MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
godlydevil7
Vader - Helleluyah (God is Dead)

lambf
Niet te enthousiast, godlydevil7 is je voor

lambf schreef:
Niet te enthousiast, godlydevil7 is je voor

verdorie
Jullie beginnen mij te kennen.

Twas pertan slechts 20 seconden na 12

Vader - Helleluyah (God is Dead)

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken:
Vocals goeds, drums sucks, Gitaargeluid mocht wat meer in de verf gezet worden, zou het nummer ook minder kil klinken en meer meeslepend zijn. Verneukt de hele boel. Ik heb het gevoel dat het life beter zou zijn.
Je moet het gevoel hebben dat de band naast je staat.

Lyricaal is het ook geen meesterwerk heb ik zo de indruk (God is dead x 134)

5,5/10

lambf
Vader - Helleluyah (God is Dead):

Dat intro doe erg denken aan de hun muziek op The Beast. Dan gat het nummer uptempo, maar ze hadden wel iets minder knallende overgangen mogen gebruiken. De zang is wel erg genietbaar, en helaas verneukt het stuk van 1:35 tot 2:10 het nummer. Jammer, maar verder wel erg lekker, 5,5/10

bro
Vader heb ik altijd een goede metalband gevonden dit nummer vind ik best wel te doen maar ze hebben toch wel een pak betere nummers. nummers die meer uptempo zijn hoor. mét vette solo
7.5/10

@AGE-411, bij mijn weten schrijven ze hun teksten nieteens zelf, best wel jammer inderdaad.

MetalDex
VET nummer. Die gast van Vader heeft toch een van de vetste stemmen in het death/thrash-genre, naar mijn bescheiden mening. Het nummer raast wel lekker door, ondanks de (wat mij betreft passende) overgangen, dankzij de lopende riffjes en de doorrazende drums.
Nu is het refrein misschien wel wat repetitief, maar de coupletten getuigen toch van enig schrijftalent. Zanger Piotr, die de teksten wel degelijk zelf schrijft, laat zich nu en dan wel eens door Nietzsche inspireren, maar verwoordt het enigszins gemakkelijk en met een beetje lol-achtige sfeer, zoals je die wel vaker in thrash ziet (de Helleluyah hier ).
Het laatste couplet vind ik best mooi:

Wandering the globe around
I saw no miracles nor wonders
Humanity so poisoned by their myths
Why none can see my wings?

8,5/10

Redelijk nummer van een band die met The Art of War naar mijn smaak een enorm vette EP ter wereld bracht. Geef mij toch maar meer hun up-tempo nummers.

7/10

MetalDex
Fantômas - Ave Satani

Bobiej
Laten we MetalDex' nummer maar ook voor deze dag nemen, dan zal ik ver vanmiddag ook nog even een stukje over typen, 'k heb 'm nog niet kunnen luisteren.

MetalDex
Het duurt nog geen twee minuten, dus dat zal het probleem niet zijn
Het is een cover van Ave Satani (van de soundtrack van de film 'The Omen'). Goede muzikanten: geweldige zang van Mike Patton en ontzettend bruut drumwerk van Dave Lombardo. Ook al duurt het nummer niet lang, is er toch een manier gevonden om het nummer afwisselend te laten klinken, en het liet op mij in ieder geval een grote indruk achter na het een keer beluisterd te hebben.

8/10

bro
vind er niet veel aan.ik wou er eerst geen woorden aan vuil maken maar naarmate niemadn anders reageerd...

Nasum - Wrath

Tijd voor een nummertje van de Grindcore-goden (en ik overdrijf niet als ik dit zeg, met alle respect voor acts zoals Napalm Death en Carcass).

En het nummer van Metaldex: is wel goed, maar de zang verpest het nogal. Af en toe wat leuke momenten. 5.5/10

lambf
Jaij, grindcore. Ik moet zeggen dat ik de vocalen wel wat minder vind. Verder had het tempo ook wat (stukken) hoger mogen liggen. 6/10

lambf schreef:
Jaij, grindcore. Ik moet zeggen dat ik de vocalen wel wat minder vind. Verder had het tempo ook wat (stukken) hoger mogen liggen. 6/10

Het is dan ook het meest rechtlijnige en kalmste nummer op de cd.

MetalDex schreef:
Het duurt nog geen twee minuten, dus dat zal het probleem niet zijn
Het is een cover van Ave Satani (van de soundtrack van de film 'The Omen'). Goede muzikanten: geweldige zang van Mike Patton en ontzettend bruut drumwerk van Dave Lombardo. Ook al duurt het nummer niet lang, is er toch een manier gevonden om het nummer afwisselend te laten klinken, en het liet op mij in ieder geval een grote indruk achter na het een keer beluisterd te hebben.

8/10

Dave Lombardo

ik wist niet echt wat te zeggen over dit nummer, maar drumwerk ging ik toch postief noemen.

6/10

Bobiej
Fantomas - Ave Satani
Aardig nummer, ik vind de zang een beetje vervelend overkomen, maar dat drumwerk is toch wel fantastisch te noemen!
7/10

Bobiej
Nasum - Wrath
Ik typ dit terwijl ik het voor het eerst luister; het komt lekker over, heeft een fijn geluid, nice riffs ook, en de schreeuwerige zang mag er ook wel wezen, lekkere screams!
7,5/10, toch maar es deze band checken!

Om het interessante topic wat in leven te houden

...And Oceans - Melting the Skies

In eerste instantie doet het mij aan Motörhead denken. Die zware drum.
Gitaargeluid is wel wat kut.
Vocals zijn zeer goed.
Genoeg afwisseling om het nummer niet eentoning en saai te maken.

Spijtiggenoeg geen solo's, mis ik wel in dit numer. Zou veel beter zijn om teneinde een solo'tje in tebouwen (zodat het tegen 3:20 ofzo uitkomt trouwens).

8/10

lambf
Aardige, soms erg grappige vocalen De muziek is goed, maar die melodieen hadden wel iets beter uitgewerkt mogen zijn. Toch een 7/10

bro
...and oceans. heftig bandje. ken ik nog helemaal neit goed maar ik heb al ene cd op mijn pc staan die ik binnenkort misschien eens ene luisterbeurt ga geven. want net zoals in dit liedje klinken ze lekker zwaar en heftig. i like it 8.5/10

bro

Spineshank - Slavery

laten we deze nog voor vandaag en morgen nemen. jammer genoeg geen beeld bij de video. maar het draait allemaal om de muziek uiteraard

godlydevil7
Best een goed nummer, de vocalen vind ik echt vet, behalve als het gewoon gezongen wordt, dat vind ik een beetje te nu-metal. Voor de rest is het geweldig.

7/10

terug aan mij: dezelfde die ik vorige week wou posten

Alweer een klassieker
Alweer Thrash

Maar tis geen verwaande thrashband als Metallica of Slayer, nee, gewoon pure, keiharde underground thrash zoals die moet klinken.

godlydevil7
Testament underground?

Goed, ik vind het best wel een lekker nummer, hoewel de vocalen wat meer grunt erin mochten hebben. De gitaren en drums klinken lekker, plus het is een liedje dat niet snel uit je hoofd verdwijnt. Ik denk dat een 8 hier op z'n plaats is.

bro
buiten de nogal spastische headbang-bewegingen van de bandleden in kwestie (best wel grappig om naar te kijken ) is dit nog een erg goed nummer. dit nummer heeft teminste pit, ipv al die andere slappe klassiekers 8/10

Lekker nummer, alleen vind ik de zang een klein beetje tegenvallen, vraag me niet waarom, ik heb geen flauw idee.

7.5/10

bro schreef:
buiten de nogal spastische headbang-bewegingen van de bandleden in kwestie (best wel grappig om naar te kijken ) is dit nog een erg goed nummer. dit nummer heeft teminste pit, ipv al die andere slappe klassiekers 8/10

De eerste maal vond ik het ook spastisch, maar tegenwoordig zit ik in een goede bui ook op dezelfde wijze spastisch rond te 'bangen en zot te komen.
Het hele album is zo. Een en al het beste van thrash, maar dit nummer is de enige waar er een clip van is.

bennerd schreef:
Lekker nummer, alleen vind ik de zang een klein beetje tegenvallen, vraag me niet waarom, ik heb geen flauw idee.

7.5/10

Chuck Billy is een van de meest getalenteerde gewone vocalisten.
Op veel oude nummers als deze doe tie van die zalige hoge uithalen, maar daarnaast kan ie ook zo'n zalige brul doen die bijna een grunt is, zo zeer lang uitgerekt (CURSE OF THE LEGIONS OF DEAAAAAAATH!!!!!).
En gewoon grunten kan ie ook (zie "the gathering")
En ballads kan ie ook. Op het nummer THE LEGACY heeft zie zo'n zachte stem, "wouw!? is dit Chuck Billy? "

MetalDex
Nu is Testament alles behalve underground, natuurlijk. Na 'de grote 4' thrashbands heeft Testament de hoogste verkoopcijfers (in de VS in ieder geval). Ik vind wel dat Chucks stem pas vanaf Practice What You Preach echt goed is geworden.

Een van de leukere 'oude' Testament nummers, stomende riff en wat
lekker melodisch solo-werk van gitaargodje Skolnick.

8/10

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.