Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2014, 01:22 uur
[WZ] schreef:
...Twisted Into Form (Nog niet op MuMe..)
...Twisted Into Form (Nog niet op MuMe..)
Nu wel

On topic: Control and Resistance is idd een geweldig album, struikelblok blijft voor mij echter Alan Tecchio, en dan vooral dat hoge gekrijs. Van de week nog maar weer eens geluisterd dankzij Kronos, en met plezier.
Spiral Architect kan ik toch meer waarderen, helaas hebben ze slechts 1 album uitgebracht maar dat is dan ook meteen een prijsplaat! Twisted Into Form kende ik nog niet, lijkt kwa geluid sterk op Spiral Architect en dat is ook niet verwonderlijk aangezien de helft van de band daar ook in gespeeld heeft. Toch weer een mooie ontdekking, thx [WZ]!
0
geplaatst: 7 september 2014, 12:40 uur
Ik ben benieuwd welke gevleugelde vuurspuwende draken deze keer op ons losgelaten gaan worden.. 

0
geplaatst: 7 september 2014, 12:50 uur
Het metalalbum van deze week: Power Quest – Master of Illusion (2008)

Mijn zevende inzending is de vierde langspeler van de Brits-Italiaanse formatie Power Quest. Dit album zit zoals de meeste van mijn inzendingen het meest in de hoek van de powermetal: hebben we dat genre ook maar snel gehad. Power Quest is een van die weinige metalbands die rond een keyboarder geformeerd zijn, Steve Williams. Het zijn ook de keyboards die een duidelijke stempel op de sound van dit album drukken. In bijna alle nummers zijn ze wel dominant en mij doen de geluiden weleens denken aan de jaren ’80. Ik vind aan het geluid ook wel te horen dat Williams goed geluisterd heeft naar melodic rock- en hairmetalbands uit die tijd. Het gebruik van de keyboards resulteert in spannende lijntjes en pakkende solo’s.
Iemand anders die het geluid van de band bepaalt is de zanger, Alessio Garavello. Waar zijn uitspraak niet om over naar huis te schrijven is, geldt dat wel voor zijn bereik en geluid. De belangrijkste kracht van Master of Illusion is echter de compacte doch geraffineerde composities met onuitgezonderd pakkende refreinen. Reken op goedlopende, positief aandoende zanglijnen, maar ook harde uitspattingen en avontuurlijk drumwerk. Het geluid is goed luchtig zoals dat overwegend bij powermetal het gebruik is en de welhaast kinderanimatie-achtige teksten doen hier nog eens een schepje bovenop.
Na hun drie uitgebrachte rechttoerechtaan-powermetalalbums, niet van onaardige kwaliteit, zit dit album door het dominante gebruik van speciale keyboards en spannende drums specialer in elkaar, vind ik. Ik hoop dat ik een paar deelnemers met dit album kan verblijden en verrassen en ik verblijf in afwachting van de beoordelingen en reacties.

Mijn zevende inzending is de vierde langspeler van de Brits-Italiaanse formatie Power Quest. Dit album zit zoals de meeste van mijn inzendingen het meest in de hoek van de powermetal: hebben we dat genre ook maar snel gehad. Power Quest is een van die weinige metalbands die rond een keyboarder geformeerd zijn, Steve Williams. Het zijn ook de keyboards die een duidelijke stempel op de sound van dit album drukken. In bijna alle nummers zijn ze wel dominant en mij doen de geluiden weleens denken aan de jaren ’80. Ik vind aan het geluid ook wel te horen dat Williams goed geluisterd heeft naar melodic rock- en hairmetalbands uit die tijd. Het gebruik van de keyboards resulteert in spannende lijntjes en pakkende solo’s.
Iemand anders die het geluid van de band bepaalt is de zanger, Alessio Garavello. Waar zijn uitspraak niet om over naar huis te schrijven is, geldt dat wel voor zijn bereik en geluid. De belangrijkste kracht van Master of Illusion is echter de compacte doch geraffineerde composities met onuitgezonderd pakkende refreinen. Reken op goedlopende, positief aandoende zanglijnen, maar ook harde uitspattingen en avontuurlijk drumwerk. Het geluid is goed luchtig zoals dat overwegend bij powermetal het gebruik is en de welhaast kinderanimatie-achtige teksten doen hier nog eens een schepje bovenop.
Na hun drie uitgebrachte rechttoerechtaan-powermetalalbums, niet van onaardige kwaliteit, zit dit album door het dominante gebruik van speciale keyboards en spannende drums specialer in elkaar, vind ik. Ik hoop dat ik een paar deelnemers met dit album kan verblijden en verrassen en ik verblijf in afwachting van de beoordelingen en reacties.
0
geplaatst: 7 september 2014, 13:06 uur
Power Quest is geen onbekende naam voor mij maar de muziek is dat nog wel. Ik kijk er dus naar uit hier mijn tanden in te zetten. Je beschrijving doet mij watertanden, jasper1991. Ik vind lang niet alle power metal te pruimen maar het energieke opgewekte gevoel ervan kan als het in mijn oren goed gebracht is echt aanstekelijk zijn.
0
buizen
geplaatst: 7 september 2014, 13:08 uur
En weer een bijzondere keuze. Mooi. Had nog nooit van de band of het album gehoord, dit gaan we zeker luisteren. Thanx, Jasper.
0
geplaatst: 7 september 2014, 14:44 uur
Ha, deze ken ik al (ook dankzij Jasper overigens)! Ik kan alleen maar onderschrijven wat Jasper al beweert: een enorm lekker album! Veel plezier, mensen. 

0
geplaatst: 8 september 2014, 19:00 uur
Graag gedaan, daar is het topic voor hé

Ik vind Watchtower trouwens toch niet zo boeiend, maar 't heeft er wél voor gezorgd dat ik met hernieuwd plezier naar Spiral Architect en T.I.F. luister

0
buizen
geplaatst: 8 september 2014, 22:08 uur
Misschien omdat ik een dagje ouder wordt maar ik merk dat het me somtijds energie kost en de wil niet goed kan bijhouden om me open te stellen voor nieuwe albums. Vooral bij spectaculair nieuwe genres. Een nieuwe kennismaking kost opperste concentratie (Opeth, Watchtower). Mijn dagelijkse behoefte aan Rush, Rainbow, Metal Church, en ook Ann Christy laten weinig ruimte voor nieuw materiaal toe.
Hopelijk is het een fase.
Straks word ik een oude zak

0
geplaatst: 9 september 2014, 08:22 uur
buizen schreef:
Misschien omdat ik een dagje ouder wordt maar ik merk dat het me somtijds energie kost en de wil niet goed kan bijhouden om me open te stellen voor nieuwe albums. Vooral bij spectaculair nieuwe genres. Een nieuwe kennismaking kost opperste concentratie (Opeth, Watchtower). Mijn dagelijkse behoefte aan Rush, Rainbow, Metal Church, en ook Ann Christy laten weinig ruimte voor nieuw materiaal toe.
Mijn dagelijkse behoefte aan Rush neemt inderdaad ook flink wat tijd in beslag.

0
buizen
geplaatst: 9 september 2014, 12:25 uur
Een lichte paniek maakt zich nu al over me meester. Welk album moet ik straks kiezen, de voorwaarden zijn best streng. 30 november nadert ondertussen met rasse schreden.. 

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 9 september 2014, 12:30 uur
buizen schreef:
Daar herken ik me wel in. Ik ka nme zo vastbijten in een nieuwe band, dat ik met moeite de energie kan opbrengen om een tip van iemand te beluisteren.
Zo loop ik alweer 2 platen achter met deze topic.
0
geplaatst: 9 september 2014, 21:36 uur
jasper1991 tof dat je een week wilde ruilen!!
Heb net voor de tweede keer Power Quest beluisterd en daar laat ik het bij. Niet dat ik het heel slecht vind, maar ik heb het graag iets minder blij.
De inzending van Kronos heb ik niet kunnen vinden via de streamkanalen...dus luister ik af en toe een nummer op YouTube.
Heb net voor de tweede keer Power Quest beluisterd en daar laat ik het bij. Niet dat ik het heel slecht vind, maar ik heb het graag iets minder blij.
De inzending van Kronos heb ik niet kunnen vinden via de streamkanalen...dus luister ik af en toe een nummer op YouTube.
0
geplaatst: 9 september 2014, 21:53 uur
laboomzaa, het album staat ook in zijn geheel op Grooveshark
----
Deze avond heb ik wat extra tijd vrij dus ga ik me eens aan Power Quest wagen.
----
Deze avond heb ik wat extra tijd vrij dus ga ik me eens aan Power Quest wagen.
0
geplaatst: 10 september 2014, 14:19 uur
Met de kinderlijke refreintjes die Power Quest op Master of Illusion laat horen heb ik wel wat moeite, tegelijk klinkt het echter wel aanstekelijk. De zang vind ik wat matig maar de gitaarsolo's en keyboards maken dat ruimschoots goed.
Op Metal Archives heeft dit album een bedroevende score vergeleken met het andere werk van Power Quest. Maar deze mix van power metal en hardrock/glam/aor bevalt mij wel. Een album dat ik deze week zeker nog vaker ga draaien, want ik hoor hier wel een mogelijke aanschaf op cd in. Goede keuze jasper1991!
Op Metal Archives heeft dit album een bedroevende score vergeleken met het andere werk van Power Quest. Maar deze mix van power metal en hardrock/glam/aor bevalt mij wel. Een album dat ik deze week zeker nog vaker ga draaien, want ik hoor hier wel een mogelijke aanschaf op cd in. Goede keuze jasper1991!
0
geplaatst: 12 september 2014, 16:04 uur
Ik skip de vrolijkheid ook even..
Nog genoeg depressieve zwartgalligheid (én Stravinsky) uit mijn private stash om uit te checken
Nog genoeg depressieve zwartgalligheid (én Stravinsky) uit mijn private stash om uit te checken

0
geplaatst: 12 september 2014, 23:51 uur
Met de korting die momenteel loopt is Master of Illusion van Power Quest voor 5 euro verkrijgbaar bij wowhd. Mijn bestelling maar meteen geplaatst. Veel spijt kan ik er voor dat geld nooit van krijgen. 

0
geplaatst: 13 september 2014, 14:55 uur
Leuke plaat Jasper!
Ik kende deze band nog niet, en dat verbaasde me een beetje.
Wat betreft de muziek herken ik een hoop invloeden die voor mij lekker in het gehoor liggen. Niet te ingewikkeld, soms bijna poppy, fijne vrolijke rifjes en heerlijk keyboard werk. Echter ben ik van de productie van deze plaat niet zo ondersteboven net als de stem van de zanger. Deze zit nogal lichtje in de mix en ik mis een hoop 'geluid' als je snapt wat ik bedoel. Dit ligt wat mij betreft zowel aan de zanger als de manier van afmixen.
Fijne plaat om zo nu en dan te luisteren, met leuke thema's en fijne riedeltjes. Maar het mist een hoop klasse, diepgang en body om mij als fan te kunnen winnen.
Ik kende deze band nog niet, en dat verbaasde me een beetje.
Wat betreft de muziek herken ik een hoop invloeden die voor mij lekker in het gehoor liggen. Niet te ingewikkeld, soms bijna poppy, fijne vrolijke rifjes en heerlijk keyboard werk. Echter ben ik van de productie van deze plaat niet zo ondersteboven net als de stem van de zanger. Deze zit nogal lichtje in de mix en ik mis een hoop 'geluid' als je snapt wat ik bedoel. Dit ligt wat mij betreft zowel aan de zanger als de manier van afmixen.
Fijne plaat om zo nu en dan te luisteren, met leuke thema's en fijne riedeltjes. Maar het mist een hoop klasse, diepgang en body om mij als fan te kunnen winnen.

0
geplaatst: 14 september 2014, 16:06 uur
Ik ben geen hele verhalen schrijver, dus luister maar gewoon naar mijn post-black metal inzending.
http://3.bp.blogspot.com/-CbMCSA53irU/UcWbIHcHYWI/AAAAAAAAI24/sLbZ-8WnzbE/s1600/Entropia-Vesper.jpg
Entropia - entropia.bandcamp.com
Hij is ook te vinden op Spotify.
Veel plezier!!

http://3.bp.blogspot.com/-CbMCSA53irU/UcWbIHcHYWI/AAAAAAAAI24/sLbZ-8WnzbE/s1600/Entropia-Vesper.jpg
Entropia - entropia.bandcamp.com
Hij is ook te vinden op Spotify.
Veel plezier!!

0
geplaatst: 14 september 2014, 16:16 uur
Niet bepaald mijn favoriete subgenre, maar ik zal het toch een paar keer opzetten uit goeie wil 

0
buizen
geplaatst: 14 september 2014, 16:54 uur
Alweer een verrassende keuze, kende de band nog niet laboomza, de naam zegt me wel iets maar de muziek nooit gehoord.
Ben vandaag niet in the mood for black metal, volgende week gaan we luisteren.
Thanx voor de tip uit Polen
Ben vandaag niet in the mood for black metal, volgende week gaan we luisteren.
Thanx voor de tip uit Polen

0
geplaatst: 19 september 2014, 17:10 uur
Fijn plaatje Laboomza!
Vond vooral de 2e helft, Vesper (Heerlijk!), Tesla (Massief!) en Marat zijn érg goed!
..en dat was pas de 1ste luisterbeurt, kun je na gaan! Ga ik zeker nog een paar keer voor zitten binnenkort..
Vond vooral de 2e helft, Vesper (Heerlijk!), Tesla (Massief!) en Marat zijn érg goed!
..en dat was pas de 1ste luisterbeurt, kun je na gaan! Ga ik zeker nog een paar keer voor zitten binnenkort..
0
geplaatst: 21 september 2014, 19:27 uur
Ronde 8 vond ik beter dan ronde 7. De 12 inzendingen (eigen inzending niet meegerekend) kregen gemiddeld 3,5*. Slechts 1 inzending vond ik echt slecht en kreeg een onvoldoende (Kayo Dot). Net als in de vorige ronde is ook in deze ronde van het MAVDW-topic de inzending van jasper1991 de leukste ontdekking.
TOP 5 RONDE 8 (eigen inzending Ana Kefr niet meegerekend):
1. Theocracy - As the World Bleeds (jasper1991) 4,5*
2. Farsot - Insects (AOVV) 4* (kende ik al)
3. Atlantean Kodex - The White Goddess (crosskip) 4*
4. Phlebotomized - Immense, Intense, Suspense (Von Helsing) 3,5*
5. Cirith Ungol - King of the Dead (Kronos) 3,5*
En nu op naar ronde 9!
TOP 5 RONDE 8 (eigen inzending Ana Kefr niet meegerekend):
1. Theocracy - As the World Bleeds (jasper1991) 4,5*
2. Farsot - Insects (AOVV) 4* (kende ik al)
3. Atlantean Kodex - The White Goddess (crosskip) 4*
4. Phlebotomized - Immense, Intense, Suspense (Von Helsing) 3,5*
5. Cirith Ungol - King of the Dead (Kronos) 3,5*
En nu op naar ronde 9!

0
geplaatst: 22 september 2014, 20:06 uur
Ik hou van een plaatje dat je omverblaast, reden te meer dat mijn interesse ligt in de extremere tak van ons zo geliefde genre.
Recent ben ik meer en meer gaan uitdeinen en kritischer geworden en moet het mij pakken.
Zodoende pakte het mij, meer dan voldoende, toen het eerste nummer speelde:
Try-out
Je hebt Slayer, Overkill, Exodus, Dark Angel, en dan heb je daar Demolition Hammer.
Niets helemaal vernieuwends, gewoon hard als steen.
Geniet ervan.
Het album van de week is...
Album
Recent ben ik meer en meer gaan uitdeinen en kritischer geworden en moet het mij pakken.
Zodoende pakte het mij, meer dan voldoende, toen het eerste nummer speelde:
Try-out
Je hebt Slayer, Overkill, Exodus, Dark Angel, en dan heb je daar Demolition Hammer.
Niets helemaal vernieuwends, gewoon hard als steen.
Geniet ervan.
Het album van de week is...
Album
* denotes required fields.