Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2008, 13:38 uur
Maar dat is dan net zo met PSV en Feyenoord. En bijvoorbeeld Milan, Juve etc in Italië. De topclubs in een land hebben immers succes en genereren daarmee fans. Logischerwijs als de "kleinere" clubs, met minder succes, dus minder supporters genereren.
0
geplaatst: 17 april 2008, 13:40 uur
Klopt, maar hiermee wil ik weergeven dat bij het overgroote deel de liefde en betrokkenheid voor de club ontbreekt..
0
geplaatst: 17 april 2008, 13:42 uur
Ach ja, dat zal best weleens zo kunnen zijn. Net zoals er opeens veel meer mensen voor AZ zijn geworden.
Maar ja, presteren = aandacht = liefhebbers. Zie bijvoorbeeld ook in andere sporten met vdHoogeband, Kramer etc.
Maar ja, presteren = aandacht = liefhebbers. Zie bijvoorbeeld ook in andere sporten met vdHoogeband, Kramer etc.
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:31 uur
De aanhang (grotendeels) van zulke volksclubs zijn vaak fanatieker dan andere clubs. En wat Jelmer aangaf, door de grote successen van ajax werden er veel ("zwevende") supporters voor ajax. Mensen die niet echt een club kunnen kiezen, hebben vaak de voorkeur voor clubs met successen. Daardoor ontstaan de zogenaamde "namaak"supporters. Ik denk daarom dat ajax de meeste supporters van het land heeft en Feyenoord de meeste fanatieke supporters. Uiteraard heeft ajax ook genoeg fanatieke supporters.
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:34 uur
@Nicolage Rico: Vlak de fanatieke supporters van clubs als Utrecht, Den Haag etc. niet uit 
Maar, zit wat in. Al moet ik dan wel zeggen als "zwevende" supporters kiezen voor de clubs met successen ze dan, in Nederland, net zo goed voor PSV of Feyenoord kunnen kiezen.

Maar, zit wat in. Al moet ik dan wel zeggen als "zwevende" supporters kiezen voor de clubs met successen ze dan, in Nederland, net zo goed voor PSV of Feyenoord kunnen kiezen.
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:36 uur
Klopt Utrecht, Den Haag.
Maar wat te denken van FC Twente en ook Nac heeft fanatieke supporters
Maar wat te denken van FC Twente en ook Nac heeft fanatieke supporters
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:36 uur
@Reijersen: Momenteel wel, hoewel psv eigenlijk nog steeds een vrij kleurloze club is. Feyenoord en - ik krijg het mijn mond niet uit - ajax zijn dat niet.
Overigens, Utrecht en den Haag zijn ook volkclubs, dus daar geld hetzelfde voor. Uiteraard winnen ze het qua aantallen niet van Feyenoord.
En helaas heeft Feyenoord de laatste 30 jaar veel te weinig gewonnen voor een topclub.
Overigens, Utrecht en den Haag zijn ook volkclubs, dus daar geld hetzelfde voor. Uiteraard winnen ze het qua aantallen niet van Feyenoord.

En helaas heeft Feyenoord de laatste 30 jaar veel te weinig gewonnen voor een topclub.
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:48 uur
Ach ja, als we allemaal maar kunnen genieten van onze favoriete clubs, het Nederlandse voetbal en voetbal in het algemeen.
(zit nu wel te denken sinds wanneer ik Ajax-supporter ben, a long long time ago)
(zit nu wel te denken sinds wanneer ik Ajax-supporter ben, a long long time ago)
0
geplaatst: 17 april 2008, 14:58 uur
Ik denk sinds eerder, want kan me herinneren dat het nog met Beenhakker was. Of het eerste jaar van Van Gaal, toen Ajax de EC-2 won tegen Torino.
0
geplaatst: 17 april 2008, 15:01 uur
Ja, toen was ik bijna 8, dus zit wel wat in. Wel geinig als ik er nu aan terugdenk.
0
geplaatst: 17 april 2008, 15:05 uur
Ik wel in ieder geval

Maar daardoor begon ik ook van voetbal te houden

0
geplaatst: 17 april 2008, 15:06 uur
Heb zo'n videoband (Ja een videoband) van de zegetoch van Ajax in de CL toendertijd. Prachtig! vooral die 5-2 tegen Bayern.
0
geplaatst: 17 april 2008, 15:07 uur
Ajax-sipporters staan toch in heel nederland bekend als successupporters
Niet echt iets nieuws lijkt me. Wie is er nu ook voor Ajax als je uit Geleen, Wageningen of Hoenderloo komt.
.
Niet echt iets nieuws lijkt me. Wie is er nu ook voor Ajax als je uit Geleen, Wageningen of Hoenderloo komt.
.
0
geplaatst: 17 april 2008, 15:10 uur
Reijersen schreef:
Heb zo'n videoband (Ja een videoband) van de zegetoch van Ajax in de CL toendertijd. Prachtig! vooral die 5-2 tegen Bayern.
Ik heb alle successen van Feyenoord op een videoband gezet (van 90 minuten). Ik heb nog 70 minuten vrij staan.
Nee, serieus. Ik heb alles op band staan: kampioenschappen en alles daaromheen, Feyenoord - Juventus (hele wedstrijd), UEFA cup winst en alles eromheen. Je moet toch wat... Nu nog alles op dvd zetten.

0
Ace
geplaatst: 17 april 2008, 15:44 uur
He ricootje, gefeliciteerd met el ahmadi. Dat is nou nog eens een zinnige aankoop.
Zeg jongens, even wat anders... Hebben jullie het toevallig al over groningen - Ajax gehad? Een beetje groninger dient nu met het verhaal te komen dat groningen het beste voetbal van Nederland speelt met Heerenveen en dat ze ook nog onterecht verloren hebben gisteren... Ik heb natuurlijk stiekem al wel terug gelezen, maar ik kon helaas niet meedoen.
Zeg jongens, even wat anders... Hebben jullie het toevallig al over groningen - Ajax gehad? Een beetje groninger dient nu met het verhaal te komen dat groningen het beste voetbal van Nederland speelt met Heerenveen en dat ze ook nog onterecht verloren hebben gisteren... Ik heb natuurlijk stiekem al wel terug gelezen, maar ik kon helaas niet meedoen.
0
geplaatst: 17 april 2008, 15:53 uur
Ace schreef:
He ricootje, gefeliciteerd met el ahmadi. Dat is nou nog eens een zinnige aankoop. Feyenoord wordt volgend jaar kampioen.
He ricootje, gefeliciteerd met el ahmadi. Dat is nou nog eens een zinnige aankoop. Feyenoord wordt volgend jaar kampioen.
Moet ik bovenstaande zin serieus nemen?
0
Ace
geplaatst: 17 april 2008, 16:03 uur
Als jij dit wilt geloven, ben ik de laatste die je weerhoudt. Het is prachtig weer, dus durf te dromen 

0
geplaatst: 17 april 2008, 17:10 uur
Feyenoord! Komt wel door mn vriend, maar ja als je elke zondagavond meekijkt met dat voetbalprogramma op RTL 7 ga je vanzelf iedereen leren kennen
En ik ben ook al 3x meegeweest naar de kuip, en het was best een schok om mijn vriend zo uitbundig te zien
Maar goed je moet het maar voor elkaar over hebben right?! 
En ik ben ook al 3x meegeweest naar de kuip, en het was best een schok om mijn vriend zo uitbundig te zien
Maar goed je moet het maar voor elkaar over hebben right?! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.