MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Maar dat is dan net zo met PSV en Feyenoord. En bijvoorbeeld Milan, Juve etc in Italië. De topclubs in een land hebben immers succes en genereren daarmee fans. Logischerwijs als de "kleinere" clubs, met minder succes, dus minder supporters genereren.

Klopt, maar hiermee wil ik weergeven dat bij het overgroote deel de liefde en betrokkenheid voor de club ontbreekt..

Ach ja, dat zal best weleens zo kunnen zijn. Net zoals er opeens veel meer mensen voor AZ zijn geworden.
Maar ja, presteren = aandacht = liefhebbers. Zie bijvoorbeeld ook in andere sporten met vdHoogeband, Kramer etc.

Feyenoord en Groningen zijn meer volkclubs dan ajax.

en dus?

De aanhang (grotendeels) van zulke volksclubs zijn vaak fanatieker dan andere clubs. En wat Jelmer aangaf, door de grote successen van ajax werden er veel ("zwevende") supporters voor ajax. Mensen die niet echt een club kunnen kiezen, hebben vaak de voorkeur voor clubs met successen. Daardoor ontstaan de zogenaamde "namaak"supporters. Ik denk daarom dat ajax de meeste supporters van het land heeft en Feyenoord de meeste fanatieke supporters. Uiteraard heeft ajax ook genoeg fanatieke supporters.

mee eens

@Nicolage Rico: Vlak de fanatieke supporters van clubs als Utrecht, Den Haag etc. niet uit

Maar, zit wat in. Al moet ik dan wel zeggen als "zwevende" supporters kiezen voor de clubs met successen ze dan, in Nederland, net zo goed voor PSV of Feyenoord kunnen kiezen.

Klopt Utrecht, Den Haag.
Maar wat te denken van FC Twente en ook Nac heeft fanatieke supporters

@Reijersen: Momenteel wel, hoewel psv eigenlijk nog steeds een vrij kleurloze club is. Feyenoord en - ik krijg het mijn mond niet uit - ajax zijn dat niet.

Overigens, Utrecht en den Haag zijn ook volkclubs, dus daar geld hetzelfde voor. Uiteraard winnen ze het qua aantallen niet van Feyenoord.

En helaas heeft Feyenoord de laatste 30 jaar veel te weinig gewonnen voor een topclub.

Ach ja, als we allemaal maar kunnen genieten van onze favoriete clubs, het Nederlandse voetbal en voetbal in het algemeen.

(zit nu wel te denken sinds wanneer ik Ajax-supporter ben, a long long time ago)

Ik denk sinds 1995.

Ik denk sinds eerder, want kan me herinneren dat het nog met Beenhakker was. Of het eerste jaar van Van Gaal, toen Ajax de EC-2 won tegen Torino.

1992 dus...

Ja, toen was ik bijna 8, dus zit wel wat in. Wel geinig als ik er nu aan terugdenk.

Nicolage Rico schreef:
Ik denk sinds 1995.

Ik wel in ieder geval
Maar daardoor begon ik ook van voetbal te houden

Heb zo'n videoband (Ja een videoband) van de zegetoch van Ajax in de CL toendertijd. Prachtig! vooral die 5-2 tegen Bayern.

Kos
Ajax-sipporters staan toch in heel nederland bekend als successupporters

Niet echt iets nieuws lijkt me. Wie is er nu ook voor Ajax als je uit Geleen, Wageningen of Hoenderloo komt. .

Nooit van generalisatie gehoord zeker?

Kos
Jawel, daar hoort dit onder bijvoorbeeld.

Reijersen schreef:
Heb zo'n videoband (Ja een videoband) van de zegetoch van Ajax in de CL toendertijd. Prachtig! vooral die 5-2 tegen Bayern.

Ik heb alle successen van Feyenoord op een videoband gezet (van 90 minuten). Ik heb nog 70 minuten vrij staan.

Nee, serieus. Ik heb alles op band staan: kampioenschappen en alles daaromheen, Feyenoord - Juventus (hele wedstrijd), UEFA cup winst en alles eromheen. Je moet toch wat... Nu nog alles op dvd zetten.

Ace
He ricootje, gefeliciteerd met el ahmadi. Dat is nou nog eens een zinnige aankoop.

Zeg jongens, even wat anders... Hebben jullie het toevallig al over groningen - Ajax gehad? Een beetje groninger dient nu met het verhaal te komen dat groningen het beste voetbal van Nederland speelt met Heerenveen en dat ze ook nog onterecht verloren hebben gisteren... Ik heb natuurlijk stiekem al wel terug gelezen, maar ik kon helaas niet meedoen.

Ace schreef:
He ricootje, gefeliciteerd met el ahmadi. Dat is nou nog eens een zinnige aankoop. Feyenoord wordt volgend jaar kampioen.

Moet ik bovenstaande zin serieus nemen?

Ace
Als jij dit wilt geloven, ben ik de laatste die je weerhoudt. Het is prachtig weer, dus durf te dromen

Wat onderling gesteggel van eerder vandaag verwijderd.

Feyenoord! Komt wel door mn vriend, maar ja als je elke zondagavond meekijkt met dat voetbalprogramma op RTL 7 ga je vanzelf iedereen leren kennen En ik ben ook al 3x meegeweest naar de kuip, en het was best een schok om mijn vriend zo uitbundig te zien Maar goed je moet het maar voor elkaar over hebben right?!

Jornaquin
Je vriend is Rico zeker?

Nee sorry die ken ik niet

Jornaquin
Hij lijkt een beetje op je

Kos
Jij date vrouwen die op jezelf lijken? origineel wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.