MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Rianneke schreef:
Nee sorry die ken ik niet

Schatje? Grapjas. Jij was anders ook vrij uitbundig...

Jornaquin

Bericht verwijderd.

Sukkels!

Want als het zo moet, vraag ik me af of je dit topic beter niet links kunt laten liggen? Misschien is een spoedcursus relativeren goed op zijn plaats voor sommige mensen hier.

Ik zou zeggen: dat soort berichten (met gevloek en scheldwoorden) direct verwijderen. Het zou zonde zijn als het topic eraan gaat door mensen die hier heel af en toe gaan schelden. Gelukkig zijn er niet veel van dat soort users.

Feyenoord draait warm voor een nieuwe transferzomer en werft daarvoor op dit moment nieuw geld. Woensdagavond had Feyenoord in Ridderkerk zijn investeerders verzameld.
In het Van der Valk-hotel werd niet alleen jongste aankoop Karim El Ahmadi voorgesteld, maar de directie onthulde tevens een plan dat tot extra armslag moet leiden voor Feyenoord.

De club verwacht een 'overbruggingsfonds' binnen te slepen ter waarde van enkele tientallen miljoenen.

Feyenoord betaalt het geld vanaf medio 2016 gefaseerd terug, als het nieuwe stadion in gebruik genomen is. Wanneer het stadion er eerder staat, begint Feyenoord de terugbetalingen ook eerder.

Met het realiseren van het nieuwe stadion, zal de begroting jaarlijks veel hoger zijn dan nu het geval is, zo is berekend. Volgend seizoen beloopt die begroting een krappe 43 miljoen euro, in de nieuwe behuizing zal die zeker boven de negentig miljoen zijn.

Feyenoord houdt er rekening mee, dat in de loop van dit kalenderjaar de gemeente een onomkeerbaar besluit neemt om toestemming te verlenen voor de bouw van een nieuwe Kuip.

Om in de periode tussen 'dan' en 'nu' toch de sportieve ambities te kunnen verwezenlijken, proberen de Rotterdammers een soort voorfinanciering te realiseren.

Feyenoord kent momenteel circa 55 investeerders die geld hebben gestopt in twee zogenoemde talent pools, in certificaten en in het Feyenoord Investeringsfonds 2008.

Die mensen hebben in het afgelopen jaar samen ongeveer 18 miljoen euro ingebracht.

Feyenoord riep deze groep woensdag bijeen om voorlichting te geven over de nieuwe ambities. Er kwamen veertig geldschieters opdagen. ,,Dat was een reusachtige respons. Wij hebben het idee, dat onze voornemens goed ontvangen zijn,'' zo sprak commercieel directeur Chris Woerts.

,,Van ons hoeven deze mensen niet meteen weer hun portefeuille te trekken. Het was de bedoeling om hen, als investeerders, als eerste te informeren. Daarnaast konden ze nader kennis maken met El Ahmadi en later op de avond schoof de hele huidige selectie aan tafel. Dat werd zeer op prijs gesteld.

,,We hopen dat deze echte Feyenoorders binnen hun eigen netwerk ons kunnen helpen weer op zoek te gaan naar nieuwe investeerders. Wij geloven heilig in deze manier van werken, zo is het steeds gegaan en dat gaat goed. Deze mensen hebben Feyenoord weer armslag gegeven en we rekenen erop dat zij en hun relaties dat wéér gaan doen. Feyenoord betaalt alles netjes terug en we werken aan een mooi rendement.''

Voor het jongste plan, het overbruggingsfonds, wordt mensen gevraagd in vooraf af te spreken termijnen ten minste vijf miljoen euro per persoon in te leggen.

Feyenoord neemt het geld in beheer; het wordt vastgezet, belegd en of geïnvesteerd in nieuwe spelers. Feyenoord betaalt jaarlijks rente over het geleende geld en verleent de geldschieters bovendien extra diensten in de vorm van plaatsen en hospitality in de Kuip.

De Gele Raaf: Hoewel heel Nederland reikhalzend uitkijkt naar de ontknoping van de eredivisie, staat het voor Aad de Mos vast wie er zondagavond met de kampioensschaal staat. "Dat is simpel: Ajax". Het gaat spoken in het Gelredome en wij verslaan PSV. Waarom ik daar zo zeker van ben? Omdat er scherp en geconcentreerd wordt getraind. Door mijn ervaring in de Europese top weet ik dat het goed zit. PSV zal onder de druk bezwijken."

Kos
Joy4ever schreef:
Door mijn ervaring in de Europese top

rofl.

Hij heeft wel twee Europese bekers gewonnen. Maar da's onderhand ook alweer 20 jaar terug.

DonDijk
Hij en zn KV Mechelen

DutchViking
Ik heb De Mos dit seizoen nog niet op een steekhoudend argument kunnen betrappen. Ondanks dat ik Ajax een warm hart toedraag (en in Eindhoven woon ), acht ik Vitesse normaliter niet in staat om PSV te kloppen. Ik hoop dat ik het mis heb.

Ace
Aadje Afkoopsom is lachwekkend! Ik hoop uiteraard op winst voor vitesse, maar normaal gesproken zal psv gelijk spelen en de titel pakken. Met dank aan Gomez natuurlijk. Hadden ze die niet gehad, dan hadden ze 15 punten minder gehad dan nu. Aan de andere kant: iedereen ging er vorig jaar vanuit dat az de klus wel even zou klaren bij excelsior. Kortom: het wordt spannend zondag!

Mocht Ajax overigens 2e worden, dan hoop ik wel dat onze vrienden uit 010 alsnog de 5e plaats pakken. Dat mag duidelijk zijn.

mathieudc
Als Gentenaar ben ik natuurlijk voor KAA Gent. Eindelijk eens een bekerfinale meemaken, ik kijk ernaar uit! Zo lang op gewacht.

Ace schreef:
Mocht Ajax overigens 2e worden, dan hoop ik wel dat onze vrienden uit 010 alsnog de 5e plaats pakken. Dat mag duidelijk zijn.

Volgens mij moet Heerenveen dan verliezen.. lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Als Heerenveen en/of Twente punten verspelen en Feyenoord wint, dan eindigt Feyenoord 4e of 5e.

Ace
orbit schreef:
Volgens mij moet Heerenveen dan verliezen.. lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Mij ook, maar vooral blijven hopen. Allereerst is heerenveen beter en dus lastiger en daarbij is entourage natuurlijk altijd veel minder dan bij een klassieker.

Nicolage Rico schreef:
en Feyenoord wint

Over onwaarschijnlijk gesproken...

Nicolage Rico schreef:
Als Heerenveen en/of Twente punten verspelen en Feyenoord wint, dan eindigt Feyenoord 4e of 5e.

Heerenveen verliest thuis van Exelsior, geloof je het zelf?

Dat geloof ik niet, maar wie weet speelt Willem II gelijk tegen Twente. Feyenoord zal wel winnen thuis.

WII lijkt me een aanzienlijk makkelijker ploeg dan Roda.. maargoed, we zullen zien. Dat Bert het raadselachtig slecht heeft gedaan staat in elk geval vast. Mij ook een vraag waarom dat onze nieuwe bondscoach word

Ik heb er ook een hard hoofd in. Hij zal Oranje niet beter laten voetballen. Dat is Marco van Basten zelfs niet gelukt................

Als Feyenoord de Amstel cup wint en hij wordt 4e of 5e, dan heeft hij het gewoon goed gedaan. Qua voetbal heeft hij Feyenoord niet beter laten spelen, het werd steeds slechter.

Kos
Als van Marwijk het presteert zowaar een redelijke verdediging op te bouwen heeft hij het al beter gedaan dan Marco.

VI bericht:

Het vertrek van Louis van Gaal is van de baan. De trainer ziet weer perspectief in Alkmaar en blijft AZ dan ook trouw.

'Ik heb deze week met de directie en het bestuur gesproken', zegt Van Gaal op de website van AZ. 'Daaruit is gebleken dat we allemaal graag met elkaar door willen. Vandaag (vrijdag) heb ik het aan de spelersgroep meegedeeld.'

Verrassend.

Het blijft vermakelijk...

Wat mij nogal opvalt als ik het Nederlandse voetbal met het Engelse voetbal vergelijk (de veel hogere budgetten en salarissen daargelaten) dat je als je een Premier League wedstrijd ziet, echte strijd meemaakt. Daar wordt geknokt om elke meter, minder technisch begaafde spelers compenseren dat met enorme ijver. Wanneer je daarentegen bijvoorbeeld een wedstrijd van Feyenoord ziet, laten de meesten vrij rustig hun tegenstander aan de bal komen om dan druk te gaan zetten op de bal.

Ook dat extra beetje inzet of agressie, waardoor je echt druk op de tegenstander zet, ontbreekt veelal in de Nederlandse competitie wat mij betreft. Tuurlijk gaat er in andere competities meer geld om en zijn de spelers technischer; dan nog, mentaliteit koop je niet, die moet je kweken.

Yeahz schreef:
Wat mij nogal opvalt als ik het Nederlandse voetbal met het Engelse voetbal vergelijk (de veel hogere budgetten en salarissen daargelaten) dat je als je een Premier League wedstrijd ziet, echte strijd meemaakt. Daar wordt geknokt om elke meter, minder technisch begaafde spelers compenseren dat met enorme ijver. Wanneer je daarentegen bijvoorbeeld een wedstrijd van Feyenoord ziet, laten de meesten vrij rustig hun tegenstander aan de bal komen om dan druk te gaan zetten op de bal.

Ook dat extra beetje inzet of agressie, waardoor je echt druk op de tegenstander zet, ontbreekt veelal in de Nederlandse competitie wat mij betreft. Tuurlijk gaat er in andere competities meer geld om en zijn de spelers technischer; dan nog, mentaliteit koop je niet, die moet je kweken.

Good point, die mentaliteit ontbreekt vooral de laatste jaren in NL.

Kos
Nou, dat lijkt me onzin.

Kos schreef:
Nou, dat lijkt me onzin.

Is ook onzin.

Kos
Heb je ook al zo'n zin om zondag al die huilende Ajaciedjes op tv te zien Rico. En dat ze dan gaan klagen over pech of zo. .

(afbeelding) .

Kos schreef:
Heb je ook al zo'n zin om zondag al die huilende Ajaciedjes op tv te zien Rico. En dat ze dan gaan klagen over pech of zo. .

(afbeelding) .

Ik verheug me er al op.

Welke smoes gaan ze gebruiken denk je?

Je kunt kiezen uit:

1) Slecht speelveld
2) Scheidsrechter was slecht
3) Er lagen teveel wc rollen op het veld (zie 1).
4) Teveel blessures gehad
5) ...... (zelf in te vullen).

Jornaquin
Kos schreef:

(afbeelding) .

Je moet voor Groningen worden

DonDijk
Hou Groningen er ff buiten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:29 uur

geplaatst: vandaag om 00:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.