Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2008, 20:47 uur
Bobiej schreef:
Dat snap ik dan weer niet, als je hier komt om kennis te maken met Metal (was volgens mij ook in de eerste istantie om nieuwe metalfans kennis te laten maken), kom je ook dingen tegen die je niet mooi vind...en er word alsnog voldoende andere Metal gepost, die jullie er zelf ook kunnen posten.
Bovendien is het een stuk leuker als ook bro en Fza in dit topic blijven recenceren
.
Dat snap ik dan weer niet, als je hier komt om kennis te maken met Metal (was volgens mij ook in de eerste istantie om nieuwe metalfans kennis te laten maken), kom je ook dingen tegen die je niet mooi vind...en er word alsnog voldoende andere Metal gepost, die jullie er zelf ook kunnen posten.
Bovendien is het een stuk leuker als ook bro en Fza in dit topic blijven recenceren
.Maar als je hiermee zieltjes wil winnen (om het maar eens mooi te zeggen) dan zet je dit beter bij Muziekgames ofzo. Ik zie het meer om onbekende Metalbands eens een kans te geven aan het doorsnee Metalpubliek. Ik hoef geen tien keer te horen hoe goed dat ene klassiekertje is. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
0
Bobiej
geplaatst: 13 januari 2008, 20:51 uur
Kan ik over in komen, ik vind dat klassiekers natuurlijk ook gepost mogen worden, maar tegen onbekende bands zeg ik natuurlijk geen nee.
Nu maar hopen dat niemand hier op z'n teentjes is getrapt en we allen nog een Hard en Metalen leven hier leiden
.
Nu maar hopen dat niemand hier op z'n teentjes is getrapt en we allen nog een Hard en Metalen leven hier leiden
.
0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:07 uur
Bobiej schreef:
Kan ik over in komen, ik vind dat klassiekers natuurlijk ook gepost mogen worden, maar tegen onbekende bands zeg ik natuurlijk geen nee.
Tuurlijk mogen er hier klassiekers gepost worden, wie ben ik om dat te beslissen? Maar het hing hier duidelijk een paar users (waaronder ik) de keel uit.
Bobiej schreef:
.
.Amen

0
geplaatst: 13 januari 2008, 21:34 uur
Beste mensen: ik post alleen in het weekend!
de rest van de week kun je je gang gaan!
En het wordt trouwens nog beter, ik heb al wat klassiekers voor ogen waar je wellicht nog niet van gehoort hebt.
VB'en:
- Venom, naam kent iedereen, maar een nummer?
- Dark Angel
- Flotsam and Jetsam
- Overkill
- Voivod
- Celtic frost
- Sodom
- ...
En het wordt trouwens nog beter, ik heb al wat klassiekers voor ogen waar je wellicht nog niet van gehoort hebt.
VB'en:
- Dark Angel
- Flotsam and Jetsam
- Overkill
- Voivod
- Celtic frost
- Sodom
- ...
0
geplaatst: 13 januari 2008, 22:07 uur
Flotsam and Jetsam en Dark Angel, twee bands die nooit de aandacht hebben gekregen die ze verdienden. In mijn optiek veel betere thrash bands dan bijvoorbeeld Metallica.
0
Bobiej
geplaatst: 13 januari 2008, 23:56 uur
Zo, hier mijn (beloofde) post van vanavond:
[embed]http://youtube.com/watch?v=fmdmnnv2NkY[/embed]
(Iemand moet me ooit nog eens uitleggen hoe dat videoposten werkt!? Thanx MetalDex!)
Geweldig intens nummer van Neurosis, kippenvel. De mannen weten hoe ze het moeten brengen, ze zijn bijna bezeten hier.
En zoals bij de video staat; Enjoy you fuckers!
[embed]http://youtube.com/watch?v=fmdmnnv2NkY[/embed]
(Iemand moet me ooit nog eens uitleggen hoe dat videoposten werkt!? Thanx MetalDex!)
Geweldig intens nummer van Neurosis, kippenvel. De mannen weten hoe ze het moeten brengen, ze zijn bijna bezeten hier.
En zoals bij de video staat; Enjoy you fuckers!

0
MetalDex
geplaatst: 14 januari 2008, 00:06 uur
Bobiej schreef:
Neurosis - Locust Star
(Iemand moet me ooit nog eens uitleggen hoe dat videoposten werkt!?)
Neurosis - Locust Star
(Iemand moet me ooit nog eens uitleggen hoe dat videoposten werkt!?)
gewoon de youtube link tussen video ( [video ]link[/ video] )tags zetten:
0
Harco
geplaatst: 14 januari 2008, 00:36 uur
AGE-411 schreef:
VB'en:
- Dark Angel
- Flotsam and Jetsam
- Overkill
- Voivod
- Celtic frost
- Sodom
- ...
VB'en:
- Dark Angel
- Flotsam and Jetsam
- Overkill
- Voivod
- Celtic frost
- Sodom
- ...
Dat zijn toch helemaal geen onbekende bands in metal-land? Als je wat verder gaat kijken dan bands als Metallica, Slayer, Iron Maiden, Cradle of Filth en Dimmu Borgir kom je deze namen al snel tegen.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 14 januari 2008, 11:49 uur
bennerd schreef:
Tuurlijk mogen er hier klassiekers gepost worden, wie ben ik om dat te beslissen? Maar het hing hier duidelijk een paar users (waaronder ik) de keel uit.
Amen
(quote)
(quote)
Amen

nou, dat valt toch ook wel mee? Ik heb hier zat onbekendere en nieuwe metal voorbij zien komen, en maar een handjevol klassiekers, overigens ook niet de minsten.
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name - 10* - niet om zijn klassieke status, maar puur omdat ik Iron Maiden zo'n goeie band vind, en dit is toch wel één van hun beste nummers. Geen seconde te lang.
Metallica - Orion - 7,5* - goeie instrumental, maar misschien ietsje aan de lange kant.
Neurosis kom ik later op terug.
0
geplaatst: 14 januari 2008, 20:54 uur
Neurosis - Locust Star:
Ook al overtuigde het mij nog niet volledig, ga ik toch achter het album, omdat ik denk dat de plaat (Through Silver In Blood) meer indruk op mij gaat maken. Het lijkt me muziek die je op je moet laten inwerken. En ik heb iets liever die brul dan het geschreeuw van Cult of Luna.
7.5/10
Ook al overtuigde het mij nog niet volledig, ga ik toch achter het album, omdat ik denk dat de plaat (Through Silver In Blood) meer indruk op mij gaat maken. Het lijkt me muziek die je op je moet laten inwerken. En ik heb iets liever die brul dan het geschreeuw van Cult of Luna.
7.5/10
0
MetalDex
geplaatst: 16 januari 2008, 00:00 uur
Ik ben wel benieuwd naar de kritiek op deze band 
The Kovenant - Mirror's Paradise

The Kovenant - Mirror's Paradise
0
geplaatst: 16 januari 2008, 13:45 uur
Jaah, The Kovenant!!! 
Dat is nu eens een speciale band, met een leuke geschiedenis. Begonnen als een Black Metalband onder de naam Covenant op het eerste album, melodieuze (en onheilspellende) elementen toegevoegd op het album daarna, dan hun naam naar The Kovenant veranderd en een knaller uitgebracht: Animatronic.
Vanaf dat album (waar het bovenstaande nummer op staat) is er een enorme stijlverandering gebeurt. De Black Metal loopt nu over van de symfonische en electronische elementen, zoals ...And Oceans op hun album Cypher.
Op het album dat hier op volgt zijn alle BM-elementen verdwenen, en is het een zo goed als zuivere Industrial Metalband a la Deathstars geworden.
Maar goed, nu iets over het nummer:
Hoewel ik The Human Abstract verkies, is dit toch een zeer goede opener, met precies dezelfde formule: veel keyboards en een vreemde zang, die heel goed bij deze muziek past.
8/10

Dat is nu eens een speciale band, met een leuke geschiedenis. Begonnen als een Black Metalband onder de naam Covenant op het eerste album, melodieuze (en onheilspellende) elementen toegevoegd op het album daarna, dan hun naam naar The Kovenant veranderd en een knaller uitgebracht: Animatronic.
Vanaf dat album (waar het bovenstaande nummer op staat) is er een enorme stijlverandering gebeurt. De Black Metal loopt nu over van de symfonische en electronische elementen, zoals ...And Oceans op hun album Cypher.
Op het album dat hier op volgt zijn alle BM-elementen verdwenen, en is het een zo goed als zuivere Industrial Metalband a la Deathstars geworden.
Maar goed, nu iets over het nummer:
Hoewel ik The Human Abstract verkies, is dit toch een zeer goede opener, met precies dezelfde formule: veel keyboards en een vreemde zang, die heel goed bij deze muziek past.
8/10
0
bro
geplaatst: 16 januari 2008, 19:06 uur
bij bands die instrumentaal gelijkaardig zijn aan the kovenant zijn er meestal veel hoge stemmetjes enzo maar hier niet.... perfect
ik ken the kovenant niet echt erg goed maar ik heb ze altijd wel leuk klinken gevonden
7/10
ik ken the kovenant niet echt erg goed maar ik heb ze altijd wel leuk klinken gevonden
7/10
0
lambf
geplaatst: 16 januari 2008, 19:13 uur
Niet geweldig. De zang verdrinkt een beetje in de klassiek. Ook een beetje trolerig, waar ik niet zo van houd. Verder doet het nummer erg kitscherig aan. 4/10
0
geplaatst: 16 januari 2008, 20:01 uur
Het nummer boogt heel erg op de 'orkestratie' die erg synthetisch klinkt (nu hoeft het lang niet altijd een probleem te zijn als metal boogt op 'symfonische' elementen, kijk naar het Poolse Kataxu).
De gitaar verzuipt een beetje in de orkestratie, de zang is op onprettige wijze vervormd, wat me toch wel een beetje aan het latere Dimmu Borgir werk doet denken.
Het nummer weet de aandacht niet lang vast te houden en het klinkt weinig oprecht. 4/10
De gitaar verzuipt een beetje in de orkestratie, de zang is op onprettige wijze vervormd, wat me toch wel een beetje aan het latere Dimmu Borgir werk doet denken.
Het nummer weet de aandacht niet lang vast te houden en het klinkt weinig oprecht. 4/10
0
lambf
geplaatst: 17 januari 2008, 13:20 uur
Curse Of The Golden Vampire - TotalAnnihilationOfSelf
Ps: Je moet op de naam van het nummer in het witte vlak klikken om het te beluisteren
Ps: Je moet op de naam van het nummer in het witte vlak klikken om het te beluisteren
0
godlydevil7
geplaatst: 17 januari 2008, 17:24 uur
Best wel lekker nummer, lekker hard en chaotisch, maar zonder dat het iets van de mooiheid verliest.
Ik geef er een 8 voor.
Ik geef er een 8 voor.
0
bro
geplaatst: 17 januari 2008, 18:41 uur
klinkt vrij inspiratieloos maar het geeft zn kracht wel goed af.
6/10
6/10
0
geplaatst: 17 januari 2008, 19:15 uur
bennerd schreef:
Neurosis - Locust Star:
7.5/10
Neurosis - Locust Star:
7.5/10
Ik sluit me hier bij aan, was wel anders dan wat ik gewend van ze ben, minder rustig.

The Kovenant - Mirror's Paradise, ik vind het wel een mooi nummer alleen ben ik niet echt dol op deze soort zang. Misschien dat ik er aan moet wennen.
7/10
0
godlydevil7
geplaatst: 17 januari 2008, 21:09 uur
Aan het begin vond ik het ook niet veel, maar nu vind ik het toch best wel goed worden

0
geplaatst: 18 januari 2008, 00:17 uur
We doen voort met een klassieker 
Black Metal.... en deze keer geen first wave (Mercyful Fate, Venom, ...).
En slechts 8 stemmen op MuME voor dit album!
BURZUM - WAR
Album: BURZUM
--> opmerking/kleine geschiedenis: Hoewel Burzum een eenmansproduct is van Count Grishnackh is de Solo teneinde van Øystein Aarseth.
Aarseth werd een jaar later vermoord door Count Grishnackh met 23 messteken omdat ze het onneens waren over een foto die Aarseth had genomen van Per Yngve Ohlin, terwijl die met een gat in z'n hoofd (lees: z'n hoofd was in 2) op de grond lag met een geweer en hersenweefsel rond: Zelfmoord.
Omdat Grishnackh eerder dat jaar al was opgepakt voor het in brand steken van de legendarische houten kerk te Fantof op 6 - 6 - 92 om 6:06en 6 seconden in de morgen, werd ie veroordeeld tot 21 jaar. Neemt niet weg dat ie intussen van uit het gevang enkele albums heeft uitgebracht en dat ie in April dit jaar vervroegd kan vrijkomen.
Een foto van de afgebrande kerk verscheen trouwens op de EP uit 1993

Black Metal.... en deze keer geen first wave (Mercyful Fate, Venom, ...).

En slechts 8 stemmen op MuME voor dit album!
BURZUM - WAR
Album: BURZUM
--> opmerking/kleine geschiedenis: Hoewel Burzum een eenmansproduct is van Count Grishnackh is de Solo teneinde van Øystein Aarseth.
Aarseth werd een jaar later vermoord door Count Grishnackh met 23 messteken omdat ze het onneens waren over een foto die Aarseth had genomen van Per Yngve Ohlin, terwijl die met een gat in z'n hoofd (lees: z'n hoofd was in 2) op de grond lag met een geweer en hersenweefsel rond: Zelfmoord.

Omdat Grishnackh eerder dat jaar al was opgepakt voor het in brand steken van de legendarische houten kerk te Fantof op 6 - 6 - 92 om 6:06en 6 seconden in de morgen, werd ie veroordeeld tot 21 jaar. Neemt niet weg dat ie intussen van uit het gevang enkele albums heeft uitgebracht en dat ie in April dit jaar vervroegd kan vrijkomen.

Een foto van de afgebrande kerk verscheen trouwens op de EP uit 1993

0
lambf
geplaatst: 18 januari 2008, 00:22 uur
Niet zo raar dat er maar 8 stemmen zijn. Saaie thrash met een klein beetje Black metal, en ook nog eens op een erg langzaam tempo gespeeld. 3/10
0
geplaatst: 18 januari 2008, 00:32 uur
lambf schreef:
Niet zo raar dat er maar 8 stemmen zijn. Saaie thrash met een klein beetje Black metal, en ook nog eens op een erg langzaam tempo gespeeld. 3/10
Dit is gewoon pure, noorse black metal zoals het hoort te zijn.

0
godlydevil7
geplaatst: 18 januari 2008, 10:48 uur
Ik vind dit persoonlijk een best goed nummer, de riff is best wel leuk, alleen jammer dat het door het hele nummer ongeveer hetzelfde is. De vocalen vinden de meeste mensen eigenlijk helemaal niet goed, ik vind ze meesterlijk! Die solo vind ik alleen niet zo goed (een beetje kort, en het eindigt heel abrupt met de rest van het liedje), en daarom kan ik er geen volle score voor geven.
8/10
8/10
0
geplaatst: 18 januari 2008, 13:36 uur
THIS IS
HUH.
WAR!
Eén van de slechtste nummers van Burzum. 4/10.
HUH.
WAR!
Eén van de slechtste nummers van Burzum. 4/10.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 18 januari 2008, 14:54 uur
Die Count Grishnackh is wel één van de grootste kneuzen in de metalscene 
wat een reden om iemand te vermoorden.....
maar het nummer is best aardig, maar ik heb eigenlijk vrij weinig met black metal, daarom maar een vijfje.
5/10

wat een reden om iemand te vermoorden.....
maar het nummer is best aardig, maar ik heb eigenlijk vrij weinig met black metal, daarom maar een vijfje.
5/10
0
geplaatst: 18 januari 2008, 19:45 uur
Huiskamervlijt. Gaat er bij mij jammer genoeg niet echt in. Doe mij maar Gorgoroth, Darkthrone, 1349 en dergelijke.
Na eens goed gelachen te hebben, een 1.5/10
Na eens goed gelachen te hebben, een 1.5/10
0
godlydevil7
geplaatst: 19 januari 2008, 15:18 uur
!T.O.O.H.! - Analyza Zahnedy
De enige van !T.O.O.H.! die ik zo snel kon vinden op youtube, niet hun beste, maar ik vind 'm nog steeds wel goed.
De enige van !T.O.O.H.! die ik zo snel kon vinden op youtube, niet hun beste, maar ik vind 'm nog steeds wel goed.
0
bro
geplaatst: 19 januari 2008, 15:58 uur
geef nu zelf toe... zelf ik kan beter zingen. de drum is zóó eentonig en melodietje stelt niet eens veel voor...
3/10
3/10
0
lambf
geplaatst: 19 januari 2008, 18:25 uur
NIet zo heel goed nummer. Inderdaad, die drums zijn wel erg eentonig, zelfs drumcomputers zijn meestal nog afwisselender. De zang is een wel aardig, die melodietjes zijn wel erg lelijk. 4/10
* denotes required fields.