MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:

Dat was de grap uiteraard...

Maar Oranje heeft vanaf de jaren '70 - op de beginjaren 80 na misschien - altijd wel een goed elftal gehad.

Ik zou zeggen altijd wel 1 van de beste teams in de wereld, blijft me verbazen voor zo'n klein landje.
Als je dan ook nog eens ziet hoeveel goeie trainers daaruit zijn gekomen, alleen de competitie is altijd van bedenkelijke niveau geweest op een paar clubs na(met Ajax natuurlijk als 1 van de grootste clubs in de historie).

Het gaat vooral om het aantal mensen dat voetbalt, Nederland is natuurlijk een echt voetballand. We kunnen natuurlijk qua aantal leden niet op tegen Duitsland, maar in Polen ed voetballen veel minder mensen.

In Nederland wonen veel minder mensen dan Duitsland, dus best logisch wel.

misorabi schreef:
In Nederland wonen veel minder mensen dan Duitsland, dus best logisch wel.

Wie zegt van niet?

max en joep
rayman schreef:
(quote)
Don, mijn waarde. Je denkt toch zeker niet dat ik me ga mengen in die zwakzinnige moddersmijters hier.
Een welgemeend doei.

tussen
je mengt je tussen moddersmijters.

Is 4-3-3 is makkelijker dan 4-2-3-1?
Cruijff: In principe wel. Maar je moet pas kiezen voor het moeilijkste, als dat het makkelijkst is. Anders gezegd: Je kan beter iets moeilijks doen op een makkelijke manier, dan iets makkelijks doen op een moeilijke manier. Maar dat is logisch. En dat is dus het hele eieren eten met het Nederlands elftal. Ze willen iets doen wat moeilijk is. Omdat dat voor hen het makkelijkste is. Terwijl het in werkelijkheid niet het geval is. Dat is dus een paradoxale situatie. Maar zolang het goed voetbal oplevert, vind ik het prima.

Joy4ever schreef:
Maar dat is logisch.

Je vergeet 'in psipe'.

kArIzMa_TuRk
Der Effe schreef:
(quote)
Je lult gewoon grote onzin, hoef je opeens niet zo wijs te gaan lopen doen. Als iemand iets negatiefs over Turkije zegt reageer je als een kind van 2. En even over die onnavolgbare kansloze opmerking over die tactiek van je. Je kan iemand in principe wegspelen op de counter en 3-0 winnen terwijl je maar 30% balbezit hebt. Het belangrijkste is hoeveel functioneel balbezit je hebt. Al kijk je bijvoorbeeld naar het aantal kansen hadden de Zwitsers er ook veel meer. Maar goed, dit is in principe slechts een voorbeeld en doet er verder ook niet zoveel toe.
Luister, flappie, bij mij staan meningen en berichten - die overkomen als haatberichten - gespreid. Zoals ik al eerder zei: Iedereen mag zeggen wat ie niet laten kan. Mij 'n zorg als je Turkije niet goed vond spelen. Maar als je zegt dat Turkije 'kapot' moet worden gemaakt, komt dat over als een haatbericht, en dat willen we hier niet, dus moet iemand daar een stokje voor steken. Kom dus niet zeuren dat ik op elk negatief bericht jegens Turkije reageer, want dat is nietwaar, je kraamt onzin uit. Lees me trouwens de les niet over voetbal. De Zwitsers waren gewoon niet goed genoeg. Je kan zeggen dat de Zwitsers beter waren, alleen heb ik ze niet zien winnen. Denk eraan, het belangrijkste is: De beste wint altijd.

kArIzMa_TuRk
Italië - Roemenië 3-1
Nederland - Frankrijk 2-2

kArIzMa_TuRk schreef:
Denk eraan, het belangrijkste is: De beste wint altijd
Klopt, net als in de WK finale van 1974.

Wat een verhitte discussie zeg. Go Turkije

Gokje van mijn kant:

Italie - Roemenie: 1-2

Nederland - Frankrijk: 1-1

Friek, ben je verdwaald?

Ja, een beetje wel.. Heb wel grote bek betreft voetbal, maar stiekum volg ik het wel

En vind dit topic een genot om te lezen.

tondeman
Als de Roemenen met dezelfde bezieling spelen als tegen Frankrijk van de week dan zie ik Italie niet zo 1-2-3 een resultaat halen. Wat was die Chivu een heerlijke partij aan het schoffelen daar!

Luister, Flappie, dat kan best zo zijn. Maar voor hetzelfde geld kunnen die Italianen wél met zulk tegenspel omgaan.

tondeman schreef:
Wat was die Chivu een heerlijke partij aan het schoffelen daar!
Maar niet zo goed als El Jardinero: Julio Cruz.

Paap_Floyd schreef:
Luister, Flappie

tondeman
Paap_Floyd schreef:
Luister, Flappie, dat kan best zo zijn. Maar voor hetzelfde geld kunnen die Italianen wél met zulk tegenspel omgaan.

Ja, als ze hun rollator nog eens goed in het vet zetten sluit ook ik dat niet uit.

kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Luister, flappie, bij mij staan meningen en berichten - die overkomen als haatberichten - gespreid. Zoals ik al eerder zei: Iedereen mag zeggen wat ie niet laten kan. Mij 'n zorg als je Turkije niet goed vond spelen. Maar als je zegt dat Turkije 'kapot' moet worden gemaakt, komt dat over als een haatbericht, en dat willen we hier niet, dus moet iemand daar een stokje voor steken. Kom dus niet zeuren dat ik op elk negatief bericht jegens Turkije reageer, want dat is nietwaar, je kraamt onzin uit. Lees me trouwens de les niet over voetbal. De Zwitsers waren gewoon niet goed genoeg. Je kan zeggen dat de Zwitsers beter waren, alleen heb ik ze niet zien winnen. Denk eraan, het belangrijkste is: De beste wint altijd.

Ik had het Zwitserland wel gegund om van de Turken te winnen, nadat ze een paar jaar geleden schandalig behandeld zijn in Turkije. Wat een slechte verliezers waren die Turken. Wat mij betreft waren ze een aantal jaar uitgesloten van deelname. Ik vond het dan ook jammer dat Turkije won en hoop dat het armoedig spelende Tsjechië de Turken straks uitschakelt.

Der Effe
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)

Hahahah, mijn weekend kan niet beter beginnen

Status Seeker schreef:
Ik had het Zwitserland wel gegund om van de Turken te winnen, nadat ze een paar jaar geleden schandalig behandeld zijn in Turkije. Wat een slechte verliezers waren die Turken. Wat mij betreft waren ze een aantal jaar uitgesloten van deelname. Ik vond het dan ook jammer dat Turkije won en hoop dat het armoedig spelende Tsjechië de Turken straks uitschakelt.

En Wilders heeft er een stem bij

kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)

Het zijn niet allemaal haatberichten. Het probleem is dat jij alles opneemt als een haatbericht waardoor je hier nu een echt haatbericht als gevolg daarvan voorgeschoteld krijgt, want je kraamt pure onzin uit.

En nee, dit is geen haatbericht.

Zullen we weer aardig tegen elkaar gaan doen? Het wordt nogal vervelend onderhand.

Italie gaat goed tegen Roemenie. Waardeloos spel maar veel kansen. Nu nog de doelpunten... Zou wat zijn trouwens als het 0-0 bleef en Nederland wint straks van Frankrijk.

herman schreef:
Zullen we weer aardig tegen elkaar gaan doen? Het wordt nogal vervelend onderhand.

Zou wat zijn trouwens als het 0-0 bleef en Nederland wint straks van Frankrijk.

Met 3-0... Dan kunnen die Fransen en Italianen tijdens hun wedstrijd lekker na gaan denken wat ze het best kunnen doen bij een gelijke stand en verliest Nederland in de laatste minuut van Roemenië .

FattBeat
Geen ondenkbaar scenario nee

WernerGSF
Wil Italie gelijk spelen ofzo?

Edit:

Italie is klaar.

Der Effe
Italie kan nog 'makkelijk' door als ze van de Fransen winnen, maar goed, als je zo speelt gaat dat ook vast niet lukken. Ik ben benieuwd naar de wedstrijd van zo, win je van Frankrijk staat het al vast dat je groepswinnaar bent, dus dat zullen we maar hopen.

Italie had de arbitrage ook niet helemaal mee, ze waren wel duidelijk de betere.Nu moeten ze nog tegen Frankrijk, ziet er niet goed uit voor ze.
Maar het is maar afwachten zo natuurlijk.

La Gazetta della Sport:
Azzurri, pari con la Romania
Decisiva Italia-Francia

Er is dus nog hoop, gaan er van uit dat Nederland wint dan?

schizodeclown schreef:
ze waren wel duidelijk de betere.

Mwoa, Roemenië laat ze het spel maken, maar zij hadden ook erg goede kansen. In evenwicht die wedstrijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.