menu

Genres / Overigen / Alles over Altcountry, Roots en Americana

zoeken in:
dix
geplaatst:
wvv89 schreef:

Om terug te komen op de definitie van ‘country’. Voor mij is country een combinatie van muzikaal (gitaar, drums, viool, pedal steel, zang), teksten (uit het leven gegrepen; liefde, drank, drugs, geloof e.d.) en presentatie.

Dan valt Nick Cave ook binnen het genre.

geplaatst:
Mijn favorieten van het 1e kwartaal van 2019:

White Owl Red – Existential Frontiers
Terry Klein – Tex
Paul Nelson – Over Under Through
Nick Waterhouse – Nick Waterhouse
Jonathan Byrd - Jonathan Byrd & the Pickup Cowboys
The Delines - The Imperial
Mercy John – Let It Go Easy
Chris O'Leary – 7 Minutes Late
Anton & The Colts – Gypsy Heart
Robin Borneman - Folklore III

geplaatst:
heicro schreef:
Mijn favorieten van het 1e kwartaal van 2019:

White Owl Red – Existential Frontiers
Terry Klein – Tex
Paul Nelson – Over Under Through
Nick Waterhouse – Nick Waterhouse
Jonathan Byrd - Jonathan Byrd & the Pickup Cowboys
The Delines - The Imperial
Mercy John – Let It Go Easy
Chris O'Leary – 7 Minutes Late
Anton & The Colts – Gypsy Heart
Robin Borneman - Folklore III

Veel onbekende albums voor mij heicro. Allemaal in het country straatje?

geplaatst:
Nee geen pure country, wel alles wat eraan verwant is tot aan blues, soul en rhythm & blues toe.

geplaatst:
Robin Borneman gedraaid en dat klinkt best goed. En dat uit Nederland!
Ik moet zeggen dat de tot nu toe uitgebrachte muziek in 2019 mij uitermate goed bevalt. En er komen de komende maanden zat nieuwe releases uit waar ik hoge verwachtingen van heb.

Tussenstand:
4.5*
Austin Meade - Waves (Country)
Mercy John - Let It Go Easy (Americana)
Danny Burns - North Country (Country / Bluegrass)
Yola - Walk Through Fire (Country)

4.0*
Charles Wesley Godwin - Seneca (Country)
Cody Johnson - Ain't Nothin' to It (Country)
Flatland Cavalry - Homeland Insecurity (Country)
Hayes Carll - What It Is (Roots)
Jenny Lewis - On the Line (Indie pop)
Mandolin Orange - Tides of a Teardrop (Country / Roots / Bluegrass)
Molly Tuttle - When You're Ready (Folk / Country)
Rob Baird - After All (Country)
Robert Ellis - Texas Piano Man (Roots / Country)
Ryan Bingham - American Love Song (Country / Folk)
The Cactus Blossoms - Easy Way (Country / Folk)
The Lonely Heartstring Band - Smoke & Ashes (Country / Roots)
Tom Russell - October in the Railroad Earth (Country / Folk)
Better Oblivion Community Center - Better Oblivion Community Center (Indie pop)

Op dit moment luister ik naar Mile Twelve's City on a Hill. Prachtige bluegrass muziek met veel viool en banjo. Deze band ontdekt via NoDepression.com die elke vrijdag de laatste releases op een rijtje zet.

Een artiest die ik vanaf 2003 volg is Patrick Park. Hij brengt 26 april zijn vijfde album uit genaamd Here / Gone. Singles Everything Falls Apart en Love Lover Love zijn weer typisch Patrick Park. Muziek is folkachtig en Park heeft een prachtige melancholische stem. Ik raad zeker aan om zijn eerdere albums eens te beluisteren. Debuutalbum Loneliness Knows My Name is jammer genoeg niet te vinden op Spotify, maar Everyone's In Everyone, Come What Will en Love Like Swords wel en bevat prachtige nummers.

Wat country betreft is er ook genoeg om naar uit te kijken.
Kan Tyler Childers zijn fantastische debuut Purgatory overtreffen? Sam Outlaw is verhuisd naar Nashville en heeft gisteren een nieuw cover nummer uitgebracht. Ook zijn er recente geruchten dat Jason Isbell dit jaar nog een album uitbrengt. En niet te vergeten John Moreland.
Natuurlijk ook wachtend op Sturgill Simpson. Geruchten over een dubbel album en dat de country invloeden minimaal zullen zijn, zoals dat eigenlijk ook op Sailor's Guide to Earth was.

Ook veel verwachtingen van Randy Rogers Band (Hellbent 26-4-2019), Caroline Spence (Mint Condition 3-5-2019), Anna Tivel (The Question 19-4-2019) , Jack Ingram (Ridin' High...Again 5-4-2019), Bear's Den (So You Might Hear Me 26-4-2019).

Prachtig jaar tot nu toe!

geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=orrcAK-gccc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

TK & The Holy Know-Nothings met 'Emmanuel', eerste single van hun debuutalbum 'Arguably OK' dat op 24 mei uitkomt.

geplaatst:
Joshua Ray Walker met 'Canyon' van zijn debuutalbum 'Wish You Were Here' en dat staat vol met sterke teksten. Bovendien beschikt hij ook nog over een soulvolle, twangy stem.
Deze singer songwriter is een meer dan welkome toevoeging aan de Americana muziek.

https://www.youtube.com/watch?v=AO7urf16Mvw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
heicro schreef:
Joshua Ray Walker met 'Canyon' van zijn debuutalbum 'Wish You Were Here' en dat staat vol met sterke teksten. Bovendien beschikt hij ook nog over een soulvolle, twangy stem.
Deze singer songwriter is een meer dan welkome toevoeging aan de Americana muziek.

(embed)

Grappig is dat hij veel samen optreedt met BJ Barham van American Aquarium. Ik zie ze veel samen voorbij komen op Instagram. Het debuut is zeker een mooie plaat geworden en Walker is er zeker een om in de gaten te houden.

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=TM40yecscRQ

Shawn Hess - World Away (2019)

geplaatst:
De band Gun Outfit vond ik meestal iets teveel punk en indierock, totdat ik dit nummer 'Teardrop' genaamd op You Tube vond. Het is een live proefopname nog niet eens officieel uitgebracht en het lijkt erop dat de band een andere richting opgaat. Eén die mij bevalt, het is meer relaxed broeierig en zelfs psychedelisch en de zang is lekker onderkoeld. Het doet soms denken aan Lou Reed maar dan met een vleugje altcountry. Ik hoop dat ze op deze weg doorgaan.

https://www.youtube.com/watch?v=Kbcxwv2kKvk

geplaatst:
De beste tot juli 2019

1. Terry Klein – Tex
2. White Owl Red – Existential Frontiers
3. Paul Nelson – Over Under Through
4. Adam Klein – Low Flyin' Planes
5. J. Peterson - Translation Blues
6. The Delines - The Imperial
7. Carl Solomon – Simple Things
8. The Delines - The Imperial
9. Chris O'Leary – 7 Minutes Late
10. Charley Crockett - Lil G.L.'S Blue Bonanza

geplaatst:
White Owl Red - Existential Frontiers (2019) Net beluisterd. Gaat op herhaling!
6 of 8 zal wel Josh Gray moeten zijn?

geplaatst:
Joshua68 schreef:
White Owl Red - Existential Frontiers (2019) Net beluisterd. Gaat op herhaling!
6 of 8 zal wel Josh Gray moeten zijn?

Heel scherp, Joshua. Sorry voor de fout moet inderdaad Josh Gray zijn.
8. Josh Gray - Songs of the Highway

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=MnUj0G-GEEc

Even Hendrik68 de nieuwe Matt Woods tippen: Matt Woods - Natural Disasters (2019)

geplaatst:
Nog meer Natural Disasters.
Al drie jaar oud maar pas sinds juni te beluisteren via Spotify.
Brian Combs - Sad Songs and Other Natural Disasters (2016)

https://www.youtube.com/watch?v=brQsLPOKshs

Eilen Jewell wordt gezien als één van de meest intrigerende en creatieve stemmen. Ze heeft 11 nieuwe songs geschreven die op 18 augustus verschijnen als album onder de naam 'Gypsy'

https://www.youtube.com/watch?v=eHH6kQ40Y_g

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.