MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
herman schreef:
Ik schat Anderlecht wel hoger in, ook door de Europese ervaring (afgelopen seizoen er pas uit tegen Bayern Munchen in de UEFA Cup
Was dat niet na een kansloze 0-5 nederlaag ?

brooklyn schreef:
Ik support Manchester vanavond. Ik kan het niet verkroppen als blijkt dat succes te koop is
In het AD stond een aardige analyse waaruit blijkt dat beide teams ongeveer net zoveel geld hebben uitgegeven aan spelers. Of dacht je dat ManUnited het van zijn jeugdopleiding moet hebben?

Verder ook wel aardig, met een beetje mazzel staan er bij Chelsea maar liefst 8 spelers in de basis (die toen nog niets gewonnen hadden ook) waar Mourinho 4 jaar geleden mee begonnen is. Bij ManUnited staat er waarschijnlijk maar 1 in de basis die er 4 jaar geleden ook al in de basis speelde (Scholes, tenzij Giggs ook speelt). De rest hebben ze bijgekocht. Chelsea heeft de naam alles wat los en vast zit te kopen maar doet dit dus kennelijk wel degelijk met visie. En ManUnited is net zo bij elkaar gekocht als al die andere premiership teams.

Bovendien heb ik aan Ronaldo een mogelijk grotere hekel dan ik ooit aan Mattheus en Staelens bij elkaar heb gehad....dus...hup Chelsea dan maar al zal het me eerlijk gezegd worst wezen ook

brooklyn schreef:
Ik support Manchester vanavond. Ik kan het niet verkroppen als blijkt dat succes te koop is.

Waarom denk je dat er 3 engelse clubs in de halve finale stonden? In Engeland zit het geld.

Aan de ene kant klopt het ook wel, Chelsea was nog geen échte topclub in Engeland (laat staan in Europa), maar zijn dat wel geworden door vriendje Rus.

VanDeGriend schreef:
Bovendien heb ik aan Ronaldo een mogelijk grotere hekel dan ik ooit aan Mattheus en Staelens bij elkaar heb gehad...

Hij is dan ook beter dan Mattheus en Staelens bij elkaar.

Maar hij is wel een diving cunt en een cry baby, zoals ze dat in Engeland zo mooi zeggen.

VanDeGriend schreef:
(quote)

Dat zegt ook niet alles. Bayern verloor weer kansloos met 0-4 in Rusland.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Waarom denk je dat er 3 engelse clubs in de halve finale stonden? In Engeland zit het geld.

Beetje kortzichtig.. dan had Madrid, Milan of Barcelona dus ook tot de finale moeten komen
Het is niet alléén maar geld blijkbaar.

1. Real Madrid – 351 miljoen euro
2. Manchester United – 315,2 miljoen euro
3. FC Barcelona – 290,1 miljoen euro
4. Chelsea – 283 miljoen euro
5. Arsenal – 263,9 miljoen euro
6. AC Milan – 227,2 miljoen euro
7. Bayern München – 223,3 miljoen euro
8. Liverpool – 198,9 miljoen euro
9. Internazionale – 195 miljoen euro
10 AS Roma – 157,6 miljoen euro

Als je dit staatje erbij pakt is het wel duidelijk dat in Engeland het grote geld zit. Vier ploegen bij de tien rijkste clubs van Europa. Italië heeft er drie maar hun totaal komt op 580 miljoen euro tegen 1061 miljoen euro vanuit Engeland. Spanje doet het met twee clubs en een totaal van 641 miljoen euro. Dit zijn de statistieken van 2006/2007. Gezien de verrichtingen van de Engelse clubs in de CL dit seizoen zullen de verschillen alleen maar groter worden.

VanDeGriend schreef:
(quote)

En in de terugmatch een 1-2-winst in de Allianz Arena (zo noemt het nieuwe toch, of verwar ik het nu met het oude stadion?).

Joy4ever schreef:
1. Real Madrid – 351 miljoen euro
2. Manchester United – 315,2 miljoen euro
3. FC Barcelona – 290,1 miljoen euro
4. Chelsea – 283 miljoen euro
5. Arsenal – 263,9 miljoen euro
6. AC Milan – 227,2 miljoen euro
7. Bayern München – 223,3 miljoen euro
8. Liverpool – 198,9 miljoen euro
9. Internazionale – 195 miljoen euro
10 AS Roma – 157,6 miljoen euro

Als je dit staatje erbij pakt is het wel duidelijk dat in Engeland het grote geld zit. Vier ploegen bij de tien rijkste clubs van Europa. Italië heeft er drie maar hun totaal komt op 580 miljoen euro tegen 1061 miljoen euro vanuit Engeland. Spanje doet het met twee clubs en een totaal van 641 miljoen euro. Dit zijn de statistieken van 2006/2007. Gezien de verrichtingen van de Engelse clubs in de CL dit seizoen zullen de verschillen alleen maar groter worden.

Maar dat is dus precies wat ik bedoel, Madrid op één, Barca op drie.. en geen van beiden in de finale. Dat is opmerkelijk op zijn zachtst gezegd. Het kan dus niet alleen maar geld zijn dat dit succes bepaald.
Mijn theorie is die van een slimme mix van engelse mentaliteit en continentale techniek en tactiek. Dat heeft Spanje niet (met name die mentaliteit dus).

Kos
En fysiek niet te vergeten.

De Engelse topclubs hebben enorm veel fysieke kracht in hun teams. Van de andere topclubs komt alleen Milan daar een beetje bij in de buurt.

Dat fysiek staat één op één met die mentaliteit.. zonder fysiek kom je daar niet aan natuurlijk. Kijk naar de oogverblindende snelheid waarmee die engelse clubs elkaar bestrijden of hun wedstrijden in de CL beginnen, dáár ligt hun speciale troef. In Spanje wordt daar simpelweg niet op getraind. Dat is een veel laksere manier van spelen. Op alleen maar techniek win je het niet, zoveel is duidelijk.

Weer een weergaloos voetbalgevecht trouwens! Deze ploegen zijn duidelijk het meest aan elkaar gewaagd dit seizoen. Geen voorspelling te doen over wie dit gaat winnen
Apart dat het hele publiek voor Man Utd lijkt te zijn en anti-Chelsea..

WernerGSF
Wie heeft er eigenlijk gewonnen?

Strafschoppen...

En de eerste misser, van C. Ronaldo.

...en Terry mist ook.

En Sarretje doet het!!!!!!

van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar

(gunde het btw Man. Utd niet, maar Sar heel erg)

Man Utd

Reijersen schreef:
van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar van der Sar

(gunde het btw Man. Utd niet, maar Sar heel erg)

Laat ie dit ook vooral dit EK weer doen, dan reageer ik met dezelfde smileys als jij

lebowski schreef:
(quote)

Hij is dan ook beter dan Mattheus en Staelens bij elkaar.
Dat maakt het inderdaad nog erger. Wel leuk...die gemiste strafschop Alleen jammer dat het geen beslissende fout was. En die Terry...ach...die heeft van de week toch maar weer 150000 pond verdiend. Ik zou dan gewoon blij zijn

Arme Terry...

Maar het was wel mooi dat Van der Sar het haalde. Het maakte me eigenlijk niet zoveel uit, maar Manchester United had vanwege Sar en Giggs toch wel de voorkeur bij mij.

Chelsea volgend jaar dan maar.

dix
herman schreef:

Chelsea volgend jaar dan maar.

en Twente dan ?

Die winnen dan aan de hand van een uitblinkende Theo Janssen van Chelsea in de Supercup.

Theo Janssen Is dat nog steeds een grap, of gaat hij echt?

orbit schreef:
Theo Janssen Is dat nog steeds een grap, of gaat hij echt?

Naar Twente dan he?

Jammer, had hem graag naar Groningen zien gaan...

Ja, die deal is vorige maand al rondgekomen.

"Medio april 2008 meldde FC Twente zich in Arnhem voor Theo Janssen. Hij werd voor circa 1,5 miljoen euro overgenomen en speelt met ingang van seizoen 2008/2009 voor de Twentse club, waar hij een contract tot medio 2012 tekende."

Volgens Wikipedia...

Vind het wel een goede aankoop, eigenlijk. Geen echte topspeler, maar wel te goed voor Vitesse eigenlijk.

Vitass is op dit moment crap inderdaad.. maar Theo was toch een op en top Vitass homie Nouja, misschien schiet hij er voor Twente nog een paar beslissende in. Mijn sympathie voor zowel de speler als de club (ondanks dat ze mijn Ajax van de voorrondes hebben afgehouden).

Wat een prachtige finale gisteren! De dramatiek van de pingels, schitterend. Een ontroostbare Terry. Alleen jammer dat de scheidsrechter een negatieve stempel op de wedstrijd drukte, net als de commentator. Maar goed, het was weer een memorabele CL finale.

Joy4ever schreef:
Alleen jammer dat de scheidsrechter een negatieve stempel op de wedstrijd drukte, net als de commentator.

Dat eerste viel wel mee vond ik (onterechte gele kaart voor Makelele, wel/niet strafschop voor Chelsea (moeilijk te zien) en een niet gegeven gele kaart aan een speler van Chelsea. Het was meer de commentator die vooraf al "wist" dat de scheidsrechter een slechte partij zou fluiten (want hij was in het nieuws geweest, omdat Chelsea niet blij met zijn aanstelling was) en bij elke beslissing weer met zijn vingertje ging wijzen.

Ik heb sowieso het gevoel dat Nederlandse commentatoren vaak op zoek zijn naar mogelijkheden om hun eigen verhaaltjes kwijt te kunnen tijdens een wedstrijd en "grappige" opmerkingen te maken.

Mooiste citaat van de avond Chelseaspeler ligt op de grond met kramp en is al een minuut als zodanig in beeld:

"Volgens mij ligt daar een speler op de grond"

Ach, commentatoren weten van gekheid af en toe ook niet wat ze moeten zeggen. Wat ik wel een voordeel vind van deze beste man is dat hij altijd enorm enthousiast is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.