MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / The Beatles vs. The Stones

zoeken in:
Joy schreef:

doei lennonluvver

Geen idee wie je hier bedoelt, maar naar het schijnt zit er wel op MuMe een user genaamd Lennonlover.

Thunderball schreef:
Mag ik dat quoten?

dat mag je zeker, ik heb trouwens nooit gezee dak de stones haat.

Joy schreef:
k stel voor dat we bij deze beslissen wie de beste is van de 2 bands, aan de hand van nog levende leden

stones dus winnaar (ervan uitgaande dat richards niet al 16 keer is overleden maar die tunnel niet in mocht - en dannog zijn stones in levende meerderheid)

probleem opgelost

doei lennonluvver

hehe, dit vind ik grappig. Je zegt dat the stones de beter waren omdat er twee beatles al dood zijn. Dat is dan toch zwak gewonnen hoor. Echte domme opmerking man. Slaagt op niets.

als je zo vergelijkingen gaat stellen kan ik ook beginnen. Voorbeeld:

-Eddy Wally is beter dan Mozart want hij leeft nog.
-K3 is beter dan Jimmy Hendrix want ze leven. En nog alle drie dan ook!!!
-...

zo kan je nog duizenden voorbeelden geven. Weet je...dit is gewoon belachelijk eigenlijk...

Lennonlover schreef:

zo kan je nog duizenden voorbeelden geven. Weet je...dit is gewoon belachelijk eigenlijk...

Ik wou er al niet op reageren omdat het te belachelijk is .

Dat van K3 klopt natuurlijk wel!

Allebei zijn het bands die hun stempel op de popmuziek hebben gedrukt, maar de Beatles hebben het hele begrip popmuziek geherdefinieerd, de Stones niet. Beatles dus.

Joy
Lennonlover schreef:
(quote)

hehe, dit vind ik grappig. Je zegt dat the stones de beter waren omdat er twee beatles al dood zijn. Dat is dan toch zwak gewonnen hoor. Echte domme opmerking man. Slaagt op niets.

als je zo vergelijkingen gaat stellen kan ik ook beginnen. Voorbeeld:

-Eddy Wally is beter dan Mozart want hij leeft nog.
-K3 is beter dan Jimmy Hendrix want ze leven. En nog alle drie dan ook!!!
-...

juist! hij vattum!

godalemachtig, ik dacht dat het belachelijke van mijn posting er wel van afdroop maar nog ging men er serieus op in

ik beoogde met die post een end te maken aan het eeuwige geneuzel over beatles en stones, gaat nooit lukken, en das triest

dit is anders het forum: Beatles versus The Stones!!!
Waar zou het hier dus over gaan????????

als die post echt belachelijk had moeten zijn had je er misschien beter een paar smileys ertussen gestopt, dan was het duidelijk geweest. Ik dacht dat je nu echt aan het flippen was gegaan

Ik vind niet dat hier een eind aan gedaan moet worden gemaakt. het kan natuurlijk ook anders als "kneuzelen" gaan. Gewoon discussiëren is anders ook mogelijk!

Joy
ga je gang...

flippen?

bedankt, een compliment

ok nou eens een keer echt serieus dan weer:

Lennonlover vertel nu eens wat je echt geweldig aan de Beatles vindt. Hoe en wanneer heb je ze ontdekt, wat was echt het moment dat je dacht dit is het!

Bij welk nummer of album is voor jou echt:
dit is het geweldigste wat je kent en kun je altijd opzetten waar en wanneer dan ook?

hooo! man nu vraag je me iets. Volgens mij ben je fan omdat het je aanspreekt. Dat is voor iedereen anders. ik ben eigenlijk fan geworden toen ik de cd number one van the beatles kocht in 2000. Toen ik die muziek hoorde sloeg het direct aan. FLITS! Maar als ik eerlijk mag zijn heb ik het meer voor John Lennon dan the beatles. The beatles is voor mij een groep van 2 héle grote mijnheren met twee zeer talentvolle aanvullingen. Ze maakten zaalige muziek waar ik kippenvel mee kan krijgen (let it be, something, long and winding road) lekker stoned mee kan rondhangen (nr nine, I want you (she's so heavy) sun king, because,... en ook de indiaanse nummers) de psychedelische dus en ik kan daar zulk een goed gevoel van krijgen, echt happy en goedgezind van worden (maxwell's silver hammer, carry that weight, do you want to know a secret,...). Weet je het hangt allemaal zo persoonlijk af. Maar John Lennon, en hierin verschilt hij met de muziek die the beatles hebben gemaakt, hij kan mij doen smelten vanbinnen. Een nummer als jealous guy, als ik die piano hoor dan doet het vanbinnen gewoon pijn. Zo mooi. Dat nummer bewijst eigenlijk ook een beetje waar hij zo goed in was. Dat was zijn gevoelens uiten. En dat kon hij als de beste. Wanneer hij zong was hij zo broos en fragiel. Hij kon met een paar woorden en de kracht of juist de gevoeligheid van zijn stem duidelijk maken wat hij voelde en hoe het voelde. Dat is natuurlijk niet met al zijn nummers zo maar de lyrics is o zo belangrijk. Hij kon lyrics schrijven die straight to the point waren. Vele mensen hadden 300 pagina's nodig in hun boek om maar de helft te kunnen beschrijven van wat ze wilden zeggen. John kon dat in één nummer. Kijk maar naar Working Class Hero en Woman is the Nigger of the World.
Dàt gevoel heb ik eigenlijk pas later gekregen. Dat krijg je niet wanneer je zijn muziek hoort. Je moet er naar luiseren. En intensief. Veelvuldig. Vaak. Dan pas kun je zijn muziek écht naar waarde schatten. Dat vergt tijd en soms ook bloed. En wat me écht verwonderde was dat, en dit in tegenstelling tot albums, cd's en songs van andere artiesten, hoe meer ik ernaar luisterde hoe meer ik het goed begon te vinden. Het geraakte maar niet verveeld. Terwijl het mij eigenlijk had moeten vervelen. Maar dat deed het dus niet. Toen had ik door... mijn god: wat een genie!

Ik hoop dat je nu een beetje begrijpt hoe ik mij voel en wat ik voel voor John lennon. Als je werkelijk een grote fan bent van iemand of een band, dan zul je dat wel begrijpen.

2 dagen dat ik al geen reactie heb gekregen op de vorige post... ik zal maar aannemen dat iedereen hiervan geleerd heeft en pas later zal reageren...

ik wacht al vol ongeduldigheid op de reacties

Joy
nueh, het interesseerd me gewoon verder geen biet

behalve dat ik nog kwijt wil dat die talentvolle aanvullers te reduceren zijn tot 1

ringo star kon/kan echt niet veel

troost : charly watts ook niet

Ach lennonlover, ik concludeer gewoon dat je een fan bent van Lennon, iedereen heeft zo zijn artiesten en bands. Je hebt niets nieuws gezegd, dus daarom antwoorden we niet. We moeten onszelf toch niet herhalen?

Joy schreef:
nueh, het interesseerd me gewoon verder geen biet

behalve dat ik nog kwijt wil dat die talentvolle aanvullers te reduceren zijn tot 1

troost : charly watts ook niet

Waarom vindt iedereen (dit is niet de eerste negatieve opmerking) toch dat Watts een slechte drummer was? Tuurlijk, tegenwoordig stelt het niet veel meer voor, maar als we gaan kijken naar zijn drumwerk in de jaren '60-'70, dan kan ik alleen maar concluderen dat hij een zeer innovatieve drummer was die als eerste tom-tom-, jazz- en marsritmes inplementeerde in zijn drumwerk, iets waar andere rockdrummers nog lang niet mee bezig waren. Hij heeft het spectrum van drummen in rockmuziek duidelijk verbreed, iets wat van Ringo Starr inderdaad niet te zeggen is.

Joy
ik ben niet iedereen, maar vind watts gewoon geen goede drummer

maar misschien ben ik wel verwend met het luisteren naar een danny carey, terry bozzio, neil peart of bill brufford

(wat niet betekend dat complex meteen ook garant staat voor kwaliteit, bij genoeme heren echter wel)

Joy schreef:

akkoord!

Lennonlover schreef:
(quote)

akkoord!

hoewel.... ik heb net "rain" nog eens gehoort. ringo doet dat toch wel héél goed hoor!

Joy
dus zijn capaciteiten wil je positiever beoordelen op 1 nummer?

neen, niet op een nummer alleen natuurlijk. Hij heeft wel een paar andere nummers natuurlijk waarop hij erg goed drumt. Ik denk dat dat dan toch geen toeval is. Hij kan het wel hoor. Alleen is het geen topper.

Gisteren naar het concert vd Stones geweest in de gammelbak van Nederland.

Wow! Het was goed!

Ze speelden behalve de geijkte nummers ook:
Sway (van Sticky Fingers), As tears go by, Streets of love (in een waanzinnige lange versie), Get off my cloud en de Ray Charles tribute Night time is the right time!

Erg goed concert!

Minpuntjes Keith deed geen nieuw nummer, maar -zucht- weer voor de zoveelste keer Slippin'away en er werden maar drie nieuwe nummers gespeeld.

Toch zeer genoten (en mijn portemonnaie is weer leeg aan T-shirts en tourboek, trap er ook altijd weer in, zucht)

hehe. Leuk dat je je geamuseerd hebt. Ik vind het spijtig dat ik ons concert heb gemist. Ik zou ze graag wel eens bezig zien, die stones.

Zijn er hier toevallig ook ECHTE Stones fans?
En die ook al eens bij de officiele site www.rollingstones.com wat besteld hebben? Ik krijg het niet voor elkaar een bestelling bevestigd te krijgen!

sorry man. Een échte stonesfan ben ik niet...

Tja maar je hebt vast wel ergens in de verte net als ieder mens toch wel iets anders possitiefs???

Voor mij winnen de beatles, met afstand.

Voor mij winnen The Beatles ook met afstand, maar ik kan The Stones zeker waarderen.

Geef mij maar K3!
Maar even serieus nu:

De Stones zijn toch wel zakkenvullers, zeg (hoe goed ik ze ook vind!). De reden dat ze de Europese tour hebben zitten inkorten is niet dat Keith van wegen zijn val en operatie het niet aan zou kunnen, maar ik ondekte op de officiele site dat ze voor het najaar weer een hele tour in de VS geplant hebben!!

Vanaf september tot ergens in november (als ik het goed onthouden heb) geven ze daar weer een stuk of twintig concerten. Europa levert nooit zoveel op, de VS daar halen ze tijdens het touren het grote geld.

Ik vind dit echt ongeloofelijk onbeschoft en asociaal. Kijk ik had zelf voor beide Nederlandse concerten kaartjes en heb nu een concert minder gezien, maar bv de Belgische fans en nu ook de Spaanse fans kunnen naar de optredens fluiten!
Ik kan hier echt kwaad om worden en dit valt ook niet goed te praten:
wanneer je in september weer een hele Amerikaanse tour kunt geven, kun je ook wel in Europa meer concerten geven en ze dus gewoon allemaal inhalen! Bah!!

Ach ja dan doen ze toch al sinds eind jaren '80.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.