Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 6 maart 2008, 14:17 uur
DonDijk schreef:
Aha..vandaar van Nistelroo-y en Cru-y-ff?
(quote)
Aha..vandaar van Nistelroo-y en Cru-y-ff?

Helder, DonDyk
0
geplaatst: 6 maart 2008, 18:32 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Sinds 1984Al 24 jaar op de verkeerde plek dus.. da's bijna bewonderingswaardig. En dan nog geen kloot van voetbal weten en geen enkele naam goed kunnen uitspreken. Ik had ook bij de NOS moeten gaan werken

0
geplaatst: 6 maart 2008, 23:23 uur
PSV houdt de eer van Nederland weer hoog.
Knappe zege hoor die 0-1
Daar kan 020 nog wat van leren.
Knappe zege hoor die 0-1
Daar kan 020 nog wat van leren.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 09:55 uur
Het was een aardige wedstrijd. Er hing vooral een soort spanning steeds, want met dat Tottenham weet je het maar nooit. Maar ben content dat PSV gewonnen heeft (ja dat zeg ik zomaar als Ajacied). Opvallendste speler bij de Einhovenaren was toch wel Marcellis (schrijf je dat zo?). Lijkt me een groeibriljantje.
Nu alleen nog thuis afmaken.
Wie maakt volgens jullie de meeste kans op het veroveren van de UEFA Cup?
Nu alleen nog thuis afmaken.
Wie maakt volgens jullie de meeste kans op het veroveren van de UEFA Cup?
0
DutchViking
geplaatst: 7 maart 2008, 10:41 uur
PSV was gisteren iets beter dan Tottenham vond ik en heeft wat mij betreft terecht gewonnen (ook ik ben Ajacied). Marcellis speelde inderdaad wel goed.
Ik geef Anderlecht goede kans om de UEFA Cup te pakken, moeten ze alleen nog even 6x scoren tegen Bayern
Ik heb de wedstrijd gisteren gezien op de Belgische TV. Ik denk dat Bayern Munchen of Fiorentina de meeste kans maken om te winnen, wat die laatste club betreft zou ik dat ook wel leuk vinden.
Ik geef Anderlecht goede kans om de UEFA Cup te pakken, moeten ze alleen nog even 6x scoren tegen Bayern
Ik heb de wedstrijd gisteren gezien op de Belgische TV. Ik denk dat Bayern Munchen of Fiorentina de meeste kans maken om te winnen, wat die laatste club betreft zou ik dat ook wel leuk vinden.
0
DonDijk
geplaatst: 7 maart 2008, 11:03 uur
DutchViking schreef:
Ik denk dat Bayern Munchen of Fiorentina de meeste kans maken om te winnen, wat die laatste club betreft zou ik dat ook wel leuk vinden.
Ik denk dat Bayern Munchen of Fiorentina de meeste kans maken om te winnen, wat die laatste club betreft zou ik dat ook wel leuk vinden.
Zou leuk zijn voor Groningen

0
DutchViking
geplaatst: 7 maart 2008, 11:46 uur
Inderdaad, Groningen gaf Fiorentina meer tegenpartij dan wat het zwak spelende Everton gisteren deed

0
Jornaquin
geplaatst: 7 maart 2008, 12:47 uur
Kos schreef:
(quote)
Nou, als het niet tegen kleine clubjes is zie ik Ajax anders alleen maar oersaai en leleijk voetbal spelen (en slecht, dat ook).Tegen kleine clubjes vaak ook nog hoor, de intentie is er wel, de spelers niet. Het mooie voetbal van Ajax is, hoe pijnlijk ook, ook op leven na dood. Af en toe heb je nog een wedstrijd waarin het loopt, maar met deze middelmatige selectie zul je nooit potten breken. Tijd dat er weer echte voetballers gehaald worden en prutsers a la Emanuelson of Kennedy op de 1e trein ver van Amsterdam gezet worden.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:00 uur
Kos schreef:
(quote)
Nou, als het niet tegen kleine clubjes is zie ik Ajax anders alleen maar oersaai en leleijk voetbal spelen (en slecht, dat ook).Nou die saaiheid die de boeruh al sinds jaar en dag tentoonspreiden heb ik anders nog nooit gezien in Amsterdam hoor. De jaren dat ze alà NAC met 0-1 of 1-0 uitslagen de competitie beslisten liggen nog niet zover achter ons en het begint er nu ook wel verdacht veel op te lijken weer.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:04 uur
Jornaquin schreef:
Dan verschillen wij van denkwijze.
(quote)
Dan verschillen wij van denkwijze.
Dat denk jij.
Serieus en nogmaals: ajax moet de lat lager leggen. Dan kan Cruijf wel zeggen: als we de lat lager leggen, kunnen we moeilijker scoren. Het is het grootste probleem van ajax. Dan kan het met Feyenoord niet goed gaan, de crisis bij ajax lijkt nog groter te zijn. En dat is helemaal niet erg.

0
Jornaquin
geplaatst: 7 maart 2008, 13:13 uur
De lat zal bij Ajax nooit lager gelegd worden, of dat nu goed of slecht is. Dat doen ze bij bijv. Real Madrid ook niet. Ook al draait het daar ook al jaren niet lekker. Het is gewoon de bagage waar een topclub mee om moet kunnen gaan. Lukt dat niet, gaat er iets mis en moet het probleem opgelost worden waar Ajax nu mee bezig lijkt te zijn. Overigens bedoel ik hier niet mee dat men bij Ajax moet verwachten de Champions League te winnen ofzo.
0
DonDijk
geplaatst: 7 maart 2008, 13:14 uur
Jornaquin schreef:
Doel je op het feit dat het met feyenoord slechter gaat dan met Ajax terwijl er bij Ajax een grotere crisis gaande is?
(quote)
Doel je op het feit dat het met feyenoord slechter gaat dan met Ajax terwijl er bij Ajax een grotere crisis gaande is?
Dat is puur en alleen de schuld van de club zelf met hun geneuzel van: Wij willen weer bij de beste 16 clubs van Eurpa horen

Dat ze dat alleen dúrven denken, laten ze eerst weer een keertje in Nederland presteren voor ze de concurrentie aan kunnen gaan met topploegen uit Slowakije enzo.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:16 uur
Jornaquin schreef:
De lat zal bij Ajax nooit lager gelegd worden, of dat nu goed of slecht is. Dat doen ze bij bijv. Real Madrid ook niet. Ook al draait het daar ook al jaren niet lekker. Het is gewoon de bagage waar een topclub mee om moet kunnen gaan. Lukt dat niet, gaat er iets mis en moet het probleem opgelost worden waar Ajax nu mee bezig lijkt te zijn. Overigens bedoel ik hier niet mee dat men bij Ajax moet verwachten de Champions League te winnen ofzo.
Real Madrid en ajax zijn niet meer met elkaar te vergelijken en dat komt omdat Real Madrid uit Spanje komt en ajax uit Nederland. Die 2 competities zijn niet met elkaar te vergelijken. Financieel zeker niet. En dan kun je zeggen dat ze een vergelijkbare historie hebben, ze hebben geen vergelijkbare toekomst.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:17 uur
Klopt, zwarte neger, enzovoort. Zoals jij het (als eerste) formuleerde was het een tautologie, geloof ik. Maar ik ben ook al een tijdje niet meer naar school geweest.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:18 uur
DonDijk schreef:
Dat is puur en alleen de schuld van de club zelf met hun geneuzel van: Wij willen weer bij de beste 16 clubs van Eurpa horen
Dat ze dat alleen dúrven denken, laten ze eerst weer een keertje in Nederland presteren voor ze de concurrentie aan kunnen gaan met topploegen uit Slowakije enzo.
(quote)

Ben ik met je eens.. ik hoop dat dat soort gewauwel nu ook eens rechtgezet wordt met de komende reorganisatie.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 13:31 uur
Ik vind het wel grappig dat de ajax supporters hier precies zo reageren als dat ze hun psv vriendjes jarenlang verweten hebben 

0
geplaatst: 7 maart 2008, 15:22 uur
Nicolage Rico schreef:
Real Madrid en ajax zijn niet meer met elkaar te vergelijken en dat komt omdat Real Madrid uit Spanje komt en ajax uit Nederland. Die 2 competities zijn niet met elkaar te vergelijken. Financieel zeker niet. En dan kun je zeggen dat ze een vergelijkbare historie hebben, ze hebben geen vergelijkbare toekomst.
Dat is ook niet zeker, Real is al zo lang een rijke club en kijk hoe het ze vergaat nou.
En Cruyff gaf ook aan dat Ajax het vooral van ze jeugdopleiding moet hebben.
Als je ziet wat voor voetballers daarvandaan komen (zeker in combinatie met 6+5 regel in de toekomst) ziet de toekomst er niet eens zo slecht uit als je zou willen denken.
Ik zie voor Ajax een mooie toekomst, met goede berichten over Martina en Donald en VD Heijden.
Siem de Jong heeft al indruk kunnen maken, net als VD Wiel en nou ook Vermaelen bij mij en Vertonghen, en als Steek blijft ook mooi natuurlijk.
Heitinga is nog afwachten of hij blijft, en Urby moet vooral zijn goede speel-vorm zien te krijgen, als dat lukt is het toch gewoon een indrukwekkende voetballer Ajax waardig.
Laatst Schneijder en Maduro loos, wat op ze zachtst gezegd wel toegevoegde waarden ook hebben enz.
PSV speelde gister trouwens gewoon hartstikke goed, mooi voetbal om naar te kijken, mooier dan in de competitie in ieder geval.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 15:45 uur
WernerGSF schreef:

(quote)

Laatst zijn Maduro en Sneijder,2 jongens van Ajax opleiding weggegaan, en doen het goed in de spaanse competitie, en niet bij de minste clubs ook.
Of VD Vaart, De Jong, ook eigen opleiding.
0
Ace
geplaatst: 7 maart 2008, 15:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Dan kan Cruijf wel zeggen:
(quote)
Dan kan Cruijf wel zeggen:
In Spanje is het Cruyff.
Trouwens, schizo... Mooi stukje steno

0
Ace
geplaatst: 7 maart 2008, 15:55 uur
schizodeclown schreef:
Wat is daar mis mee dan?
(quote)
Wat is daar mis mee dan?
Niets. Ik moest het alleen 4 keer lezen voor ik het begreep

0
geplaatst: 7 maart 2008, 15:59 uur
Zo erg joh?Het meeste wat ik typ is toch echt normaal nederlands hoor

0
geplaatst: 7 maart 2008, 16:06 uur
Cruijff alweer weg bij Ajax
Johan Cruijff zal zich toch niet bezig gaan houden met de reorganisatie van het technische beleid van Ajax. Volgens De Telegraaf heeft de oud-speler de taak teruggegeven aan de ledenraad. Er zou een te groot verschil van inzicht zijn tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten.
Met name de jeugdopleiding is een heikel punt. “Er is sprake van een professioneel verschil van mening en niet van een conflict op het persoonlijke vlak. Omdat ik de jeugdopleiding snel op het niveau wil hebben dat bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen,” aldus Cruijff.
“Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen die het uit moeten voeren.” Verdere mededelingen zijn er op dit moment nog niet gedaan. Naar verwachting zal Ajax binnen afzienbare tijd ook met een statement naar buiten komen
Johan Cruijff zal zich toch niet bezig gaan houden met de reorganisatie van het technische beleid van Ajax. Volgens De Telegraaf heeft de oud-speler de taak teruggegeven aan de ledenraad. Er zou een te groot verschil van inzicht zijn tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten.
Met name de jeugdopleiding is een heikel punt. “Er is sprake van een professioneel verschil van mening en niet van een conflict op het persoonlijke vlak. Omdat ik de jeugdopleiding snel op het niveau wil hebben dat bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen,” aldus Cruijff.
“Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen die het uit moeten voeren.” Verdere mededelingen zijn er op dit moment nog niet gedaan. Naar verwachting zal Ajax binnen afzienbare tijd ook met een statement naar buiten komen

0
Ace
geplaatst: 7 maart 2008, 16:15 uur
Ook schizo?
Het was te mooi om waar te zien natuurlijk... Dat begint al lekker
Het was te mooi om waar te zien natuurlijk... Dat begint al lekker

0
geplaatst: 7 maart 2008, 16:16 uur
Die zag ik echt niet aankomen man.

Ja Cruyff zei al dat hij totale controle wilt hebben, en ik dacht dat hij dat ook kreeg.
Zijn er weer zaken niet goed afgesproken blijkbaar.
Maar goed Cruyff en Van Basten hebben in ieder geval regelmatig contact, dat is dan nog iets tenminste.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.