MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Het klinkt in zijn geheel niet slecht, vierde nummer is echt ijzersterk. Het begon een beetje standaard maar er zitten veel lagen in deze plaat.

Deze ken ik al. Als je een liefhebber van het gerne bent, zal het wel een topplaat zijn. Inderdaad veel lagen, veel afwisseling, mooi gebruik van "andere" instrumenten en klanken soms, en dat vreemde taaltje (Roemeens?) is ook een verrijking voor de "sfeer". En dat is nou net wat me niet zo bevalt aan deze muziek: als ik niet van "lawaai" zou kunnen houden, zou ik geen metal-liefhebber zijn natuurlijk. Maar dit "lawaai" (zoals trouwens bij veel black-metal) neigt teveel naar geruis, weliswaar in verschillende en afwisselende tonaties, maar met teveel gebrek aan "groove". Anders gezegd: Geef mij maar wat minder "sfeer", en wat meer "gebeuk". Net zoals Guinness1980 zegt. Voor voor een nummer tussendoor is het leuk, maar het hele album in 1 stuk kom ik niet door. Voor de black-metal fans toch wel zeker een aanrader deze schijf!
Al bij al, een leuke keuze, ook al voor Sir zijn statestieken. Roemenie hebben we nog niet gehad hier, als ik me niet vergis.

Ik begon al te denken dat het aan mij lag, maar ik kom hier ook niet door. Het voordeel als je oud bent zoals ik is dat je dan ongegeneerd kan zeggen dat het een hoop lawaai is, DIE MUZIEK VAN TEGENWOORDIG!

Ik loop een beetje achter in dit topic daarom vandaag even wat albums beluisterd.
In Vain bevalt me erg goed, veel afwisseling en behoorlijk melodieus.
Royal Hunt is niet mijn ding, verschrikkelijk glad en al zo vaak gehoord, echt waardeloos wat mij betreft.
Name instrumentaal erg goed maar de zanger is (vooral in zijn cleane stukken) erg slecht, verder duurt het album veel te lang.

Negura Bunget bevalt mij wel, zo na een eerste keer luisteren. Deze vorm van black metal met flarden ambient, postrock en nog veel meer vraagt om nog een paar luisterbeurten. Qua sfeer zit het ook wel goed.
Het geruis vind ik ook erg meevallen. De productie is sober, zoals het hoort. Maar het is geen lo-fi prul zoals Striborg ofzo.

Ik heb Name wat vaker beluisterd en ik moet zeggen een behoorlijk briljant album, vol afwisseling na een poosje verdwijnt het chaotische gevoel en blijken het gewoon hele goede nummers te zijn.

trebremmit schreef:
Ik heb Name wat vaker beluisterd en ik moet zeggen een behoorlijk briljant album, vol afwisseling na een poosje verdwijnt het chaotische gevoel en blijken het gewoon hele goede nummers te zijn.

Hier hetzelfde, Name is behoorlijk genietbaar.

Ik had hoge verwachtingen van "Om" maar uiteindelijk valt hij me toch relatief tegen. Voor de recensie zie het album.

cornucopia PM gestuurd! Las wel dat hij 17 maart voor het laatst geweest is dus....

Vorige ronde kwam Cornucopia op de proppen met Acid Bath - When the Kite String Pops.
Dat was een aardig album, hopelijk komt hij snel met een nieuw album op de proppen.

Dus...

rustweek?

Tja, moet maar...

Om de week door te komen, kan ik overigens dit album aanraden.

Is dat niet de band waar Iron Maiden covers van speelt?

LOL!!

Ik moet nog wel wat inhalen, dus de week kom ik wel door!!

Sorry mensen,

Helemaal vergeten in alle drukte... Maar hierbij alsnog:

Ik had Iron Monkey willen doen, maar toen kwam Kvelertak om de hoek kijken... Aanraders, maar ik ga dan toch voor Ramesses.

Deze band bestaat uit ex-leden van Elictric Wizard en ze hebben het zware geluid dan ook over genomen. Lage gitaren, , stukjes uit horrorfilms, psychedelica en stukjes black metal wisselen elkaar af, hoewel logge, lompe doom de overhand heeft. Het is soms een beetje clichématig, maar wel lekker, vind ik...

Ramesses

Klinkt goed! Ik ben benieuwd, Cornucopia.

Update:

week 01 (10/10/2010): mastodonner : Ihsahn - After (2010)
week 02 (17/10/2010): bennerd : Devourment - Butcher the Weak (2005)
week 03 (24/10/2010): Kronos : Sahg - III (2010)
week 04 (31/10/2010): HammerHead : Exhorder - Slaughter in the Vatican (1990)
week 05 (07/11/2010): phantasia : Winterfylleth - The Mercian Sphere (2010)
week 06 (14/11/2010): paulisdik : Flotsam and Jetsam - The Cold (2010)
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora : Blessed Death - Kill Or Be Killed (1985)
week 08 (28/11/2010): aslan : In Vain - The Latter Rain (2007)
week 09 (05/12/2010): trebemmit : God Dethroned - Passiondale (2009)
week 10 (12/12/2010): andnino : Royal Hunt - Paradox II (2008]
week 11 (19/12/2010): laboomzaa : Name - Internet Killed the Audio Star (2010)
week 12 (26/12/2010): r u s t w e e k
week 13 (02/01/2011): Lau1986 : Massacra - Enjoy the Violence (1991)
week 14 (09/01/2010): Edwynn : Jacobs Dream - Jacobs Dream (2000)
week 15 (16/01/2011): Scython : Kalisia - Cybion (2009)
week 16 (23/01/2011): Them : Warbringer - Waking Into Nightmares (2009)
week 17 (30/01/2011): Guinness1980 : Razor - Violent Restitution (1988)
week 18 (06/02/2011): wizard : Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
week 19 (13/02/2011): Nicholas123 : Fates Warning - Disconnected (2000)
week 20 (20/02/2011): leander? : Betrayal At Bespin - Diary of a Dead Man Walking (2010)
week 21 (27/02/2011): master-rens :Dominia - Judgement of Tormented Souls (2008)
week 22 (06/03/2011): Nehbur : Periphery - Periphery (2010)
week 23 (13/03/2011): guess who :Negură Bunget - Om (2006)
week 24 (20/03/2011): cornucopia :Ramesses - Take the Curse (2010)
week 25 (27/03/2011): Dexter :
week 26 (03/04/2011): Sir Spamalot :
week 27 (10/04/2011): jasper1991 :

Hier loopt hij al zonder al te hoge verwachtingen binnen. (Kan het alleen maar meevallen)

Deze is voor mij al bekend, ik zag dat ik nog niet gestemd heb. Zal ik gaan doen....maar eerst nog een keer luisteren..volgens mij had de zang wat weg van Black Metal...toch??
Enfin, zet hem nog maar een keer op!

Ik...

Misschien is het voorjaarsmoeheid maar waarschijnlijker het album van Ramesses.

Heb nog geen tijd gehad om Ramesses te luisteren. Voor de eerste keer sinds lange tijd dat ik iets achter loop.

guess who
Het album van Ramesses begint goed, maar na een tijdje begint het te vervelen. Klinkt allemaal nogal eentonig, maar op zich zeker niet slecht!

Sir Spamalot (crew)
Volgens mij is Dexter vandaag aan de beurt, zijn vorige inzendingen waren:
MD. 45 - The Craving (1996)
Forbidden - Green (1997)

Ik kom rond de avond met mijn inzending.

Vanmorgen tijd gevonden om Ramesses eindelijk te beluisteren.
Ik ben mijn zondag weleens beter begonnen.

Over 2 weken is deze 3e ronde alweer afgelopen.
Is het al tijd om te vragen of er interesse is voor een 4e ronde?

Bij een vierde ronde ben ik weer van de partij. Al moet ik zeggen dat de oogst voor mij maar magertjes was bij de bijna afgelopen ronde. Ik onthoud Jacobs Dream en Royal Hunt. Fates Warning kende ik al. Maar er komen nog drie albums, dus hopelijk zit daar nog wat tussen voor mij.

Ik ben erbij voor de 4e ronde!

Fates Warning is voor mij dé ontdekking van de 3de ronde. Dank zij hen ga ik me echt meer in Progressive Metal verdiepen. Voor de rest een paar geinige dingen als Negura Bunget, Dominia, Urfaust en Ihsahn.

Ik ben er ook weer bij!
Het valt wel op dat een deel van de luisteraars graag progressieve/moderne dingen wil horen. Niks mis mee, hoewel het van mijn niet altijd hoeft

maar deze ronde is ook erg leuk! Met Name, Jacobs Dream toch al leuks gehoord, verder moet ik nog wat inhalen. Dus ik heb nog wat te doen

Veel zware muziek de afgelopen weken. Dus ik houd het deze week wat luchtiger, waardoor het dankzij het goede weer misschien wel ten goede komt.

De naam: Bad Acid Trip. Het album: Lynch the Weirdo.
Kort maar krachtig: een vrolijke mix van crossover en grindcore.
De band zit bij het label van Serj Tankian (System of a Down) waar ook wel enkele knipogen naar terug zijn te vinden gedurende de 35 minuten die het album rijk is.

Voor de rest ben ik vooral benieuwd naar jullie bevindingen. Het is niet echt te vergelijken (imo) met andere Metal Albums van de Week, dus dit kan een topper danwel regelrechte afknapper blijken.
We'll see.

Bad Acid Trip - Lynch the Weirdo (2004)

(afbeelding)

P.S. Ik ben er de 4e ook weer bij!

Het genre klinkt niet zo uitnodigend maar ik gaat hem gewoon proberen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.