Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2022, 13:22 uur
GrafGantz schreef:
En die gaat nu waarschijnlijk zeggen dat de fout door een stagiair gemaakt is
(quote)
En die gaat nu waarschijnlijk zeggen dat de fout door een stagiair gemaakt is
Of door Marco Borsato
3
geplaatst: 12 januari 2022, 18:34 uur
johan de witt schreef:
Haase mag wel eens stoppen, ja, begint inmiddels pijnlijk te worden.
Benieuwd naar Botic volgende week.
Haase mag wel eens stoppen, ja, begint inmiddels pijnlijk te worden.
Benieuwd naar Botic volgende week.
En vergeet Tallon Griekspoor niet. Sinds het verlies tegen ̶D̶j̶o̶k̶o̶v̶i̶c̶ Jezus Christus (US Open, 2 september) al 28 wedstrijden op rij ongeslagen. Al waren dat louter tegenstanders buiten de top-50.
1
geplaatst: 12 januari 2022, 22:56 uur
Ja, maar Tallon speelt vals, als hij tegen een topspeler moet, faket tie een blessure.
De balans slaat ietsje verder door:
Veteran political journalist Paul Bongiorno reports Mr Hawke will kick Djokovic out.
“I am hearing @AlexHawkeMP will boot out the Joker tomorrow,” Bongiorno tweeted on Wednesday night.
In dit geval Paul Arrivederci dan (oké, die was zelfs te slecht voor het Just a Joke topic)
De balans slaat ietsje verder door:
Veteran political journalist Paul Bongiorno reports Mr Hawke will kick Djokovic out.
“I am hearing @AlexHawkeMP will boot out the Joker tomorrow,” Bongiorno tweeted on Wednesday night.
In dit geval Paul Arrivederci dan (oké, die was zelfs te slecht voor het Just a Joke topic)
4
geplaatst: 13 januari 2022, 09:21 uur
Ik zie dat Griekspoor boven- en Vd Zandschulp onderin het schema zit.
Een Nederlandse herenfinale is dus zeer wel mogelijk!
Een Nederlandse herenfinale is dus zeer wel mogelijk!
0
geplaatst: 13 januari 2022, 11:11 uur
Frenz schreef:
Moet ie wel opschieten, het is ondertussen al na 9 uur 's avonds in Sydney.
1
geplaatst: 13 januari 2022, 12:41 uur
Zal wel vrijdag worden, schijnt een prima dag te zijn voor rechtse politici om hun restrictieve beleid erdoor te drukken.
5
geplaatst: 13 januari 2022, 13:12 uur
johan de witt schreef:
Zal wel vrijdag worden, schijnt een prima dag te zijn voor rechtse politici om hun restrictieve beleid erdoor te drukken.
Aan de ene kant hoop ik dat Djoko het land uitgezet wordt. Aan de andere kant ben ik bang dat ik dan in m'n broek ga pissen van het lachen. Waarmee ik maar zeggen wil, het is en blijft een lastige kwestie met de nodige mitsen en maren.
1
geplaatst: 13 januari 2022, 13:16 uur
Sportief gezien zou dat doodzonde zijn, en politiek gezien al helemaal, maar ik verbaas me met die regering al nergens meer over.
0
geplaatst: 13 januari 2022, 14:43 uur
GrafGantz schreef:
Waarmee ik maar zeggen wil, het is en blijft een lastige kwestie met de nodige mitsen en maren.
Waarmee ik maar zeggen wil, het is en blijft een lastige kwestie met de nodige mitsen en maren.
Dat zie ik niet. Wat ik zie is een heldere kwestie, met verstrekkende consequenties.
0
geplaatst: 13 januari 2022, 14:58 uur
dix schreef:
Dat zie ik niet. Wat ik zie is een heldere kwestie, met verstrekkende consequenties.
(quote)
Met pek en veren bedoel je?

0
geplaatst: 13 januari 2022, 15:57 uur
Ja natuurlijk. Het verzwijgen van buitenlandse reizen is kwade opzet, geen excuus daarvoor. Voor Hawke is dit een no-brainer. Alleen de consequenties (lees: media storm) zijn wel even iets om goed over na te denken.
Waar ook even over nagedacht mag worden: stel ze laten Djokovic toe en hij wint het toernooi. Die gaat dan een statement van jewelste maken op een podium dat de Australische overheid voor hem getimmerd heeft.
1
geplaatst: 13 januari 2022, 16:10 uur
Wat heeft de overheid daarmee te maken?
De tennisbond en daarna de rechter heeft hem welkom geheten. Als de politiek zich daar overheen wil bemoeien gaan we 200 jaar terug in de tijd.
Nu zijn we al wat gewend van Australië de laatste jaren, maar dit zou wel weer een overtreffende trap zijn.
De tennisbond en daarna de rechter heeft hem welkom geheten. Als de politiek zich daar overheen wil bemoeien gaan we 200 jaar terug in de tijd.
Nu zijn we al wat gewend van Australië de laatste jaren, maar dit zou wel weer een overtreffende trap zijn.
1
geplaatst: 13 januari 2022, 16:32 uur
johan de witt schreef:
Nou, die staat hem toe van zijn accreditatie gebruik te maken, dit ondanks het feit dat hij het gastland in woord en daad te kennen geeft geen boodschap te hebben aan haar inreisregels. Het doet mij allemaal wat denken aan het toelaten van bepaalde predikers. Daar moet je voorzichtig mee zijn, anders krijg je brokken.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 08:07 uur
dix schreef:
Minister Alex Hawke staat op matchpoint en mag drie keer serveren.
Game, set & match. Partij werd beëindigd met een ace.Minister Alex Hawke staat op matchpoint en mag drie keer serveren.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 08:12 uur
Djokovic moet Australië alsnog verlaten, minister trekt visum in.
3
geplaatst: 14 januari 2022, 08:17 uur
Ik las het direct nadat ik van het toilet kwam. Pak van m'n hart.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 08:19 uur
Als je zoveel voorwaarden van je aanvraag schendt heeft de minister geen andere keus.
Sportief jammer, maar de enige juiste keus. Niemand staat boven de wet, zelfs de nummer 1 van de wereld niet.
Niet vaccineren is een bewuste keuze, de consequenties daarvan hoor je te accepteren en niet via een trucje alsnog proberen binnen te komen. Dit valt voor mij in dezelfde categorie als een valse QR code kopen.
Sportief jammer, maar de enige juiste keus. Niemand staat boven de wet, zelfs de nummer 1 van de wereld niet.
Niet vaccineren is een bewuste keuze, de consequenties daarvan hoor je te accepteren en niet via een trucje alsnog proberen binnen te komen. Dit valt voor mij in dezelfde categorie als een valse QR code kopen.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 08:21 uur
What’s in a name, Hawke 
Triest besluit, maar dat ze mensen niet welkom heten is bekend daar, dus verrassend is het niet.

Triest besluit, maar dat ze mensen niet welkom heten is bekend daar, dus verrassend is het niet.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 08:32 uur
johan de witt schreef:
Ik denk dat het minder om de mens Djokovic ging, en meer om wat hij potentieel in z'n entourage meeneemt. De aërosolen dus.Triest besluit, maar dat ze mensen niet welkom heten is bekend daar, dus verrassend is het niet.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 08:33 uur
Frenz schreef:
.....Australië heeft heel duidelijke regels en is tenminste een land dat daar ook naar handelt, ongeacht wie er aan de poort rammelt. De tennisbond probeerde daar langs te fietsen, want die hebben andere belangen dan de volksgezondheid, da's logisch.......
.....Australië heeft heel duidelijke regels en is tenminste een land dat daar ook naar handelt, ongeacht wie er aan de poort rammelt. De tennisbond probeerde daar langs te fietsen, want die hebben andere belangen dan de volksgezondheid, da's logisch.......
Zo fijn om uiteindelijk gelijk te krijgen
1
geplaatst: 14 januari 2022, 08:40 uur
Ik ben blij dat er nog íemand blij is met de duidelijke regels van dit Australische regime.
De vluchtelingen en de internationale gemeenschap in elk geval niet…
De vluchtelingen en de internationale gemeenschap in elk geval niet…
2
geplaatst: 14 januari 2022, 08:58 uur
Ik zie je dit nu een paar keer aanhalen, maar het ontgaat me even wat dit te maken heeft met een tennisser die isolatie protocollen in zijn eigen land breekt en vervolgens met valse documenten een ander land in reist.
Jammer wel, ik zie de Djoker altijd graag tennissen. Zonde dat zo'n groot sportsman niet een beter rolmodel kan zijn, maar gezien de vermoedelijke lage vaccinatiebereidheid onder topsporters lijkt een aanzienlijk deel zelf te denken dat ze wat verheven zijn boven de rest van de bevolking.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:07 uur
Het is volgens mij de eerste keer dat een land dergelijke buitensporige maatregelen neemt en een individu het land uitzet op basis van juridisch niks.
Sterker nog, de rechter besliste eerder deze week nog precies andersom.
Dit is niet los te zien van het restrictieve beleid van deze regering de laatste jaren.
Gelukkig is Djokovic overal elders ter wereld wel welkom.
Laten we het nu maar over het tennis hebben. De interesse in deze sport, en in de Australian Open, is hier blijkbaar groter dan ooit
Dit is niet los te zien van het restrictieve beleid van deze regering de laatste jaren.
Gelukkig is Djokovic overal elders ter wereld wel welkom.
Laten we het nu maar over het tennis hebben. De interesse in deze sport, en in de Australian Open, is hier blijkbaar groter dan ooit

1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:14 uur
johan de witt schreef:
Ten tijde van de rechtszaak was nog niet bekend dat hij had gelogen op z'n visumaanvraag. Of dat hij nog allerhande promo-activiteiten had ondernomen *nadat* hij positief was getest. Beetje flauw dus om dat steeds aan te halen hier.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:23 uur
De rechtszaak was letterlijk deze week.
En de rechter daar gaat niet over zaken die weken eerder aan de andere kant van de wereld mogelijk plaatsvonden.
De rechter oordeelde alleen dat hij onterecht werd vastgehouden. Dat de politiek nu weer op de stoel van de rechter is gaan zitten is te betreuren maar zegt alles over de politieke staat van dat land.
En de rechter daar gaat niet over zaken die weken eerder aan de andere kant van de wereld mogelijk plaatsvonden.
De rechter oordeelde alleen dat hij onterecht werd vastgehouden. Dat de politiek nu weer op de stoel van de rechter is gaan zitten is te betreuren maar zegt alles over de politieke staat van dat land.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 09:26 uur
johan de witt schreef:
Dat de politiek nu weer op de stoel van de rechter is gaan zitten is te betreuren maar zegt alles over de politieke staat van dat land.
Dat de politiek nu weer op de stoel van de rechter is gaan zitten is te betreuren maar zegt alles over de politieke staat van dat land.
Gebruikmaking van een beschikbare discretionaire bevoegdheid maakt nog niet dat een overheid tot regime kan worden bestempeld. Maar wat zegt het gedrag van Djokovic voorafgaand aan zijn inreizen over zijn status? Daar mag je ook een oordeel over geven.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:41 uur
We zijn als westerlingen verbaasd als politieke individuen in obscure staten er voor kunnen zorgen dat hun aanhangers hun blind volgen in hun onmenselijke handelingen, toch zijn wij westerlingen niet anders.
Alleen zijn het bij ons topsporters, artiesten, filmsterren, mediafiguren geworden die we adoreren en waarvoor we de messen trekken zodra er een negatief woord over gezegd word.
Een tennisser zou zich op het plein moeten laten gelden en niet erbuiten. Dit had nooit wereldnieuws moeten worden, maar kijk, we vinden dit blijkbaar interessanter dan een genocide in een of ander derdewereldlands land. Er daar heeft Australië zelf schuld aan, maar ook Tsjechië en de entourage van Novak die dit naar buiten brengen alsof er sinds de dood van Jezus niets erger is gebeurd. En als laatste wijzelf, omdat wij er van smullen.
Alleen zijn het bij ons topsporters, artiesten, filmsterren, mediafiguren geworden die we adoreren en waarvoor we de messen trekken zodra er een negatief woord over gezegd word.
Een tennisser zou zich op het plein moeten laten gelden en niet erbuiten. Dit had nooit wereldnieuws moeten worden, maar kijk, we vinden dit blijkbaar interessanter dan een genocide in een of ander derdewereldlands land. Er daar heeft Australië zelf schuld aan, maar ook Tsjechië en de entourage van Novak die dit naar buiten brengen alsof er sinds de dood van Jezus niets erger is gebeurd. En als laatste wijzelf, omdat wij er van smullen.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:48 uur
De rechter besloot dat Novax mocht blijven en gewoon spelen. Die Hawke doet gewoon zijn eigen ding op basis van een paar dingetjes daarvoor. En ws vanwege de public outcry.
Stel je eens voor dat wij hier geen regels en wetten hadden en alles gebaseerd zou zijn op public outcry...
Stel je eens voor dat wij hier geen regels en wetten hadden en alles gebaseerd zou zijn op public outcry...
1
geplaatst: 14 januari 2022, 09:51 uur
johan de witt schreef:
Het is volgens mij de eerste keer dat een land dergelijke buitensporige maatregelen neemt en een individu het land uitzet op basis van juridisch niks.....
Het is volgens mij de eerste keer dat een land dergelijke buitensporige maatregelen neemt en een individu het land uitzet op basis van juridisch niks.....
Je hebt het nu ineens over China? Hou toch op man, Djoko zit en zat fout, ik snap niet dat je hem blijft verdedigen.
Natuurlijk devalueert het toernooi zonder hem, maar dat is het issue helemaal niet en de inderdaad vreselijke inhumane immigratiepolitiek van Australië heeft er al helemaal niks mee te maken.
Als je de sport die hier niet genoemd mag worden zijn grootste feestje mag vieren in een land dat letterlijk over lijken gaat om het te organiseren en de mensenrechten zwaar minacht, dan zijn we wel klaar met "eerlijke sport" toch?
0
geplaatst: 14 januari 2022, 09:52 uur
Ja, en Rutte zit en zat fout en Azarkan zit en zat fout en Ajax zit en zat fout etc etc. Maar worden die nu nog aangepakt of later? Nee!
* denotes required fields.