplaatst: 6 januari 2008, 13:26 uur
Wat een debiele clip zeg. Wel een gaaf nummer uiteraard 8/10.
0
bro
geplaatst: 6 januari 2008, 13:35 uur
woow, de speler van dat spel ziet er een echte professional uit (niet dus
). maarja. het nummer. bevalt me niet echt. 5/10
). maarja. het nummer. bevalt me niet echt. 5/10
0
geplaatst: 6 januari 2008, 14:09 uur
Dit was de enige fatsoenlijke versie die ik van dit nummer kon vinden op youtube, dus vandaar dat de clip zo gaar is
. De andere versies waren of ingekort of het waren live-versies door coverbandjes (die dan ook minder goed zijn)
Ik vind dit nummer zelf Priest's meest onderschatte nummer. Het gitaarwerk is prachtig (met name de intro en de solo), en het refrein is één de van de beste (en meest komische) die ik ooit heb gehoord, het blijft echt in je hoofd hangen. Rock hard, ride free. AAAAAAAAAAAALL day, AAAAAAAAAAAAAALL night... 9,5/10
. De andere versies waren of ingekort of het waren live-versies door coverbandjes (die dan ook minder goed zijn)Ik vind dit nummer zelf Priest's meest onderschatte nummer. Het gitaarwerk is prachtig (met name de intro en de solo), en het refrein is één de van de beste (en meest komische) die ik ooit heb gehoord, het blijft echt in je hoofd hangen. Rock hard, ride free. AAAAAAAAAAAALL day, AAAAAAAAAAAAAALL night... 9,5/10
0
geplaatst: 6 januari 2008, 18:24 uur
nauw, waarom neem je steeds zulke nummers, Mart ?
(en waarom neem je van die rare video's?)
Is het slechtste nummer van defenders of the faith.
Meer heb ik er niet aan toe te voegen. Het is wel net zoals elke ander nummer op dat album, maar het mist overtuigingskracht. (In tegenstelling tot The sentinel en love bites
)
6/10
(en waarom neem je van die rare video's?)Is het slechtste nummer van defenders of the faith.
Meer heb ik er niet aan toe te voegen. Het is wel net zoals elke ander nummer op dat album, maar het mist overtuigingskracht. (In tegenstelling tot The sentinel en love bites
)6/10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 6 januari 2008, 20:37 uur
goed nummer, hier laat Halford tenminste horen wat ie allemaal wel niet met z'n stem kan.
7,5/10
7,5/10
0
geplaatst: 7 januari 2008, 19:29 uur
Ik ben benieuwd wie deze onbekende band ook kan waarderen:
Blood Stain Child - Truth
0
geplaatst: 7 januari 2008, 19:35 uur
Nu ga ik toch eerst zelf iets over het nummer zeggen:
Blood Stain Child is een Japanse melodieuze Death Metalband die vanaf het album Idolator (waar het bovenstaande nummer van afkomstig is) van de traditionele stijl afweken en meer en meer Dance-invloeden in hun muziek begonnen te steken. De muziek is duidelijk gebaseerd op In Flames, Soilwork en andere Zweedse bands (wordt ook veel afgedaan als een kloon van die bands), maar toch weet deze band veel indruk op mij te maken. Of het nu door die Dance-invloeden komt, ofwel door de melodie die bij mij een snaar raakt weet ik niet, maar ik geniet er wel erg van. En nog iets: vergelijkingen met Enter Shikari zijn overbodig
Deze bands heeft momenteel twee officiële videoclips uit, 1 van Truth en 1 van Freedom. Ik heb voor Truth gekozen omdat ik denk dat dit meer in de smaak zal vallen in dit topic dan Freedom, overgoten met Dance. Vanaf de beginmelodie kan het al niet meer stuk. Buitengewoon goed nummer naar mijn mening. 9.5/10
Blood Stain Child is een Japanse melodieuze Death Metalband die vanaf het album Idolator (waar het bovenstaande nummer van afkomstig is) van de traditionele stijl afweken en meer en meer Dance-invloeden in hun muziek begonnen te steken. De muziek is duidelijk gebaseerd op In Flames, Soilwork en andere Zweedse bands (wordt ook veel afgedaan als een kloon van die bands), maar toch weet deze band veel indruk op mij te maken. Of het nu door die Dance-invloeden komt, ofwel door de melodie die bij mij een snaar raakt weet ik niet, maar ik geniet er wel erg van. En nog iets: vergelijkingen met Enter Shikari zijn overbodig

Deze bands heeft momenteel twee officiële videoclips uit, 1 van Truth en 1 van Freedom. Ik heb voor Truth gekozen omdat ik denk dat dit meer in de smaak zal vallen in dit topic dan Freedom, overgoten met Dance. Vanaf de beginmelodie kan het al niet meer stuk. Buitengewoon goed nummer naar mijn mening. 9.5/10
0
geplaatst: 7 januari 2008, 19:58 uur
M8L8TH - Gde Vetvi Opavshei Listvoi (By the Fallen Leaves)
http://www.youtube.com/watch?v=FjFvQKN3ACo
Obscure black metal uit het Russische Tver'. M8L8TH bedient zich van melodieuze gitaarlijnen, compleet gestoorde zang en voelt echt heerlijk underground, zonder slecht geproduceerd te zijn. Ondanks de dubieuze ideologie die vooral de zanger schijnt aan te hangen, raad ik de fans van black metal aan deze band een kans te geven.
Dit nummer komt overigens van het debuutalbum 'By the Wing of Black', dat in 2004 uitkwam op Stellar Winter records. Helaas is dit album bij de gangbare Oost-Europese labels (Eastside, Hammerbolt, Stellar Winter zelf) nergens meer te vinden.
Obscure black metal uit het Russische Tver'. M8L8TH bedient zich van melodieuze gitaarlijnen, compleet gestoorde zang en voelt echt heerlijk underground, zonder slecht geproduceerd te zijn. Ondanks de dubieuze ideologie die vooral de zanger schijnt aan te hangen, raad ik de fans van black metal aan deze band een kans te geven.
Dit nummer komt overigens van het debuutalbum 'By the Wing of Black', dat in 2004 uitkwam op Stellar Winter records. Helaas is dit album bij de gangbare Oost-Europese labels (Eastside, Hammerbolt, Stellar Winter zelf) nergens meer te vinden.
0
geplaatst: 7 januari 2008, 20:06 uur
Mijn excuses, maar ik denk dat je beter even wacht tot morgen 

0
geplaatst: 7 januari 2008, 20:18 uur
Het is normaal de bedoeling dat er iedere dag 1 nummer in dit topic gezet wordt, en dat de andere users die toevallig op deze link klikken dat nummer beoordelen. Dus 1 per dag. Maar het is geen probleem hoor, morgen beoordeel ik het nummer van jouw link 

0
bro
geplaatst: 7 januari 2008, 20:29 uur
goed nummer maar vind dat japans gebrabbel (of is het engels met japans accent?) in het begin nogal dwaas klinken. dit nummer valt best goed mee maar ze hebbe naar mijn mening een pak beter nummers.
7.5/10
goed nummer maar vind dat japans gebrabbel (of is het engels met japans accent?) in het begin nogal dwaas klinken. dit nummer valt best goed mee maar ze hebbe naar mijn mening een pak beter nummers.
7.5/10
0
MetalDex
geplaatst: 7 januari 2008, 21:38 uur
Juist de keyboards maken voor mij dit nummer interessant, dus ik ben wel benieuwd naar dat andere nummer. Verder houdt de intro je aandacht sterk vast, maar vervalt toch in een standaard melodeath-gitaarwerk, verder helemaal niet slecht ofzo, net zoals de zang, die je wel weer even prikkelt omdat je geen ruk van de tekst kan verstaan
7,5/10
7,5/10
0
MetalDex
geplaatst: 7 januari 2008, 22:13 uur
Dat laat ik dan wel voor bij het album zelf
Dat ga ik nu zeker ergens vandaan proberen te halen.
Dat ga ik nu zeker ergens vandaan proberen te halen.
0
MetalDex
geplaatst: 8 januari 2008, 12:21 uur
Deze is dus voor vandaag:
Nidhogg schreef:
0
MetalDex
geplaatst: 8 januari 2008, 15:30 uur
De productie is inderdaad een pluspuntje, maar daartegenover staat wel weer dat de gitaarpartijen totaal niet zo heftig zijn, juist de gestoorde zang geeft het enige BM-feel. Puur op de muziek gelet zou dit zo een Alter Bridge-reject kunnen zijn. Op zich niet heel slecht, maar als je Black Metal verwacht, valt het in eerste instantie toch tegen.
5/10
5/10
0
geplaatst: 8 januari 2008, 19:28 uur
Bedankt Dex, dan zal ik het nummer eens beluisteren zonder Black Metal te verwachten 
Ik weet niet echt wat ik er over moet denken. Enerzijds is die vocalist te ziek voor woorden (en dat is een pluspunt) en is het heel sfeervol, anderzijds vind ik dat het veel te veel kalmpjes aan verderkabbelt.
6.5/10

Ik weet niet echt wat ik er over moet denken. Enerzijds is die vocalist te ziek voor woorden (en dat is een pluspunt) en is het heel sfeervol, anderzijds vind ik dat het veel te veel kalmpjes aan verderkabbelt.
6.5/10
0
geplaatst: 8 januari 2008, 22:14 uur
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dit nummer een van de mindere is op het album, maar 't was wel het enige dat ik zo 1 2 3 op internet kon vinden.
0
geplaatst: 8 januari 2008, 22:25 uur
bennerd schreef:
Wow! kickuh nummer zeg!! Dit zijn nu de bands die ik via dit forum maar al te graag ontdek. En dat voor een stel jappaners...
ps: hierstaat een review van hun laatste CD.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 13:47 uur
Agony schreef:
Wow! kickuh nummer zeg!! Dit zijn nu de bands die ik via dit forum maar al te graag ontdek. En dat voor een stel jappaners...
(quote)
Dat hoor ik graag, ik raad je zeker Idolator aan, geweldig album.

Nu eens iets dat ik nog niet veel gezien heb hier: Nu-Metal:
Otep - Battle Ready
Otep, genoemd naar de boos schreeuwende dame Otep Shamaya (de dame aan de microfoon) met 1 van hun beste nummers.
EDIT: het is niet de echte clip, wel een fan footage-video of zoiets.
0
max en joep
geplaatst: 9 januari 2008, 14:24 uur
saai
nog voor het tweede refrein ben ik hem al beu.
uiterst zwak.
zelfs binnen dit afgezaagde genre is het veel en veel beter gedaan.
nog voor het tweede refrein ben ik hem al beu.
uiterst zwak.
zelfs binnen dit afgezaagde genre is het veel en veel beter gedaan.
* denotes required fields.