Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
Toine Rorije
geplaatst: 21 april 2006, 01:59 uur
Ik zou het ook wel een leuke stunt vinden, daar niet van. Maar uiteindelijk zit je wel in de CL opgescheept met types als Yuri Cornelisse.
0
geplaatst: 21 april 2006, 08:52 uur
BoordAppel schreef:
Vooral Feyenoord is helemaal de kluts kwijt. Twee stomme rode kaarten en twee stomme doelpunten tegen.
Vooral Feyenoord is helemaal de kluts kwijt. Twee stomme rode kaarten en twee stomme doelpunten tegen.
In de hoop dat er zondag een wonder gebeurd, heb ik maar eens besloten de hoon van mijn collega's aan me voorbij te laten gaan en een dagje thuis te werken.

0
geplaatst: 21 april 2006, 09:23 uur
Alwaar je je de hoon van enkele mume-maatjes kunt laten welgevallen. 

0
geplaatst: 21 april 2006, 09:33 uur
Toine Rorije schreef:
Was het niet zo dat als Groningen tegen Ajax moest (en daar ziet het nu naar uit) dat die wedstrijd dan door Cohen verboden zou worden? En dat we daardoor straks met Groningen in de voorronde CL zitten. Of ja, zoiets had ik er van begrepen. Maar het lijkt me geen goed vooruitzicht
Was het niet zo dat als Groningen tegen Ajax moest (en daar ziet het nu naar uit) dat die wedstrijd dan door Cohen verboden zou worden? En dat we daardoor straks met Groningen in de voorronde CL zitten. Of ja, zoiets had ik er van begrepen. Maar het lijkt me geen goed vooruitzicht

Jep klopt inderdaad, Ajax zou dan wel de 1e wedstrijd thuis kunnen spelen maar dat wil de club weer niet dus als beide partijen voet bij stuk houden dan zit Groningen in de voorronde CL. En erg goed voor het Nederlandse voetbal zal dat niet zijn denk ik

0
geplaatst: 23 april 2006, 18:07 uur
Zal dan nummer zes worden:
- De Historie
- 1995
- De gouden jaren ('70)
- De 100 mooiste doelpunten
- Seizoensoverzicht 2005/2006
Maar wel belachelijk dat AZ en Feyenoord eruit liggen. De KNVB is erin geslaagd het domste systeem ooit te bedenken, hulde!
0
geplaatst: 23 april 2006, 18:12 uur
avdj schreef:
(quote)
Maar wel belachelijk dat AZ en Feyenoord eruit liggen. De KNVB is erin geslaagd het domste systeem ooit te bedenken, hulde!De opzet is leuk bedacht, maar het is inderdaad belachelijk dat Groningen misschien strax in de voorronde CL zit. Kenneth Perez zei al: 'Als Groningen de voorronde CL haalt, denk ik dat de UEFA dit snel afschaft'
0
JonnieBrasco
geplaatst: 23 april 2006, 18:17 uur
Ole ole ole ole, we gaan op de trekker naar Madrid, Munchen en Turijn!
0
geplaatst: 23 april 2006, 18:17 uur
Haha, ik schrijf hier ook echt nooit, maar ik kom van origine uit Groningen en ben apetrots!!! Vond het enorm kicken dat ze gewonnen hadden van AZ! (Nu vanavond nog een keer!)
Groningen? YES!!!!!

Groningen? YES!!!!!

0
geplaatst: 23 april 2006, 18:33 uur
Ik vind alle negatieve reacties in de pers op het play-off systeem behoorlijk kortzichtig. Men is blijkbaar niet in staat om even helder na te denken, maar bekijkt alles door een nostalgische bril van "vroeger was alles beter". Ik vind het een mooi systeem dat op de lange termijn het Nederlandse voetbal op een hoger niveau kan tillen en de top breder kan maken.
Er wordt wel gezegd dat Feyenoord en AZ benadeeld zijn door dit systeem. Onzin. Voor een dergelijke stelling is geen enkel steekhoudend argument te bedenken. Het systeem is heel duidelijk en eerlijk. De nummer 1 gaat de champions league in en de nummers 2 t/m 5 kunnen zich kwalificeren voor een plaats in de voorronde van de champions league. En Feyenoord en AZ hebben de kwalificatie niet overleefd ondanks dat ze tegen lager geklasseerde ploegen mochten spelen.
Ik hoop dat de KNVB zich niet laat afleiden door dat kortzichtige gemopper van journalisten en dit systeem zullen blijven hanteren.
Er wordt wel gezegd dat Feyenoord en AZ benadeeld zijn door dit systeem. Onzin. Voor een dergelijke stelling is geen enkel steekhoudend argument te bedenken. Het systeem is heel duidelijk en eerlijk. De nummer 1 gaat de champions league in en de nummers 2 t/m 5 kunnen zich kwalificeren voor een plaats in de voorronde van de champions league. En Feyenoord en AZ hebben de kwalificatie niet overleefd ondanks dat ze tegen lager geklasseerde ploegen mochten spelen.
Ik hoop dat de KNVB zich niet laat afleiden door dat kortzichtige gemopper van journalisten en dit systeem zullen blijven hanteren.
0
Allmusic
geplaatst: 23 april 2006, 18:38 uur
...dus mensen die tegen het play-off systeem zijn, kunnen niet helder nadenken? Wat is dat nou voor een vaag statement. Natuurlijk levert het spectaculaire wedstrijden op, maar ik blijf van mening dat AZ (als 2e geëindigd met 18 punten voorsprong op Groningen) de voorrondes van de CL had moeten spelen. Dat is mijn steekhoudend argument.
In een competitie over 34 wedstrijden kan toch veel beter bepaald worden wat de beste clubs zijn dan in een play-off systeem. Eén scheidsrechterlijke dwaling kan ertoe leiden dat Groningen straks inderdaad op de trekker naar Milaan gaat. Leuk, maar slecht voor het Nederlandse voetbal.
In een competitie over 34 wedstrijden kan toch veel beter bepaald worden wat de beste clubs zijn dan in een play-off systeem. Eén scheidsrechterlijke dwaling kan ertoe leiden dat Groningen straks inderdaad op de trekker naar Milaan gaat. Leuk, maar slecht voor het Nederlandse voetbal.
0
geplaatst: 23 april 2006, 18:42 uur
Ik vind ook dat AZ de CL in had gemoeten. En bubbachups werkt waarschijnlijk bij de KNVB ofzo want anders ga je hier niet roepen dat de competitie er beter van wordt. Dit is natuurlijk de grootste onzin.
0
geplaatst: 23 april 2006, 18:46 uur
Ik vind het ook een slecht systeem. AZ wordt na een heel seizoen, 34 matchen, 2e en nog zouden ze geen Champions League kunnen spelen. En dat allemaal door twee matchen (eigenlijk één verloren match). Daar heb je dan heel het seizoen voor gewerkt. Belachelijk toch. Typisch weer iets voor jullie Nederlanders, maken jullie de top maar breder door Groningen straks CL te laten spelen tegen Barcelona of Milan
. Good luck!
. Good luck!
0
geplaatst: 23 april 2006, 18:56 uur
Allmusic schreef:
...dus mensen die tegen het play-off systeem zijn, kunnen niet helder nadenken?
...dus mensen die tegen het play-off systeem zijn, kunnen niet helder nadenken?
Of ze het niet kunnen weet ik niet, maar in dit geval doen deze mensen het helaas dus niet.
Allmusic schreef:
Dat is mijn steekhoudend argument.
Dat is mijn steekhoudend argument.
Dat is het dus niet, het is een onzin argument. Appels met peren vergelijken. Het heeft geen zin om het nieuwe systeem vanuit het oude systeem te beoordelen. Je moet ze allebei los van elkaar zien. Of als dat makkelijker is, kijk dan eens naar het basketbal systeem. Daar gaat men nog een stukje verder, want ook de nummer 1 moet mee doen aan de play-off. Het liefst zie ik dat we op den duur ook die kant op gaan met het voetbal. In dat geval is het namelijk nòg eerlijker en nòg duidelijker.
0
Allmusic
geplaatst: 23 april 2006, 19:00 uur
.... en misschien kunnen we dan voor de winnaars van de play-off-wedstrijden nog een competitie organiseren om te kijken wie daar dan weer het beste van is, dat kan dan wel in juli/augustus. Nog eerlijker en nog spannender!!!
0
geplaatst: 23 april 2006, 19:11 uur
Inderdaad, wat is er mis met een competitie uitslag? Is het na 34 wedstrijden niet duidelijk soms? Je hebt dan gewoon een stand, punt uit.
"Ja, maar als we nu nog meer wedstrijden daar achteraan plakken levert dat meer geld op..."
"Ja, maar als we nu nog meer wedstrijden daar achteraan plakken levert dat meer geld op..."
0
geplaatst: 23 april 2006, 19:17 uur
HammerHead schreef:
Daar sla je natuurlijk de spijker op z'n kop.
0
geplaatst: 23 april 2006, 20:38 uur
Inderdaad. Alsof clubs als AZ en Ajax nog niet genoeg wedstrijden spelen in een seizoen. Het is leuk voor Ajax dat ze straks alsnog in de CL spelen, maar waar speel je dan nog competitie voor?
0
geplaatst: 23 april 2006, 20:44 uur
herman schreef:
maar waar speel je dan nog competitie voor?
maar waar speel je dan nog competitie voor?
Om kampioen te worden of om je te kwalificeren voor de play-off.

0
geplaatst: 23 april 2006, 20:58 uur
Maar wat is dan het nut? Je denkt toch niet dat Groningen er zoveel op vooruit gaat als ze de Champions League halen? Willem II heeft ook Champions League gespeeld en je kan nou niet echt zeggen dat die zich bij de top hebben aangesloten...
0
Toine Rorije
geplaatst: 23 april 2006, 21:01 uur
Ach, ik vind die play-offs niet eens zo heel slecht. Dan heb je binnen Nederland nog eens wat wedstrijden die ergens over gaan. Alleen is het raar dat je in de competitie dan nog wel kampioen kunt worden, terwijl die eigenlijk niet meer is dan een hele lange kwalificatie voor de play-offs.
0
SelmaDuim
geplaatst: 23 april 2006, 21:04 uur
Ik wil je best een keer uitleggen wat buitenspel is hoor.

0
geplaatst: 23 april 2006, 21:05 uur
SelmaDuim schreef:
(quote)

0
fastpulseboy
geplaatst: 23 april 2006, 21:11 uur
SelmaDuim schreef:
(quote)

yes...........tell me
(niet dat ik daardoor wel naar voetbal ga kijken...maar toch)

0
geplaatst: 23 april 2006, 21:21 uur
De Play-offs zijn eerder verzonnen voor het geld, dan om de Nederlandse competitie beter te maken. Je maakt de Nederlandse competitie niet beter door Groningen mee te laten doen in de CL. Je hoeft maar in 4 wedstrijden te pieken, met een achterstand van 18 punten over 34 wedstrijden.
Ik denk dat iedereen, inclusief alle spelers en trainers, het over eens zijn dat de Play-offs op sportief gebied oneerlijk zijn. Alleen Bubbachups en de KNVB zijn voorstander van de Play-offs.
Ik kan me niet voorstellen dat deze play-offs er over 5 jaar nog zijn... Laten we het hopen!
Ik denk dat iedereen, inclusief alle spelers en trainers, het over eens zijn dat de Play-offs op sportief gebied oneerlijk zijn. Alleen Bubbachups en de KNVB zijn voorstander van de Play-offs.
Ik kan me niet voorstellen dat deze play-offs er over 5 jaar nog zijn... Laten we het hopen!
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:25 uur
Als je een competitie heb met 18 ploegen en die spelen allemaal 2 keer tegen elkaar kom je op 34 wedstrijden.
Na 34 wedstrijden geeft de ranglijst aan hoe je dat seizoen gepresteerd hebt en van daaruit ga je tickets geven voor europees voetbal, daar heb je 34 (!) wedstrijden voor gespeeld, dat was (helaas was) een zeer logisch systeem. Maar nee hoor, commercie geeft helaas de doorslag om met de geweldige playoffs te aan te komen, hulde KNVB! Nu is de vorm van de dag doorslaggevend of je wel of niet een CL ticket kan bemachtigen. Met andere woorden het hele seizoen speel je voor niets. Je moet alleen in de laatste paar wedstrijden je best doen en huppakee groningen kan met de trekker naar Madrid. Wat een belachelijk systeem.
Je verdiend een CL wanneer je een heel seizoen goed presteerd en NIET wanneer je een paar wedstrijden goed presteert. Ieder normaal logisch denkend mens denkt er zo over.
Na 34 wedstrijden geeft de ranglijst aan hoe je dat seizoen gepresteerd hebt en van daaruit ga je tickets geven voor europees voetbal, daar heb je 34 (!) wedstrijden voor gespeeld, dat was (helaas was) een zeer logisch systeem. Maar nee hoor, commercie geeft helaas de doorslag om met de geweldige playoffs te aan te komen, hulde KNVB! Nu is de vorm van de dag doorslaggevend of je wel of niet een CL ticket kan bemachtigen. Met andere woorden het hele seizoen speel je voor niets. Je moet alleen in de laatste paar wedstrijden je best doen en huppakee groningen kan met de trekker naar Madrid. Wat een belachelijk systeem.
Je verdiend een CL wanneer je een heel seizoen goed presteerd en NIET wanneer je een paar wedstrijden goed presteert. Ieder normaal logisch denkend mens denkt er zo over.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:28 uur
Nicolage Rico schreef:
De Play-offs zijn eerder verzonnen voor het geld, dan om de Nederlandse competitie beter te maken. Je maakt de Nederlandse competitie niet beter door Groningen mee te laten doen in de CL. Je hoeft maar in 4 wedstrijden te pieken, met een achterstand van 18 punten over 34 wedstrijden.
Je moet ook in de top 5 eindigen. De play-offs zijn verzonnen om de competitie spannender te maken. En dat is gelukt.
Nicolage Rico schreef:
ALLE clubs (behalve PSV) hebben VOOR de play-offs gestemd. Bijzonder kinderachtige reacties allemaal nu FC Groningen - inderdaad, mijn club - ineens tot meer in staat blijkt dan iedereen verwachtte. Spelers en trainer van Groningen gaven direct toe dat AZ zwaar benadeeld is, maar het gemekker komt een beetje als mosterd na de maaltijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.