MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Jornaquin schreef:
De Telegraaf meldt dat Jaakke vanavond verzocht word op te stappen. Nu van Geel nog!
De heren Colin, Delorge, Bakircioglu, Emanuelson, Ogararu en Urzaiz zijn ook vriendelijk verzocht hun spullen te pakken.

Laat ze inderdaad beetje bij beetje maar weer wat fatsoenlijkere spelers halen... Alhoewel een goede Emanuelson wel zijn meerwaarde heeft.

DonDijk
Schalke '04 - Porto 1-1
Liverpool - Inter Milan 2-1
AS Roma - Real Madrid (Real gaat lekker aanvallen, maar gezien de verdedigende zwakte krijgen ze toch 2 goals tegen) 2-2
Olympiakos Piraeus - Chelsea 0-0

Celtic - FC Barcelona 1-3
Olympique Lyon - Manchester United (het is wel een beetje over met Lyon) 1-2
Arsenal - AC Milan (wens vader gedachte) 0-2
Fenerbahce - Sevilla 3-1

herman schreef:
Laat ze inderdaad beetje bij beetje maar weer wat fatsoenlijkere spelers halen... Alhoewel een goede Emanuelson wel zijn meerwaarde heeft.

Urby kan inderdaad wel een meerwaarde hebben.
Zag net op die video nog een actie van Dani, mijn favo speler destijds.
Zulke talenten moeten weer gehaald worden!

herman schreef:

Met de nadruk op goede ........

In bijna elke belangrijke wedstrijd maakt hij echter helaas meestal één fatale blunder die op zijn minst één tegengoal kost, zowel bij Oranje als bij Ajax. Laat hem tijdens de EK wat mij betreft maar thuis.

Ja, als ie zo door gaat dit seizoen, hebben we op het EK niets aan hem. Maar goed, dit is de waan van de dag... vorig seizoen speelde ie bij vlagen ijzersterk en was ie een van de dragende spelers van Ajax. Kortom, schrijf hem niet te snel af.

En die actie van Dani is aardig (en de goal tegen Atletico al helemaal), maar al met al was Dani te veel een zorgenkind om echt op hem te kunnen bouwen... hij is ook al op zijn 26ste gestopt als profvoetballer en niet om dat ie nou zo vaak geblesseerd was.

Emanuelson is een van de meest overschatte spelers van de Nederlandse velden. Als linksmidden zeer behoorlijk, als linksachter heb ik nog liever Youssef El-Akchaoui. Het zegt toch al genoeg dat Koster liever een beperkte middenvelder als Vertonghen linksachter zet dan Urby. Wat die gozer überhaupt in het Nederlands elftal doet vraag me al tijden af...

Ja, ik zou hem ook niet in de verdediging zetten. Linksmidden lijkt me mooi, misschien dat ie over een jaar of 10 een linie terug mag...

(m'n cluppie) Liverpool wint met 2-0 van Inter. Prachtige goal van Gerrard en altijd leuk dat Kuijt scoort Ik ben weer blij vanavond.

Reijersen schreef:
(m'n cluppie) Liverpool wint met 2-0 van Inter. Prachtige goal van Gerrard en altijd leuk dat Kuijt scoort Ik ben weer blij vanavond.
Ik niet. Liverpool is echt een luizenploeg. Alleen Gerrard kan goed ballen. Hopelijk zet Inter de nederlaag recht in de return.

Ace
Wat is nou weer een luizenploeg? Alleen Gerrard kan goed ballen, uhuh...

Zeer interessant en ik zou zeggen eindelijk!

http://www.telesport.nl/voetbal/3340968/_CRUIJFF_TERUG_BIJ_AJAX__.html?p=2,1

Ofwel: van Basten trainer Ajax, Cruijf technische directeur. Idealer kan niet, althans. Ik had Guus Hiddink graag bij Ajax gezien. En natuurlijk moet van Basten zich gaan bewijzen. Maar op zich de combi Cruijf/van Basten..

Ik ben benieuwd! In ieder geval z.s.m. die enge Jaakke en zijn mannen weg!

Ik dacht al: waar blijf je Ace?

Hoewel ik Liverpool een prachtige club vind heb ik helemaal niks met de spelers, op Gerrard na dan. Als ik kijk naar Man United, Chelski en Arsenal dan valt er heel wat meer te genieten. Ik vind het voetbal dat Liverpool speelt niet om aan te zien. En als er al een keer iets van een mooie combinatie aan zit te komen dan is er altijd wel een klungel die het verpest. Liverpool had de mazzel dat Inter de wedstrijd te licht op nam. Maar dat krijg je als je in Italië weinig tot geen tegenstand ondervind en denkt dat het daarbuiten hetzelfde is.

Liverpool is qua historie natuurlijk de mooiste ploeg van Engeland. Qua publiek vergelijkbaar met Feyenoord. Jammer dat Liverpool de laatste jaren (hoelang duurt het nu al?) geen potten kan breken in de premier League. In Europa doen ze het dan weer aardig (goed). Niet het mooiste voetbal, maar wel degelijk voetbal gecombineerd met werklust.

Ace
Dat ze niet altijd even mooi spelen klopt, maar om Gerrard nou de enige goede voetballer te noemen gaat me wat ver. Om maar 1 voorbeeld te noemen: Fernando Torres kan dus niet veel? Europees de laatste jaren succesvoller dan bijna iedere andere ploeg en een absolute topclub. En waarom zou Inter de wedstrijd te licht opgevat hebben? Ik wil wel even een lijstje van clubs maken dat de laatste jaren tegen Liverpool gesneuveld is in de CL en die hebben het echt niet allemaal te licht opgevat. Liverpool uit blijft lastig, ook al ben je Inter Millan.

Roda uit is ook lastig. Torres is idd een goede voetballer. Maar voor de rest lopen de spelers niet bepaald over van technisch- en tactisch inzicht. Het is net of ik naar FC Knudde zit te kijken. Puur werkvoetbal. Grappig dat dat jou zo aanspreekt. Dat ze er veel mee bereiken is helder, bijna jaarlijks staan ze in de eindfase van de CL.

Ace
Een paar voorbeelden: Harry Kewell, Xabi Alonso, Jermaine Pennant, Javier Mascherano? Spelers die technisch prima onderlegd zijn... Kortom, Liverpool speelt degelijk en zakelijk (en zo af en toe ook echt weleens mooi hoor), maar dat er geen goede technische spelers lopen is gewoon onzin.

Ik vind de aanwezigheid van Benitez het grootste minpunt van Liverpool. Wat een labbekak is dat zeg.
Verder vind ik dat er naar verhouding vrij veel slechte voetballers rondlopen. Maar Gerrard, Torres en met name Mascherano zijn van buitencategorie.

Ace schreef:
dat er geen goede technische spelers lopen is gewoon onzin.

Je moet die roze bril van je een keer afzetten Ace.

Crouch is ook technisch.

Technischer dan je op grond van zijn voorkomen zou verwachten. Ik denk dat Benitez na dit seizoen zijn biezen wel kan pakken, het falen in de FA-cup en de competitie breekt hem lelijk op.

Misschien is het een leuke job voor Mourinho.

DonDijk
herman schreef:

Misschien is het een leuke job voor Mourinho.

Dan zullen ze inderdaad leuker gaan voetballen.

Hehe, ik wist dat deze reactie ging komen. Mourinho zal wel bondscoach van Portugal worden na het EK, dus het zo ver komt het vast niet.

Enne:

HiLL schreef:
Zeer interessant en ik zou zeggen eindelijk!

http://www.telesport.nl/voetbal/3340968/_CRUIJFF_TERUG_BIJ_AJAX__.html?p=2,1

Ofwel: van Basten trainer Ajax, Cruijf technische directeur. Idealer kan niet, althans. Ik had Guus Hiddink graag bij Ajax gezien. En natuurlijk moet van Basten zich gaan bewijzen. Maar op zich de combi Cruijf/van Basten..

Ik ben benieuwd! In ieder geval z.s.m. die enge Jaakke en zijn mannen weg!

Die combi is op papier prachtig, maar ik moet het nog maar zien... De trainers die op voorspraak van Cruyff gehaald zijn, bleken uiteindelijk toch ook niet zo succesvol.

Maar goed, ik ben wel hoopvol.

Jornaquin
Joy4ever schreef:
Ik dacht al: waar blijf je Ace?

Hoewel ik Liverpool een prachtige club vind heb ik helemaal niks met de spelers, op Gerrard na dan. Als ik kijk naar Man United, Chelski en Arsenal dan valt er heel wat meer te genieten. Ik vind het voetbal dat Liverpool speelt niet om aan te zien. En als er al een keer iets van een mooie combinatie aan zit te komen dan is er altijd wel een klungel die het verpest. Liverpool had de mazzel dat Inter de wedstrijd te licht op nam. Maar dat krijg je als je in Italië weinig tot geen tegenstand ondervind en denkt dat het daarbuiten hetzelfde is.

Inter nam de wedstrijd niet te licht op maar wist zich totaal geen raad met het compacte spel van Liverpool, na die onterechte rode kaart voor Materazzi hebben ze al helemaal geen pepernoot meer geraakt. Liverpool creerde vrij weinig kansen, Dirkie "Ik hoop dat van Basten vanavond heeft gekeken " K. brak per ongeluk de ban en scoorde via een been van een Inter verdediger. Gerrard maakte nog prachtig de 2-0. Liverpool speelt zeker geen prachtig voetbal, maar alles beter dan dat Italiaanse afbraakvoetbal. Gerechtigheid dus!

En inderdaad, er lopen zat spelers bij Liverpool die de gemiddelde houthakker van Inter qua techniek alle hoeken van het veld laten zien.(Wat wil zeggen, Inter moet het ook hebben van een aantaal zeer technische spelers die verrassing in het spel brengen, zonder hen waren ze niks.)

herman schreef:
Hehe, ik wist dat deze reactie ging komen. Mourinho zal wel bondscoach van Portugal worden na het EK, dus het zo ver komt het vast niet.

Ik denk (vrees eigenlijk) dat we Mourinho eerder bij Barça gaan zien dan Portugal of Liverpool... Tenzij Rijkaard toch een prijs pakt (maar daar gelooft niemand nog in)

artemio
Jornaquin schreef:

Inter nam de wedstrijd niet te licht op maar wist zich totaal geen raad met het compacte spel van Liverpool, na die onterechte rode kaart voor Materazzi hebben ze al helemaal geen pepernoot meer geraakt. Liverpool creerde vrij weinig kansen, Dirkie "Ik hoop dat van Basten vanavond heeft gekeken " K. brak per ongeluk de ban en scoorde via een been van een Inter verdediger. Gerrard maakte nog prachtig de 2-0. Liverpool speelt zeker geen prachtig voetbal, maar alles beter dan dat Italiaanse afbraakvoetbal. Gerechtigheid dus!

En inderdaad, er lopen zat spelers bij Liverpool die de gemiddelde houthakker van Inter qua techniek alle hoeken van het veld laten zien.(Wat wil zeggen, Inter moet het ook hebben van een aantaal zeer technische spelers die verrassing in het spel brengen, zonder hen waren ze niks.)

Naar mijn mening hebben Liverpool en Inter de zelfde speelopvatting, afbraakvoetbal. En inderdaad Inter heeft achterin een houthakker, maar het middenveld (cambiasso) en de voorhoede (ibra/cruz/suazo) zijn echt wel beter/technischer dan die van liverpool.

Het kan goed zijn dat Inter de wedstrijd niet licht heeft opgevat. Maar gezien de verbazingwekkend weinige tegenstand in de Serie A denk ik wel dat Inter iets minder scherp voor de aftrap verscheen. Als je puur naar de teams kijkt dan moet Inter een klasse beter zijn dan Liverpool. Maar goed, Inter had beter moeten weten gezien de status van Liverpool in de CL. Ik kijk zelf trouwens wel liever naar het "afbraak"voetbal van Inter dan het "kick-and-rush"voetbal van Liverpool. Maar das dus een kwestie van smaak.

DonDijk
Materazzi wordt hier zwaar onderschat, heb ik al wel weer door. Man, wat smacht het Nederlands Elftal naar zo'n ''houthakker'''.

En de andere uitslagen?
- Olympiacos houdt Chelsea op 0-0, Chelsea maakt het thuis wel af.
- AS Roma wint voor mij verrassend van Real
- Schalke scoort snel en handelt het verder zakelijk af.

En vanavond:
- Ben benieuwd wat Celtic tegen Barca klaar kan spelen
- Lyon tegen Man Utd lijkt me het meest interessant
- Arsenal wint hopelijk van de AC uit Milan
- En Fenerbahce en Sevilla mogen er allebei uit.

Reijersen schreef:
- Arsenal wint hopelijk van de AC uit Milan
- En Fenerbahce en Sevilla mogen er allebei uit. Dat mag dus niet!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:58 uur

geplaatst: vandaag om 08:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.