MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
BoordAppel schreef:
Bergkamp was er gisteren trouwens niet eens bij.
hij heet ook niet voor niets de "Non Flying Dutchman"

EmDee schreef:
(quote)

Nee, Barca is eigen jeugd...

Vitor Valdez, Puyol, Olequer, Xavi, Iniesta, Messi, Gabri.
Zijn 7 spelers uit eigen jeugd, waarvan de eerste 6 regelmatig spelen. Dat is dus meer dan de helft!

Messi toch niet?

ettettummu schreef:
Messi toch niet?

Jawel.
Op zijn 12e heeft Barcelona hem gescout van een club uit Argentinië. (ben de naam vergeten)
Hij heeft de jeugdopleiding dus genoten bij Barca.
Leuk feitje: Messi was altijd extreem klein, hij had groeipillen nodig. Zijn ouders konden dat niet betalen maar aangezien Barcelona hem beschouwde als een groot talent hebben zei al die groeipillen betaald, wat heel veel geld heeft gekost.

Messi is echt geweldige gast, helaas dat ie niet kan spelen laatste tijd... anders was AC Milan nu al helemaal kansloos geweest, nu vrees ik zelfs voor twee countergoaltjes van de Milanezen

Idd een geweldenaar, vind hem beter als Ronaldinho.
Messi kan situaties nu al zó goed inschatten. Hij weet precies wanneer hij kan dribbelen of wanneer hij beter af kan spelen. Aan de bal is hij niet te stoppen. Ronaldinho kan ik me soms zo aan ergeren. Soms kan hij de bal gemakkelijk afspelen maar gaat hij toch weer voor de actie terwijl dat kansloos is. Als Dinho de bal kwijt is gaat ie ook wel eens stom zitten lachen, vreselijk. Tuurlijk is ie vaak beslissend maar het kan en moet nog veel effectiever. Deco is ook zo'n figuurtje trouwens. Hij zou eens minder egoistisch moeten zijn, verder is het natuurlijk een vreselijke zuiger. Wat dat betreft kan ik veel meer genieten van Iniesta en v. Bommel. Ze vallen niet op maar zijn o zo nuttig.

Deco kan echt niet in de schaduw staan van Messi,die alles heeft om inderdaad de nieuwe Maradonna te kunnen worden! Als ik Messi zie spelen met zijn onnavolgbare dribbels en zijn fabelachtige techniek valt er altijd een gelukzalige glimlach op mijn gelaat !

Mits hij echter gevrijwaard blijft van ernstige blessures want wat zullen er nog veel fysieke aanslagen van tegenstanders op hem worden gepleegd ! Moet er niet aan denken dat zo'n voetballer over een paar jaar voetbalinvalide is!

Deco is ook een geweldenaar, alleen past hij niet bij Barça.
daar lopen namelijk beteren en dat kan hij niet hebben door z'n vedette-neigingen.
eeuwig zonde, hoor

ettettummu schreef:
Deco is ook een geweldenaar, alleen past hij niet bij Barça.
daar lopen namelijk beteren en dat kan hij niet hebben door z'n vedette-neigingen.
eeuwig zonde, hoor

Idd, daar heb je gelijk in.
Bij Porto was hij DE man en toen speelde hij ook super goed. Nu heeft hij o.a. Eto'o, Ronaldinho en Messi voor zich die niet voor hem onder doen. Daar kan hij niet tegen want hij wil DE vedette zijn.
Hopelijk speelt Xavi of Edmilson vanavond op zijn plek maar ik denk het niet. (helaas)

Toon1 schreef:
Wie speelt er hier allemaal onlinesoccermanager?

Ik ben op dit moment Blackburn Rovers in de Engelse competitie (doelstelling: 13, huidige plaats: 7 )

Ik sta nu 8ste met Deportiva La Coruna. Het gaat niet zo lekker. Sta op 2 punten van mijn doelstelling, maar ik ben altijd te laat met inloggen en kan dus nooit leuke spelers kopen (heb nu 80 miljoen op de bank). In Engeland ben ik eens 2de geworden met Liverpool.

Overigens vind ik Hattrick een veel en veel leuker voetbalspelletje, maar dat is ook wel een stuk ingewikkelder. Je bent rustig een jaar verder voordat je dat goed doorgrond hebt.

herman schreef:
maar ik ben altijd te laat met inloggen en kan dus nooit leuke spelers kopen (heb nu 80 miljoen op de bank).

Dan moet je een scout inhuren...

Ik heb geen seizoenskaart... Da's wel het jammere van OSM. Als je er geen geld in stopt, word je wel een beetje benadeeld. Gelukkig is er iemand die af en toe voor me scout.

Ja, je wordt bevoordeeld als je een seizoenskaart neemt. Je kunt iets meer personeelsleden inhuren. Bel gewoon via je werk joh..

Net even gebeld (1,30 euro kan ik wel missen). Heb een +90 keeper gescout in Italie, ik ben benieuwd. Verschijnt ie nu morgenochtend op de transferlijst, zodat anderen hem meteen kunnen kopen, of krijg ik het eerste recht tot kopen?

Pas als jij hebt gekeken bij scouten, is hij beschikbaar voor andere teams. Ik ben kampioen geworden met Liverpool en Heerenveen dan is het wel heel leuk hoor.

Ik haal bijna altijd mijn doelstelling, behalve met Feyenoord... Hoe zou dat nou toch komen?

Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met tactieken en heb vorig seizoen (Sigma Olomouc) vergooid en dit seizoen gaat het ook niet zo best. Daarvoor heb ik 5 van de 7 (ofzo) keer mijn doelstelling gehaald...

Ik tot nu toe elke keer, maar nu zit ik in de Champions... dat is echt hele moeilijke competitie! Moet 3e worden, maar sta 5e. Nog best netjes vind ik zo

Ik heb denk ik al een stuk of keer 25 x OSM gespeeld. Ik heb de juiste tactiek wel gevonden...

Nicolage Rico schreef:
Ik heb denk ik al een stuk of keer 25 x OSM gespeeld. Ik heb de juiste tactiek wel gevonden...

En dat is..... ?

Pruut schreef:
(quote)

En dat is..... ?

Heel simpel, elk voordeel heb z'n nadeel en andersom natuurlijk.

Weinig Ajax fans tot nu toe

Het valt me op dat er wel veel Groningen-fans bijstaan.... Dat zijn dus een puur objetieve meningen.

Bedankt voor de link!
Heb ook even kenbaar gemaakt dat ik TEGEN ben.

Gisteren schreef iemand in de Volkskrant dat de play-offs wel een on-Nederlandse winners-mentaliteit vragen die de spelers op internationaal niveau vaak missen. Het Nederlands elftal is vaak favoriet, maar faalt bijna altijd als het erop aankomt. Hij beweerde dat de play-offs goed zouden zijn voor de winaarsmentaliteit in het Nederlandse voetbal.

Hij denkt dan ook dat het play-off systeem geadopteerd zal worden door meer Europese landen en over tien jaar de standaard is.

Hoe dan ook, niets zo conservatief als de voetbalwereld. Verandering? Tegen!

Allmusic
...nog nooit zoveel onzin in één berichtje gelezen

Sommige mensen veranderen om het veranderen, dat vind ik niet goed. Dit plan is er gewoon door heen gedrukt zonder dat er maar ook enig overleg is geweest met voetballers, coaches en supporters.
Dit zijn juist de mannen die de sport groot hebben gemaakt en niet de bestuursleden. De bestuursleden hebben meestal last van grootheidswaanzin waardoor ze ten koste van alles proberen om in de geschiedenisboeken te komen van de voetbalsport. Dit plan is alleen doorgedrukt om commerciele redenen want ook de zwaargewichten uit de pers hebben met dit plan ingestemt (o.a. John de Mol, Johan Derksen enz.)
Hierom o.a. heb ik tegen gestemt. Het doet de voetbalsport geen goed als het alleen om geld gaat. Maak dan een play-off systeem waar je ook daadwerkelijk kampioen kunt worden zoals in Amerika gedaan wordt. Dit is gewoon een half systeem waar je niks aan hebt.

Allmusic schreef:
...nog nooit zoveel onzin in één berichtje gelezen

Misschien geef ik het niet helemaal goed weer, iig de Volkskrant van woensdag volgens mij, mocht je hem hebben liggen. Maar om nou meteen iets te boycotten - ook de eerste competitiedag lees ik op die site - loopt nou ook niet bepaald over van de positieve energie

lebowski schreef:
Gisteren schreef iemand in de Volkskrant dat de play-offs wel een on-Nederlandse winners-mentaliteit vragen die de spelers op internationaal niveau vaak missen. Het Nederlands elftal is vaak favoriet, maar faalt bijna altijd als het erop aankomt. Hij beweerde dat de play-offs goed zouden zijn voor de winaarsmentaliteit in het Nederlandse voetbal.

Dat vind ik dan wel weer een aardige invalshoek. Overigens spelen ze bij basketbal (NBA iig) ook playoffs, waarbij ook gewoon de nr. 1 meedoet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.