Genres / Rock / The Beatles vs. The Stones
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2007, 01:46 uur
Tenslotte moet je er ook aan denken dat de scheiding tussen rock en popmuziek er pas kwam in 1966/67/68. Toen de Beatles populair werden was rockmuziek nog hetzelfde als popmuziek, en waren singles belangrijker dan LP's. Het verschil met de Stones is dat The Beatles er altijd voor hebben gekozen om een popband te blijven (vooral onder impuls van McCartney dan), terwijl de Stones echt evolueerden tot een rockband. Getuige hiervan het feit dat The Beatles, op uitzonderingen na, altijd een vocale band bleven (zoals Teun al opmerkte), terwijl de Stones de nadruk legden op de gitaar, enzovoort. Het is maar hoe je het bekijkt; als je pop inferieur vind aan rock, dan is het logisch dat je The Beatles minder smaakt. Komt daarbij ook nog eens het feit dat The Stones meer tegen het establishment schopten, en The Beatles minder (Alhoewel dit alleen maar echt zo was in de beginjaren).
En het is ook volstrekt belachelijk om de Beatles te herleiden tot "domme popdeuntjes als 'I Want to Hold Your Hand'". Dat kan ik toch ook doen bij The Stones ("Tell Me", "She's a Rainbow", ...)? Akkoord, The Beatles hebben meer van die domme deuntjes dan The Stones, maar je moet niet al hun muziek gaan herleiden tot "I Want To Hold Your Hand".
En het is ook volstrekt belachelijk om de Beatles te herleiden tot "domme popdeuntjes als 'I Want to Hold Your Hand'". Dat kan ik toch ook doen bij The Stones ("Tell Me", "She's a Rainbow", ...)? Akkoord, The Beatles hebben meer van die domme deuntjes dan The Stones, maar je moet niet al hun muziek gaan herleiden tot "I Want To Hold Your Hand".
0
fredpit
geplaatst: 11 april 2007, 05:57 uur
Ik ben liefhebber van zowel Stones als Beatles. En beide bands bevatten voor zover ik dat kan beoordelen uitstekende muzikanten ( Ringo
) en dat er anno 2007 nog een topic Beatles vs Stones is zegt ook wat over hun invloed op het muzikale landschap in het algemeen.
De Stones beleef ik wat meer met mijn gevoel, en de Beatles waardeer ik wat meer met mijn verstand.
Mischien voor sommigen wat simpel samengevat, maar het bevat, voor mij in ieder geval, het verschil tussen beiden. De Beatles hebben zich iets breder ontwikkeld met div stijlen en invloeden(pers. favoriet Abbey Road ) Waar de Stones wat meer de diepte ingedoken zijn met sex drugs en R&B ( pers favoriet Let It Bleed )
Om het een en ander nog wat te verduidelijken, het volgende clichebeeld: Voor een leuke avond *vette knipoog * kiest men het meisje dat den Stones aanbid. En voor een 'degelijke' relatie kiest men het wichje dat een poster van den Beatles boven haar bedje heeft hangen.
Mocht Queen haar favoriete band zijn, trek dan met spoed uw sneakers aan, en ren voor uw leven...
Met het mes op de keel de volgende keuze;
1. Stones
2. Beatles
) en dat er anno 2007 nog een topic Beatles vs Stones is zegt ook wat over hun invloed op het muzikale landschap in het algemeen. De Stones beleef ik wat meer met mijn gevoel, en de Beatles waardeer ik wat meer met mijn verstand.
Mischien voor sommigen wat simpel samengevat, maar het bevat, voor mij in ieder geval, het verschil tussen beiden. De Beatles hebben zich iets breder ontwikkeld met div stijlen en invloeden(pers. favoriet Abbey Road ) Waar de Stones wat meer de diepte ingedoken zijn met sex drugs en R&B ( pers favoriet Let It Bleed )
Om het een en ander nog wat te verduidelijken, het volgende clichebeeld: Voor een leuke avond *vette knipoog * kiest men het meisje dat den Stones aanbid. En voor een 'degelijke' relatie kiest men het wichje dat een poster van den Beatles boven haar bedje heeft hangen.
Mocht Queen haar favoriete band zijn, trek dan met spoed uw sneakers aan, en ren voor uw leven...
Met het mes op de keel de volgende keuze;
1. Stones
2. Beatles
0
geplaatst: 11 april 2007, 09:48 uur
Toon1 schreef:
Ik heb echt geen zin in weer die eeuwige discussie over wat de rol van The Beatles precies was, maar het is waar dat ze niets van hun vernieuwingen zelf uitvonden. Maar zij zijn het wel die ze verspreid hebben. En ja, als The Beatles er niet waren geweest had een andere band die vernieuwingen verspreid. Maar het zijn The Beatles die het gedaan hebben en daar verdienen ze credit voor.
Ik heb echt geen zin in weer die eeuwige discussie over wat de rol van The Beatles precies was, maar het is waar dat ze niets van hun vernieuwingen zelf uitvonden. Maar zij zijn het wel die ze verspreid hebben. En ja, als The Beatles er niet waren geweest had een andere band die vernieuwingen verspreid. Maar het zijn The Beatles die het gedaan hebben en daar verdienen ze credit voor.
Helemaal mee eens, maar ik zei dan ook alleen maar:
Ik ben ervan overtuigd dat zonder de Beatles de rockmuziek er niet veel anders had uitgezien als voorheen.
Deze quote bevestig je zelf nog eens in bovenstaand stukje, dus in hoeverre slaat het dan nergens op? Bovendien hebben we deze discussie inderdaad al eerder gehad en toen waren we het er ook over eens, dus het lijkt me dat we geen ouwe koeien uit de sloot hoeven te halen.

0
geplaatst: 11 april 2007, 09:51 uur
Toon1 schreef:
Ik zeg toch alleen dat ze "zo begonnen zijn"? Ok, mijn opmerking dat ze nooit echt boven die status uit zijn gestegen is misschien wat overdreven.
Maar in grote lijnen klopt het wel. Ook op de latere albums zijn ze nog (zij het in minder groten getale) aanwezig.
0
geplaatst: 11 april 2007, 10:49 uur
Paalhaas schreef:
Ik zeg toch alleen dat ze "zo begonnen zijn"? Ok, mijn opmerking dat ze nooit echt boven die status uit zijn gestegen is misschien wat overdreven.
Maar in grote lijnen klopt het wel. Ook op de latere albums zijn ze nog (zij het in minder groten getale) aanwezig.
(quote)
Maar in grote lijnen klopt het wel. Ook op de latere albums zijn ze nog (zij het in minder groten getale) aanwezig.Iets wat de beste mannen voornamelijk deden, lijkt mij, om lol te hebben en zichzelf niet al te serieus te nemen. In ieder geval niet zo serieus als vele mensen deden.
0
geplaatst: 11 april 2007, 14:56 uur
fredpit schreef:

0
geplaatst: 12 april 2007, 05:02 uur
Ik ben altijd pro Beatles geweest. De strijd tussen beide bands waart al sinds mijn vroegste jeugd omdat vader pro Stones en moder pro Beatles was. De pop-deuntjes die beneden worden verfoeid vind ik trouwens vaak nog steeds genietbaar.
0
geplaatst: 28 april 2007, 19:31 uur
Toon1 schreef:
Wat Teun zegt over de Stones is toch zowat helemaal waar? De Stones waren technisch gezien duidelijk beter dan The Beatles, op alle fronten. Daar valt echt niks op af te dingen.
Alleen wat Teun zegt over The Beatles slaat echt nergens op
. Ik heb echt geen zin in weer die eeuwige discussie over wat de rol van The Beatles precies was, maar het is waar dat ze niets van hun vernieuwingen zelf uitvonden. Maar zij zijn het wel die ze verspreid hebben. En ja, als The Beatles er niet waren geweest had een andere band die vernieuwingen verspreid. Maar het zijn The Beatles die het gedaan hebben en daar verdienen ze credit voor. Iedere artiest in die tijd keek naar The Beatles, of het nu Dylan, Zappa of Hendrix is. Je kan de Beatles bijna als het ware als een overkoepelende band zien, die al de vernieuwingen opnam en samensmolt tot muziek die voor iedereen goed in het gehoor lag, en daarmee de vernieuwingen in de muziek verspreidde, terwijl andere underground-artiesten buiten de mainstream werkten en meer de grenzen van de muziek opzochten en nieuwe experimenten uitvoerden, die The Beatles dan weer zouden opnemen en verspreiden. Neem nu de sitar. De Beatles waren niet de eerste die dit instrument gebruikten (ben even vergeten wie het wél was, maar ik weet wel dat The Yardbirds al een nummer met sitar opnamen nog voor The Beatles, maar dit nummer werd destijds niet uitgebracht), maar ze zorgden wel dat het instrument bekend geraakte onder het grote gros van de artiesten.
Even nog eens deze quote van Dylan bovenhalen:
"Alle anderen dachten dat het een groep voor tieners was, dat ze het snel zouden begeven. Maar het was me duidelijk dat ze uithoudingsvermogen hadden. Ik wist dat zij de richting aangaven die de muziek uit moest."
- Bob Dylan
Wat Teun zegt over de Stones is toch zowat helemaal waar? De Stones waren technisch gezien duidelijk beter dan The Beatles, op alle fronten. Daar valt echt niks op af te dingen.
Alleen wat Teun zegt over The Beatles slaat echt nergens op
. Ik heb echt geen zin in weer die eeuwige discussie over wat de rol van The Beatles precies was, maar het is waar dat ze niets van hun vernieuwingen zelf uitvonden. Maar zij zijn het wel die ze verspreid hebben. En ja, als The Beatles er niet waren geweest had een andere band die vernieuwingen verspreid. Maar het zijn The Beatles die het gedaan hebben en daar verdienen ze credit voor. Iedere artiest in die tijd keek naar The Beatles, of het nu Dylan, Zappa of Hendrix is. Je kan de Beatles bijna als het ware als een overkoepelende band zien, die al de vernieuwingen opnam en samensmolt tot muziek die voor iedereen goed in het gehoor lag, en daarmee de vernieuwingen in de muziek verspreidde, terwijl andere underground-artiesten buiten de mainstream werkten en meer de grenzen van de muziek opzochten en nieuwe experimenten uitvoerden, die The Beatles dan weer zouden opnemen en verspreiden. Neem nu de sitar. De Beatles waren niet de eerste die dit instrument gebruikten (ben even vergeten wie het wél was, maar ik weet wel dat The Yardbirds al een nummer met sitar opnamen nog voor The Beatles, maar dit nummer werd destijds niet uitgebracht), maar ze zorgden wel dat het instrument bekend geraakte onder het grote gros van de artiesten. Even nog eens deze quote van Dylan bovenhalen:
"Alle anderen dachten dat het een groep voor tieners was, dat ze het snel zouden begeven. Maar het was me duidelijk dat ze uithoudingsvermogen hadden. Ik wist dat zij de richting aangaven die de muziek uit moest."
- Bob Dylan
Ik ben grotendeels akkoord met wat Toon zegt.
Maar ik denk dat er een groep in het verloop of ontstaan van de rock wordt vergeten: The Who.
Ik ben er zeker van dat deze groep het startschot heeft gegeven voor rock en dan vooral het heavy genre. Ook hier krijgt de gitaar een prominente plaats in de muziek. De PowerChord is in deze muziek superbelangrijk en praktisch uitgevonden door the who. Deze muziek is superbelangrijk geweest voor de latere (hard)rockbanden, véél minder de muziek van van the stones noch die van the beatles. En luister eens naar het drumwerk van Keith Moon... Ik vind dat the who te vaak wordt vergeten in zo'n "debatten".
En tot slot nog dit: John Lennon (ja hier is hij wéér
) heeft het establishment even hard geschopt als the Rolling Stones, alleen duizend keer harder. 
0
geplaatst: 2 mei 2007, 00:28 uur
Ik ben iemand die bijzonder veel van The Beatles als van The Stones als van Queen houd.
Op The Beatles ben ik verzot. The Beatle's lyrics bevatten veel interresante teksten en verwijzingen er hangt veel mysterie en ze hebben veel interresante dingen gedaan. Zowel hun "Can't Buy Me Love" als hun "Free As A Bird" periode's kan ik volledig waarderen. Ik neem soms hele avonden waarin ik niets anders doen dan Beatles muziek luisteren. The White album spreekt me zelfs zo aan dat ik hem gebruik als soundtrack voor mijn volgende film (voor een groot deel). Wat ik minder aan The Bealtes vind zijn hun live optredens het heeft wel wat, maar heeft lang niet de kracht die bij hun albums passen qua niveau.
The Rolling Stones vind ik machtig. Vooral hun live werk is super. Waar The Beatles mij facineren raken The Stones me en rocken. Zoals hier boven al gezegt is The Beatles meer voor het hoofd en The Stones meer voor het hart. Ik heb ze in de ArenA gezien en heb ook een kaartje gekocht voor hun komende concert in Nijmegen, want live ownen ze totaal. Ze hebben ook enkele goede albums (Let It Bleed is werkelijk meesterlijk) maar ze zijn live toch dé band. Verder hebben ze op hun albums veel troep gemaakt en experimenteren ze bijzonder weinig.
Er is geen conclusie voor het gevecht Stones vs. Beatles puur omdat het twee totaal andere bands zijn. The Stones zijn voor mij stukken beter live waar The Beatles de beste albums maken. En zoals ik al aangaf spelen de Stones meer op mijn gevoel in waar The Beatles meer voor de hersenen spelen.
En dan is er nog Queen.
Queen is alles in één. Albums die staan als een huis en vol zitten met rock experimenten die zowel hoofd als hart grijpen en live performances waar niemand aan kan tippen. Het uiterste gevoel van entertainment, shows met een frontman die in ieders gedachten gegrafeerd staat. Queen was nergens bang voor en wou alles. Te gekke clips, vreemde stijlen muziek mengen (opera met rock, turkse muziek met rock, enz.), goede teksten, makkelijke leuke teksten, zelfs japanse teksten, Queen doet en KAN gewoon alles. Dat maakt Queen voor mij de beste band.
Op The Beatles ben ik verzot. The Beatle's lyrics bevatten veel interresante teksten en verwijzingen er hangt veel mysterie en ze hebben veel interresante dingen gedaan. Zowel hun "Can't Buy Me Love" als hun "Free As A Bird" periode's kan ik volledig waarderen. Ik neem soms hele avonden waarin ik niets anders doen dan Beatles muziek luisteren. The White album spreekt me zelfs zo aan dat ik hem gebruik als soundtrack voor mijn volgende film (voor een groot deel). Wat ik minder aan The Bealtes vind zijn hun live optredens het heeft wel wat, maar heeft lang niet de kracht die bij hun albums passen qua niveau.
The Rolling Stones vind ik machtig. Vooral hun live werk is super. Waar The Beatles mij facineren raken The Stones me en rocken. Zoals hier boven al gezegt is The Beatles meer voor het hoofd en The Stones meer voor het hart. Ik heb ze in de ArenA gezien en heb ook een kaartje gekocht voor hun komende concert in Nijmegen, want live ownen ze totaal. Ze hebben ook enkele goede albums (Let It Bleed is werkelijk meesterlijk) maar ze zijn live toch dé band. Verder hebben ze op hun albums veel troep gemaakt en experimenteren ze bijzonder weinig.
Er is geen conclusie voor het gevecht Stones vs. Beatles puur omdat het twee totaal andere bands zijn. The Stones zijn voor mij stukken beter live waar The Beatles de beste albums maken. En zoals ik al aangaf spelen de Stones meer op mijn gevoel in waar The Beatles meer voor de hersenen spelen.
En dan is er nog Queen.
Queen is alles in één. Albums die staan als een huis en vol zitten met rock experimenten die zowel hoofd als hart grijpen en live performances waar niemand aan kan tippen. Het uiterste gevoel van entertainment, shows met een frontman die in ieders gedachten gegrafeerd staat. Queen was nergens bang voor en wou alles. Te gekke clips, vreemde stijlen muziek mengen (opera met rock, turkse muziek met rock, enz.), goede teksten, makkelijke leuke teksten, zelfs japanse teksten, Queen doet en KAN gewoon alles. Dat maakt Queen voor mij de beste band.
0
fredpit
geplaatst: 2 mei 2007, 00:41 uur
Drs. DAJA schreef:
En dan is er nog Queen.
En dan is er nog Queen.
Klinkt meer als een circusact

welke grapjas heeft Queen in dit topic gezet ?
0
The Light
geplaatst: 2 mei 2007, 08:23 uur
Drs. DAJA schreef:
...waar The Beatles meer voor de hersenen spelen.
...waar The Beatles meer voor de hersenen spelen.

Dan moet ik toch nog maar eens opnieuw gaan luisteren...
0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:14 uur
Drs. DAJA schreef:
Ik ben iemand die bijzonder veel van The Beatles als van The Stones als van Queen houd.
En dan is er nog Queen.
En dan is er nog Queen.
the beatles speelden live tot '66, toen zijn ze ermee gestopt. daarvoor was het niet evident om te rocken en bewegen zoals de bands dat later deden. om the stones en the beatles live te vergelijken is dus niet bepaald verstandig. Als je ze vergelijkt met hoe the stones op een podium staan en hoe the beatles speelden tijdens the ed Sullivan Show, ok. Maar da's een héél andere tijd. maar kijk dan eens naar de reactie van het publiek daarbij, al die schreeuwende en huilende tienermeisjes. Dat is om kippenvel van te krijgen. Ook hun shea optreden is ongelofelijk bekend en belangrijk geweest.
maar het is inderdaad ene feit dat je de twee eigenlijk niet kunt vergelijken.
(btw: free as a bird is gereleased in '95 en geschreven door John Lennon in '77, dus kan niet bepaald als een "periode" van the beatles worden gekenmerkt
)
0
geplaatst: 3 mei 2007, 11:17 uur
Voor mij blijven de stones een stelletje wannabee chuck berry/ muddy waters/ Fred mcdowell naspelers.....
Ik ga nu met een helm en kogelvrij vest onder de tafel zitten......
Ik ga nu met een helm en kogelvrij vest onder de tafel zitten......

0
geplaatst: 3 mei 2007, 12:13 uur
Doe dat maar, en bouw al maar een fort om jou heen 
Maar ik denk dat the beatles meer rock'n roll van the fifties deden, actually. Vooral met iemand als john lennon, die een zéér grote fan van de échte rock'n roll was. Ze hebben, vooral in het begin, een paar covers gereleased op hun albums. Ik weet wel niet in hoever dit het geval was met de stones...

Maar ik denk dat the beatles meer rock'n roll van the fifties deden, actually. Vooral met iemand als john lennon, die een zéér grote fan van de échte rock'n roll was. Ze hebben, vooral in het begin, een paar covers gereleased op hun albums. Ik weet wel niet in hoever dit het geval was met de stones...
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 19 mei 2007, 18:53 uur
Ik heb nooit die opgefokte controverse begrepen tussen Stones en Beatles fans (of later U2 versus Simple Minds, of Oasis contra Blur... etc, geeuw !)
Mijn top ziet er als volgt uit :
1 Sympathy for the Devil (Beatles)
2 A Day in the lIfe (Rolling Stones)
3 Midnight Rambler (Beatles)
4 I want you (she's so heavy) (Rolling Stones)
5 Yer Blues (Rolling Stones)
6 You can't always get what you want (The Beatles)
De uitvoerders kunnen misschien een beetje verkeerd zijn ingevuld, mij zal het worst wezen;
Om maar te zeggen dat beide bands gewèldige platen hebben gemaakt, dat beiden af en toe missers hadden, wat normaal is.
En dat iedere serieuze muziekfanaat van beide bands véél materiaal in huis moet hebben natuurlijk !
Einde discussie
Mick Mc Cartney, Keith Lennon, John Jagger en Paul Richards for ever man !
Mijn top ziet er als volgt uit :
1 Sympathy for the Devil (Beatles)
2 A Day in the lIfe (Rolling Stones)
3 Midnight Rambler (Beatles)
4 I want you (she's so heavy) (Rolling Stones)
5 Yer Blues (Rolling Stones)
6 You can't always get what you want (The Beatles)
De uitvoerders kunnen misschien een beetje verkeerd zijn ingevuld, mij zal het worst wezen;
Om maar te zeggen dat beide bands gewèldige platen hebben gemaakt, dat beiden af en toe missers hadden, wat normaal is.
En dat iedere serieuze muziekfanaat van beide bands véél materiaal in huis moet hebben natuurlijk !
Einde discussie
Mick Mc Cartney, Keith Lennon, John Jagger en Paul Richards for ever man !
0
geplaatst: 5 juni 2007, 14:51 uur
The Beatles hebben laten zien dat een goede marketing belangrijker kan zijn dan goede muziek maken. Dat is 1 van de grootste invloeden van de Beatles in de latere muziekwereld. Muzikaal gezien deden The Beatles niet veel meer dan wel minder dan andere bands die in dezelfde periode muziek maakten.
0
geplaatst: 5 juni 2007, 16:55 uur
klumpie, je begeeft je op gevaarlijk terrein, man.
The Beatles hebben wel degelijk invloed gehad op de muziek daar zij uitzonderlijke (goede) muziek maaten. Ik zeg nu niet: "beter dan the stones" omdat we die discussie al hebben gehad. ik zeg gewoon dat je misschien iets te kort door de bocht gaat, door te zeggen dat the beatles enkel en alleen zo bekend en berucht geworden zijn dankzij hun marketing. Ze hebben daadwerkelijk (muzikaal dan) grote kwaliteiten, hoor!
Kun je me trouwens eens een voorbeeld geven van die beatles "marketing"?
The Beatles hebben wel degelijk invloed gehad op de muziek daar zij uitzonderlijke (goede) muziek maaten. Ik zeg nu niet: "beter dan the stones" omdat we die discussie al hebben gehad. ik zeg gewoon dat je misschien iets te kort door de bocht gaat, door te zeggen dat the beatles enkel en alleen zo bekend en berucht geworden zijn dankzij hun marketing. Ze hebben daadwerkelijk (muzikaal dan) grote kwaliteiten, hoor!Kun je me trouwens eens een voorbeeld geven van die beatles "marketing"?
0
geplaatst: 5 juni 2007, 17:04 uur
Ik vind dat de Beatles goede muziek hebben gemaakt. Vooral dan in hun latere periode, gek genoeg waren ze toen iets minder populair. Maar de Beatles wisten, hoe goed of slecht hun nummers ook waren, altijd te verkopen.
Beatles marketing:
- Kapsel
- 4 jonge mannen die lachend in het leven staan
- Bandleden die zogenaamd dood zijn
- Net doen alsof ze alles als eerste hebben uitgevonden
- etc.
Beatles marketing:
- Kapsel
- 4 jonge mannen die lachend in het leven staan
- Bandleden die zogenaamd dood zijn
- Net doen alsof ze alles als eerste hebben uitgevonden
- etc.
0
geplaatst: 5 juni 2007, 17:32 uur
Klumpie schreef:
Net doen alsof ze alles als eerste hebben uitgevonden
Net doen alsof ze alles als eerste hebben uitgevonden
Deden ze dat dan?
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 5 juni 2007, 17:58 uur
Lennonlover schreef:
The Beatles hebben wel degelijk invloed gehad op de muziek daar zij uitzonderlijke (goede) muziek maaten. Ik zeg nu niet: "beter dan the stones" omdat we die discussie al hebben gehad. ik zeg gewoon dat je misschien iets te kort door de bocht gaat, door te zeggen dat the beatles enkel en alleen zo bekend en berucht geworden zijn dankzij hun marketing. Ze hebben daadwerkelijk (muzikaal dan) grote kwaliteiten, hoor!
Kun je me trouwens eens een voorbeeld geven van die beatles "marketing"?
The Beatles hebben wel degelijk invloed gehad op de muziek daar zij uitzonderlijke (goede) muziek maaten. Ik zeg nu niet: "beter dan the stones" omdat we die discussie al hebben gehad. ik zeg gewoon dat je misschien iets te kort door de bocht gaat, door te zeggen dat the beatles enkel en alleen zo bekend en berucht geworden zijn dankzij hun marketing. Ze hebben daadwerkelijk (muzikaal dan) grote kwaliteiten, hoor!Kun je me trouwens eens een voorbeeld geven van die beatles "marketing"?
Ja, Lennonlover, je slaat de nagel op de kop.
Klumpie wees voorzichtig met uitspraken over The Beatles en de kwaliteit van hun muziek.
Hoé goed die was kun je natuurlijk niet opmeten, muziek is geen wiskunde, maar neem het van de oudjes (waaronder ik) aan dat The Beatles iets fenomenaals waren.
The Stones trouwens ook; de Stones stonden meer gekend als rebellen, maar hun muziek was tussen pakweg 1968 (na hun Their Satanic Majesties Request, wàt een rip-off was van Sgt. Pepper van The Beatles) zo vanaf de single Jumpin' Jack Flash tot ongeveer half weg de jaren zeventig ook zéér URGENT.
De controverse tussen Beatlesfans en Rolling Stonesfans is zo onnozel en door persjongens bedacht als marketingsplan. Door de zogenaamde "vete" tussen de twee bands - het wàren nota bene echt vrienden van elkaar - werd het item Stones of Beatles héét gehouden.
Dergelijke "strijd" met zogenaamde twee kampen is van alle tijden, denk maar aan Prince/Michael Jackson of ; Oasis/Blur.
Een echte muziekliefhebber die apprecieert gewoon de betere songs van beide bands, in het geval Beatles/Stones dan.
En ik ben een lifetime fan van beide bands.
En dat zit ik hier te schrijven terwijl vanavond The Rolling Stones, allen zestigers (
) in Werchter optreden vanavond!
0
geplaatst: 5 juni 2007, 18:39 uur
HiLL schreef:
Deden ze dat dan?
(quote)
Deden ze dat dan?
Tot op de dag van vandaag worden The Beatles gezien als de revolutie van de pop/rock-muziek. Qua het bekendmaken van dit soort muziek klopt dat misschien wel ja.
EVANSHEWSON schreef:
Klumpie wees voorzichtig met uitspraken over The Beatles en de kwaliteit van hun muziek.
Geloof me, ik heb Abbey Road op 5 sterren en Sgt.Pepper op 4,5 sterren.
0
geplaatst: 5 juni 2007, 19:47 uur
Maar het laatste wat de Beatles zelf deden is, doen alsof of daadwerkelijk pretenderen dat zij de uitvinders waren.
0
geplaatst: 5 juni 2007, 22:09 uur
HiLL schreef:
Maar het laatste wat de Beatles zelf deden is, doen alsof of daadwerkelijk pretenderen dat zij de uitvinders waren.
Wel andere mensen die dat doen. Ik heb op school niet anders geleerd.
0
geplaatst: 5 juni 2007, 22:10 uur
Klumpie schreef:
(quote)
Stimmt.
0
geplaatst: 7 juni 2007, 14:26 uur
kijk we praten hier over twee mega bands die hun sporen ruimschoots verdient hebben in de muziek
er valt niet te kiezen tussen de twee want ze spelen alle twee andere muziek
beide bands hebben meesterwerkjes afgeleverd ,
het zijn pop iconen
de muziek van de beatles en de stones ( wel de oude stones ) kan je nog draaien als je 186 jaar oud bent , kortom dit is tijdloze muziek,en iedereen heeft wel van de beatles of de stones gehoord, mensen van 10 jaar tot 99 jaar
de bands van tegenwoordig zijn allemaal over 10 jaar weer vergeten
naar mijn mening zijn er maar drie artiesten die in aanmerking komen voor popmonument
1 the beatles
2 the stones
3 elvis presley
er valt niet te kiezen tussen de twee want ze spelen alle twee andere muziek
beide bands hebben meesterwerkjes afgeleverd ,
het zijn pop iconen
de muziek van de beatles en de stones ( wel de oude stones ) kan je nog draaien als je 186 jaar oud bent , kortom dit is tijdloze muziek,en iedereen heeft wel van de beatles of de stones gehoord, mensen van 10 jaar tot 99 jaar
de bands van tegenwoordig zijn allemaal over 10 jaar weer vergeten
naar mijn mening zijn er maar drie artiesten die in aanmerking komen voor popmonument
1 the beatles
2 the stones
3 elvis presley
0
Harald
geplaatst: 7 juni 2007, 14:43 uur
EVANSHEWSON schreef:
Hoé goed die was kun je natuurlijk niet opmeten, muziek is geen wiskunde, maar neem het van de oudjes (waaronder ik) aan dat The Beatles iets fenomenaals waren.
The Stones trouwens ook; de Stones stonden meer gekend als rebellen, maar hun muziek was tussen pakweg 1968 (na hun Their Satanic Majesties Request, wàt een rip-off was van Sgt. Pepper van The Beatles) zo vanaf de single Jumpin' Jack Flash tot ongeveer half weg de jaren zeventig ook zéér URGENT.
De controverse tussen Beatlesfans en Rolling Stonesfans is zo onnozel en door persjongens bedacht als marketingsplan. Door de zogenaamde "vete" tussen de twee bands - het wàren nota bene echt vrienden van elkaar - werd het item Stones of Beatles héét gehouden.
Dergelijke "strijd" met zogenaamde twee kampen is van alle tijden, denk maar aan Prince/Michael Jackson of ; Oasis/Blur.
Een echte muziekliefhebber die apprecieert gewoon de betere songs van beide bands, in het geval Beatles/Stones dan.
En dat zit ik hier te schrijven terwijl vanavond The Rolling Stones, allen zestigers (
) in Werchter optreden vanavond!
(quote)
) in Werchter optreden vanavond!De controverse tussen Beatlesfans en Rolling Stonesfans is niet door de persjongens bedacht maar wel door hun manager Andrew Loog Oldham en de pers heeft het over genomen. In feite waren de Beatles en de Stones dikke vriende. John & Pauls hebben hun I wanna be your man gegeven om hun te helpen success te krijgen.
0
Harald
geplaatst: 7 juni 2007, 14:49 uur
Klumpie schreef:
The Beatles hebben laten zien dat een goede marketing belangrijker kan zijn dan goede muziek maken. Dat is 1 van de grootste invloeden van de Beatles in de latere muziekwereld. Muzikaal gezien deden The Beatles niet veel meer dan wel minder dan andere bands die in dezelfde periode muziek maakten.
Onzin pur. Volgens mij heb je van deze tijd niets begrepen!
* denotes required fields.