Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:33 uur
Ehm, er waren ook al heel veel bezwaren voor de play offs daadwerkelijk begonnen waren. Ik geloof dat de meeste trainers er ook niet echt gelukkig mee waren, maar zij zijn dan ook niet de beleidsbepalers van de clubs.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:36 uur
Iedereen pleit ervoor om minder wedstrijden te spelen in een seizoen en KNVB komt met zo'n play off systeem. En als Groningen deze Play Off serie wint dan gun ik het ze van harte om van hun CL avonturen te genieten, maar het blijft een belachelijk systeem dat zo snel mogelijk moet worden afgeschaft.
De CL is bedoeld om de beste teams van Europa van het afgelopen seizoen te laten spelen om de Europese titel. Nu krijgen we straks de nr. 5 van Nederland in de CL en de nr. 2, 3 en 4 gaan de Uefa Cup in, ik vind dit heel krom.
Ten tweede is de CL bedoeld om de beste teams van jouw land te presenteren. Ik kan je verzekeren dat Groningen in de voorronde er al uitligt. En dan kunnen we wel aju-met-je-paraplu zeggen over de 5e plek (dus een extra CL plek) die nu nog binnen handbereik is.
De CL is bedoeld om de beste teams van Europa van het afgelopen seizoen te laten spelen om de Europese titel. Nu krijgen we straks de nr. 5 van Nederland in de CL en de nr. 2, 3 en 4 gaan de Uefa Cup in, ik vind dit heel krom.
Ten tweede is de CL bedoeld om de beste teams van jouw land te presenteren. Ik kan je verzekeren dat Groningen in de voorronde er al uitligt. En dan kunnen we wel aju-met-je-paraplu zeggen over de 5e plek (dus een extra CL plek) die nu nog binnen handbereik is.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:45 uur
Ik vind dat de playoffs wel degelijk een bijdrage hebben. Vroeger was de competitie vaak al na een wedstrijd of 25 beslist en waren er slechts een aantal ploegen die dan nog ergens voor speelden. Nu komt eigenlijk elke ploeg altijd nog wel ergens voor in aanmerking.
Bovendien is de Champions League zelf ook deels knockout. Dan is het dus ook niet eerlijk als een ploeg die in de poule-ronde 1e was, in de 2e ronde uitgeschakeld word door een ploeg die 2e in hun poule was. Zelfde verhaal lijkt mij.
Natuurlijk is het wel twijfelachtig dat er nu nog meer wedstrijden gespeeld moeten worden. Zeker in een jaar waarin we zo graag wereldkampioen willen worden.
Bovendien is de Champions League zelf ook deels knockout. Dan is het dus ook niet eerlijk als een ploeg die in de poule-ronde 1e was, in de 2e ronde uitgeschakeld word door een ploeg die 2e in hun poule was. Zelfde verhaal lijkt mij.
Natuurlijk is het wel twijfelachtig dat er nu nog meer wedstrijden gespeeld moeten worden. Zeker in een jaar waarin we zo graag wereldkampioen willen worden.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:45 uur
Goed punt van Klumpie, al acht ik Groningen niet direct kansloos als het daadwerkelijk zover komt. Als ze Ajax kunnen verslaan over 2 wedstrijden, dan kunnen ze ook wel teams als Hearts of Brondby aan.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:50 uur
Edit: waarom beginnen we de competitie niet gewoon met een KO-systeem waarin alle NLse voetbalteams mee kunnen doen. Je zou dan 2 tot de 24ste macht teams mee kunt laten doen en - net als bij judo - verliezers van teams die de volgende ronde tegen elkaar laten spelen, zodat die nog een troostprijs (UEFA cup ofzo) kunnen halen. 

0
geplaatst: 23 april 2006, 21:51 uur
herman schreef:
Goed punt van Klumpie, al acht ik Groningen niet direct kansloos als het daadwerkelijk zover komt. Als ze Ajax kunnen verslaan over 2 wedstrijden, dan kunnen ze ook wel teams als Hearts of Brondby aan.
Nee hoor, Groningen moet voetballen tegen Madrid, Inter, Liverpool of een andere grootmacht omdat ze de laatste 15 jaar geen europees voetbal hebben gespeeld.
Ajax en PSV komen in de voorronde van de CL altijd tegen makkies omdat ze jaarlijks Europees voetballen. En dan kom je tegen clubs als Maribor en Brondby.
Dus als Groningen de voorronde van de CL haalt, dan hebben we aankomend seizoen waarschijnlijk maar 1 team in de CL.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:08 uur
Klumpie schreef:
Nee hoor, Groningen moet voetballen tegen Madrid, Inter, Liverpool of een andere grootmacht omdat ze de laatste 15 jaar geen europees voetbal hebben gespeeld.
1e ronde UEFA 83-84: FC Groningen - Atletico Madrid: 3-0
2e ronde UEFA 83-84: FC Groningen – Inter Milan 2-0
OK OK lang geleden. En ik ben het met jullie eens dat het systeem van de play-offs sportief gezien niet klopt en direct afgeschaft moet worden. Maar doe nou niet alsof al die 'gevestigde' clubs jaar-in-jaar-uit met zegereeksen in Europa bezig zijn. Groningen - Real Madrid lijkt momenteel een interessanter affiche dan Ajax - Maribor
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:11 uur
Ja, lebowski daar heb je gelijk in, maar dat waren wel andere tijden. En op Ajax en PSV na presteren de andere clubs vrij weinig jaar in en jaar uit in Europa.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:20 uur
lebowski schreef:
(quote)
Groningen - Real Madrid lijkt momenteel een interessanter affiche dan Ajax - MariborHet gaat toch niet om het "interessantere affiche" het gaat erom dat de Nederlandse clubs ver komen in de CL en dat ze Portugal op de ranglijst voorbij gaan, en een extra CL plek krijgen daar gaat het om.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:27 uur
Waar gaat het dan om?? Om het interessantere affiche oftewel dat de Nederlandse clubs kansloos verliezen. Zie PSV - Lyon zie AJAX - Inter.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:29 uur
Portugal gaan we toch wel voorbij zodra de Europa Cups die Porto won onder Mourinho 'verjaard' zijn.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:31 uur
herman schreef:
Portugal gaan we toch wel voorbij zodra de Europa Cups die Porto won onder Mourinho 'verjaard' zijn.
Benfica haalde dit jaar toch de 1/4 finale van de CL dat is verder dan de AJAX en PSV kwamen.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:31 uur
lebowski schreef:
Je moet ook in de top 5 eindigen. De play-offs zijn verzonnen om de competitie spannender te maken. En dat is gelukt.
Je moet ook in de top 5 eindigen. De play-offs zijn verzonnen om de competitie spannender te maken. En dat is gelukt.
Daar ben ik het niet mee eens. De laatste wedstrijden in de competitie waren voor Feyenoord en AZ helemaal niet meer van belang, dus minder spannend. Als de Play-offs er niet waren, waren de laatste wedstrijden ook spannend geweest. Bovendien gaat het niet alleen om spanning, maar om gerechtigheid!
Het blijft belachelijk als ajax of FC Groningen in de CL spelen, met en achterstand van 14 en (ik geloof) 17 punten op AZ. Dat zijn al 5 wedstrijden!!
Ik hoop dat ajax verliest in de voorronde van de CL. Dan is er alsnog gerechtigheid.
En zijn alle play-offwedstrijden voor niks geweest!!!! Alhoewel, voor niks... voor de tegenstanders van het NL-elftal zijn al die wedstrijden alleen maar gunstig natuurlijk.....En alle clubs, behalve psv, hebben voor de play-offs gestemd, maar daar horen de trainers, spelers en publiek niet bij!!
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:32 uur
Tegen die tijd zijn we ook de Uefa Cup winst van Feyenoord(2002) kwijt en de kwartfinale plek van Ajax in de CL (2003).
Daarom is het de bedoeling dat je vrij constant blijft presteren en met Groningen in de voorronde van de CL geloof ik er niet in. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Daarom is het de bedoeling dat je vrij constant blijft presteren en met Groningen in de voorronde van de CL geloof ik er niet in. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:34 uur
Iceman schreef:
Het gaat toch niet om het "interessantere affiche" het gaat erom dat de Nederlandse clubs ver komen in de CL en dat ze Portugal op de ranglijst voorbij gaan, en een extra CL plek krijgen daar gaat het om.
(quote)
Het gaat toch niet om het "interessantere affiche" het gaat erom dat de Nederlandse clubs ver komen in de CL en dat ze Portugal op de ranglijst voorbij gaan, en een extra CL plek krijgen daar gaat het om.
Inderdaad, en - met alle respect - dat gaat niet lukken met Groningen. Groningen gaat de 2e ronde never nooit niet halen. Feyenoord, az en ajax maken daarintegen wel een kans.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:37 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Het blijft belachelijk als ajax of FC Groningen in de CL spelen, met en achterstand van 14 en (ik geloof) 17 punten op AZ. Dat zijn al 5 wedstrijden!!Het zou eigenlijk ook belachelijk zijn als Feyenoord met 3 punten achterstand naar de voorronde CL zou gaan
Dus jij moet ook niet zeuren alleen de fans van AZ 
0
Waarschijnlijk vooral de boekhouders, want: extra wedstrijden = extra inkomsten is natuurlijk de redenatie.
Zij hebben geen boodschap aan het sportieve belang.
En misschien heeft John de Mol wel een hele grote vinger in de pap bij de KNVB. Zouden die Play-Offs zijn voorstel zijn?

0
herman schreef:
De cup van Feyenoord in 2002 verjaard aankomend seizoen OOK! Ik hoop dat PSV/Ajax/AZ/Feyenoord/Groningen en ??? een zo gunstig mogelijke loting hebben zodat er volgend jaar punten gehaald kunnen worden. Dan maar PSV - Brondby en Ajax - Praag kijken. Het affiche is minder, het resultaat is bijna zeker beter. En de aantrekkelijke affiches komen vanzelf wel als je ver kom.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:39 uur
avdj schreef:
(quote)
Ik hoop dat PSV/Ajax/AZ/Feyenoord/Groningen en RODA JC een zo gunstig mogelijke loting hebben zodat er volgend jaar punten gehaald kunnen worden.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:40 uur
Iceman schreef:
Het zou eigenlijk ook belachelijk zijn als Feyenoord met 3 punten achterstand naar de voorronde CL zou gaan
(quote)
Het zou eigenlijk ook belachelijk zijn als Feyenoord met 3 punten achterstand naar de voorronde CL zou gaan
Haha, ik zeur ook niet. Ik zei al: de Play-offs hadden er nooit mogen zijn, dus AZ had gewoon in de voorronde van de CL moeten staan...

0
geplaatst: 23 april 2006, 22:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Haha, ik zeur ook niet. Ik zei al: de Play-offs hadden er nooit mogen zijn, dus AZ had gewoon in de voorronde van de CL moeten staan...
(quote)

Was het maar zo... Maar misschien dat Feyenoord dan de laatste wedstrijden toch beter zijn best had gedaan en alsnog plek 2 had gehaald. We zulllen het ook nooit weten.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:45 uur
Iceman schreef:
Was het maar zo... Maar misschien dat Feyenoord dan de laatste wedstrijden toch beter zijn best had gedaan en alsnog plek 2 had gehaald. We zulllen het ook nooit weten.
(quote)
Precies, wat ik al zei: Dan waren de laatste wedstrijden spannend geweest. Nu konden Feyenoord en az spelers sparen voor de Play-offs... Je verplaatst de spanning dus in feite van de laatste wedstrijden naar de Play-offs.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Nu konden Feyenoord en az spelers sparen voor de Play-offs.
Nu konden Feyenoord en az spelers sparen voor de Play-offs.
En wat waren ze uitgerust

0
geplaatst: 23 april 2006, 22:51 uur
lebowski schreef:
(quote)

Misschien een beetje té.. Ze hadden de vakantie/zomer al in hun bol...

0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 april 2006, 11:33 uur
Het is mij om het even hoor, play-offs of geen play-offs. Maar ik mis een belangrijk argument om voor play-offs te zijn. Namelijk: je hebt clubs die optimaal rendement halen uit het spelen tegen kwalitatief mindere clubs. AZ heeft de meeste punten behaald tegen clubs "uit het tweede rijtje". Je hebt ook clubs die juist voornamelijk overeind blijven tegen betere clubs - "wanneer het er om gaat". Zoals FC Groningen dit seizoen. De overlevingskans van FC Groningen in de CL schat ik daarom niet minder in als die van AZ. De play-offs zijn daarom best nuttig geweest.
0
geplaatst: 24 april 2006, 11:34 uur
Kuyt vertrekt waarschijnlijk bij Feyenoord als ik z'n interview van gisteren bekeek. Ben benieuwd hoe ze dit opvangen.
0
geplaatst: 24 april 2006, 12:56 uur
JonnieBrasco schreef:
Het is mij om het even hoor, play-offs of geen play-offs. Maar ik mis een belangrijk argument om voor play-offs te zijn. Namelijk: je hebt clubs die optimaal rendement halen uit het spelen tegen kwalitatief mindere clubs. AZ heeft de meeste punten behaald tegen clubs "uit het tweede rijtje". Je hebt ook clubs die juist voornamelijk overeind blijven tegen betere clubs - "wanneer het er om gaat". Zoals FC Groningen dit seizoen. De overlevingskans van FC Groningen in de CL schat ik daarom niet minder in als die van AZ. De play-offs zijn daarom best nuttig geweest.
Hoe verklaar jij dan de prestaties in de UEFA Cup van m.n. het vorige seizoen van AZ?
0
geplaatst: 24 april 2006, 13:17 uur
avdj schreef:
Kuyt vertrekt waarschijnlijk bij Feyenoord als ik z'n interview van gisteren bekeek. Ben benieuwd hoe ze dit opvangen.
Waarschijnlijk Kalou of Castelen ook wel. Kuyt is eigenlijk al bijna zekr dat er een grote club is de Premiership of een andere grote competitie komt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.