MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
DonDijk
lebowski schreef:

Nou jouw bericht ging nog wel, het was in ieder geval een soort poging tot humor, maar om dat te gaan quoten is teveel eer

Van mij was ook een poging tot humor hoor. Mislukt?

DonDijk schreef:
Mislukt?

Heb die achterlijk lange quote ingekort.

DonDijk
En ik lach intern nog wel zo gedeukt

DonDijk
herman schreef:
Heb die achterlijk lange quote ingekort.

Maar..waarom? Dat was toch grappig?

Kos
herman schreef:
Ik had hetzelfde met Griekenland.

Hater! .

Kroatië - Duitsland 1-2
Oostenrijk - Polen 1-2

Herman haat je Griekenland ofzo? Je bent echt racistisch..

perfume schreef:
Ik ook.Turkije heeft gewonnen dus waren ze beter! De beste wint. Een prestatie trouwens op zo'n doorweekt veld.
Ben benieuwd wat Duitsland vanavond gaat doen.

Haat je Zwitserland ofzo??Rascist!!
Wist trouwens niet dat je ook voetbal volgt

Uit AD Sportwereld:

Geen schorpioenen bij Frankrijk
Door MARCEL VAN DER KRAaN

BERN - De Franse bondscoach Raymond Domenech volgt de sterren. In zijn geen ploeg bij voorkeur geen schorpioenen en leeuwen.

Een overwinning op Oranje is morgen dichterbij dan velen denken, weet de Franse bondscoach Raymond Domenech. De sterren staan sinds gisteren goed voor Frankrijk, dat het EK belabberd begon.

Domenech, 56 jaar en zelf een amateur-astroloog, is er heilig van overtuigd dat het lot van de mensen wordt bepaald door de stand van de hemellichamen.

Voordat de eindronden van het EK van start gingen, verkondigde de keuzeheer van de WK-finalist al dat de sterren tot 11 juni uiterst ongunstig waren. Pas na die dag zou het allemaal beter worden.

Ieder mens heeft recht op zijn eigen geloof en zijn eigen ideeën. Zijn passie voor astrologie heeft Raymond Domenech echter weinig geholpen om er beter op te staan bij zijn spelers en het Franse publiek. Door het bereiken van de finale op het WK in 2006 heeft hij weer enig krediet gekregen, maar eigenlijk waren de Fransen die malle Domenech een beetje zat.

In de voorbije jaren heeft hij meer dan eens toegegeven dat hij als amateur-astroloog een schorpioen in het hart van zijn elftal, zoals voormalig international Robert Pires was, niet vertrouwde. Domenech ging zelfs zo ver, dat hij Pires in de kwalificatieperiode voor het laatste WK verving door Vikash Dhorasoo.

Ook hing er na het WK maandenlang een waas van mysterie rond zijn beweegredenen om Ludovic Giuly van FC Barcelona buiten het elftal te houden. Velen herinneren zich ook de tranen van David Trezeguet, die als enige een strafschop miste in de WK-finale tegen Italië. Domenech had zich na afloop niet om hem bekommerd, want hij wist vooraf al dat Trezeguet zou missen.

Voor dit EK zouden spelers met het sterrenbeeld leeuw voor problemen kunnen zorgen. In de achterste linie is William Gallas, geboren 17 augustus 1977, daarom een gevaarlijke factor in de ogen van Domenech. Een leeuw in de defensie zorgt voor onrust, zei Domenech ooit.

De Franse astroloog Eric Winkelman erkent dat Domenech bij zijn keuzes de persoonlijkheden van spelers en hun horoscoop laat meewegen. Winkelman: ,,Zo gaat hij te werk. Zijn voetbalkennis is groot en over zijn vakmanschap bestaat in mijn ogen geen twijfel. De astrologie geeft hem echter houvast en rust in zijn leven. Hij is een man met meer diepgang.’’

Domenech zal, zo vermoedt Winkelman, ook de sterrenbeelden van het Nederlands elftal erop hebben nageslagen in de aanloop naar het tweede duel in groep C. Zeker nu Oranje voetbal van een andere planeet speelt.

Domenech werd geboren in Lyon, had een Catalaanse vader die tijdens het regime van de Spaanse dictator Franco naar Frankrijk vluchtte. In zijn actieve carrière was hij een beschaafde voetballer, die acht interlands speelde. Hij werd beschouwd als een intellectueel, die in zijn vrije tijd het theater bezocht of mensen de toekomst voorspelde.

Hij werd geïnstalleerd als bondscoach van Frankrijk op 12 juli 2004, de dag waarop zijn dochtertje Victoire jarig is en de dag waarop het Franse team zes jaar eerder wereldkampioen werd. Alle dingen in het leven zijn volgens Domenech verbonden aan bepaalde dagen of maanden, waarin de sterren gunstig staan.

Vanaf de dag dat hij het roer overnam bij de Franse ploeg, daalde de kritiek in bakken op hem neer. De Franse pers vond hem een aparte vogel, die niet thuishoorde in de voetbalwereld.

Domenech durfde topspelers als Zidane, Thuram en Makélélé de avond voor een grote interland mee te nemen naar het theater, waar hij ze liet kijken naar een stuk van Samuel Becket. Hij trachtte ook andere voetballers te interesseren voor cultuur.

Twee jaar geleden zei hij daarover: ,,Ik heb zelf in het theater gestaan. Ik was acteur en heb mijn vaardigheden van het toneel meegenomen naar mijn werk als bondscoach. Ik schrijf een paar teksten voor mijzelf en ga daarna improviseren voor de groep. Een wedstrijd verdeel ik het liefst ook in scenes.’’

Wat Domenech op cruciale momenten mede heeft gered, waren zijn televisie-optredens bij het commerciële station M6. In het afgelopen jaar maakte hij daar viermaal een verpletterende indruk. Saillant detail is dat hij daar live werd geïnterviewd in de studio door zijn echtgenote, die hem het vuur na aan de schenen legde.

Domenech is sinds enkele jaren getrouwd met de ruim twintig jaar jongere, beeldschone sportjournaliste Estelle Denis. Zij zette haar man neer voor een miljoenenpubliek en bestookte hem met confronterende vragen. Domenech bleef recht overeind. Estelle Denis verdiende applaus vanwege haar professionaliteit en Domenech kreeg weer aanzien als coach.

Dit is trouwens Estelle:

(afbeelding)

Toch wel wat beter dan Barbara Barend... (maar minder dan Dione ).

Kan ik mijn pool nog aanpassen?

max en joep
HiLL schreef:
Je bent echt racistisch..

ik ook hoor!

+10 (stop maar).

herman schreef:
Dit is trouwens Estelle:

(afbeelding)

Toch wel wat beter dan Barbara Barend... (maar minder dan Dione ).

Dat heeft hij aardig voor elkaar dan op zijn leeftijd

Grappig .
En leeuwen die voor problemen zorgen?

Kos
herman schreef:

Voor dit EK zouden spelers met het sterrenbeeld leeuw voor problemen kunnen zorgen. In de achterste linie is William Gallas, geboren 17 augustus 1977, daarom een gevaarlijke factor in de ogen van Domenech.

17 augustus is Henry ook geboren. .

En ik. .

Ik kijk nog een keer naar de foto:

Kos
Milf-alert.

Geef mij maar zo een Milf dan.

Barbara - Estelle : 0-1

0-3

ik haat het ek

Daar heb je moppersmurf weer.

Ruby1966
Kroatië - Duitsland 0-1
Oostenrijk - Polen 1-1

Kroatië - Duitsland 1-2
Oostenrijk - Polen 0-1

Kroatië - Duitsland = 2-1

Kroätie - Duitsland 1-1
Oostenrijk - Polen 0-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.