Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2008, 18:50 uur
Je gaf aan MoP al te kennen, dat is meteen ook de beste, als je het mij vraagt. De volgorde van Bobiej is prima, misschien alleen het eerste album 'Kill 'Em All' nog, is wat rauwer en bluesier. Probeer van dit album 'The Four Horseman'.
Wat maiden betreft ligt het eraan waar je van houdt. Technisch gezien is Bruce de betere zanger, maar het is wel over the top en misschien ontoegankelijk (ik moest er vroeger aan wennen, iniedergeval). Ik houd meer van de maiden met Di'Anno (gelijknamig debuut en 'Killers'), hij zingt rauw en eerlijk en de muziek is heeft een meer punk/oude heavey metal randje. Probeer het liedje dat ik gepost heb, 'Killers' en 'Charlotte the Harlot'
Wat maiden betreft ligt het eraan waar je van houdt. Technisch gezien is Bruce de betere zanger, maar het is wel over the top en misschien ontoegankelijk (ik moest er vroeger aan wennen, iniedergeval). Ik houd meer van de maiden met Di'Anno (gelijknamig debuut en 'Killers'), hij zingt rauw en eerlijk en de muziek is heeft een meer punk/oude heavey metal randje. Probeer het liedje dat ik gepost heb, 'Killers' en 'Charlotte the Harlot'
0
geplaatst: 10 juni 2008, 20:57 uur
BarbarianLover schreef:
Iron Maiden - Phantom of the Opera
(embed)
Iron Maiden - Phantom of the Opera
(embed)
Is al gepost geweest!
0
geplaatst: 10 juni 2008, 20:58 uur
@ lennonlover: binnen enkel dagen post ik wel iets hier over ideale instapalbums.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 09:59 uur
Nog een 8,5 voor Gojira 
Wat Maiden betreft kun je het beste beginnen met de verzamelaar Best of the Beast. Erg compleet, en het geeft een duidelijk overzicht van de drie periodes van de band (de drie zangers, Blaze Bayley, Bruce Dickinson en Paul Di'Anno).
Over Metallica is genoeg gezegd: begin met RtL, MoP, AJFA of Metallica. Kill 'Em All is denk ik net iets té old school thrash, wat je misschien niet meteen zult waarderen.
Deze bands zijn goede instappers voor de twee meest toegankelijk genres (heavy- en thrashmetal). Nog een andere genre:
- Power Metal; Iced Earth - Something Wicked This Way Comes, Helloween - Keeper of the Seven Keys (tweeluik)
De overige genres zijn wat minder ideaal als instapgenre, dus mocht je daar nog wat van willen luisteren, kun je het beste de specifieke topics daarvoor aflopen.
PS: Ik ben zelf begonnen met Slipknot, dat kan ik je ook wel aanraden.

Wat Maiden betreft kun je het beste beginnen met de verzamelaar Best of the Beast. Erg compleet, en het geeft een duidelijk overzicht van de drie periodes van de band (de drie zangers, Blaze Bayley, Bruce Dickinson en Paul Di'Anno).
Over Metallica is genoeg gezegd: begin met RtL, MoP, AJFA of Metallica. Kill 'Em All is denk ik net iets té old school thrash, wat je misschien niet meteen zult waarderen.
Deze bands zijn goede instappers voor de twee meest toegankelijk genres (heavy- en thrashmetal). Nog een andere genre:
- Power Metal; Iced Earth - Something Wicked This Way Comes, Helloween - Keeper of the Seven Keys (tweeluik)
De overige genres zijn wat minder ideaal als instapgenre, dus mocht je daar nog wat van willen luisteren, kun je het beste de specifieke topics daarvoor aflopen.
PS: Ik ben zelf begonnen met Slipknot, dat kan ik je ook wel aanraden.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 11:08 uur
Dexter: jij gaat gebashed worden... 
Maar ik weet het niet echt. Als je fan bent van moderne muziek, zou ik ook wel beginnen met Slipknot of iets dergelijks. Maar Iron Maiden en Metallica zijn volgens mij wel de ideale "instap"-bands.
En inderdaad, heavy en (oudere) thrash metal lijken mij ook de meer toegankelijke metalgenres, maar ook nu-metal lijkt mij vrij toegankelijk.

Maar ik weet het niet echt. Als je fan bent van moderne muziek, zou ik ook wel beginnen met Slipknot of iets dergelijks. Maar Iron Maiden en Metallica zijn volgens mij wel de ideale "instap"-bands.
En inderdaad, heavy en (oudere) thrash metal lijken mij ook de meer toegankelijke metalgenres, maar ook nu-metal lijkt mij vrij toegankelijk.
0
clutch
geplaatst: 11 juni 2008, 15:34 uur
Als je begint met moderne bands zou ik Nevermore aanraden. Nu metal is grotendeels poep, Nevermore spelen zeer fijne metal (hail Jeff Loomis
), de zanger zingt gewoon clean, alleen wel een beetje apart, veel mensen struikelen dan ook over zijn stemgeluid.
), de zanger zingt gewoon clean, alleen wel een beetje apart, veel mensen struikelen dan ook over zijn stemgeluid.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 17:18 uur
Slipknot is niets voor mij. Maar misschien groeit het wel later. Twee jaar geleden had ik gegruweld om bijvoorbeeld een Master of Puppets aan te horen. Ik kan dat nu wél. Ik denk dat mijn oor wat gegroeid is. Enfin.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 17:20 uur
BarbarianLover schreef:
Wat maiden betreft ligt het eraan waar je van houdt. Technisch gezien is Bruce de betere zanger, maar het is wel over the top en misschien ontoegankelijk (ik moest er vroeger aan wennen, iniedergeval)
Wat maiden betreft ligt het eraan waar je van houdt. Technisch gezien is Bruce de betere zanger, maar het is wel over the top en misschien ontoegankelijk (ik moest er vroeger aan wennen, iniedergeval)
Jah, ik weet wat je bedoeld. Maar ik geloof dat die man een opera zanger is van opleiding, niet? Fantastisch hoe het kan keren in iemands leven...

0
Empyrium
geplaatst: 11 juni 2008, 19:07 uur
Lennonlover schreef:
Slipknot is niets voor mij. Maar misschien groeit het wel later. Twee jaar geleden had ik gegruweld om bijvoorbeeld een Master of Puppets aan te horen. Ik kan dat nu wél. Ik denk dat mijn oor wat gegroeid is. Enfin.
Probeer anders Akercocke, een prima band, welliswaar niet erg bekend.
0
geplaatst: 11 juni 2008, 19:37 uur
0
geplaatst: 11 juni 2008, 20:15 uur
AGE-411 schreef:
Én toch is het nog goed gekomen met onze Rob
(quote)
Én toch is het nog goed gekomen met onze Rob

Ja, in tegenstelling tot... laat maar

0
Empyrium
geplaatst: 11 juni 2008, 22:57 uur
Doom Metal van Saturnus.
Wikipedia:
Saturnus is a six-piece metal band from Denmark formed in 1991. Saturnus's music is classified as melodic death/doom metal, with touches of gothic metal. Their lyrics are themed towards sorrow, loss, and death.
Wikipedia:
Saturnus is a six-piece metal band from Denmark formed in 1991. Saturnus's music is classified as melodic death/doom metal, with touches of gothic metal. Their lyrics are themed towards sorrow, loss, and death.
0
geplaatst: 12 juni 2008, 16:42 uur
@ Lennonlover: Of Bruce van opleiding een opera zanger is weet ik niet, volgens mij niet, wel is hij o.a. piloot en schermer 
Wat trouwens ook wel goeie metal (zeer goeie zelfs) is en ook heel geschikt als instapper is Falconer. Vooral het gelijknamige debuut is erg goed. Heavey/Power maar totaal niet standaard. Het is vrij zwaar en de zanger is geweldig (voormalig musicalzanger), totaal niet power metal achtig, juist een wat lagere en krachtige stem

Wat trouwens ook wel goeie metal (zeer goeie zelfs) is en ook heel geschikt als instapper is Falconer. Vooral het gelijknamige debuut is erg goed. Heavey/Power maar totaal niet standaard. Het is vrij zwaar en de zanger is geweldig (voormalig musicalzanger), totaal niet power metal achtig, juist een wat lagere en krachtige stem

0
geplaatst: 13 juni 2008, 09:15 uur
Niet echt denderend, eigenlijk een beetje een flop in het algemeen. De zang is echt afschuwelijk. De rest is inderdaad een beetje clichématig.
3/10
3/10
0
geplaatst: 13 juni 2008, 13:07 uur
Falconer:
Best wel een goed nummer. 7/10
Tijd voor een nieuwe:
Pro-Pain - Can You Feel It?
Best wel een goed nummer. 7/10
Tijd voor een nieuwe:
Pro-Pain - Can You Feel It?

0
geplaatst: 13 juni 2008, 13:46 uur
aah pro-pain.altijd wel een soort van zwak voor gehad. een aantal keer live gezien,altijd wel een feestje.meestal ook pakkende teksten.
7.5/10.
make war, not love!!!!
7.5/10.
make war, not love!!!!
0
lambf
geplaatst: 13 juni 2008, 17:12 uur
Mua, ik heb het nooit zo op Pro-Pain gehad. Ze mogen dan wel een erg vet geluid hebben, de zanger vind ik niet zo heel goed en het grootste struikelblok, het nummer is te lomp en heeft meer agressie ndig om echt indruk te maken. Ze blijven maar in dezelfde herhalende gitaarloopjes zitten. Niet echt slecht, maar indruk maken weer het niet. 6
0
Empyrium
geplaatst: 13 juni 2008, 20:16 uur
Pro-pain maakt ieder jaar trouw uitstekende platen, iets meer Hardcore dan Metal maar een prima band. Volgens mij ontstaan uit de band The Crumbsuckers.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 00:05 uur
Een nieuwe dag, een ander nummer.
Heb hem zonet op Youtube geüpt
Heb hem zonet op Youtube geüpt
0
lambf
geplaatst: 14 juni 2008, 00:26 uur
Dat begin
Pff, nog erger dan metallica. Dan barst het nummer los. Hoog geschreeuw, thrashende gitaren en hard drumwerk. Beetje mix van suffe balad en wat thrashwerk. Hoewel ik het een kutnummer vind, is het drumwerk nog wel aardig. 2,5
Pff, nog erger dan metallica. Dan barst het nummer los. Hoog geschreeuw, thrashende gitaren en hard drumwerk. Beetje mix van suffe balad en wat thrashwerk. Hoewel ik het een kutnummer vind, is het drumwerk nog wel aardig. 2,5
0
geplaatst: 15 juni 2008, 00:39 uur
Heerlijk nummer van Black Sabbath. Goeie basslijn, lekkere riff en mooi gitaarwerk van Tony Iommi, en natuurlijk de zang van Dio. Imo het beste nummer van het Heaven And Hell album.
10/10
10/10
* denotes required fields.