MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
lambf
Ik vind het maar een matig nummer. Wat vooral de das omdoet is die grunt, alhoewel, echt grunten doet hij niet, meer growlzang De muziek, daar reken ik de zang dus ook bij, is haast een hardcore versie van death metal. Niet mijn smaak, het mist ook een beetje aan energie. 4/10

Enochian Crescent - Ghost of Saturn

http://youtube.com/watch?v=KPZGMqWqbyk

Kort nummertje op het meest recente album (Black Church, 2006) van één van de beste metalbands uit Finland. Uitstekende, eigenzinnige black metal.

lambf
Ik ben niet zo'n liefhebber van dit soort vocalen. Maar instrumentaal zit het nummer aardig in elkaar, lekker somber sfeertje dat er gecreerd word. Zoals gezegd, jammer van de vocalen, maar het nummer is wel goed. 7/10

bro
mij liggen de vocalen ook niet echt. godja, ik weet niet goed wat ik er van moet denken..... 5/10 dan maar

lambf

Sworn Enemy - As Real As It Gets

bro
haa, goed nummer lambf ik ken niet bepaald veel nummers van Sworn Enemy, maar dit klinkt wel goed 7.99/10

Zeer goed nummer. 8/10

Weer even iets extremer:
1 van mijn favoriete bands, het Australische The Berzerker, met de Carcass-cover Corporal Jigsore Quandary.

bro
nice nummer. 8.5/10

lambf
aardig nummer. Jammer dat hij zo do youtube vervormd is. toch nog een 7/10

lambf

Trencher - Mouth To Anus

Kos
Vette clip. .

bro
echt mooi gedaan, die clip. het liedje zelf vind ik maar matig

godlydevil7
Leuke clip, maar lang niet het beste nummer van Trencher. Ik vind het album Lips namelijk geweldig, maar dit losse nummer niet echt.

4/10

Trencher:
Wat raar nummer eigenlijk, en volgens mij ook grotendeels verkl**t door het Youtube-geluidje (toch?).
3/10

Born From Pain - The New Hate

bro
best leuk. 7/10

lambf
Erg leuke en mooie clip. BFP kende ik wel van naam, maar eigenlijk nog nooit naar geluisterd. Goede metalen hardcore, maar het mist een beetje power hier en daar. 6/10

godlydevil7

Kylähullut - Vitun Urpo.

Bobiej
Oeh! Kylähullut! Geweldige punkachtige band uit finland, met leden van Children of Bodom (Alexi Laiho) en Chlamydia. Hun hele cd staat vol met vrolijke springnummers en melodieuze riffjes, lekker!

8/10

lambf
Het helpt niet echt om in die taal te gaan zingen. Verder wel aardig, maar hun geluid had wel iets punkyer en rauwer mogen zijn. 6/10

Bobiej schreef:
Hun hele cd staat vol met vrolijke springnummers en melodieuze riffjes, lekker!

Min of meer met akkoord.
Tis wel redelijk eentonig. Heb je de eerste minuut gehoord, je hebt de rest gehoord.

6,5/10

Raekwon the chef
ik vind het een nummer van net niet
zang is maar matig, verder is het een beetje herhalend en nergens wordt het echt spannend.

5/10

godlydevil7
Darkthrone - Transilvanian Hunger

Kylähullut - Vitun Urpo:

Wel lekker nummer.

7.5/10

Darkthrone - Transilvanian Hunger:

Darkthrone vind ik wel een speciale band. Zo true dat het lachwekkend wordt, maar ze maken wel goede muziek, en dat kan van vele andere bands niet gezegd worden. Het duurde lange tijd voor ik de charmes inzag van deze band, maar het is uiteindelijk toch gebeurd. Gewoon erg lekkere Black Metal, met gromzang en slechte productie.

8/10

Bobiej
Als totale n00b op black metal gebied vind ik dit nog totaal niet verkeerd! Ik denk dat ik het desbetreffende album maar eens een kans gaan geven, eens kijken of dat wat opleverd!

7/10

Veel black metalclichés worden bevestigd. Maar zoals Bob al zei, is dit hier toch niet negatief in het begin.
Wel spijtig dat er zo geen structuurveranderingen in zitten zoals bij Burzum en Mayhem (De Mysteriis Dom Sathanas )

Saaiheid. Na 2 minuten was het wel genoeg hoor.
5,5/10

godlydevil7

Vio-lence - Serial Killer

Wauw! wat een nummer.

Snelle riff, zeer goede solo, vocals zoals ik ze wil bij dit soort nummers: niks geforceerd!
Genoeg variatie, en ik moet me zeker niet verplichten dit uit te kijken, in tegendeel, ik beluister nu andere video's van deze artiest.

Blader maar terug, veel hoge scores heb ik nog niet gegeven!!!

9,5/10

Imo de meest geniale Brutal Death Metalband die er is:

Wormed - Tunnel of Ions

godlydevil7
Heel goed nummer, die grunt is echt gewoon ziek! En die gasten kunnen snel spelen! Geweldig!

9/10

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.