menu

Genres / Overigen / Alles over Altcountry, Roots en Americana

zoeken in:
geplaatst:
Nog wat nieuwere releases.

geplaatst:
Kom in net tegen. Het hele album is wel ok.

Nog een paar maandjes te gaan en dan zit 2021 erop. Ik weet niet wat MusicMeter country luisteraars van dit jaar vinden op muzikaal gebied, maar wat mij betreft is dit een fantastisch jaar. Met puike albums van de wat bekendere country acts Aaron Watson, Eric Church, Carly Pearce, Sturgill Simpson en Alan Jackson. Maar vooral het wat onbekendere talent bloeit dit jaar enorm. Vermelden waard zijn Morgan Wade, Leah Blevins, Bo Depena, Jesse Daniel, Flatland Cavalry, Cole Chaney, Claudia Hoyser en Laney Lou and the Bird Dogs.

Er zijn zeker meer albums die pieken en er komen nog een aantal zekerheidjes aan. Cody Jinks, Charles Wesley Godwin, Sunny Sweeney, Charley Crockett gaan vlammen met hun nieuwe platen. Ik kan nog wel even door blijven opsommen. Wat ik ermee duidelijk wil maken is dat country muziek kwalitatief heel veel goede muziek brengt en alles behalve saai is. In Amerika trekken country artiesten grote volle zalen, zelfs in de alternatieve country scene. Europa loopt daar jammer genoeg wat op achter en ik hoop dan ook dat wij hier de komende jaren een inhaalslag gaan maken. Er is zoveel moois te ontdekken. Er zijn zoveel authentieke country artiesten die liefde voor het genre hebben en dat uitstralen.

Als je er voor openstaat en met oprechte interesse country gaat verkennen dan heb je een fantastische muzikale reis voor je en vind je overal pareltjes. Dat geldt zowel bij hedendaagse als oude country. Ik raad het iedereen aan.

Hoog in mijn eindejaarslijst gaan komen Ryley Walker en Steve Gunn. Maar dan zit ik iets meer in de richting van de rootsrock-altcountry muziek!

Voorts, verrassend mooie rootsrock muziek van eigen bodem: Aidan & The Wild met het album Revelation Never Came. Via de website altcountry.nl ben ik op het spoor gezet. Het is folkrock met overlap naar Americana. Treffend schoon, prachtig ingetogen rustig gezongen. Heerlijk gitaargeluid, zoals bijv. de solo in The Wip. De nummers in goed Engels gezongen, dat wil zeggen bijna zonder Nederlandstalig accent.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:42 uur

geplaatst: vandaag om 19:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.