MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Jaar Winnaar Club Nationaliteit
1982 Martin Haar Haarlem Nederland
1983 Piet Schrijvers Ajax Nederland
1984 Johan Cruijff Feyenoord Nederland
1985 Frank Rijkaard Ajax Nederland
1986 Ruud Gullit PSV Nederland
1987 Frank Rijkaard Ajax Nederland
1988 Gerald Vanenburg PSV Nederland
1989 Gerald Vanenburg PSV Nederland
1990 Edward Sturing Vitesse Nederland
1991 Hennie Meijer FC Groningen Nederland
1992 John Metgod Feyenoord Nederland
1993 Marc Overmars Ajax Nederland
1994 Ed de Goey Feyenoord Nederland
1995 Danny Blind Ajax Nederland
1996 Danny Blind Ajax Nederland
1997 Jaap Stam PSV Nederland
1998 Edwin van der Sar Ajax Nederland
1999 Michael Mols FC Utrecht Nederland
2000 Jerzy Dudek Feyenoord Polen
2001 Johann Vogel PSV Zwitserland
2002 Cristian Chivu Ajax Roemenië
2003 Dirk Kuijt FC Utrecht Nederland
2004 Maxwell Ajax Brazilië
2005 Mark van Bommel PSV Nederland
2006 Dirk Kuijt[2] Feyenoord Nederland
2007 Afonso Alves[3] SC Heerenveen Brazilië
2008 John Heitinga Ajax Nederland

Klumpie schreef:
Een centrale verdediger van Ajax die meer dan 45 tegendoelpunten krijgt, kan wat mij betreft ook niet de beste zijn. Het is maar waar je hart van vol zit.
Idd ja. Maar Johnny gaat altijd zo lekker voorop in de strijd

Sven Bersee
Ik ken die hele man niet. Of vrouw, wie zal het zeggen.

Jornaquin
Joy4ever schreef:
(quote)
Indrukwekkend is een ander verhaal.

24 goals uit 75 wedstrijden noem ik zeer netjes voor een speler die ook vaak op rechts of op 10 speelt.

Sven Bersee schreef:
Hij was vooral bekend om zijn achterwerk. Daar kon je niet omheen. Hennie was een dodelijk koppel met Milko Djurovski.

Jornaquin schreef:
(quote)

24 goals uit 75 wedstrijden noem ik zeer netjes voor een speler die ook vaak op rechts of op 10 speelt.
Das waar maar ik had met de komst van Bassie eerder verwacht dat ze wat bankzitters van diverse Europese topclubs zouden strikken. Dit is weer een gok, zeker omdat het scoutingsapparaat van Ajax tot op heden niet optimaal functioneert. Hopelijk is het geen tweede Gabrich.

Jornaquin
Ach, een voor mij onbekende speler halen, en dat in April. Het lijkt verdomme net op scouten hoorde ik al iemand zeggen. Kon ik me in vinden, zien we bij Ajax de laatste tijd niet echt meer. Of inderdaad wat afgedankte 'toppers' of spelers uit de Nederlandse competitie. Nu inderdaad afwachten wat het gaat worden, maar ik ben positief, er wordt eindelijk eens naar van der Zee geluisterd.

Joy4ever schreef:

Hopelijk is het geen tweede Gabrich.

Niet liegen, Tom. Dat hoop je wel.

Jornaquin
Misschien is Gabrich wat als vervanger voor Mols? 010 zocht een werkeloze spits toch? Of misschien willen ze Gabrich niet, aangezien hij nog wat bijsnabbelt als taxi-chauffeur.

Jornaquin schreef:
Misschien is Gabrich wat als vervanger voor Mols?

Ajax haalt graag spelers terug, dus iets voor jullie?

Jornaquin
We hebben net een aanvaller gekocht, dat zie je toch

Ga je het daarmee redden? Huntelaar zal ook weggaan.

Jornaquin
Als Huntelaar vertrekt komt er 25 a 30 miljoen vrij. Daar kun je heus nogwel een andere goede spits voor halen.

Sven Bersee
Sulejmani op rechts of links en suarez aan andere kant met de nieuwkomer in de spits. Die schijnt namelijk geweldig te kunnen koppen.

Jornaquin schreef:
Als Huntelaar vertrekt komt er 25 a 30 miljoen vrij. Daar kun je heus nogwel een andere goede spits voor halen.

Denk je dat ajax niet al genoeg geld heeft? Ze hebben geld, maar kunnen geen goede spelers vinden. Onmacht.

Jornaquin
Eerder Cvitanich op 10, en als Huntelaar vertrekt een nieuwe spits. Stevan Jovetic bijvoorbeeld, als hij nog nergens getekend heeft.

Jornaquin
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Denk je dat ajax niet al genoeg geld heeft? Ze hebben geld, maar kunnen geen goede spelers vinden. Onmacht.

We zullen zien Rico. Ik denk dat Ajax dit seizoen goed in gaat kopen en 010 nog verder afzakt en volgend jaar om een plaats in de Intertoto-Cup strijd. Maar goed, de komende maanden zullen het uitwijzen.

Even wat opgezocht op Youtube van deze nieuwe spits

Fimlpje 1
Filmpje 2

Die filmpjes zeggen nog niet veel, natuurlijk. Als je een filmpje maakt met de mooiste momenten van Charisteas, denk je dat hij een wereldspits is.

Jornaquin
Klopt helemaal, als ik een filmpje van mezelf maak kan ik het nog laten lijken alsof ik beter ben dan Kaka. Zegt niets dus.

Niet overdrijven Jorn. Ik denk dat jij het type voetballer Berry van Aerle bent.

Sven Bersee schreef:

Groningen draaide toen een fantastisch seizoen, werd tweede of derde geloof ik. Meijer was oud-spits van Ajax en draaide hier nog een paar geweldige jaren. Maar eigenlijk was Djurovski de echte ster. De beste voetballer die Groningen ooit gekend heeft.

Jammer dat het stadion niet naar hem vernoemd is...

Het Ajax-stadion zou wat mij betreft ook het Rinus Michels stadion heten, trouwens.

Laat Ajax nu nog Sulejmani kopen, Huntelaar een jaar behouden en verder 3 verdedigend ingestelde spelers halen, dan zit het gebakken voor volgend seizoen, denk ik.

Sven Bersee
[quote]herman schreef:
(quote)

Het klinkt misschien cliché, maar Johan Cruyff stadion geniet ver, veruit mijn voorkeur.

Jornaquin schreef:
Cvitanich ....Jovetic
Gabrich is denk ik ook nog vrij. Wat een leger exoten weer. Vroeger stelde ze gewoon de spits van de A1 op en die was altijd goed genoeg.

Jornaquin
Jovetic is een toptalent van Partizan Belgrado waar Ajax eerder al interesse in had. Maar hij zal vast niet naar Ajax gaan aangezien de halve wereld hem wil hebben.

Goed nieuws trouwens, Mister Wanbeleid (Martin van Geel) is opgestapt. Scheelt weer 20 miskopen. Toedeledokie

pfff Heb net het interview met Gomes gelezen, maar Reker wordt echt volledig de pan in gehakt.

Klumpie schreef:
pfff Heb net het interview met Gomes gelezen, maar Reker wordt echt volledig de pan in gehakt.

Terecht! En wij worden volgend jaar dus gewoon kampioen! Gomes jongen, dat het je goed vergaat in de PL

Jornaquin
Wat sneu voor Riise, die 1-1. Maar dat You'll Never Walk Alone wat erop volgde was echt een kippenvel moment. Ging door merg en been.

Nicolage Rico schreef:
Jaar Winnaar Club Nationaliteit
1982 Martin Haar Haarlem Nederland
1983 Piet Schrijvers Ajax Nederland
1984 Johan Cruijff Feyenoord Nederland
1985 Frank Rijkaard Ajax Nederland
1986 Ruud Gullit PSV Nederland
1987 Frank Rijkaard Ajax Nederland
1988 Gerald Vanenburg PSV Nederland
1989 Gerald Vanenburg PSV Nederland
1990 Edward Sturing Vitesse Nederland
1992 John Metgod Feyenoord Nederland
1993 Marc Overmars Ajax Nederland
1994 Ed de Goey Feyenoord Nederland
1995 Danny Blind Ajax Nederland
1996 Danny Blind Ajax Nederland
1997 Jaap Stam PSV Nederland
1998 Edwin van der Sar Ajax Nederland
1999 Michael Mols FC Utrecht Nederland
2000 Jerzy Dudek Feyenoord Polen
2001 Johann Vogel PSV Zwitserland
2002 Cristian Chivu Ajax Roemenië
2003 Dirk Kuijt FC Utrecht Nederland
2004 Maxwell Ajax Brazilië
2005 Mark van Bommel PSV Nederland
2006 Dirk Kuijt[2] Feyenoord Nederland
2007 Afonso Alves[3] SC Heerenveen Brazilië
2008 John Heitinga Ajax Nederland

leuk lijstje, ik zie hier precies dat ik van 1983 tot 1992 een voetballiefhebber was, thanks Rico!

Jornaquin schreef:
Wat sneu voor Riise, die 1-1. Maar dat You'll Never Walk Alone wat erop volgde was echt een kippenvel moment. Ging door merg en been.

Had ie Drogba maar geen beuk moeten geven . Maar wat een treurnis idd. Hopelijk trekt Liverpool het nog recht in de return. Van Basten kan nu niet meer om Kuijt heen iig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.