Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 09:34 uur
Joy4ever schreef:
Retteketet
Tsjonge, vier clubs uitgeschakeld na de 1e ronde, VIER!! Mocht de opzet van de UEFA hetzelfde blijven dan komt het doemscenario er voor Nederland met rasse schreden aan 
Retteketet
Tsjonge, vier clubs uitgeschakeld na de 1e ronde, VIER!! Mocht de opzet van de UEFA hetzelfde blijven dan komt het doemscenario er voor Nederland met rasse schreden aan 
Beginnen gewoon in augustus van elk jaar met 18 ploegen een de play offs voor 1 plek in de intertoto.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 09:47 uur
rayman schreef:
Nederland is ondertussen afgezakt naar niveau Letland. Je weet dat het niet best is, maar iedere keer gaat mijn mond weer een stukje verder open. Wat een treurnis.
Nederland is ondertussen afgezakt naar niveau Letland. Je weet dat het niet best is, maar iedere keer gaat mijn mond weer een stukje verder open. Wat een treurnis.
Heerenveen en Ajax waren misschien triest, maar de rest heeft het toch niet zo slecht gedaan (Groningen zelfs heel goed)?
0
Ace
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:26 uur
Paalhaas schreef:
Gelukkig hebben we PSV nog...
Gelukkig hebben we PSV nog...
Het valt inderdaad niet te ontkennen dat we het daar van moeten hebben in Europa. Ik zeg we, maar in het geneuzel 'goed voor het nederlands voetbal' ga ik niet mee. Ajax is mijn club, de rest zal me jeuken.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:31 uur
Ik denk dat het resultaat van ajax ook jeuk-wekkend is voor je.

0
Ace
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:32 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ook dat kan ik niet ontkennen. Het doet een beetje pijn, maar ach. Life goes on, zeggen ze dat toch? Ofzo...
0
Ace
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:35 uur
Joy4ever schreef:
Het was natuurlijk wel Dinamo Zagreb.
Het was natuurlijk wel Dinamo Zagreb.
Kleintjes in het voetbal bestaan niet meer.

Dan moet je niet je reactie weghalen, Tommeke.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:40 uur
Ajax wil bij de beste 12 van Europa horen maar haakt al af bij clubs van het kaliber Kopenhagen, Slavia Praag en Dinamo Zagreb. Ze moeten gewoon een keer hun mond houden daar in Amsterdam. Eerst presteren en dan weer praatjes hebben, niet andersom.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:45 uur
Ten Cate: 'Oneerlijk beleidsplan'
Telegraaf
Trainer Henk ten Cate constateerde donderdag na de uitschakeling tegen Dinamo Zagreb (2-3) in de eerste ronde van de UEFA Cup voor de zoveelste keer dat Ajax in een internationale wedstrijd te veel kansen had gemist. 'We missen kwaliteit', zei hij ook.
'Dit is een mokerslag. Ik voel me net zo schuldig als de rest', benadrukte de oefenmeester. 'Maar ik wil er wel op wijzen dat Ajax al vijf of zes jaar in Europa geen indruk meer maakt. We willen graag bij de beste 16 clubs van Europa horen'.
'Dit laatste staat ook in het beleidsplan van onze club. Maar dat is niet eerlijk. Dat lukt alleen wanneer we onze beste spelers ook voor de club kunnen behouden.'
Telegraaf
Trainer Henk ten Cate constateerde donderdag na de uitschakeling tegen Dinamo Zagreb (2-3) in de eerste ronde van de UEFA Cup voor de zoveelste keer dat Ajax in een internationale wedstrijd te veel kansen had gemist. 'We missen kwaliteit', zei hij ook.
'Dit is een mokerslag. Ik voel me net zo schuldig als de rest', benadrukte de oefenmeester. 'Maar ik wil er wel op wijzen dat Ajax al vijf of zes jaar in Europa geen indruk meer maakt. We willen graag bij de beste 16 clubs van Europa horen'.
'Dit laatste staat ook in het beleidsplan van onze club. Maar dat is niet eerlijk. Dat lukt alleen wanneer we onze beste spelers ook voor de club kunnen behouden.'

0
Ace
geplaatst: 5 oktober 2007, 10:51 uur
Leuk grapje, maar hij toont in ieder geval eens wat realisme... Zo Calimero vind ik dit namelijk niet overkomen. Met deze selectie hoor je gewoon niet tot de beste 16 van Europa. Daar hoef je dan ook niet geheimzinnig over te doen.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 11:00 uur
Dat moet ik ome Henk idd meegeven: hij is wars van gelul in de ruimte als daar geen plek voor is. Arrogantie is geen enkele 020-er vreemd maar zo nu en dan een mespuntje realisme misstaat echt niet. Je kan niet van een club verlangen dat ze zich moeten gaan meten met de Europese top als je je beste spelers verkoopt.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 11:14 uur
Wel grappig dat PSV het beleidsplan van Ajax wel kan uitvoeren
.
0
Ace
geplaatst: 5 oktober 2007, 11:24 uur
Het valt of staat met een degelijk management en dat begint in de top. Blijkbaar zit het in Eindhoven een stuk beter in elkaar.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:07 uur
BoordAppel schreef:
Op de administratieve zaken na dan...
Op de administratieve zaken na dan...
We nemen Da Costa niks kwalijk...

Ace schreef:
Leuk grapje, maar hij toont in ieder geval eens wat realisme... Zo Calimero vind ik dit namelijk niet overkomen. Met deze selectie hoor je gewoon niet tot de beste 16 van Europa. Daar hoef je dan ook niet geheimzinnig over te doen.
Mwoa, hij begon gisteravond wel wéér over hoeveel kansen ze wel niet hadden gehad...
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:12 uur
Vertrek Ten Cate nabij
Uitgegeven: 5 oktober 2007 06:29
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2007 11:52
AMSTERDAM - Henk ten Cate heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Chelsea. Bronnen rond de oefenmeester van Ajax bevestigden vrijdag dat hij snel aan de slag wil als veldtrainer bij de club uit Londen. Het is nog onduidelijk of Ajax aan een onmiddellijk vertrek wil meewerken.
Ten Cate staat tot het einde van het seizoen onder contract bij de Amsterdamse club. De meeste potentiële opvolgers zijn op dit moment niet beschikbaar. Marco van Basten en John van 't Schip leiden het Nederlands elftal.
Het is maar de vraag of de KNVB toestaat dat een van beide trainers de functie van bondscoach met die van trainer van Ajax tijdelijk combineert. Frank Rijkaard is coach van Barcelona. Ook Guus Hiddink (Rusland), Louis van Gaal (AZ) en Co Adriaanse (Al Sadd) staan onder contract.
De Boer
Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk zijn op dit moment assistent-trainer bij Ajax. Frank de Boer is jeugdtrainer bij de Amsterdamse club. Hij heeft de vereiste trainersdiploma's.
De leiding van Ajax moet zich nog uitspreken over het vertrek van Ten Cate. De fanatieke achterban van de club wil na de uitschakeling donderdag door Dinamo Zagreb in de UEFA Cup maar al te graag afscheid nemen van de hoofdtrainer.
Persconferentie
Volgens de lokale tv-zender RTV Noord-Holland geeft Ajax vrijdagmiddag om half één een persconferentie. Daar wordt de situatie rondom de trainer zeer waarschijnlijk nader toegelicht.
Uitgegeven: 5 oktober 2007 06:29
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2007 11:52
AMSTERDAM - Henk ten Cate heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Chelsea. Bronnen rond de oefenmeester van Ajax bevestigden vrijdag dat hij snel aan de slag wil als veldtrainer bij de club uit Londen. Het is nog onduidelijk of Ajax aan een onmiddellijk vertrek wil meewerken.
Ten Cate staat tot het einde van het seizoen onder contract bij de Amsterdamse club. De meeste potentiële opvolgers zijn op dit moment niet beschikbaar. Marco van Basten en John van 't Schip leiden het Nederlands elftal.
Het is maar de vraag of de KNVB toestaat dat een van beide trainers de functie van bondscoach met die van trainer van Ajax tijdelijk combineert. Frank Rijkaard is coach van Barcelona. Ook Guus Hiddink (Rusland), Louis van Gaal (AZ) en Co Adriaanse (Al Sadd) staan onder contract.
De Boer
Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk zijn op dit moment assistent-trainer bij Ajax. Frank de Boer is jeugdtrainer bij de Amsterdamse club. Hij heeft de vereiste trainersdiploma's.
De leiding van Ajax moet zich nog uitspreken over het vertrek van Ten Cate. De fanatieke achterban van de club wil na de uitschakeling donderdag door Dinamo Zagreb in de UEFA Cup maar al te graag afscheid nemen van de hoofdtrainer.
Persconferentie
Volgens de lokale tv-zender RTV Noord-Holland geeft Ajax vrijdagmiddag om half één een persconferentie. Daar wordt de situatie rondom de trainer zeer waarschijnlijk nader toegelicht.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 13:27 uur
Wat mij betreft prima,ik geef hem nog tijd voor het elftal opbouwen.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 13:40 uur
Er is nog niets bekend.. Tenminste, niet voor de buitenwereld.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 13:43 uur
Tim de Cler ook niet opgeroepen voor de wedstrijd tegen Roemenië 

0
geplaatst: 5 oktober 2007, 13:46 uur
Emanuelson wel zeker? Zag je hem gister lopen als een kip zonder kop? Positioneel en verdedigend is Erby echt zwak. Bovendien loopt hij teveel met de bal, dat vaak vervolgd wordt door een zwakke pass.
Lekker bezig, Marco.
Lekker bezig, Marco.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 13:52 uur
Nicolage Rico schreef:
Er is nog niets bekend.. Tenminste, niet voor de buitenwereld.
nu.nlEr is nog niets bekend.. Tenminste, niet voor de buitenwereld.
0
Social_Mask
geplaatst: 7 oktober 2007, 17:22 uur
Ajax - Sparte: 2-2
En de gelijkmaker nog wel in de blessuretijd.
Ajax Ajax Ajax toch..

En de gelijkmaker nog wel in de blessuretijd.
Ajax Ajax Ajax toch..

0
geplaatst: 7 oktober 2007, 23:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Emanuelson wel zeker? Zag je hem gister lopen als een kip zonder kop? Positioneel en verdedigend is Erby echt zwak. Bovendien loopt hij teveel met de bal, dat vaak vervolgd wordt door een zwakke pass.
Lekker bezig, Marco.
Lekker bezig, Marco.
Idd, als je zag hoe de helft van de verdediging van Oranje (Heitinga en Emanuelson) zich vandaag in de luren lieten leggen door een middelmatige rechtsback van Sparta, dan houd je je hart vast hoe dat straks moet tegen spitsen van het kaliber Mutu...

Maar goed, mijn club staat sinds vandaag weer bovenaan, en dat maakt weer een hoop goed

0
geplaatst: 8 oktober 2007, 00:02 uur
Ik denk dat de schok van donderdag ook nog meespreekt bij Ajax.
0
geplaatst: 8 oktober 2007, 09:41 uur
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Ik denk zelf dat ajax geluk heeft gehad dat ze gelijk gespeeld hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.