Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2008, 00:39 uur
Ok. Na wat klachten heb ik hier maar eens de bezem doorheen gehaald (wat betreft de berichten van vandaag dan). Over voetbal discussiëren is leuk, af en toe eens een plaagstootje uitdelen ook, maar het loopt hier af en toe de spuigaten uit... Jammer dat sommige mensen zo snel opgefokt raken. Het onderlinge gekonkel mag dus wel wat minder, laten we het maar weer over het voetbal zelf hebben. 

0
geplaatst: 8 maart 2008, 14:50 uur
Ook de absolute topper van dit weekeinde PSV - Ajax is definitief afgelast. Dit maakte de burgemeester van Eindhoven, Braks, zaterdagmiddag op een persconferentie wereldkundig. De burgemeester kan de veiligheid rondom het duel niet garanderen zonder de politie.
De afgelasting lijkt vooral als een mokerslag aan te komen bij de Amsterdammers. Ajax liet recentelijk weten een kort geding in te spannen tegen de politievakbonden, maar de kans dat de rechter de hoofdstedelingen gelijk geeft lijkt nihil.
Wanneer het duel nu gespeeld zal worden is vooralsnog niet bekend. Het andere afgelaste treffen, AZ - Feyenoord, zal hoogstwaarschijnlijk woensdag om 20.00 uur plaatsvinden in Alkmaar.
De afgelasting lijkt vooral als een mokerslag aan te komen bij de Amsterdammers. Ajax liet recentelijk weten een kort geding in te spannen tegen de politievakbonden, maar de kans dat de rechter de hoofdstedelingen gelijk geeft lijkt nihil.
Wanneer het duel nu gespeeld zal worden is vooralsnog niet bekend. Het andere afgelaste treffen, AZ - Feyenoord, zal hoogstwaarschijnlijk woensdag om 20.00 uur plaatsvinden in Alkmaar.
0
geplaatst: 9 maart 2008, 03:33 uur
Jammer, dit was voor Ajax de kans om de spanning in de compttie terug te brengen... Nu zul je zien dat PSV zijn potjes blijft winnen en Ajax blundert tegen degradatiekandidaten en dat er op het moment dat de wedstrijd wel gespeeld word er niks meer op het spel staat.
0
geplaatst: 9 maart 2008, 10:26 uur
Wat een gezever, anders was de competitie vandaag al gespeeld
Nu blijft het nog even spannend 
Nu blijft het nog even spannend 
0
geplaatst: 10 maart 2008, 09:06 uur
Ik heb een heerlijk weekend gehad. Feyenoord was eindelijk een keer foutloos.
0
DonDijk
geplaatst: 10 maart 2008, 12:46 uur
Goed weekend voor Groningen, slecht gespeeld maar wel de volle mep meenemen.
0
geplaatst: 10 maart 2008, 12:50 uur
Jaja dat zjn de kenmerken van een echte topclub.
Ook op een offday gewoon met de volle buit mee terug naar Grunn

Ook op een offday gewoon met de volle buit mee terug naar Grunn

0
DonDijk
geplaatst: 10 maart 2008, 12:56 uur
jelmer19 schreef:

Hoho, niet overdrijven he. Dit zijn teksten die ik met een andere club associeer. Wij blijven maar gewoon de domme boeren uit het hoge Noorden, laat de rest maar hoog van de toren blazen.
0
geplaatst: 10 maart 2008, 12:58 uur
was ook sarcastisch bedoeld natuurlijk
Ik heb een vaag vermoeden dat je over een club uit de hoofdtad praat

Maar Groningen is nu wel een echte subtopper aan het worden. Echt mooi hoe ze de laatste jaren zijn gegroeid
Ik heb een vaag vermoeden dat je over een club uit de hoofdtad praat

Maar Groningen is nu wel een echte subtopper aan het worden. Echt mooi hoe ze de laatste jaren zijn gegroeid
0
Jornaquin
geplaatst: 10 maart 2008, 17:14 uur
En ze hebben het syndroom van Calimero ook snel overgenomen
. Overigens zeker knap hoe Groningen een stabiele subtopper is geworden. Hulde aan Ron Jans
.
. Overigens zeker knap hoe Groningen een stabiele subtopper is geworden. Hulde aan Ron Jans
.
0
artemio
geplaatst: 10 maart 2008, 17:48 uur
Joy4ever schreef:
De Oude Dame heeft er ook weer drie punten bij
De Oude Dame heeft er ook weer drie punten bij
Ja, met een Trezeguet in vorm zullen ze niet veel meer weggeven.
Het zag er wel lange tijd naar uit dat Milan weer punten zou verspelen, maar helaas gebeurde dit uiteindelijk ook niet.
En over de afgelastingen in onze vaderlandse competitie. Ik vind het wat overdreven om te klagen over competitievervalsing. Maar klagen hoort bij onze cultuur...
0
Jornaquin
geplaatst: 10 maart 2008, 17:52 uur
Ik vind wat de advocaat van Ajax aandroeg een compleet non-argument. Als je kampioen wilt worden moet je van iedere club in welke tijd van het jaar dan ook kunnen winnen, en zeker van je naaste concurrent. Wat Koster zei kon ik me wel in vinden maar is nu ook niet relevant meer aangezien de wedstrijd volgende week al gespeeld wordt, en stel Ajax wint dan ligt de competitie alsnog helemaal open.
0
geplaatst: 10 maart 2008, 18:05 uur
Jornaquin schreef:
Ik vind wat de advocaat van Ajax aandroeg een compleet non-argument. Als je kampioen wilt worden moet je van iedere club in welke tijd van het jaar dan ook kunnen winnen, en zeker van je naaste concurrent. Wat Koster zei kon ik me wel in vinden maar is nu ook niet relevant meer aangezien de wedstrijd volgende week al gespeeld wordt, en stel Ajax wint dan ligt de competitie alsnog helemaal open.
Juist, je kan wel wat te zeggen hebben over externe factoren, maar kijk eerst naar jezelf en win gewoon voor jezelf ipv afhankelijk te zijn van anderen.
Laatste tijd niet de beste berichten over Ajax misschien,maar als je de laatste wedstrijd(en) bekijkt doet Ajax het in sportief opzicht natuurlijk alleraardigst.Dus zoveel kommer en kwel is er nou ook weer niet.
Maar de gemoederen lopen nou natuurlijk wel hoog op.
Het is weer spannend...
0
artemio
geplaatst: 10 maart 2008, 18:27 uur
o ja, dat was ik even vergeten: cruyff, wat een giller 
Achter de schermen zal hij z'n invloed toch wel (blijven) uitoefenen, zeker met van Basten als coach

Achter de schermen zal hij z'n invloed toch wel (blijven) uitoefenen, zeker met van Basten als coach
0
geplaatst: 10 maart 2008, 18:43 uur
DonDijk schreef:
En vrijdag Heerenveen, vak AA gaat zijn longen uit zijn lijf schreeuwen!
0
geplaatst: 10 maart 2008, 19:38 uur
Jornaquin schreef:
Overigens zeker knap hoe Groningen een stabiele subtopper is geworden. Hulde aan Ron Jans
.
Overigens zeker knap hoe Groningen een stabiele subtopper is geworden. Hulde aan Ron Jans
.Is vind ik vooral te danken aan het fantastische management van de laatste jaren. Nijland en bijvoorbeeld een ''Veldmate'' die fantastisch werk doet. En met hun nog vele anderen.
0
DonDijk
geplaatst: 10 maart 2008, 20:06 uur
lebowski schreef:
(quote)
Mischien wel de beste teams uit de Eredivisie tegenover elkaar. Nee, niet de beste spelers maar de beste teams, op PSV na waarschijnlijk.
0
Jornaquin
geplaatst: 10 maart 2008, 20:12 uur
Qua collectief schat ik Groningen hoger in dan Heerenveen. Heerenveen heeft daarentegen meer (individuele) kwaliteit.
0
DonDijk
geplaatst: 10 maart 2008, 20:20 uur
Ja klopt helemaal. Wij hebben geen Sulemani (hoe schrijft ge dat), hopelijk is Berg weer fit.
0
Jornaquin
geplaatst: 10 maart 2008, 20:27 uur
Berg is zeer goed bezig ja dit seizoen. Erg knap. Ik denk overigens dat Groningen een nipte overwinning gaat behalen, wat ik ook hoop.
0
geplaatst: 10 maart 2008, 21:02 uur
Dat wordt weer fijn. Ik ben de enige Fries in een klas van drie studenten (lerarenopleiding Duits op de NHL in Leeuwarden). De andere twee zijn Groningers. Ik verwacht een gelijkspel, maar ik hoop, uiteraard, dat Heerenveen wint.
0
Jornaquin
geplaatst: 10 maart 2008, 21:54 uur
jelmer19 schreef:
Is vind ik vooral te danken aan het fantastische management van de laatste jaren. Nijland en bijvoorbeeld een ''Veldmate'' die fantastisch werk doet. En met hun nog vele anderen.
Is vind ik vooral te danken aan het fantastische management van de laatste jaren. Nijland en bijvoorbeeld een ''Veldmate'' die fantastisch werk doet. En met hun nog vele anderen.
Dat zal jij als fan beter kunnen beoordelen dan ik als buitenstaander, maar het is toch ook wel op het conto van Jans te schrijven hoe hij een solide ploeg van FC Groningen heeft gemaakt.
0
artemio
geplaatst: 11 maart 2008, 22:58 uur
Liverpool door. Vier engelse ploegen bij de laatste achte vind ik echt teveel. Het zou verboden moeten worden. Nog maar slechts twee serieuze niet engelse kanshebbers , barcelona en as roma.
Ik ga barcelona supporteren!
Ik ga barcelona supporteren!
0
geplaatst: 11 maart 2008, 23:03 uur
Ik vind het ook een beetje eenzijdig worden.. engelse ploegen spelen doorgaans best mooi voetbal tegen elkaar. Maar in internationaal verband is het niet veel
Hopen dat ze allevier tegen elkaar loten dus..
Hopen dat ze allevier tegen elkaar loten dus..Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.