menu

Genres / Overigen / Afrikaans Album van de Week

zoeken in:
Gisteren Marc Ernestus’ Ndagga Rhythm Force live aan het werk gezien op Zomerparkfeest in Venlo: FANTASTISCH!

geplaatst:
Hoeveel interesse is er om vanaf de zomer weer te beginnen met het Afrikaans album v/d week? (Of liever: maand) Misschien weer leuk om op te starten bij hernieuwde interesse.

geplaatst:
Zeker interesse in Afrikaanse muziek; count me in.

geplaatst:
Ik ga dan ook proberen in te haken.

geplaatst:
Oh leuk!

geplaatst:
Leuk! Vanaf juli doe ik mee.

geplaatst:
Ik zal me beperken tot meelezen (en ook wel eens meeluisteren). Verwacht van mij geen echte bijdragen, maar interesse heb ik zeker!

geplaatst:
Okay! Want de aandacht is wat weggezakt, toch jammer.

panjoe (moderator)
geplaatst:
Ik doe zeker mee.

geplaatst:
Meeluisteren geldt voor mij ook, en ik heb een enkel album in gedachten, maar niet veel meer.

geplaatst:
Masimo schreef:
Hoeveel interesse is er om vanaf de zomer weer te beginnen met het Afrikaans album v/d week? (Of liever: maand) Misschien weer leuk om op te starten bij hernieuwde interesse.

Ik ken niet zoveel van Afrikaanse muziek, maar ben zeker geïnteresseerd! Zelf platen tippen zit er dus jammer genoeg niet in, volgen zeker wel!

geplaatst:
Jazeker wel! Moedigt me ook weer aan weer meer Afrikaans te gaan luisteren.

De zomer is bijna voorbij, maar we hebben wel weer een warme week voor de boeg. Perfect moment om deze topic weer op te starten, Masimo?

Oké! Tekst!

NIEUWE RONDE

Ben zelf niet zo'n fan van wildgroeitopics, omdat die vaak verzanden zoals bv het folktopic: veel youtube-embeds (langzame pagina!) en weinig reacties. Ik stel voor om wederom met een lijstje nominatoren/presentatoren te werken: inschrijven om een album kort of lang voor te stellen met een begeleidend stukje. Wat vinden jullie van wederom een albumwissel van om de twee weken?

Misschien aanstaande maandag beginnen, om zo een duidelijke begindag aan te houden? Dan is het weekend vrij om nog bij te luisteren. Ik kan die komende maandagplek invullen (heb al wel een idee), maar als iemand anders tijd heeft om alvast op te starten, mag dat natuurlijk ook. Ik vul mijn naam alvast in (dat maakt verder intekenen makkelijker), maar wisselen kan dus nog.

Tipperslijst:
26/08-08/09: Masimo
09/09-22/09:
23/09-06/10:
07/10-20/10:
....

Mijn kennis van dit genre is veel te laag, maar ik ga proberen om zo nu en dan een albumpje mee te pikken en te beoordelen.

Voor wie niet tot maandag kan wachten een terugblik:

Overzicht eerste ronde:
1. Mahmoud Ahmed - Ere Méla Méla (1975, Ethiopië) [Masimo]
2. Shangaan Electro: New Wave Dance Music from South Africa (2010, Zuid-Afrika) [panjoe]
3. T.P. Orchestre Poly-Rythmo - Cotonou Club (2011, Benin) [Titmeister]
4. Hamza El Din - Escalay: The Water Wheel (1971, Egypte) [herman]
5. Konono N°1 - Assume Crash Position (2010, Democratische Republiek Congo) [itchy]
6. Mark Ernestus Presents Jeri-Jeri - 800% Ndagga (2013, Duitsland/Senegal) [Bardt1980]
7. Abdel Aziz El Mubarak - Straight from the Heart (1989, Soedan) [Ataloona]
8. Oumou Sangaré - Seya (2009, Mali) [ohmusica]
9. Majid Bekkas - African Gnaoua Blues (2002, Marokko) [buizen]
10. Jali Musa Jawara - Yasimika (1983, Guinee) [niels94]
11. Legends of Benin (2009, Benin) [philtuper]
12. Musi-O-Tunya - Wings of Africa (1975, Zambia) [crosskip]
13. Colomach - Colomach (1974, Nigeria) [Teunnis]
14. Ghana Special: Modern Highlife, Afro-Sounds & Ghanaian Blues 1968-81 (2009, Ghana) [Venceremos]

Overzicht tweede ronde:
1. xxxx - xxxx (xxx, xxx) [xxx]

I'm in.

En dan weer Afrikaans of...?

Bardt1980 schreef:
En dan weer Afrikaans
Aye! Uiteraard is het ook leuk om later eens een ander continent/gebied/land onder de loep te nemen (Oost-Europa bijvoorbeeld!), maar dan lijkt het me een goed idee om daar een apart topic voor op te starten. Maar met de recente interesse op MuMe in labels als Nyege Nyege Tapes en Hakuna Kulala (bijv ook vanuit Edgar18 en aerobag, lijkt me dat er wel animo zou moeten zijn voor een tweede ronde hier. Wat mij betreft is er nog heel veel te ontdekken, namelijk

En til trouwens maar niet te zwaar aan die tiplijst, hoor! Volgens mij is niemand hier een expert. Enthousiasme is meer dan genoeg. We verdiepen ons gewoon gaandeweg, dus teken gerust in. Ook het bijgaande stukje is naar eigen smaak (en afhankelijk van de tijd die je die week/weken toevallig beschikbaar hebt).

Tipperslijst:
09/09-22/09:
23/09-06/10:
07/10-20/10:
....

Je mag ook bv als vierde intekenen, wanneer je nu al weet dat je tegen die tijd een bijdrage kan en wil leveren.

Leuk, ga ik wel als tweede!

Tipperslijst:
09/09-22/09: Edgar18
23/09-06/10:
07/10-20/10:
....

Haha zelf iets inbrengen gaat hem nog niet worden, maar ben benieuwd waar jullie mee komen

Tipperslijst:
23/09-06/10: Koenr
07/10-20/10:

Tipperslijst:
23/09-06/10: Koenr
07/10-20/10: philtuper

Kan nooit genoeg krijgen van Afrikaanse muziek. Er valt zo veel moois te ontdekken. Nog steeds! Let's Go!

Masimo schreef:
(quote)
Aye! Uiteraard is het ook leuk om later eens een ander continent/gebied/land onder de loep te nemen (Oost-Europa bijvoorbeeld!), maar dan lijkt het me een goed idee om daar een apart topic voor op te starten.

Ik wil wel een Aziatische variant opzetten als er animo voor is. Maar laten we eerst even kijken hoe de 2e ronde hier loopt.

Koenr schreef:
Ik wil wel een Aziatische variant opzetten als er animo voor is. Maar laten eerst even kijken hoe de 2e ronde hier loopt.
Ah, ja, leuk idee!

Morgenavond plaats ik mijn albumkeuze + stukje. Tenzij iemand 's ochtends al iets kan plaatsen, dan is ruilen ook altijd mogelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.