Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Akonner
geplaatst: 14 mei 2007, 19:35 uur
Jup, Vak410 is gewoon te klein zeker als de f-side niet meewerkt. Dit jaar wel een hoop verbetert moet ik zeggen. Zeker die wedstrij tegen Nac.
0
Akonner
geplaatst: 14 mei 2007, 19:40 uur
Om het even over de plee-offs te hebben deze cijfers liegen niet:
'Supporters willen per direct van play-offs af'
14/5/2007 19:20
Als het aan de supporters ligt, dan verdwijnen de play-offs in het betaalde voetbal. De Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters (SOVS) reageren met dit dringende advies op de lage toeschouwersaantallen van afgelopen weekeinde.
'Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten nog zo'n gekunsteld toetje achteraan komt', vertelde interim-voorzitter Jurien Korzelius tegenover het ANP. 'Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen.'
Afgelopen weekeinde zaten er 84.415 toeschouwers op de tribunes tijdens de vijf play-offduels tussen Eredivisieclubs. In de competitie trokken deze clubs in totaal gemiddeld 146.436 kijkers. Het bezoekersaantal daalde dus met 42 procent en dat terwijl clubs als Ajax en Feyenoord de toegangsprijzen flink hadden verlaagd.
In de gehele eerste speelronde kwamen er 174.014 aanhangers opdagen, terwijl dat er tijdens de competitie nog 254.285 waren: een afname van 32 procent.
Korzelius weet wel waarom vele stadions zo matig gevuld waren. 'Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax, zeker na de spannende titelrace tussen PSV, Ajax en AZ. Er staat gewoon te weinig op het spel. Met de kwalificatie voor de voorronde van de Champions League bijvoorbeeld heb je feitelijk nog niets in handen.'
Bezoekers terugronde play-offs
Toeschouwers Gemiddelde
Ajax-SC Heerenveen 29.142 48.561
AZ-FC Twente 13.232 15.876
Roda JC-FC Utrecht 14.521 14.399
Feyenoord-FC Groningen 18.000 40.735
NAC Breda-Vitesse 5.520 14.851
NEC-Sparta Rotterdam 4.000 12.014
Totaal 84.415 146.436
Bezoekers heenronde play-offs
Toeschouwers Gemiddelde
SC Heerenveen-Ajax 23.500 25.470
FC Twente-AZ 13.550 13.163
FC Utrecht-Roda JC 12.500 20.004
FC Groningen-Feyenoord 19.466 19.135
Vitesse-NAC Breda 11.450 20.179
Sparta Rotterdam-NEC 9.133 9.898
Totaal 89.599 107.849
Bron: VI.nl
Fok De Plee-offs!!!!
Henk Kesler werk aan je pokerface.
'Supporters willen per direct van play-offs af'
14/5/2007 19:20
Als het aan de supporters ligt, dan verdwijnen de play-offs in het betaalde voetbal. De Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters (SOVS) reageren met dit dringende advies op de lage toeschouwersaantallen van afgelopen weekeinde.
'Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten nog zo'n gekunsteld toetje achteraan komt', vertelde interim-voorzitter Jurien Korzelius tegenover het ANP. 'Stoppen met al die overbodige wedstrijden, liever vandaag dan morgen.'
Afgelopen weekeinde zaten er 84.415 toeschouwers op de tribunes tijdens de vijf play-offduels tussen Eredivisieclubs. In de competitie trokken deze clubs in totaal gemiddeld 146.436 kijkers. Het bezoekersaantal daalde dus met 42 procent en dat terwijl clubs als Ajax en Feyenoord de toegangsprijzen flink hadden verlaagd.
In de gehele eerste speelronde kwamen er 174.014 aanhangers opdagen, terwijl dat er tijdens de competitie nog 254.285 waren: een afname van 32 procent.
Korzelius weet wel waarom vele stadions zo matig gevuld waren. 'Het voegt vrijwel niets toe aan de competitie. De play-offs vormen één grote anticlimax, zeker na de spannende titelrace tussen PSV, Ajax en AZ. Er staat gewoon te weinig op het spel. Met de kwalificatie voor de voorronde van de Champions League bijvoorbeeld heb je feitelijk nog niets in handen.'
Bezoekers terugronde play-offs
Toeschouwers Gemiddelde
Ajax-SC Heerenveen 29.142 48.561
AZ-FC Twente 13.232 15.876
Roda JC-FC Utrecht 14.521 14.399
Feyenoord-FC Groningen 18.000 40.735
NAC Breda-Vitesse 5.520 14.851
NEC-Sparta Rotterdam 4.000 12.014
Totaal 84.415 146.436
Bezoekers heenronde play-offs
Toeschouwers Gemiddelde
SC Heerenveen-Ajax 23.500 25.470
FC Twente-AZ 13.550 13.163
FC Utrecht-Roda JC 12.500 20.004
FC Groningen-Feyenoord 19.466 19.135
Vitesse-NAC Breda 11.450 20.179
Sparta Rotterdam-NEC 9.133 9.898
Totaal 89.599 107.849
Bron: VI.nl
Fok De Plee-offs!!!!
Henk Kesler werk aan je pokerface.
0
Omayyad
geplaatst: 14 mei 2007, 19:42 uur
Als ik me niet vergis heeft, op één club na, elke voetbalclub met deze nieuwe opzet ingestemd, dus de schuld ligt niet enkel bij de KNVB.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 19:47 uur
Omayyad schreef:
Als ik me niet vergis heeft, op één club na, elke voetbalclub met deze nieuwe opzet ingestemd, dus de schuld ligt niet enkel bij de KNVB.
Klopt, alleen PSV niet, en het mooie is dat deze club nog niet 1 keer aan de playoffs heeft hoeven deelnemen...
0
Akonner
geplaatst: 14 mei 2007, 19:49 uur
De Club is niet de supporters.
Clubs willen helaas voornamelijk $$$$ zien.
Clubs willen helaas voornamelijk $$$$ zien.
0
Omayyad
geplaatst: 14 mei 2007, 19:51 uur
Klopt, maar dit was een reactie op de laatste zin van jouw bericht.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 19:53 uur
Tsja, de supporters hebben er weinig over te zeggen.
2/3e van de supporters kwam ook gewoon naar de wedstrijden.
2/3e van de supporters kwam ook gewoon naar de wedstrijden.
0
Akonner
geplaatst: 14 mei 2007, 19:57 uur
Plee-offs zijn natuurlijk wel interresant voor de niet seizoen kaart houders. Omdat de wedstrijden na een aantal dagen in de vrije verkoop gaan.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 20:35 uur
Dr.Greenthump schreef:
Mooi zo, als je niet objectief naar voetbal (probeert) te kijken heb je hier niks meer te zoeken, case closed.
Mooi zo, als je niet objectief naar voetbal (probeert) te kijken heb je hier niks meer te zoeken, case closed.
Als jij dit soort dingen post:
Dr.Greenthump schreef:
Ach hebben de joodjes ook iets te vieren ...
Ach hebben de joodjes ook iets te vieren ...
Mag je dus ook ophoepelen, daahaag!
0
geplaatst: 14 mei 2007, 20:36 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vind het al aardig trouw dat er dit seizoen gemiddeld meer dan 40.000 man in de kuip zat, terwijl er niks te genieten viel. Dat zou bij 020 niet gebeuren, Orgebit.
(quote)
Ik vind het al aardig trouw dat er dit seizoen gemiddeld meer dan 40.000 man in de kuip zat, terwijl er niks te genieten viel. Dat zou bij 020 niet gebeuren, Orgebit.
Wat weet jij in godsnaam van 020? Ooit geweest? Dacht het ook niet.
Wat ben jij trouwens, een 025467? Provinciaal!
0
geplaatst: 14 mei 2007, 22:03 uur
Ik moet er altijd wel om lachen, dat geziek over en weer tussen Ajax- en Feyenoordsupporters. Al is het wel de reden dat ik besloot neutraal te blijven, en begon FC Utrecht te supporten.
Enne......
WIJ GAAAAAN EUROPA IN, WIJ GAAAAAN EUROPA IN!
Enne......
WIJ GAAAAAN EUROPA IN, WIJ GAAAAAN EUROPA IN!
0
Dr.Greenthump
geplaatst: 14 mei 2007, 22:13 uur
orbit schreef:
Jullie hebben toch iets te vieren na die 4-0 winst? Lijkt me vrij objectief hoor ... maar goed, ik liet me even gaan en bovendien verlaag ik me nu tot jullie 020 niveau, mijn excuses bij deze. Toch blijf ik mijn punt. Meneertje Akon mag wel eens wat kritischer naar zijn (zogenaamde) wereldclub kijken.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 22:57 uur
Dr.Greenthump schreef:
Jullie hebben toch iets te vieren na die 4-0 winst? Lijkt me vrij objectief hoor ... maar goed, ik liet me even gaan en bovendien verlaag ik me nu tot jullie 020 niveau, mijn excuses bij deze. Toch blijf ik mijn punt. Meneertje Akon mag wel eens wat kritischer naar zijn (zogenaamde) wereldclub kijken.
(quote)
Doen jullie dat wel dan? Ik zie hier alleen maar mensen over Ajax zeiken en PSV of Flutnooit hebben het allemaal relatief nog beter gedaan op alle fronten. Ik vind ook niet dat Ajax de schoonheidsprijs verdient dit seizoen (meerdere keren ook gepost trouwens), maar dat overdreven gezeur van al die andere supporters over Ajax altijd, om te kotsen!
Zeur eens over een andere club, en kom niet altijd aan met *#$joduh of 020

0
Omayyad
geplaatst: 14 mei 2007, 23:09 uur
orbit schreef:
[...] maar dat overdreven gezeur van al die andere supporters over Ajax altijd, om te kotsen!
[...] maar dat overdreven gezeur van al die andere supporters over Ajax altijd, om te kotsen!

Ik denk dat dit voornamelijk het gevolg is van het feit dat er in Nederland geen enkele andere club zó verafschuwd wordt als Ajax.
Overigens heb ik altijd gedacht dat 'Joden' een soort geuzennaam was, maar dat terzijde...
0
geplaatst: 14 mei 2007, 23:31 uur
Vreemd, de club met de meeste prijzen en het mooiste voetbal (vroeger toch zeker) en toch het meest verafschuwd.. dan moeten wij Amsterdammers toch haast wel aan afgunst gaan denken, of niet?
0
Omayyad
geplaatst: 14 mei 2007, 23:39 uur
orbit schreef:
Vreemd, de club met de meeste prijzen en het mooiste voetbal (vroeger toch zeker) en toch het meest verafschuwd.. dan moeten wij Amsterdammers toch haast wel aan afgunst gaan denken, of niet?
Dat van de meeste prijzen is een feit, over het mooiste voetbal valt echter te twisten. Of het alleen afgunst is, waag ik verder ook te betwijfelen. Ik denk namelijk dat er meerdere factoren in het spel zijn, maar die zal ik hier niet gaan noemen, omdat ik vermoed dat deze 'discussie' daar niet mee gebaat zal zijn.
Dat zal overigens voor een andere keer zijn, want deze jongen gaat zijn bed opzoeken...

0
geplaatst: 14 mei 2007, 23:50 uur
Meeste experts zijn het er nationaal en internationaal wel over eens dat Ajax in de jaren 70 voetbal van een andere planeet speelde, en dat het NL elftal voornamelijk daarop geïnspireerd was en is.
Ook later, met spelers als Van Basten, Bergkamp, Rijkaard heeft Ajax nog vele periodes van wervelend voetbal gehad. Het laat het alleen de laatste jaren flink afweten.
En andere redenen hebben toch meestal met andere factoren dan het voetbal an sich te maken (zoals dom een hekel hebben aan de grote stad bijvoorbeeld
)
Ook later, met spelers als Van Basten, Bergkamp, Rijkaard heeft Ajax nog vele periodes van wervelend voetbal gehad. Het laat het alleen de laatste jaren flink afweten.
En andere redenen hebben toch meestal met andere factoren dan het voetbal an sich te maken (zoals dom een hekel hebben aan de grote stad bijvoorbeeld
)
0
geplaatst: 15 mei 2007, 00:17 uur
Ik denk dat het een beetje is misgegaan toen ze zich godenzonen gingen noemen.
Theo Maassen had er nog een treffende analyse over in Studio Voetbal niet zo lang geleden.
Theo Maassen had er nog een treffende analyse over in Studio Voetbal niet zo lang geleden.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 10:07 uur
orbit schreef:
Ooit van arrogantie gehoord

0
geplaatst: 15 mei 2007, 10:49 uur
Ik ben zelf opgegroeid met Lucky Ajax. Natuurlijk is geluk hebben ook een kwaliteit maar het gebeurde iets te vaak in die tijd. Mij ging het irriteren in ieder geval. Qua voetbal was Ajax jarenlang een genot om naar te kijken. Wat me wel opviel was dat Ajax vrij makkelijk te bestrijden was als de beuk erin werd gegooid. Hoe vaak hebben we niet een speler van Ajax huilend op de grond zien liggen? En dat terwijl voetbal een contactsport is. Gelukkig hebben ze dat nu eindelijk ingezien en hebben de spelers van het huidige Ajax wat meer body. Je zal ook wel moeten. De lichting van van Gaal heeft destijds denk ik het meeste kwaad bloed gezet. Het was een meer dan prima elftal met een dito coach. De fout die ze echter maakten was dat ze te bewust waren van hun kwaliteiten. De arrogantie nam toe en de term Godenzonen deed haar intrede. Iedereen zat destijds te wachten op de eerste misstap van Ajax. Want ze waren toch de beste van Eindhoven en Rotterdam. Daarna trad het verval in bij Ajax. Opmerkelijk genoeg hielden ze het "wij zijn de beste" houding in stand. En dat terwijl de ene na de andere club niet langer naar de Arena kwam om de schade beperkt te houden. Er vielen daar punten te halen. Eindelijk kwam het besef er dan toch en werd het verwachtingspatroon bijgesteld. Kampioen worden was niet langer een eis. Wat me in die tijd wel opviel was dat de fans van Ajax toen het minder ging met hun club gelijk teruggrepen op het verleden. "Wij hebben de meeste landtitels gehaald" en "Als je een willekeurig iemand buiten Nederland vraagt een voetbalclub in Nederland te noemen dan antwoorden ze standaard met Ajax" etc. Dat heb je toch niet nodig? De meeste fans van Ajax hebben een chronisch gebrek aan zelfspot. Zijn veel te serieus. Dat zijn volgens mij de punten waar de schoen wringt: Misplaatste arrogantie en gebrek aan zelfspot. Daarom heeft Ajax ook de meeste anti-fans van Nederland. Heeft niks met jaloezie of afgunst te maken.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 13:21 uur
Volgens mij wel.
Ik (en ben niet de enige) associeer Feyenoord aanhangers steevast met primaire agressieve barbaren die gelijk de hele boel beginnen mollen als ze iets niet aanstaat, of de frustatiegrens weer eens is bereikt (en dat is vaak). ADO-aanhangers zal ik het zwijgen maar over toedoen. En zo'n mallotige aanhang van Utrecht die zich alleen maar krampachtig wil meten met grote broer Feyenoord en ook zo'n zielige Hoolie-uitstraling heeft t.a.v Ajax (waar de Ajax aanhang ook geheel niet van wakker ligt overigens, dwergen..
).
Tuurlijk heeft Ajax weleens arrogante spelers en coaches gehad. Het succes zal ze wel eens naar de bol zijn gestegen. Maar tegerlijkertijd kennen ze ook veel niet-arrogante spelers en bikkelaars (Wouters, Neeskens en dat soort spelers). Daarnaast heb je bij andere ploegen ook altijd wel arrogante spelers en coaches gehad. Vanenburg, De Wolf, Beenhakker en anderen.. daar hoor je nooit iemand over.
En dat lucky is natuurlijk volstrekte onzin, Ajax won in haar hoogtijdagen vaak erg overtuigend van de tegenstander, uitslagen als 6-0, 7-0 waren niet zeldzaam midden jaren 90. Europees misschien iets bescheidener, maar dat lijkt me logisch tegen AC's en Juventussen..
Ik (en ben niet de enige) associeer Feyenoord aanhangers steevast met primaire agressieve barbaren die gelijk de hele boel beginnen mollen als ze iets niet aanstaat, of de frustatiegrens weer eens is bereikt (en dat is vaak). ADO-aanhangers zal ik het zwijgen maar over toedoen. En zo'n mallotige aanhang van Utrecht die zich alleen maar krampachtig wil meten met grote broer Feyenoord en ook zo'n zielige Hoolie-uitstraling heeft t.a.v Ajax (waar de Ajax aanhang ook geheel niet van wakker ligt overigens, dwergen..
).Tuurlijk heeft Ajax weleens arrogante spelers en coaches gehad. Het succes zal ze wel eens naar de bol zijn gestegen. Maar tegerlijkertijd kennen ze ook veel niet-arrogante spelers en bikkelaars (Wouters, Neeskens en dat soort spelers). Daarnaast heb je bij andere ploegen ook altijd wel arrogante spelers en coaches gehad. Vanenburg, De Wolf, Beenhakker en anderen.. daar hoor je nooit iemand over.
En dat lucky is natuurlijk volstrekte onzin, Ajax won in haar hoogtijdagen vaak erg overtuigend van de tegenstander, uitslagen als 6-0, 7-0 waren niet zeldzaam midden jaren 90. Europees misschien iets bescheidener, maar dat lijkt me logisch tegen AC's en Juventussen..
0
geplaatst: 15 mei 2007, 13:57 uur
orbit schreef:
Ik heb het over het Ajax van midden jaren 80, toen is ook de term Lucky Ajax geboren. Ik weet dat het op mij veel indruk heeft gemaakt. Dat heeft mij destijds mede doen besluiten voor Feyenoord te zijn. Ik ben het met je eens dat er in Rotterdam een hoop Neanderthalers rondlopen. Maar de club zelf vind ik wel mooi. Qua voetbal vrijwel altijd de mindere van Ajax maar op basis van "mouwen opstropen" konden ze toch vaak goed tegenwicht bieden. Maar als ik het Ajax van afgelopen zondag zag dan komt die houding hen nu meer toe. Wat dat betreft heeft Ajax ook veel progressie geboekt.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 14:28 uur
Met voetbal is het natuurlijk altijd een beetje tweeledig op dat vlak: ofwel je hebt een elftal dat puur op technische kwaliteit een wedstrijd kan domineren (Ajax heeft dat regelmatig gehad, AZ begint het nu een beetje te ontwikkelen), of je hebt een elftal harde werkers die het gras opvreten en zo de wedstrijd naar hun hand kunnen zetten. Kijk naar sommige Engelse ploegen bijvoorbeeld.
Ik kan van beide types wel genieten als het maar met overgave wordt gespeeld en/of de kwaliteiten hoog genoeg zijn. Een superieur Barcelona vind ik net zo mooi als een sidderende FA cupfinale met werkers- en draversvoetbal.
Ik kan van beide types wel genieten als het maar met overgave wordt gespeeld en/of de kwaliteiten hoog genoeg zijn. Een superieur Barcelona vind ik net zo mooi als een sidderende FA cupfinale met werkers- en draversvoetbal.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 14:43 uur
Ik vind Ajax vooral een club met successupporters, geen sfeer, een intens klotestadion en een uitstraling van een beursgenoteerd bedrijf dat schijt heeft aan haar supporters (Arena's kopen als je iets wil drinken
) .
En ze weten altijd mensen aan te stellen die het bloed onder je nagels vandaan halen zoals nu weer zo'n Van Geel
.
) .En ze weten altijd mensen aan te stellen die het bloed onder je nagels vandaan halen zoals nu weer zo'n Van Geel
.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 16:19 uur
0
Akonner
geplaatst: 15 mei 2007, 16:21 uur
Dat niet maar een man met een goede voorzet, en in ieder geval beter dan Tom De Mul. Het is een mooie aankoop en voor weinig geld. Heb gehoord dat hij slechts 1,3 miljoen koste.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.