Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 27 januari 2008, 20:04 uur
5/10
Een heel stuk minder dan de nummers op The Gathering.
Een heel stuk minder dan de nummers op The Gathering.
0
MetalDex
geplaatst: 28 januari 2008, 13:20 uur
Daath - Dead on the Dance Floor
alweer metal met bliepjes
alweer metal met bliepjes

0
bro
geplaatst: 28 januari 2008, 17:24 uur
is goed, niets speciaal. ik heb het altijd raar gevonden dat daath zoveel aandacht kreeg in de metal-media.
7/10
7/10
0
bro
geplaatst: 30 januari 2008, 16:32 uur
End Of The Line van DevilDriver
(voor moesten er nog overlevenden zijn op dit topic
)
ik zit op openbare pc dus ik heb het klipje niet kunne beluisteren door afwezigheid van boxen dus ik heb geen idee of de geluidskwaliteit goed is
(voor moesten er nog overlevenden zijn op dit topic
)ik zit op openbare pc dus ik heb het klipje niet kunne beluisteren door afwezigheid van boxen dus ik heb geen idee of de geluidskwaliteit goed is

0
geplaatst: 30 januari 2008, 19:57 uur
Overlevende nummer 1 meldt zich aan (in de hoop dat er meer overlevenden zijn
).
En ineens een topnummer bro
End of The Line, de intro van 1 van de beste albums aller tijden. Geweldige sfeer.
10/10
).En ineens een topnummer bro

End of The Line, de intro van 1 van de beste albums aller tijden. Geweldige sfeer.
10/10
0
godlydevil7
geplaatst: 1 februari 2008, 20:35 uur
Overlevende nr. 2.
Wow! dit is echt goed. Ontzettend veel sfeer er in, een een goede. Vooral wanneer die gitaren en de drums er ineens inklappen. Ik kan hier eeuwen naar luisteren. Lekkere openingsbrul/krijs ook. De vocalen zijn ook echt gewoon perfect en passen ontzettend goed bij de muziek.
END OF THE LIIIIIIIIIIIIIINNEEEE!!!!!!!!!!!!!!!
10/10
Wow! dit is echt goed. Ontzettend veel sfeer er in, een een goede. Vooral wanneer die gitaren en de drums er ineens inklappen. Ik kan hier eeuwen naar luisteren. Lekkere openingsbrul/krijs ook. De vocalen zijn ook echt gewoon perfect en passen ontzettend goed bij de muziek.
10/10
0
geplaatst: 1 februari 2008, 21:09 uur
Dan moet je dringend kennismaken met "The Fury of Our Maker's Hand", fantastisch album, en niet voor niets een van mijn favorieten 

0
Bobiej
geplaatst: 1 februari 2008, 21:29 uur
Overlevende nr. 3 (of opnieuw gearriveerd;)).
DevilDriver heb ik altijd een aardige band gevonden, mooie sfeervolle intro, en een vette grunt heeft deze vikingalike zanger!
8/10
DevilDriver heb ik altijd een aardige band gevonden, mooie sfeervolle intro, en een vette grunt heeft deze vikingalike zanger!
8/10
0
geplaatst: 1 februari 2008, 22:07 uur
Nog zanger geweest van Coal Chamber, voor diegenen die het nog niet weten
Hij gebruikt zijn stem bij DD heel anders dan bij CC, veel beter imo.
Hij gebruikt zijn stem bij DD heel anders dan bij CC, veel beter imo.
0
lambf
geplaatst: 2 februari 2008, 23:29 uur
Jah, ik weet niet, het doet me niet echt veel. Zoals ik al bij de cd heb gezegd, ik vind het wel erg op Mnemic lijken. Beetje jammer dat het nummer te weinig drive bevat omdat het hier en daar wel erg op nu-metal fundering leunt. Njah, ik heb liever Mnemic. 4/10
0
bro
geplaatst: 3 februari 2008, 11:43 uur
godlydevil7 schreef:
Overlevende nr. 2.
10/10
Overlevende nr. 2.
10/10
Je moet dan , zoals bennerd inderdaad zegt, hun cd Fury Of OUr Maker's Hand zeker eens een kans geven. Supercd!!
Bij veel van hun nummers , waaronder End Of The Line zeker ook hoort, krijg ik altijd ongeloofelijk veel goesting om te beginnen circle-headbangen zoals in het ongeloofelijk aanstekelijk clipje masaal gedaan word
trouwens, heerlijk gewoon hoe dat bij 2.47min er zo een stuk of 5 van die guards die het stagediven tegen moeten tegengaan gevangen staan midden in een cirkelpit 
Threat SIgnal - Rational Eyes:
band die inderdaad nogal dezelfde inspiratiebronnen lijkt te hebben dan Mnemic. maar welke van de 2 bands ik het beste vind, dar spreek ik mij niet over uit. in ieder geval zijn het beide erg goede bands
het beukgehalte bij Rational Eyes ligt lekker hoog (duidelijk te zien aan de knokpartij in het klipje
) en klinkt lekker opzwepend. de cleane zang vind ik zeker niet slecht, en word ruimschoot genoeg afgewisseld met het geschreeuw. jaja, top nummer dus
9/10en een ding is zeker....hier valt niets nu-metal-achtig in te ontdekken. Geen gerap, geen Dj, geen het-leven-van-een-tiener-suckt-lyrics, niets dus.
0
lambf
geplaatst: 3 februari 2008, 17:37 uur
Dan luister jij niet goed. De manier hoe ze de gitaren bespelen, dan heb ik over die hakelende stukken, dat is gewoon nu-metal hoor.
0
bro
geplaatst: 3 februari 2008, 18:21 uur
goh zeg, hakelende stukken komen in masààl veel metalgenres voor (dat krijg je als je maar liefst 62 verschillende metalgenres bestaan). helemaal niet specifiek voor nu-metal hoor.
en je zegt "Beetje jammer dat het nummer te weinig drive bevat omdat het hier en daar wel erg op nu-metal fundering leunt". denk je nu echt dat er geen uptemp goede nu-metalsongs bestaan? verder dan linkin park, korn en limb bizkit gaat jouw nu-metalkennis zeker niet?
(bah, niets zo saai als discussies over genres, zeker over nu-metal
muziek is goed of het is het niet. ik vind het goed, jij niet)
en nu weer on-topic
en je zegt "Beetje jammer dat het nummer te weinig drive bevat omdat het hier en daar wel erg op nu-metal fundering leunt". denk je nu echt dat er geen uptemp goede nu-metalsongs bestaan? verder dan linkin park, korn en limb bizkit gaat jouw nu-metalkennis zeker niet?
(bah, niets zo saai als discussies over genres, zeker over nu-metal
muziek is goed of het is het niet. ik vind het goed, jij niet)en nu weer on-topic

0
bro
geplaatst: 3 februari 2008, 18:33 uur
Anaal Nathrakh - Pandemonic Hyperblast
een maniakaal brutal death/grindcore-nummer. enkel bestemt voor de freaks =D
een maniakaal brutal death/grindcore-nummer. enkel bestemt voor de freaks =D
0
lambf
geplaatst: 3 februari 2008, 18:42 uur
Fuck, wat is dit een goed nummer zeg. Echt zo'n hoge Black metal schreeuw, wat ik altijd erg waardeer. Verder lekker snel nummer, en er zit zelfs cleane zang in! Enige smet is dat de productie maar matig is en de youtube kwaliteit hier nog meer afbreuk aan doet. Maar nietemin een 9 

enkel bestemt voor de freaks =D

bro schreef:
Niets zo saai als discussies over genres, zeker over nu-metal
muziek is goed of het is het niet. ik vind het goed, jij niet.
Niets zo saai als discussies over genres, zeker over nu-metal
muziek is goed of het is het niet. ik vind het goed, jij niet.
0
geplaatst: 5 februari 2008, 00:01 uur
Tijd voor eens een nieuwe, na dat grindcore geval met z'n rare naam.
(ik onthoud die naam nooit zonder spieken)Maar goed. Tijd voor een band die we nog niet gehad hebben.
0
bro
geplaatst: 5 februari 2008, 08:57 uur
damn! echt sorrie maar dit nummer is saai
en de solo raakt mij ook helemaal niet.
en die castraat-zanger: bah, niets aan.
ik wil zelf niet weten van wie dit nummer afkomstig is
2.5/10

2.5/10
0
geplaatst: 5 februari 2008, 20:04 uur
bro schreef:
2.5/10

2.5/10
Het nummer is van de Amrikaanse Thrashmetalband OVERKILL.
Het nummer noemt HORRORSCOPE en komt van het album HORRORSCOPE (1991).
Zelf ken ik de band ook niet, maar dit nummer ken ik dus wel.

0
geplaatst: 5 februari 2008, 20:49 uur
Haha, het was wel even lachen, dat nummer.
Die zang is gewoon de kers op de taart.
1/10
Die zang is gewoon de kers op de taart.
1/10
0
geplaatst: 5 februari 2008, 20:49 uur
Wat is Thrash toch kut,echt dat je het nog serieus neemt met zo'n zang
1/10
1/10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 5 februari 2008, 20:53 uur
Muzikaal is het best aan te horen, maar die zang verpest het echt
4/10
4/10
0
geplaatst: 6 februari 2008, 11:38 uur
bro schreef:
hebben we dat nummer niet al gehad?
hebben we dat nummer niet al gehad?
Nee, we hebben heartwork al gehad.
Heartwork is wel een leuk nummertje, maar nu ben ik bezig alle klassiekers te over lopen, waar deze dus toe behoort.
Tis wel een redelijk bekende video op Youtube (meer dan 100.000 hits). Misschien heb je hem al eens gezien!

0
geplaatst: 6 februari 2008, 14:01 uur
Pff, Carcass, ik weet nooit wat ik ervan moet denken. Enerzijds hebben ze met Reek of Putrefaction een prachtcd uitgebracht (een lekkere bak ruis met gromvocalen) en is Necroticism ook een prachtplaatje, maar ik ben nooit echt overweldigd door de stukken die ik van Symphonies of Sickness heb gehoord.
Voeg daar nog eens aan toe dat de covers van deze band meestal veel beter zijn dan het origineel (Aborted - Carnal Forge en vooral The Berzerker - Corporal Jigsore Quandary).
6/10
Voeg daar nog eens aan toe dat de covers van deze band meestal veel beter zijn dan het origineel (Aborted - Carnal Forge en vooral The Berzerker - Corporal Jigsore Quandary).
6/10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 6 februari 2008, 16:53 uur
Leuk voor eventjes, maar ik moet dat gekrijs en gescheur niet teveel horen.
5.5/10
5.5/10
0
geplaatst: 8 februari 2008, 13:15 uur
Verdomme Bro, dat ik die nog niet gepost heb. Iig bedankt 
Konkhra dus. Interessante band, die op ieder album anders klonk.
Ze debuteerden met het ongelooflijk sterke Sexual Affective Disorder, dat enorm groovy Death Metal liet horen, ongelooflijk duister en niet gemakkelijk weg te happen. Daarna een naar mijn mening minder album onder de naam van Spit & Swallow, en toen kwam Weed Out The Weak, waar dit grandioze nummer opent. Mét Chris Kontos (kent iemand hem nog? *kuch*kuch* Machine Head - Burn My Eyes *kuch*kuch*) op drum. Na deze plaat volgen er nog twee, alweer een minder (Come Down Cold) en nog een geniale plaat (Reality Check).
Heavensent nu: geweldig nummer, groovend, goede drums, nog betere vocalen en een overheerlijke solo.
10/10

Konkhra dus. Interessante band, die op ieder album anders klonk.
Ze debuteerden met het ongelooflijk sterke Sexual Affective Disorder, dat enorm groovy Death Metal liet horen, ongelooflijk duister en niet gemakkelijk weg te happen. Daarna een naar mijn mening minder album onder de naam van Spit & Swallow, en toen kwam Weed Out The Weak, waar dit grandioze nummer opent. Mét Chris Kontos (kent iemand hem nog? *kuch*kuch* Machine Head - Burn My Eyes *kuch*kuch*) op drum. Na deze plaat volgen er nog twee, alweer een minder (Come Down Cold) en nog een geniale plaat (Reality Check).
Heavensent nu: geweldig nummer, groovend, goede drums, nog betere vocalen en een overheerlijke solo.
10/10
* denotes required fields.