MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Ik doe trouwens de komende ronde ook wel mee...

Nice! Dat zou er dan zo uitzien voor deze ronde:

week 01 (10/10/2010): mastodonner :
week 02 (17/10/2010): bennerd :
week 03 (24/10/2010): Kronos :
week 04 (31/10/2010): HammerHead :
week 05 (07/11/2010): phantasia :
week 06 (14/11/2010): paulisdik :
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora :
week 08 (28/11/2010): aslan :
week 09 (05/12/2010): trebemmit :
week 10 (12/12/2010): andnino :
week 11 (19/12/2010): laboomzaa :
week 12 (26/12/2010): lykathea :
week 13 (02/01/2011): Lau1986 :
week 14 (09/01/2010): Edwynn :
week 15 (16/01/2011): Scython :
week 16 (23/01/2011): Them :
week 17 (30/01/2011): Guinness1980 :
week 18 (06/02/2011): wizard :
week 19 (13/02/2011): Nicholas123 :
week 20 (20/02/2011): leander? :
week 21 (27/02/2011): master-rens :
week 22 (06/03/2011): Nehbur :
week 23 (13/03/2011): guess who :
week 24 (20/03/2011): cornucopia :

Begonnen met nummer Frozen Lakes on Mars....Geweldig!! Dit is wat ik zoek. Refrein doet me denken aan Alice in Chains!??! Helaas weinig tijd dit weekend om door te luisteren.... wacht Grave inversed beukt er nu ff doorheen!! JAAAAAA.... dit gaat hem wel worden denk ik voor mij ... Goed weekend allemaal

En een refrein a la Novembre (the barren lands)........mooi afwisselend allemaal...

bennerd schreef:
(quote)

Ik probeer het anders wel te compenseren

Ik ben best een liefhebber van langgerekte muziek enzo, misschien inderdaad door het gebrek aan rechttoe-rechtaanmuziek dat mijn twee voorgaande keuzes juist wel rechttoe-rechtaan waren. Ik mis soms ook een beetje korte maar krachtige albums.

edit: hoewel het album van deze week wel van grote klasse is, naar mijn mening

Naar mijn mening ook, maar ik heb wel de indruk dat het weer héél veel tijd gaat kosten om dit album goed te leren kennen...

Ik alvast verklappen dat mijn MAvdW met lange nummers is.
Maar deze keer is het wel weer wat anders dan de vorige 2!!

Deze plaat pakt me nog niet erg....

leander?
Ben al benieuwd naar de inzending van Bennerd!

Weer eens aan het luisteren en After weet mij eigenlijk ook niet te grijpen.
Het klinkt wel 'af' allemaal, maar warm word ik er niet van.

Van mij hoeft het ook niet zo. Het doet me te vaak aan een (mindere) Opeth denken. Een trend die op angl al een beetje werd ingezet.

Ihsahn is een bijzondere muzikant, maar ik hoor toch liever Emperor

Acid Bath vind ik wel aardig. Moet het nog eens wat vaker beluisteren. Het is een beetje verwrongen en daar houd ik wel van.
De gemak waarmee geschakeld wordt tussen sludge en vrolijke Black Sabbath achtige passages (Cathedral!) doet in de verte wel eens denken aan Cathedral.

Apart en vreemd

Omdat ik morgen waarschijnlijk geen tijd heb om het Album van de Week te plaatsen, doe ik het maar nu, hoewel een uur te vroeg.

Dit topic gaat over grenzen verleggen. Wees gerust, het is deze keer geen metalcore-album, zelfs geen album met een genre dat eindigt op 'core'. Het valt mij de laatste tijd op dat mensen graag het woord 'bruut' laten vallen bij platen en bands die ikzelf niet als bruut zou bestempelen. Lekker arrogante gedachtegang van mij, maar ik besef het zelf

Daarom wil ik dat jullie graag kennismaken met een heerlijk extreem album, naar mijn mening een van de bruutste albums die er bestaan, in dit genre dan. Viraemia kwam erg in de buurt, maar door de overdaad aan techniek schoot het zijn doel nogal voorbij.

Bij deze: Butcher the Weak van Devourment.

(afbeelding)

Ik ga ervan uit dat het niet iedereen zal liggen, maar het is enkel mijn doel om jullie trommelvliezen eens te doen wapperen en eens een kijkje te nemen in het genre dat brutal death metal noemt. Het moet je liggen en je moet het imago van 'bruut willen doen' even doorprikken, omdat dit album vakkundiger in elkaar gezet is dan menig andere plaat uit het genre.

Voor verdere uitleg is er nog mijn review van de plaat.

De leute

Edit: er zijn twee versies die de ronde doen, een uit eigen beheer en een re-recording bij Brutal Bands. Probeer de re-recording binnen te halen, die heeft een briljant sterke productie.

Hmmm, die grunt is wel erg eentonig en ik kan er zelfs geen woorden in herkennen. Het mist elk beetje muzikaliteit en ik vind het daarmee niet zozeer bruut maar te saai om het de korte speelduur uit te zitten.

Ok, ik ben te lui om het op te zoeken, maar wat waren Bennerd's vorige inzendingen? (ook al geeft hij aan dat het dit keer wat anders is geworden)

guess who
oh dit album ken ik al, geweldig zieke en brute death metal is dit

Mijn vorige inzendingen:

Emmure - Goodbye to the Gallows
The Acacia Strain - 3750

aslan (crew)
prima inzending bennerd!! hier hou ik van!! het is alweer een tijdje geleden dat ik 'm nog gehoord heb: 3,5* gaf ik... bij nader inzien mijn laagste score voor de devourment-albums (4,5* voor 'molesting the decapitated' uit 1999 en eveneens 4,5* voor 'unleash the carnivore' uit 2009)... ik ga ze straks alledrie nog ns opzetten en deze misschien zelfs wat opwaarderen!

Instrumentaal gezien klinkt het allemaal erg goed maar naar die grunt kan maar nauwelijks een heel nummer naar luisteren, laat staan een heel album.

Ik vraag me af of dit album iets voor mij is...ik vrees het niet. Maar ik zal het de komende week proberen. Ihsahn vond ik bij de eerste keer luisteren wel aardig. Volgens mij heeft dat album nog wat meer luisterbeurten nodig voor ik het helemaal kan waarderen.

Oelala...sorry bennerd...urdieburdie...urdieburdie....urdieburdie...dat is de grunt die hoor!!! Voor mij heeft dit niets met bruutheid te maken!! De muziek daarin tegen vind ik best lekker!!

Oowh tof album! En inderdaad een erg lekkere grunt

Mij bevalt Devourment ook wel. Het doet wel wat denken aan de oude Severe Torture.

Heb net Ihsahn voor de laatste keer beluisterd, maar dit is niet mijn ding. Vind het allemaal nèt niet. Ben wel benieuwd naar het album van deze week, ook maar snel beluisteren

Ik begin er aan te wennen, geloof ik!!

laboomzaa schreef:
...urdieburdie...urdieburdie....urdieburdie...dat is de grunt die hoor!!! ...!

Zo is het inderdaad De teksten ontcijferen lukt zelfs niet met het boekje voor je neus...

Edwynn schreef:
Mij bevalt Devourment ook wel. Het doet wel wat denken aan de oude Severe Torture.

Klopt, al vind ik dit album op vlak van productie veel beter dan de oude Severe Torture-platen.

Aan dit album van Devourment ga ik me denk ik wel wagen, ben wel benieuwd. Ken alleen het nummer Baby Killer

Heb Devourment een 2e luisterbeurt gegegeven maar blijf bij dezelfde conclusieals na de 1e luisterbeurt,

Devourment vond ik de eerste keer wel leuk, maar de tweede keer heb ik het maar afgezet toen ik er bijna doorheen was. Had er genoeg van. Muzikaal vind ik het wel ok, maar de grunt verpest het voor me en maakt het monotoon, maar afgaand op de titels ben ik dan wel weer blij dat ik de teksten niet kan verstaan.

Heb hetzelfde als Wizard, muzikaal gezien vind ik het niet slecht maar die grunt...

Het is bennerd in ieder geval gelukt om iets anders dan anders te laten horen...maar deze zang is het ook al niet voor mij...

laboomzaa schreef:
Het is bennerd in ieder geval gelukt om iets anders dan anders te laten horen...

Dan ben ik in mijn doel geslaagd

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.