MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Wat zijn jullie toch kortzichtig.
Als Huntelaar al was meegeweest, had ie toch op de bank gezeten. Begrijp het gezeur niet, hij schiet er 33 in in de nl competitie en nu moet hij mee naar het WK? Laat hem eerst maar een aantal topwedstrijden spelen alvorens hij een internationaal toptoernooi kan spelen. v. Basten heeft gelijk om voH te selecteren omdat hij (nogmaals) met zijn hoofd levensgevaarlijk is. Specifieke kwaliteit noemt hij dat. Huntelaar is toch meer een typische afmaker en die hebben ze al in de vorm van v. Nistelrooij.
Bovendien komt hij waarschijnlijk nog wat te kort voor het topniveau.

Ik maak me in elk geval niet druk want wat Cruijff al zegt als er iemand verstand van voetbal heeft is v. Basten het wel. Nederland wordt gewoon wereldkampioen!
Ik durf het zo te zeggen. Over een paar maanden zal ik deze uitspraak er nog eens bij halen om te bewijzen dat ik gelijk heb. (hoop ik)

Toine Rorije
Music4ever schreef:
Bovendien komt hij waarschijnlijk nog wat te kort voor het topniveau.

En Vennegoor en Kuijt natuurlijk niet...

Music4ever schreef:
Nederland wordt gewoon wereldkampioen!
Ik durf het zo te zeggen. Over een paar maanden zal ik deze uitspraak er nog eens bij halen om te bewijzen dat ik gelijk heb. (hoop ik)

Boude stelling, kans lijkt me toch groter dat ie niet uitkomt.

Hoezo gewoon wereldkampioen,hoeveel wk titels heeft Nederland dan eerder binnengehaald ?

the viking schreef:
hoeveel wk titels heeft Nederland dan eerder binnengehaald ?

dat is natuurlijk geen argument, in het verleden werden Engeland en Frankrijk ook voor het eerst wereldkampioen.

Maar dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat ze geen wereldkampioen worden. Daar hebben ze tekort echte topspelers voor. En ook als team (als geheel dus) vind ik Nederland vaak tekort schieten. Ik vind het altijd een beetje potsierlijk en naief om te denken dat 'we eventjes wereldkampioen worden'. Tamelijk lachwekkend en (vaak) op niets gebaseerd. Als ik moet gokken zet ik mijn geld op Argentinië (maar niet op basis van het verleden).

Oja, en Huntelaar niet meenemen is natuurlijk een vergissing van formaat.

Allmusic schreef:
Jan Vennegoor, 11x gescoord dit seizoen, internationaal geblunderd (CL), wel mee .....en Huntelaar, 33x gescoord, Ajax naar de voorronde CL en bekerwinst geschoten, niet mee , kan iemand mij de logica uitleggen?

Huntelaar moet het eerst maar 's laten zien tegen topverdediger... In de tweede wedstrijd tegen Inter had ie niets in te brengen tegen - ik meen - Materazzi.

Vennegoor is een sterke vent; een ideaal breekijzer.

Allmusic schreef:
En sinds wanneer is Vennegoor ineens een breekijzer? Ik heb hem nog nooit een wedstrijd zien openbreken, technisch gezien schiet hij hopeloos tekort op internationaal niveau (zie de wedstrijden in de CL).

Als jij Lange Jan nog nooit een wedstrijd hebt zien openbreken, zie je volgens mij weinig wedstrijden van PSV.

Als Vennegoor bij PSV een wedstrijd NIET speelt (uit Lyon bijv.) is er een enorm gebrek aan een spits die luchtduels wint en ballen vast kan houden. Gevolg: de spitsen kunnen het alleen gaan uitzoeken + veel balverlies. Het is dus wel degelijk een breekijzer. De basis is en blijft natuurlijk Kuyt - v. Nistelrooy - Robben.

Helemaal met herman en avdj eens.
Dat ik zeg dat Nederland gewoon wereldkampioen wordt is natuurlijk een beetje lulkoek. Ik heb alleen een goed gevoel erover en ik denk ook echt dat ze een goede kans maken. Wat Huntelaar betreft:
Nogmaals het is een goede spits maar hij moet zich eerst maar eens bewijzen in topwedstrijden, iets wat Kuijt, voH en v. Nistelrooij al hebben gedaan. In die wedstrijd tegen Inter had Huntelaar idd niets in te bregen tegen Materazzi. Overigens bankzitter in het nationale elftal van Italië.
Dat Nederland te weinig individuele kwaliteit heeft is ook een beetje een eigen leven gaan leiden.
v. Bommel, Cocu, v.d. Vaart, Robben, v.Nistelrooij, Kuijt.....allemaal mensen die een wedstrijd kunnen beslissen. De verdediging is het enige waar ik niet zo heel veel vertrouwen in heb, Ooijer steekt er wat mij betreft ver boven uit. Maar met v.d. Sar in het doel hebben ze natuurlijk wel de beste keeper van de wereld.

Ace
Prachtige discussie over Huntelaar Ik neem aan dat Van Basten er best over nagedacht heeft, maar dat gezemel over niveau aan kunnen vind ik de grootste onzin. Hij is topscorer van Nederland geworden en zit boordevol kwaliteit. Is een wedstrijd tegen psv of feyenoord geen topwedstrijd? Of een wedstrijd tegen az? Tellen alleen wedstrijden tegen Inter of een ander CL-duel? Afgaande op dat soort onzin heeft Kuyt ook nog nooit een topwedstrijd gespeeld, terwijl niemand (geheel terecht) zijn kwaliteiten in twijfel neemt.

Daarbij komt de Ajax-haat hier ook weer prachtig boven drijven. Erg vermakelijk. Waarom hij Maduro, Heitinga en Babel meeneemt? Ik zou het ook niet weten, maar hij zal er best zijn argumenten voor hebben. Als je het zo kort door de bocht bekijkt kan ik nog wel 10 namen opnoemen waarvan ik als leek niet begrijp waarom ze bij die selectie zitten.

Vennegoor wel mee

HiLL schreef:
Vennegoor wel mee

Die heeft een specifieke kwaliteit: koppen.

Met topwedstrijden doel ik uiteraard op internationale wedstrijden, of dacht je dat ze op het WK tegen nationale jeugdelftallen spelen? Kuijt heeft natuurlijk veel ervaring met het nederlands elftal en ook een beetje met Feyenoord. VoH heeft veel ervaring met PSV op het hoogste niveau en van the man spreekt voor zich.
Huntelaar moet daarentegen achterblijven.

Toine Rorije
Music4ever schreef:
Kuijt heeft natuurlijk veel ervaring met het nederlands elftal
Zestien interlands maar, waarvan meer dan de helft tegen onbenullige tegenstanders. En met Feyenoord is hij ook nog nooit ergens geweest. De internationale ervaring van Kuijt is dus redelijk te verwaarlozen.

Ace
@Music4ever: ik weet heel goed wat voor teams op een WK spelen. Toch bedankt voor de uitleg.

Alleen Van Nistelrooij heeft die ervaring waar jij op doelt. Vennegoor heeft met psv volgens mij ook niet zo erg veel bereikt, behalve die halve finale plaats CL van vorig jaar. Het is in veel gevallen niet eens een basisspeler. Wat betreft Kuijt schetst Toine het juiste beeld hierboven al. Los ervan of Huntelaar wel of niet mee moet, vind ik je argumentatie dus weinig zeggend.

HiLL schreef:
Vennegoor wel mee

Jij heb geen verstand van voetbal!

Toine Rorije schreef:
(quote)

En Vennegoor en Kuijt natuurlijk niet...

Kuijt is een stukje verder dan Huntelaar. Kuijt is een totaal ander soort speler die je op 2 posities kunt opstellen. Daarom gaat Kuijt mee.

Ikzelf zou Huntelaar er ook liever bijhebben dan Vennegoor, puur omdat ik Vennegoor niet goed genoeg vind voor het NL-efltal.

Verder is Nederland absoluut geen topfavoriet, maar elk elftal kan stunten en daar hoop ik maar op.

Ace schreef:

Daarbij komt de Ajax-haat hier ook weer prachtig boven drijven. Erg vermakelijk. Waarom hij Maduro, Heitinga en Babel meeneemt?

Volgens mij begin je nu dingen te bekijken door je roze-ajax-bril. Waarom is dat nu weer ajax-haat? Ik kijk naar het NL-elftal, niet naar ajax. Maduro, Heitinga en Babel komen kwaliteit te kort, daarom vind ik het raar dat ze megaan. Niet andersom.

Geef mij Davids maar ipv Maduro. Davids... ook een ajacied, toch?

JonnieBrasco
Altijd grappig om te lezen dat er MuMe'ers zijn die het beter weten dan Marco van Basten. Hoe hoge dunk heb je van van Basten? Misschien had je het E.K. van '88 moeten volgen.

Een goede voetballer maakt natuurlijk nog geen goede trainer.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Volgens mij begin je nu dingen te bekijken door je roze-ajax-bril. Waarom is dat nu weer ajax-haat? Ik kijk naar het NL-elftal, niet naar ajax. Maduro, Heitinga en Babel komen kwaliteit te kort, daarom vind ik het raar dat ze megaan. Niet andersom.

Geef mij Davids maar ipv Maduro. Davids... ook een ajacied, toch?

Je leest me niet goed, vriend Allereerst had ik het tegen Iceman, maar toch wel leuk dat jij je ook aangesproken voelt. Daarbij hoor je mij niet zeggen dat het terecht of onterecht is dat deze mannen geselecteerd zijn. Ik vind het alleen erg typisch dat alleen de Ajacieden genoemd worden, terwijl ik nog wel een aantal spelers kan bedenken waarvan het niveau op zijn minst twijfelachtig is.

Verder ben ik het enigzins met JonnieBrasco eens: Van Basten zal best weten wat hij doet en het beste materiaal meegenomen hebben. Dat neemt niet weg dat ik als voetbalprofessor pur sang een andere mening kan hebben

JonnieBrasco schreef:
Altijd grappig om te lezen dat er MuMe'ers zijn die het beter weten dan Marco van Basten. Hoe hoge dunk heb je van van Basten? Misschien had je het E.K. van '88 moeten volgen.

Dus we hoeven helemaal niet te discussiëren over voetbal? Wat een onzin zit je te verkondigen, zeg.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die meer verstand van muziek hebben dan jij. Dus waarom discussiëer jij over muziek op deze site?

We zeggen niet dat we het beter weten dan van Basten, we geven alleen onze mening. Wie er gelijk heeft, weten we pas over 2 maanden.

En inderdaad, wat hierboven al gezegd is: dat van Basten één van de beste Nederlandse voetballers is van NL, wil nog niet zeggen dat hij één van de beste trainers van NL wordt.

Ace schreef:
(quote)

Je leest me niet goed, vriend Allereerst had ik het tegen Iceman, maar toch wel leuk dat jij je ook aangesproken voelt. Daarbij hoor je mij niet zeggen dat het terecht of onterecht is dat deze mannen geselecteerd zijn. Ik vind het alleen erg typisch dat alleen de Ajacieden genoemd worden, terwijl ik nog wel een aantal spelers kan bedenken waarvan het niveau op zijn minst twijfelachtig is.

Verder ben ik het enigzins met JonnieBrasco eens: Van Basten zal best weten wat hij doet en het beste materiaal meegenomen hebben.

Ik zei het ook in algemeenheid. Waarom komt de ajax-haat naar boven drijven als hij/men deze spelers niet goed vindt? Er zijn betere spelers te vinden dan bovengenoemde. Ik ga daarbij mijn mening.

van Basten heeft kijk op voetbal, dus je kunt hem ook geen ongelijk geven. Dat kun je pas doen als NL slecht gaat presteren.

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik zei het ook in algemeenheid. Waarom komt de ajax-haat naar boven drijven als hij/men deze spelers niet goed vindt? Er zijn betere spelers te vinden dan bovengenoemde. Ik ga daarbij mijn mening.

van Basten heeft kijk op voetbal, dus je kunt hem ook geen ongelijk geven. Dat kun je pas doen als NL slecht gaat presteren.

Ik zeg ook niet dat er geen betere spelers zijn dan eerder genoemde. Zeker wat Babel betreft snap ik de selectie niet helemaal. Wat betreft Heitinga vind ik de selectie volkomen terecht. Die speelt de laatste maanden weer geweldig en is in goede conditie en normale vorm één van de beste verdedigers die we rijk zijn. Maar nee, heel NL staart zich liever blind op een overhyped type als Matthijsen. Maduro is een goede speler, maar je mag je inderdaad best afvragen of je niet meer aan Davids hebt.

JonnieBrasco
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dus we hoeven helemaal niet te discussiëren over voetbal? Wat een onzin zit je te verkondigen, zeg.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die meer verstand van muziek hebben dan jij. Dus waarom discussiëer jij over muziek op deze site?

We zeggen niet dat we het beter weten dan van Basten, we geven alleen onze mening. Wie er gelijk heeft, weten we pas over 2 maanden.

En inderdaad, wat hierboven al gezegd is: dat van Basten één van de beste Nederlandse voetballers is van NL, wil nog niet zeggen dat hij één van de beste trainers van NL wordt.

No attack, ga gerust verder hoor, maar wat ik bedoel dat het zo beste-stuurlui-staan-aan-wal overkomt. De toon waarop: "Kuijt is een stukje verder dan Huntelaar", "Maduro, Heitinga en Babel komen kwaliteit te kort". Zelfs Johan Derksen komt niet zo zelfovertuigd over.

JonnieBrasco schreef:
Zelfs Johan Derksen komt niet zo zelfovertuigd over.

Is dat een compliment?

Dat is puur mijn mening. Dat wil dus niet zeggen dat ik gelijk heb, natuurlijk. Maar ik denk dat Kuijt momenteel verder is dan Huntelaar. Dat kon je heel goed zien tijden Feyenoord - ajax in competitieverband, maar goed, na die 2 nederlagen in de play-offs is dit niet zo'n mooi argument. Kuijt is balvaster en kan meer dan alleen scoren. Huntelaar heeft misschien meer talent dan Kuijt en het zal me niets verbazen dat Huntelaar een grotere wordt. Maar Kuijt kan op 2 posities spelen, daarom vind ik het logisch dat Kuijt meegaat.

Huntelaar had van mij ook meegemogen! Van Basten heeft het over 3 centrumspitsen, maar als Kuijt rechtsbuiten gaat spelen, heb je er nog maar 2.

Ace
Ook ik vind het logisch dat Kuijt meegaat. Het is een voorbeeld voor iedere prof en ik denk dat hij zijn motivatie en inzet overbrengt op veel andere spelers. Daarbij is ie redelijk multifunctioneel in de aanval en kan hij een wedstrijd beslissen.

Geweldige reactie gister van San Marco naar aanleiding van het jeugdjournaal interview waarin hij zei dat KJH er op het WK 12 in zou schieten.

Dat was een vraag van een kind, dus geef ik ook het antwoord van een kind.

Echt geweldig hoe ie zich daaruit lult!

EmDee schreef:
Geweldige reactie gister van San Marco naar aanleiding van het jeugdjournaal interview waarin hij zei dat KJH er op het WK 12 in zou schieten.

Dat was een vraag van een kind, dus geef ik ook het antwoord van een kind.

Echt geweldig hoe ie zich daaruit lult!

Dat is één ding dat Marco van Basten wel heeft; hij kan zich zeer goed redden tegenover de pers. Charisma is ook belangrijk.. Iets dat Dick Advocaat ergens in z'n nachtkastje had liggen.

Dan geef ik ook maar een antwoord van een kind : Huntelaar gaat straks gewoon mee naar het wk !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.