MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
WernerGSF
heeft Feyenoord toch wel erg veel geluk gehad net..

Ace
Ik lees nu dat de overgang van Kuffour geregeld is. Je moet maar zien wat het wordt, maar het is in ieder geval een grote naam die ondertussen bewezen heeft dat hij wat kan.

Wat betreft Lindgren, leuke speler, maar laat die maar fijn in Groningen blijven. Daar wordt Ajax niet direkt beter van en het lijkt me dat dit wel de bedoeling is wanneer nu aankopen gedaan worden?

WernerGSF schreef:
heeft Feyenoord toch wel erg veel geluk gehad net..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
volgens mij was toen net een eigen goal gevallen.

WernerGSF schreef:
Koevermans in de 91 minuut

Jornaquin
Haha, nu Lindgren ook misschien nog terug naar Ajax. Wat denkt van Geel? Ik maak maar een combinatie van de transfers van Perez, Suarez en Silva. Iemand terughalen die bij Ajax heeft gespeelt en toevalligerwijs nog van Groningen ook.

WernerGSF
ik hoorde ook dat Feyenoord misschien Lukas Podolski gaat huren...

Dat zou niet verkeerd zijn! Maar ik denk dat er meerdere clubs belangstelling hebben.

Kuffour was trouwens de zwakste pion in de CL finale tegen Manchester United. Twee persoonlijke fouten van hem lagen ten grondslag aan de door niemand voor mogelijk gehouden nederlaag. Daarna heeft hij nooit meer zijn oude niveau gehaald en is hij zelfs afgetest tijdens een stage bij Sunderland.

Ach ja, misschien kan ie net als Luque weer op zijn oude niveau komen. Onderhand lijkt Ajax wel een beetje een kuuroord te worden. Lindgren lijkt me wel een aardige speler voor erbij, maar ik vraag me af of ze dan niet beter meer moeite hadden kunnen doen Maduro te behouden.

Jornaquin
Lindgren zo goed als zeker terug naar Ajax. Wordt morgen waarschijnlijk gepresenteerd.

Jornaquin
Na Luis Suarez en Bruno Silva verliest FC Groningen ook Rasmus Lindgren aan Ajax. De Amsterdammers maakten gebruik van een gelimiteerde transfersom van 2,5 miljoen euro in het contract van de Zweedse middenvelder.

Algemeen directeur Hans Nijland laat weten onaangenaam verrast te zijn met het vertrek van Lindgren. "Bijzonder vervelend, want Rasmus was voor ons een heel belangrijke speler. Maar vanwege de gelimiteerde transfersom was FC Groningen in deze transfer met handen gebonden."

FC Groningen zal zich nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 januari proberen te versterken met een vervanger voor Lindgren. Nijland: "Ons uitgangspunt is dat een nieuwe speler direct een toegevoegde waarde voor de selectie van trainer Ron Jans moet zijn. We laten ons hierbij niet opjagen door de factor tijd."

Deze week is Pierre Veiga Sodre op proef. De 20-jarige Braziliaan is eigendom van Sport Club Internacional uit Porto Alegre. Hij was aanvoerder van de Braziliaanse ploeg die in 2006 Eurovoetbal won.

Bron: FC Groningen

WernerGSF
FC Groningen gaat nu Theo Janssen halen toch?

Jornaquin
Zijn we wel van plan ja. Vind Lindgren de zoveelste rare aankoop, maar in ieder een geval een stuk beter dan Theo Janssen.

WernerGSF
Theo Janssen heeft wel een geweldig linkerbeen.

Ace
Dat stond gelukkig gisteren erg slecht afgesteld...

Kos
Anders koop je Grunn effe leeg. Triester kan bijna niet.

Spelers terugKOPEN, leuke nieuwe hobby van Ajax

Ace
Kos schreef:
Anders koop je Grunn effe leeg. Triester kan bijna niet.

Ik vind het ook wat sneu voor Groningen, maar dit verschijnsel lijkt me niet helemaal nieuw.

Als het een beetje tegenzit wordt Ajax van de zomer weer leeggekocht door een Spaanse middenmotor.

Ace
Precies. Zo heeft AC Milan ook weleens een paar spelers in korte tijd weggekaapt en kan ik me herinneren dat az een tijdje geleden heel Willem II opkocht. Daarbij hebben ze daar ook een aantal oud-RKC-ers lopen. Kortom, zeur maar lekker, maar zo werkt het nou eenmaal.

Als het over Ajax gaat moet er nu eenmaal gezeurd worden, je hebt neusjes en kneusjes nietwaar?

Daar hebben we hem ook weer

Kos
orbit schreef:
Als het over Ajax gaat moet er nu eenmaal gezeurd worden, je hebt neusjes en kneusjes nietwaar?

Yup, in hetzelfde stadion te vinden.

WernerGSF
orbit schreef:

waarom worden de Joden altijd met Ajax geassocieerd?

ik kan me niet voorstellen dat ze daar blij mee zijn

Ja die snap ik ook nooit eigenlijk, als Ajax goed speelt bijv. zingen de Ajax-fans ''joden joden!''
Weet iemand dat?
En geen flauwe moppen aub

Kos
Omdat het oorspronkelijk een club van Joden was. Dat wil zeggen, een Joodse historie.

WernerGSF
het zou opgericht zijn door Joodse mensen, maar zoals het nu verbasterd wordt, dat slaat nergens op

De Ajax-Historie:
In 1894 werd door een vriendenclubje de club Union opgestart. Maar dat zelfde jaar veranderden zij de naam nog in Footh-Ball Club Ajax (inclusief de spelfout).
Op 18 maart 1900 was het dan zo ver; Ajax werd erkent als nieuwe voetbalclub.

Voordat Ajax in 1918 landskampioen werd, was het Amsterdamse Blauw-Wit veel populairder dan Ajax. Maar Ajax veroverde het landskampioenschap onder leiding van trainer Jack Reynolds.
Ajax kreeg veel bijnamen als de Godenzonen, maar ook een bekende; Joden. Dit Joodse imago kreeg de club rond de tijd dat uitsupporters altijd met de tram door de joodse wijk naar het Ajaxstadion moesten.

Is één van de vele verklaringen.

WernerGSF
dus eigenlijk is het totale onzin?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.