MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
Raekwon the chef schreef:
Halford kan veel meer met zijn stem

maar dat was in de periode dat ie met een zwaar drankprobleem zat. Drank en drugs maakten z'n strot kapot.

Tijdens de opnames van Turbo kickte ie af (nadat ie bijna dood was van overdodis). En dat is te merken op de albums erna (Ram it down, painkiller, ...)

Pfoew, ok, dat was wel weer eens lachen.

5/10

Bathory - Raise The Dead
[embed]http://youtube.com/watch?v=TtXTDt1Isic[/embed]

Dit is een Black Metal klassieker uit 1984. Fenriz poepte toen nog in een luier (naja, bij wijze van spreken).

Mijn excuses Misha, maar het is de bedoeling dat er maar 1 nummer per dag gepost wordt.

godlydevil7
Ik vind het een heel goed lied, ik geef er een 8 voor (waarom werkt ie trouwens niet op MuMe?)

Oh sorry, wist niet dat er maar 1 per dag mocht. Naja, dan is die voor de dag erna.

Ik weet niet waarom ie niet werkt. Misschien omdat ie voor MuMe iets te über tr00 KRIEG ist.

Geen probleem

Maar erreug vet nummer 8/10

Toch nog maar eens een nieuw nummer, ik wil wel leven in dit topic houden

Suicide Silence - The Price of Beauty

godlydevil7
Ik vind dit toch wel een goed nummer, vooral die schreeuw vind ik geweldig, ik betwijfel alleen of ik dit een heel album kan uithouden, dit nummer op zich was heel goed te doen.

7/10

bro
gaat wel
6/10

Bobiej
Deathcore als deze kan ik eens in de zoveel tijd (Bring me the Horizon bijvoorbeeld) aanhoren, maar ik snor toch liever even een 'lekkere' thrash of death plaat op, Suicide Silence is ook niet geheel aan mij besteed.

Wel een gruwelijke clip trouwens!

6,5/10

Als we dan toch met death metal bezig zijn:

[embed]http://youtube.com/watch?v=LNQpLFns-CA[/embed]

Nile toen ze interessant waren. Jon's formaat doet zijn bas lijken als dat speelgoedgitaartje dat ik vroeger had.

Eluveitie - Inis Mona

heerlijk relaxt folk metal nummertje!

http://www.youtube.com/watch?v=iijKLHCQw5o

enjoy!

bro
woow, zeer goed nummer. ik kende de band al doordat ik op school iemand ken die een t-shirt van Eluveitie heeft en er ook wel erg fan van is. En toch heb ik nooit de moeite genomen ze eens na te checken. echt goed nummer! 9/10

btw. dat nummer van Nile is ook best goed!!

Suicide Silence

In Flames - My Sweet Shadow

[/quote]

bro
grooved erg lekker en is heel goed headbang-baar. Kheb altijd al In Flames een goede band gevonden
8.5/10

bro
2 drummers 3 zangers ljkt me (2 mannen en een vrouw, juist?)klinkt nog erg goed ! 9/10

yep klopt.
al heb ik mijn twijfels over het nut van die tweede drummer.
jij nog tips?

zag trouwens in je profiel dat je naar metalcore luistert( AILD/ sorry voor de hokjesgeest) Ken je The ocean?

bro
ja echt veel toevoeging leek me die 2de drummer eigelijk ook niet te hebben.

en nee The Ocean ken ik niet. Zijn die gelijkaardig met AILD? Want dan ben ik wel benieuwd

bro
Laat ik ook nog maar eens een filmpje plaatsten.
Het neigt misschien wat naar rock maar ik vind het in ieder geval een erg goed nummer.

Niet zo heel erg Metal inderdaad, verre van zelfs.
Maar wel een heel erg goed nummer.

8.5/10

lambf
3/10

@ bro niet echt hetzelfde als AILD, wel raakvlakken met metalcore.
maar daar doe ik the ocean eigenlijk mee te kort, zit namelijk van alles in. en dat resulteert in een monster van een plaat.(positief bedoeld.
kan het eigenlijk iedereen aanraden die avontuurlijke metal kan waarderen.
(precambrian) is een dubbel cd
de 1e redelijk straight forward.
de 2e(imo de beste) gaan ze helemaal los met behulp van het berlijns philarmonisch orkest(niet schrikken, overheerst niet voegt alleen maar wat toe) . lees anders de review
http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=10703
sorry dat ik zo landradig ben maar dit was (is) voor mij het album van 2007.groeiplaatje waar je wel ff de tijd voor moet nemen

niet dat reviews altijd wat zeggen hoor.
hij legt het gewoon wat beter uit dan ik ,denk ik.
ben benieuwd wat je er van vindt

lambf
Volgens mij kun je dit beter via de PM doen, want nu staat het nogal storend in het topic

tis toch ook een (wat langdradige)kennismaking met metal?
zal dit soort berichten via pm doen.
btw jammer dat er zo weinig mensen (per dag ) op dit forumonderwerp reageren. is toch een leuke manier om nieuwe bandjes (dus niet de zoveelste klasieker) te ontdekken

en alweer een goede band uit frankrijk!?
http://www.myspace.com/klone

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.