MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / The Beatles vs. The Stones

zoeken in:
Bart Bengel schreef:
Te gek, ik ben net op deze site maar deze discussie vind vind ik goed,en hij gaat wel zeker ergens over,oa Beatles, stones.
Deze discussie begon al in 1962 en gaat maar door, en is nog lang niet afgelopen.

Och ja, en het houd je van de straat.!

,

Wel grappig dat je Paul McCartneys "Memory Almost Full" een 5* geeft. Dan vraag ik me af hoe je een 6 sterren gaat geven op MusicMeter als je Abbey Road of Ram of dergelijke van de grootmeester zult willen beoordelen

Alles wat de beatles deden, en wat John, George, en Paul, erna
deden, en wat paul dus nog steeds doet, vind ik goed.
Al zou paul zie gins komt de stoomboot spelen, zou ik het nog goed vinden, en op Memory Almost Full, staan wel tedegen goeie
nummers op, met zeer mooie texsten, daar kan menig bandje niet aan tippen.
En die andere cdtjes komen nog wel aan de beurd.

jah, akkoord. Ik vind Memory almost Full ook een goeie plaat. Maar om die dan een 5 te geven vind ik lichtjes overdreven want zo'n plaat kun je toch moeilijk vergelijken met Abbey Road of Revolver of Pepper?

Bart Bengel schreef:
Alles wat de beatles deden, en wat John, George, en Paul, erna
deden, en wat paul dus nog steeds doet, vind ik goed.

En Ringo? wat vind je daarvan?

Lennonlover schreef:
(quote)

En Ringo? wat vind je daarvan?

he's a mocker...

nee, Ringo is nen toffe vent!

Met Ringo kun je lachen, die man heeft humor, Ringo is oke.

Bij nader inzien heb ik Memory Almost Full, van Paul McCartney
een 2,5 gegeven, ik ben net op deze site en was te vlug.
Dus dat heb ik even recht gezet.

Ik kan jou geen ongelijk geven. Vergeleken met het beatles-oeuvre is M.A.F. een pak minder.

Over humor gesproken, John was ook gezegend met een pak humor

En wanneer komt jou top-10 Bart???

Jij bent een Lennon lover, ik zelf heb John lennon zijn stem ook altijd beter gevonden dan McCartney zijn stem en nummers, Vooral in de lateren perioden vond ik John,Lennon zijn stem veel beter
Als zij samen zongen klonk het echt mooi, die zamen zang, prachtig

O ja, je vroeg me nog waneer mijn top 10 kwam, ik maak niet nog eens die fout, ik ga dat eens heel rustig overleggen met mezelf.

Maar dat gaat komen,want er waren en zijn natuurlijk nog meer
goeie groepen dan alleen de Beatles

Ik las in een ander topicdat je spijt heb dat je nooit een instument heb leren spelen.
Ik als oud muziekant moet lezen dat een jongen van 20 jaar spijt.......
Boelschit, pure onzin natuurlijk, maar dat weet je wel !
Koop een gitaartje, voor euro150, kan je best iets leuks kopen, en
binnen 2 dagen speel jij, I am the walrus, want dat leek je wel wat.
Het nummer heeft 3 of 4 akkoorden , en ik kan het weten,wij speelden elk Beatle nummer,en goed.

(Iets war je tegen op zie, is dubbel zo zwaar)
Gr, Bart

Bart Bengel schreef:

O ja, je vroeg me nog waneer mijn top 10 kwam, ik maak niet nog eens die fout, ik ga dat eens heel rustig overleggen met mezelf.

Waarom zou dat een fout zijn? Ooit slechte ervaringen met top-tienen?

Jah, ik heb ooit geschreven dat ik spijt heb nooit gitaar geleerd te hebben. Da's wel lang geleden dat ik dat op het forum heb geplaatst. als je daarvoor al die berichten hebt moeten terug lezen...

Neen, maar je hebt gelijk. Ik ben nog maar 20 maar ik heb een maat die ik ook met de 60's microbe heb besmet en ook hij heeft er spijt dat hij geen instrument kan spelen. Dus ik ga samen met hem lessen volgen. Ik kan al een paar nummertjes spelen op de gitaar maar ik wil het fatsoenlijk leren, want ik ken dat, anders is dat allemaal half z'n gat. Ik heb ook altijd andere mensen nodig om in iets door te zetten. Anders verwatert die drang en dan ga ik er later spijt van hebben. Ik weet nog heel goed dat ik een jaar notenleer heb gedaan toen ik 8 was. Mijn ouders waren er toen niet echt achter (ook niet ertegen hoor) en ik ben er gewoon mee gestopt. Ik heb daar nu superveel spijt van!

speel jij in een groep ofzo? Enkel covers? Van wie? eigen nummers ook?

(Maak van die N een T en je heb), Ik begin de pc net te leren kennen,ik had er nooit veel intresse in, m"n vriendin is er altijd mee bezig.
En deze saite is nieuw voor mij en zo anders,ik moet nog veel leren
maar heb een goeie leermeesteres.

Ja ik heb altijd in de muziek gezeten,voor 3 jaar terug mee gestopt
Ik ben wat ouder dan jij,ik heb in verschillende bands gezeten.

En ja meest covers en liever jaren 60-70,muziek, overal gespeeld
en alles gespeeld,nu allen nog voor plezier, alleen, of vrienden.
Bijna al m"n vrienden spelen wel, of hebben gespeeld, (instrument)
Zo nu weet je gelijk mijn levensverhaal.

Gr, Bart.

Zigstar
Het wordt hier iets te veel een beatles-love-hippie-fest, dus laat ik een vraag stellen die de discussie weer wat op gang met brengen:

heb je de stones betrapt op diefstal ofzo? Er is een verschil tussen invloed en diefstal... Er waren popartiesten voor de beatles ook, er waren psychedelische artiesten voor de beatles ook.. Waren zij dan ook dieven?

De beatles zijn blijkbaar zeer overrated op dit forum.

Nou dat je dat aanhaald,. de Stones hebben de beatles zo vaak nageaapt. vooral in hun begin piriode.

Satanic Majesties...is Peper..Sches a Rainbow...is AllYou Need Is Love, enz enz..

Nee, er komt me niet zo snel een nummer (laat staan album) binnen waarvan ik zeg; dit hebben de Stones geïmiteerd van The Beatles. Absoluut niet. We zegt er in godsnaam dat de Stones de Beatles kopieerden? Dat zou een belachelijk statement zijn.

Vertel jij ook maar eens waarom de Beatles overrated zijn, Zigstar!

Het is wel zeker waar, dat als de Beatles met bv All You Need kwamen.

Even daarna kwamen de stones dan met Sches A Rianbow

Enals je vind dat de Beatles ovarrated zijn, dan hebben ze dat gewoon voor op de Stones

Bart Bengel schreef:
Het is wel zeker waar, dat als de Beatles met bv All You Need kwamen.

Even daarna kwamen de stones dan met Sches A Rianbow

Nu ben je echt wel héél kortzichtig hoor. Het zijn allebei gewoon nummers beïnvloed door de tijd waar ze in werden geschreven; 1967 "the summer of love". Straks ga je me nog vertellen dat de Beatles 'Somebody to Love' van Jefferson Airplane wilde imiteren met 'All you Need Is Love'
Wist je trouwens dat 'She's a Rainbow' al opgenomen werd in juni 1967, en 'All You Need is Love' pas in 1967 ? Ze kunnen elkaar onmogelijk hebben beinvloed, laat staan geÏmiteerd.

Nee ik ben niet kortzichtig, maar ik lees veel, ik luister veel muziek
ik heb Stones( lp cd), en natuurlijk Beatles ( lp cd), ik heb altijd zelf muziek gemaakt, en heb die tijd van toen heel bewust meegemaakt.
En we hebben het hier niet over The Airplane.

Ja ik ben het eens met dat de groepen van toen beïvloed waren
door de tijd, alles was nieuw voor de wereld, en de Beatles waren de koplopers, en de beste.
Elke band uit die tijd deden veel van wat de Beatles deden na, of
pikten dingen van hun bewust, of onbewust, net zo als dat de Beatles zelf ook hun voorbeelden hadden, waarvan zij in hun begin
perïoden covers speelden.

Leg twee lijsten met wat de Beatles deden en wat de Stones erna deden in die dagen, naast elkaar.
Ik heb al wat voorbeelden genoemd hier boven, waar jij het niet mee eens was, Let it be, let it Bleed.
Ik heb alle twee de groepen heel hoog zitten, maar het zijn bewezen
feiten dat de Stones heel vaak de Beatles na,apten !

Maar zo als ik al eerder hierboven zij, deze discussie begon ergens
in 1963, en is nog lang niet afgelopen, nog lang niet.

Let it Be en Let it Bleed? Leg eens uit .

Naar die vergelijking ben ik ook bijzonder benieuwd inderdaad....

Fragment uit een interview met Keith Richard over Let it Bleed :
''It didn't have a thing to do with the Beatles' Let It Be. Just a coincidence because you're working along the same lines at the same time at the same age as a lot of other cats. All trying to do the same thing basically, turn themselves and other people on. Let It Bleed was just one line in that song Mick wrote. It became the title... we just kicked a line out... We dug that song so... maybe there was some influence because Let It Be had been kicked around for years for their movie, for that album. Let it be something. Let it out. Let it loose.''

Tja........

Dat kan ik volgen. Maar ik dacht eigenlijk dat Bart Bengel bedoelde de (eventuele) muziekale naaaperij. Als het alleen over de titel van het album gaat....tsja..... das bijna te triest voor woorden in mijn ogen.

Haha inderdaad. Maar de Stones wisten toen niet eens dat 'Let It Be' de titel zou worden van de laatste plaat van The Beatles (dat was toen nog 'Get Back'). Zelfs de single 'Let It Be' was niet eens uitgebracht. Dus het is echt wel toevallig allemaal.

Toon1 schreef:
Haha inderdaad. Maar de Stones wisten toen niet eens dat 'Let It Be' de titel zou worden van de laatste plaat van The Beatles (dat was toen nog 'Get Back'). Zelfs de single 'Let It Be' was niet eens uitgebracht. Dus het is echt wel toevallig allemaal.

Nou , Toon , ik vind dit persoonlijk ook niet zo'n belangwekkend onderwerp- net als Indana- , maar de Stones waren wel degelijk op de hoogte van Let it be. Dat blijkt ook uit het interview. De heren volgden elkaar nauwlettend !

George schreef:
(quote)

Nou , Toon , ik vind dit persoonlijk ook niet zo'n belangwekkend onderwerp- net als Indana- , maar de Stones waren wel degelijk op de hoogte van Let it be. Dat blijkt ook uit het interview. De heren volgden elkaar nauwlettend !

Oh dat ze wel degelijk op de hoogte waren van het nummer 'Let It Be' wist ik wel - of had ik in ieder geval wel gedacht, maar dat The Beatles dat als albumtitel gingen nemen konden The Stones toch niet weten?

Toon1 schreef:
(quote)

Oh dat ze wel degelijk op de hoogte waren van het nummer 'Let It Be' wist ik wel - of had ik in ieder geval wel gedacht, maar dat The Beatles dat als albumtitel gingen nemen konden The Stones toch niet weten?

Misschien niet , maar eventueel wel om een song Let it bleed te noemen.
Overigens is Let it bleed in dec '69 verschenen. Toen was inmiddels de titel en dat er een nieuwe film van de Beatles zou verschijnen al lang bekend : Let it be.

George schreef:

Misschien niet , maar eventueel wel om een song Let it bleed te noemen.
Overigens is Let it bleed in dec '69 verschenen. Toen was inmiddels de titel en dat er een nieuwe film van de Beatles zou verschijnen al lang bekend : Let it be.

Mmm je hebt gelijk. Had even niet meer gedacht aan het feit dat er ook nog een film was die 'Let It Be' heet .

Alles neemt niet weg , dat de Stones met Let it bleed een fantastische plaat afleverden en terug waren beland waar ze ooit mee begonnen: hun roots. Net als The Beatles overigens in dezelfde tijd terugkeerden naar de roots............

Ook interessant is het befaamde playboy interview wat John Lennon ooit gegeven heeft. Hij verhaald daarin hoe hij en Mick Jagger op de achterbank van een Rols Royce hard door het centrum van Londen reden terwijl ze afspraken maakten over wie, wanneer, welk nummer uit zou brengen om elkaars verkoopcijfers niet te veel in de wielen te rijden. Over commercieeel inzicht gesproken. Ach Zappa heeft het ooit al eens gezegd: We're only in it for the money. Waarvan acte.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.