Overig / Algemeen / Voetbaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2008, 13:14 uur
De standen ingevuld. we krijgen een mooie finale: Nederland - Duitsland 

0
Der Effe
geplaatst: 4 juni 2008, 13:18 uur
Heetgebakerd als altijd zorgde Antonio Cassano woensdag voor opschudding tijdens de training van Italië. De aanvaller zocht de confrontatie met ploeggenoten Giorgio Chiellini en Andrea Barzagli.
Eerst ging Cassano over de rooie toen Chiellini hem in zijn ogen iets te hard aanpakte tijdens het partijspel. In woord en gebaar maakte de spits van Sampdoria zijn onvrede duidelijk kenbaar aan zijn ploegmaat.
Bondscoach Roberto Donadoni wist de gemoederen te bedaren, maar enkele minuten later zorgde Cassano opnieuw voor opschudding. Ditmaal was het de aanvaller die een snoeiharde overtreding maakte. Andrea Barzagli moest het hierbij ontgelden.
Naar verluidt moest Donadoni na de training nog enkele malen ingrijpen om te voorkomen dat de gespannen situatie zou escaleren.
Wat een zielepootje is het ook, die Cassano.
Eerst ging Cassano over de rooie toen Chiellini hem in zijn ogen iets te hard aanpakte tijdens het partijspel. In woord en gebaar maakte de spits van Sampdoria zijn onvrede duidelijk kenbaar aan zijn ploegmaat.
Bondscoach Roberto Donadoni wist de gemoederen te bedaren, maar enkele minuten later zorgde Cassano opnieuw voor opschudding. Ditmaal was het de aanvaller die een snoeiharde overtreding maakte. Andrea Barzagli moest het hierbij ontgelden.
Naar verluidt moest Donadoni na de training nog enkele malen ingrijpen om te voorkomen dat de gespannen situatie zou escaleren.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 13:27 uur
Der Effe schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom hij wel mee mag en niet Inzaghi. Wie is Cassano nu helemaal? Beetje jammer.Wat een zielepootje is het ook, die Cassano.
0
Der Effe
geplaatst: 4 juni 2008, 13:32 uur
Ik snap dat opzich wel, Cassano is een speler die het verschil kan maken en Inzaghi niet, voetballend gezien. Inzaghi is ook aleen goed als hij heel de wedstrijd op zijn kansje mag loeren, en niet om er voor 10 minuten nog even in te komen. Aangezien Inzaghi geen basisplaats zou krijgen lijkt me het logisch hem niet mee te nemen. Maar hoe dan ook, die Cassano blijft een over het paard getild klotejong.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 13:35 uur
De kans is groot dat de aanvallers van het Nederlands elftal in de groepswedstrijd tegen Italië te maken krijgen met Juventus-verdediger Giorgio Chiellini (23) als vervanger van de afgehaakte Fabio Cannavaro. Bondscoach Roberto Donadoni heeft laten doorschemeren dat de tienvoudig international de meest geschikte kandidaat is om de plek naast Andrea Barzagli in het centrum van de Italiaanse defensie op te vullen.
Zo, dat ook weer opgelost. Wie heeft het nog over Cannavaro
Zo, dat ook weer opgelost. Wie heeft het nog over Cannavaro

0
DonDijk
geplaatst: 4 juni 2008, 13:36 uur
Niemand zo erg als Der Effe. (is het niet Die Effe trouwens?)
0
Der Effe
geplaatst: 4 juni 2008, 15:04 uur
Een Mannschaft kan ook vrouwelijk zijn, het is gewoon een vrouwelijk woord.
0
FattBeat
geplaatst: 4 juni 2008, 15:27 uur
herman schreef:
Of hij start met Robben, Van Persie en Van der Vaart en zet Sneijer als controleur neer. Ik moet nog maar zien of we iets aan Van Persie gaan hebben. Het is een geweldige speler, maar volgens mij wel eentje die wedstrijdritme nodig heeft.
Of hij start met Robben, Van Persie en Van der Vaart en zet Sneijer als controleur neer. Ik moet nog maar zien of we iets aan Van Persie gaan hebben. Het is een geweldige speler, maar volgens mij wel eentje die wedstrijdritme nodig heeft.

Je zou Van Persie ook een wedstrijd kunnen laten sparen (afhankelijk van zijn blessuregevoeligheid etc.) en Kuyt daarvoor in de plaats zetten. Hij beschikt toch over wat meer 'body' en is er niet vies van om het die Italianen flink lastig te maken. Maar anderzijds; bij een EK moet je vanaf het begin meteen op scherp staan. In dit geval zie ik dit als de pérfecte opstelling:
--------------------------- v.d. Sar ------------------------------
Boulahrouz ------ Ooier --------- Bouma ----------- Gio
----------------- Sneijder ------ Heitinga --------------------
v. Persie ------------------- v.d. Vaart ------------- Robben
-------------------------- v. Nistelrooy --------------------------
Toegegeven; kwa defensie ben ik er nog niet helemaal uit, maar dit vind ik wel individueel de 4 fysiek sterkste en voetballend beste verdedigers. Maar zo zou je ook Ooier of Bouma aan de rechter kant kunnen zetten. Melchiot op die positie is ook geen vreemde keuze. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het met Boulah gesteld is.
Met Sneijder in een verdedigende rol kun je toch dé 4 opstellen die uiteindelijk het spelletje moeten maken / waar het gevaar van Oranje vandaan moet komen. Bovendien zou ik Van der Vaart wat meer richting Robben laten spelen, zodat Sneijder altijd kan inschuiven om zo voor nog meer aanvallende impulsen te zorgen. Ik zie die Italiaanse modepopjes al in hun broek schijten! Damn, ik begin nu al te watertanden

En natuurlijk ligt het er uiteindelijk aan hoe Italië speelt (mischien dat iemand daar meer over kan vertellen) maar ik verwacht zelf niet al teveel verassingen.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:01 uur
Tsja, ik zou ook liever Heitinga op het middenveld èn in de verdediging hebben, maar helaas hebben we er maar één van. Idealitair zou Van Bommel daar staan, denk ik. Bij Bayern Munchen doet ie het erg goed als verdedigende middenvelder. Wie weet, na het EK... ben benieuwd of Van Marwijk dit systeem ueberhaupt handhaaft. Het Feyenoord-systeem van dit seizoen had er wel wat van weg met 1 hangende spits en aansluitende spelers.
Nederland mag trouwens ook wel weer 's fatsoenlijke verdedigers op gaan leiden. De spoeling is wel erg dun, zeker als je je bedenkt dat Heitinga de enige fatsoenlijke verdediger van onder de 25 is.
Nederland mag trouwens ook wel weer 's fatsoenlijke verdedigers op gaan leiden. De spoeling is wel erg dun, zeker als je je bedenkt dat Heitinga de enige fatsoenlijke verdediger van onder de 25 is.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:06 uur
herman schreef:
Het is maar wat je onder fatsoenlijk verstaat. Heijtinga in de verdediging is vragen om problemen. Ik zie hem liever als controlerende middenvelder.Nederland mag trouwens ook wel weer 's fatsoenlijke verdedigers op gaan leiden. De spoeling is wel erg dun, zeker als je je bedenkt dat Heitinga de enige fatsoenlijke verdediger van onder de 25 is.
0
Der Effe
geplaatst: 4 juni 2008, 16:07 uur
Vergeleken met de rest van zijn leeftijd bedoelt herman, denk ik.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:32 uur
FC Porto is hard aangepakt door de UEFA. De voetbalbond besloot de Portugese kampioen voor komend seizoen uit te sluiten van deelname aan Europees voetbal.
Porto zou uitkomen in de Champions League, maar de disciplinaire commissie van de UEFA besloot die inschrijving ongedaan te maken. De Dragoes moeten boeten vanwege een omkoopschandaal tijdens het seizoen 2003/04. Destijds zou de club scheidsrechters hebben omgekocht.
Wat zal de UEFA weer trots op zichzelf zijn
Porto zou uitkomen in de Champions League, maar de disciplinaire commissie van de UEFA besloot die inschrijving ongedaan te maken. De Dragoes moeten boeten vanwege een omkoopschandaal tijdens het seizoen 2003/04. Destijds zou de club scheidsrechters hebben omgekocht.
Wat zal de UEFA weer trots op zichzelf zijn

0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:36 uur
Der Effe schreef:
Inderdaad.
Andere verdedigers uit de generatie Heitinga die wel redelijk zijn:
Emanuelson
Donk
Luirink
Vlaar
Kruiswijk
Breuer
Dingsdag
Zuiverloon
Marcellis
Braafheid
Pieters
Afgezien van Marcellis en Emanuelson (als ie komend seizoen wat sterker en constanter wordt) zie ik hier geen potentiele basisspelers tussenstaan voor het Nederlands elftal... We gaan het nog moeilijk krijgen als Ooijer en Gio straks afzwaaien.
0
DonDijk
geplaatst: 4 juni 2008, 16:41 uur
We gaan het nog moeilijk krijgen als Ooijer en Gio straks afzwaaien.
Gio
De Cler
Ooijer
Bouhlarouz
Gio

De Cler

Ooijer

Bouhlarouz

0
geplaatst: 4 juni 2008, 16:49 uur
herman schreef:
Tsja, ik zou ook liever Heitinga op het middenveld èn in de verdediging hebben, maar helaas hebben we er maar één van.
Tsja, ik zou ook liever Heitinga op het middenveld èn in de verdediging hebben, maar helaas hebben we er maar één van.
Zo bedoelde ik het niet (maar dat weet je wel.
). Heitinga is niet goed genoeg voor het middenveld. We hebben daar betere voetballers. Heitinga is verdedigend ook niet al te best, maar wel één van de beste die we hebben, momenteel.
0
FattBeat
geplaatst: 4 juni 2008, 16:56 uur
DonDijk schreef:
Gio
De Cler
Ooijer
Bouhlarouz
Gio

De Cler

Ooijer

Bouhlarouz

Die allebij ondertussen ook weer op een aardige leeftijd zijn, laat staan Melchiot ..
0
DonDijk
geplaatst: 4 juni 2008, 16:57 uur
FattBeat schreef:
Die allebij ondertussen ook weer op een aardige leeftijd zijn, laat staan Melchiot ..
(quote)
Nou nou,die kunnen nog wel wat jaartjes mee hoor. En na deze 5 jaar zijn er heus wel weer andere gassies.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:01 uur
FattBeat schreef:
(quote)
Die leeftijden vallen reuze mee, die kunnen zeker nog 2 toernooien mee na EK 2008. Hun top moet nog komen.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:15 uur
DonDijk schreef:
Gio
De Cler
Ooijer
Bouhlarouz
Gio

De Cler

Ooijer

Bouhlarouz

Ik moet nog maar zien of De Cler het over 2 seizoenen nog kan bijbenen. Maar grote kans dat we het er maar mee moeten doen.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:17 uur
Nicolage Rico schreef:
). Heitinga is niet goed genoeg voor het middenveld. We hebben daar betere voetballers. Heitinga is verdedigend ook niet al te best, maar wel één van de beste die we hebben, momenteel.
). Heitinga is niet goed genoeg voor het middenveld. We hebben daar betere voetballers. Heitinga is verdedigend ook niet al te best, maar wel één van de beste die we hebben, momenteel.Ja, dat wist ik wel inderdaad.

Heitinga is misschien geen wereldtop, maar toch wel een uitstekende verdediger. Zal bij Atletico wel een hoop bij gaan leren.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:21 uur
Die jongen is in grootse vorm hoor dit seizoen, niet voor niks komen er voor hem wél scouts naar de Arena

0
FattBeat
geplaatst: 4 juni 2008, 17:21 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
). Heitinga is niet goed genoeg voor het middenveld. We hebben daar betere voetballers. Heitinga is verdedigend ook niet al te best, maar wel één van de beste die we hebben, momenteel.Hebben we dan echt zoveel spelers die in zo'n verdedigende / fysieke rol kunnen spelen? Ja die hebben we, maar helaas hebben beide bedankt voor Oranje. En zo blijft er niet veel over die écht tot zijn recht komt op die plek. Gio misschien? Zou kunnen, maar op dit moment is hij de meest geschikte kandidaat voor de linksback positie. Die vertrouw hem toch liever toe dan de Cler. En vooral tegen Italië kan het geniepig voor Tim worden. Maar verder iemand voor die controlerende rol .. Kuyt misschien. Maar die vind ik dan weer nét iets te slordig / paniekerig in de opbouw. Nee ik vind Heitinga op die positie niet al te vergezocht hoor. Hij speelt bij Ajax een soortgelijke rol alleen dan een paar meter terug; erg fysiek en verdedigend, toch het spelletje kunnen maken in de opbouw, naar voren kunnen schuiven als het nodig is en kan er ook nog een goaltje inprikken. Criteria waarn een een verdedigende middenvelder (imo) over zou moeten beschikken. Maar zoals ik aangaf, kan hij nu meer in dienst van Sneijder spelen, zodat hij naar voren kan schuiven en voor nóg meer gevaar kan zorgen met zijn aanvallende spel. Heitinga vangt dat dan op. En gebrek aan chemie is het laatste wat ik verwacht van de twee (ex)-Ajacieden.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:24 uur
herman schreef:
Ja, dat wist ik wel inderdaad.
Heitinga is misschien geen wereldtop, maar toch wel een uitstekende verdediger. Zal bij Atletico wel een hoop bij gaan leren.
(quote)
Ja, dat wist ik wel inderdaad.

Ik denk dat Heitinga in aanleg zeker wel wereldtop is, maar op het middenveld en niet zozeer in de verdediging. Daar laat hij teveel steekjes vallen. Dat zouden ze hem dan in Madrid bij moeten brengen..
Maar als middenvelder is hij van groot belang voor een team, dat heeft hij bij Ajax dit seizoen wel laten zien. Is een geweldige aderlating dat ook hij weg is, daar krijgen we niet 123 een vergelijkbaar speler voor terug

0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:26 uur
herman schreef:
Ik moet nog maar zien of De Cler het over 2 seizoenen nog kan bijbenen. Maar grote kans dat we het er maar mee moeten doen.
(quote)
Waarom niet? Hij is pas 28 jaar, toch?
0
geplaatst: 4 juni 2008, 17:33 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Volgens mij is ie net 30 of anders wordt ie dat binnenkort. Ik heb De Cler altijd wel met speciale aandacht gevolgd, omdat ie op een steenworp van mijn ouderlijk huis is opgegroeid.
Als ie wat sluwer wordt mag ie van mij nog wel minstens 5 jaar in het Nederlands elftal spelen, maar ik zie het helaas niet echt gebeuren. Hij speelt best fysiek en ik heb niet het idee dat hij veel beter kan dan dat ie nu speelt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.